Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-07-2010, 08:26
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Hallo!

Ik zou graag willen weten in hoeverre het mogelijk is om met de creditcard van iemand anders op vakantie te gaan (met toestemming uiteraard). De creditcard zou alleen als back up zijn. Als ik daar iets wil betalen met creditcard, hoe zorg ik er dan voor dat-ie niet geblokkeerd wordt oid bij het zien van de verkeerde handtekening. Is zoiets mogelijk en wat moet ik doen om te zorgen dat het allemaal gewoon werkt?
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-07-2010, 11:01
Verwijderd
meestal is een pincode voldoende tegenwoordig...
Met citaat reageren
Oud 22-07-2010, 11:31
ganralph
ganralph is offline
Veel creditcards werken inderdaad met pincode (behalve bijv. American Express)

Als er aan de andere kant wel om legitimatie gevraagd wordt, kun je een probleem hebben. Volgens mij is het niet toegestaan om de card van iemand anders te gebruiken (zelfs niet met toestemming), dus als de creditcardmaatschappij erachter komt, kunnen ze de kaart blokkeren oid.

Ik weet niet van wie de kaart is, maar bij sommige maatschappijen zou die persoon een tweede kaart op jouw naam, maar op zijn/haar rekening kunnen aanvragen. Jij krijgt dan een eigen kaart, maar je hoeft je niet druk te maken om aanvraagprocedures e.d.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2010, 19:19
Ivo
Ivo is offline
Ik ben net terug van vakantie en heb voor het eerst mijn creditcard gebruikt. Nergens heb ik een handtekening hoeven zetten, de pincode is voldoende. Zolang je in een land blijft waar je geld uit de muur kunt halen bij een geldautomaat is het geen probleem om die creditcard als backup mee te nemen. Dan kun je om op safe te spelen even cash geld halen bij de geldautomaat en daarmee je betalingen doen. Hou dan wel rekening met wat extra transactiekosten en/of een ongunstige wisselkoers.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2010, 19:28
Verwijderd
ik gebruik mijn credit card heel vaak bij boodschappen doen. werkt gewoon als een normale pin kaart
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Saaisland, aswolkland #1389
Verwijderd
501 25-05-2011 21:01
De Kantine Een beetje, een beetje saai is iedereen wel eens dat weetje! #975
Verwijderd
500 29-04-2010 23:49
Werk, Geld & Recht Gemeente belasting
CoolJessy
35 11-10-2006 09:27
Games Ragnarok Online
White Dragon
43 04-09-2004 13:33
Lifestyle Algemeen dreadstopic - deel 8
Verwijderd
493 13-06-2004 16:21
Werk, Geld & Recht Creditcard
Verwijderd
1 21-08-2003 20:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:16.