Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-08-2010, 22:32
Magaline
Magaline is offline
Hoi,

Een tijdje geleden alweer heb ik hier een verhaal gepost over mijn onzekerheid met betrekking tot mijn relatie met mijn vriend. Inmiddels gaat het gelukkig tussen ons weer super, maar nu dient het volgende heikele punt zich alweer aan: zijn vrienden.

Op dit moment is hij met zijn vriendengroep op vakantie. Aangezien mijn beste vriendin enkele persoonlijke problemen heeft op dit moment en ik mijn ei bij iemand kwijt wil,
heb ik hem tijdens deze vakantie best vaak gesmst en gebeld.

Nu hoorde ik vandaag van mijn vriend dat zijn vrienden dit als erg irritant hebben ervaren, en het idee hadden dat ik hem 'claimde'. Ze zijn nu erg gepikeerd en hebben mij van hyves/facebook etc. verwijderd.

Ik snap achteraf best dat mijn gedrag erg vervelend voor zijn vrienden is geweest, maar heb hier op het moment zelf niet echt bij stilgestaan. Nu is mijn vraag aan jullie: hoe kan ik hiermee het beste omgaan? Hij is erg close met zijn vrienden, en ik vind het vervelend dat zij nu zo'n negatief beeld van mij hebben gekregen.
Ik heb mijn excuses al aangeboden, maar dat lijken ze nou niet echt te accepteren.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-08-2010, 22:56
iKverVeelMe
iKverVeelMe is offline
Als je vriend ze beantwoord heeft dan moeten ze tog boos zijn op hem en niet op jou? Dan moet je vriend ze gewoon negeren en dan heeft niemand er last van. of ligt dat aan mij?
en als hij ze niet antwoorde of 1 keer in de avond dan moeten ze gewoon niet zeuren want dan is er niks aan de hand.
Hoe dan ook, Je moet gewoon eerlijk zeggen dat het je spijt en dat je daar niet bij stilgestaan hebt. En als ze dan nog boos zijn dan lijken me het niet zulke leuke vrienden. Zoiezo mijn Vrienden zouden blij voor me zijn als ik een vriendin had. en ik bedoel als ik ff een smsje stuur en je bent met een hele groep dat hebben ze daar tog geen last van. dan praten ze tog even met iemand anders.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2010, 22:59
FluffyKitten
Avatar van FluffyKitten
FluffyKitten is offline
Aiii.. dat is vaak zo.
Ik probeer altijd mijn vrienden voor mijn vriendin te laten gaan. en als mijn vriendin daar niet mee instemt dan mag ze oprotten.

De boodschap is dus.
Hij heeft waarschijnlijk wat te veel aandacht aan jou gegeven waardoor er minder naar zijn vrienden uitging. hierdoor zijn de vrienden jaloers of missen ze hem.

het beste is dus hem gewoon even lekker (zeker op zijn vakantie, die gezien zal worden als lekker mannendingen doen) zijn ding laten doen en gewoon s'avonds een lief SMSje te sturen, en niet de hele dag.
__________________
''Idem velle, idem nolle, id vera amicitia est''
~ "Hetzelfde willen en hetzelfde niet willen, dát is ware vriendschap"
Met citaat reageren
Oud 20-08-2010, 01:44
Oezem
Avatar van Oezem
Oezem is offline
Citaat:
Aiii.. dat is vaak zo.
Ik probeer altijd mijn vrienden voor mijn vriendin te laten gaan. en als mijn vriendin daar niet mee instemt dan mag ze oprotten.

De boodschap is dus.
Hij heeft waarschijnlijk wat te veel aandacht aan jou gegeven waardoor er minder naar zijn vrienden uitging. hierdoor zijn de vrienden jaloers of missen ze hem.

het beste is dus hem gewoon even lekker (zeker op zijn vakantie, die gezien zal worden als lekker mannendingen doen) zijn ding laten doen en gewoon s'avonds een lief SMSje te sturen, en niet de hele dag.
Nou, ik vind dat er nogal een verschil zit tussen je vrienden voor je vriendin laten gaan en reageren op smsjes van je vriendin die je smst omdat ze ergens mee zit.

Als ze je voor het blok zet of vindt dat je niet meer met ze om mag gaan, oke, maar dit vind ik wat overdreven. Je moet je vriend toch kunnen smsen als je ergens mee zit?

Ik weet niet hoe vaak je hebt gesmst en of hij iedere keer gereageerd heeft, maar als dat 1/2 smsjes per dag waren ofzo en hij verder niet de hele tijd met jou bezit was ofzo, dan vind ik dat ze zich een beetje aanstellen.
__________________
pin·gu·ïn (de ~ (m.), ~s) 1 familie van niet-vliegende, rechtop lopende zeevogels op het zuidelijk halfrond||Lieti in de orde van de Pinguin||Quantes
Met citaat reageren
Oud 20-08-2010, 09:24
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
..best vaak gesmst en gebeld.
Ik kan me er iets bij voorstellen, ook de toon waarop je misschien een antwoord van hem hebt geëist hebt kan bijzonder irritant zijn.
De problemen van je vriendin zijn niet zijn "probleem", wel lief van hem dat hij je toch heeft geholpen. Je hebt 'm echter wel z'n vakantie verprutst door continue te moeten bellen/SMS-en. Hij zal ongetwijfeld meermalen gevraagd zijn het "kreng" uit te zetten. Het weigeren daarvan zette zijn vriendschap op scherp.
Als je zelf niet zo'n band hebt met zijn vrienden, waarom zit je er dan over in dat ze je van Hyves/Facebook verwijderd hebben? Mijn vriendin's vrienden staan ook niet in mijn account.
Of ben je bang dat je voor minder wordt aangezien als je "maar" 60 vrienden in Hyves hebt?
Zeg sorry en ga verder met je leven, als ze het accepteren prima, zoniet, dan duurt 't gewoon wat langer.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2010, 09:53
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Citaat:
knip
Dat vind ik wel heel kort door de bocht. Hij is tenslotte ook jouw vriendje en je mag best wel smsjes naar hem sturen en verwachten dat hij daar zo nu en dan op antwoordt als jij ergens mee zit. Dat lijkt me niet meer dan logisch aangezien het wel heel onsympathiek is voor een vriendje om maar niks te laten horen omdat hij toevallig met z'n vrienden op vakantie is.
Dat je hem smsjes stuurt maakt niet dat je zijn vakantie hebt geprutst. (Tenzij hij dat laat gebeuren en ruzie maakt met zijn vrienden erover, maar dat is dan meer zijn schuld dan de jouwe.)
Hoe lang hebben jullie al? Ik kan me wel voorstellen dat vrienden het vervelend kunnen vinden als hun vriend naar hun gevoel buitenproportioneel veel tijd aan zijn vriendin besteedt terwijl hij met zijn eigen vrienden weg is, zeker als jullie nog maar net hebben en ze er niet aan gewend zijn. Ik vind echter dat ze daar beter met hem over kunnen praten als ze daar moeite mee hebben en het jou niet kwalijk nemen. Dat ze je van hyves verwijderen is eigenlijk gewoon kinderachtig. Ik denk niet dat je met de vrienden hoeft te praten om de boel op te lossen. Je kunt tegen je vriend zeggen dat je spijt hebt dat je misschien wat claimerig bent geweest en daar voortaan op zal letten en misschien dat hij dat zijn vrienden ook kan meedelen. Maar het blijven zijn vrienden en niet de jouwe, je hoeft niet per se moeite te doen als zij met z'n allen besluiten jou niet meer te mogen.

Ik zou er niet al te veel over inzitten.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 20-08-2010, 12:37
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Hij is tenslotte ook jouw vriendje en je mag best wel smsjes naar hem sturen en verwachten dat hij daar zo nu en dan op antwoordt als jij ergens mee zit.
Ik ging er even van uit dat "best vaak gesmst en gebeld" van de topicstarter nog een flinke understatement was.
SMS-en OK, maar hele gesprekken over de persoonlijke problemen van een vriendin van haarzelf?
Als het nou zijn ex was...
Met citaat reageren
Oud 20-08-2010, 14:32
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Is niet verstandig daar meteen vanuit te gaan, denk ik. Aangezien mensen ook wel kunnen overdrijven hoeveel kwaads ze hebben aangericht als anderen ze iets kwalijk nemen.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 21-08-2010, 10:17
Magaline
Magaline is offline
Hij is 2,5 week weggeweest, en in die tijd heb ik hem denk ik gemiddeld 1,5x per dag gesmst, en 3 keer in totaal gebeld. Dus het is niet zo dat ik hem enorm heb lastiggevallen. Ik vind het qua aantal zelf in ieder geval wel meevallen. En misschien komt het omdat de meesten van hen geen vriendin hebben, dan zijn ze zelf natuurlijk minder vaak met hun telefoon bezig!
Bedank iig voor alle reacties!
Met citaat reageren
Oud 21-08-2010, 10:30
Dvine
Avatar van Dvine
Dvine is offline
Sorry hoor, maar als dat waar is dan moeten zijn vrienden zich niet zo vreselijk aanstellen.
__________________
What good is religion when it's eachother we despise
Met citaat reageren
Oud 21-08-2010, 10:58
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Dat vind ik echt heel erg meevallen! Die vrienden stellen zich echt heel erg aan dan, als ze er moeite mee hebben ligt dat toch echt aan hun! Maak je geen zorgen
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 21-08-2010, 13:36
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Hij is 2,5 week weggeweest, en in die tijd heb ik hem denk ik gemiddeld 1,5x per dag gesmst, en 3 keer in totaal gebeld.
Dat noem ik voor een vriendin zelfs weinig, dan kan het enige wat ik me zou kunnen storen de duur van het telefoongesprek zijn geweest, maar dat nog 3x bellen in 2,5 week niets.
Wees blij dat ze je van Hyves en Facebook hebben afgehaald, zulke vrienden wil je toch niet?
Met citaat reageren
Oud 23-08-2010, 00:47
Verwijderd
JA, DOOS, dat had je nou ook niet moeten doen.

Je vriend is gewoon effe lekker op vakantie effe de beest uithangen en dan moet je hem effe helemaal laten gaan.

Als ik vriend van jouw vriend was (leuke woordspeling) en lekker in de kroeg of discotheek zitten en er werd constant gebeld en ge-SMSt dan kon je van mij ook effe lekker de RAMBAM krijgen. Als jij SMS't dan heeft hij natuurlijk meteen geantwoord. Iemand die de hele avond met z'n telefoon speelt omdat z'n vriendinnetje beantwoord moet worden (om te huilen gewoon ) dan is dat geen leuk gezelschap en zou dat voor mij de vakantie verpesten.

Laatst gewijzigd op 28-08-2010 om 10:15. Reden: Overbodig.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2010, 05:17
Akhlys
Avatar van Akhlys
Akhlys is offline
Wat een compleet nietzeggende post, commando...

Ik vind het behoorlijk meevallen. Een beetje contact met je vriend tijdens zijn vakantie is logisch, dus die vrienden van hem moeten zich niet zo aanstellen.
__________________
"Half bezopen is een gebrek aan doorzettingsvermogen" / "Een eendagsvlieg die zijn dag niet heeft, is nooit grappig"
Met citaat reageren
Oud 23-08-2010, 09:15
Verwijderd
@ Commando: Random rant. Bullshit.
@ TS: Ik vind het een beetje onredelijk van die vrienden, en ik zou gewoon netjes je excuses aanbieden, en als ze dat niet accepteren... tja, dan is het maar zo.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2010, 10:02
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen wat er nou zo belangrijk was dat je je vriend daarmee moest storen op zijn vakantie. Heb je verder soms helemaal geen vrienden? Ik zou het niet waarderen als mijn vriend mij zou bellen of sms-en op een vakantie waar ik duidelijk zonder hem heen ben gegaan. Hij is er lekker tussenuit, voor maar een paar weekjes, laat hem er dan ook lekker tussenuit zijn. Ik kan me heel goed voorstellen dat als hij met z'n maten lekker jongensdingen aan het doen is dat zo'n smsje heel erg stoort. En een telefoongesprek al helemaal. Hij onderbreekt er zijn vakantie mee, tijd die hij heeft gereserveerd om met die jongens te zijn en met niemand anders.

Misschien denkt jouw vriend er niet zo over. Maar zijn vrienden kennelijk wel. Maak je dus niet zo druk als jouw vriend niet vind dat je hebt gestoord. Maar probeer het ook vanuit het standpunt van die jongens te zien. En als dat je niet lukt, heb dan lekker schijt aan die jongens, het zijn toch jouw vrienden niet.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2010, 12:02
Kaa
Avatar van Kaa
Kaa is offline
Ik ben best wel heel erg benieuwd hoe lang jullie een relatie hebben. Dat is namelijk best relevant denk ik.
Hoe dan ook; ik vind zijn vrienden echt een stelletje losers en zeiksnolletjes.
Ten eerste is het de keus van jouw vriend om terug te smssen, zo te horen had hij er zelf geen probleem mee. Dan moeten ze hem tot de orde roepen en niet jou gaan boycotten, wat een ongelofelijk kinderachtig stelletje zeg.
Daarbij valt de hoeveelheid van je smsjes enorm mee. En op die hoeveelheid kom je dus wanneer je 'ergens' mee zit, dus het zijn niet eens onzin smsjes (nee jij moet eerst ophangen, nee jij, nee jij...).
En ten tweede, hoe erg kan je overdrijven? 1,5 smsje per dag! Alsof de hele dag dan weg is, alsof je dan niet meer normaal iets kan doen als groep. Een smsje tik je in pakweg 30 seconden. Dat hadden die vrienden niet eens hoeven merken! Ze liggen toch niet samen te batsen als hij aan het smssen is? Hoe kan het dan in godsnaam zo 'onderbrekend' of 'vervelend' zijn?
Ze moeten eens volwassen worden die 'vrienden' (want zover ik gewend ben vinden vrienden het leuk als hun maat een vriendinnetje heeft waar het goed mee gaat, en verwijderen ze die niet van hun facebook omdat ze haar vriendje een smsje stuurt op vakantie...treurig zootje)...
__________________
*Signature*
Met citaat reageren
Oud 23-08-2010, 12:23
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
Wat vindt je vriend? Als hij het ook te veel vond, had hij dat tegen je moeten zeggen en het niet afschuiven op zijn vrienden. Als hij het prima vindt dat je hem smste en zo nu en dan belde, moet hij het regelen met zijn vrienden. Lijkt me dat hij het met ze op moet lossen, het zijn zijn vrienden. Hij zou het in ieder geval niet helemaal aan jou over moeten laten.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-08-2010, 13:02
Scoot
Avatar van Scoot
Scoot is offline
Wat een kleine kinderen zijn die vrienden dan. Je hoeft je nergens voor te excuseren, ik vind het zelfs erg kwalijk dat je je excuses hebt aangeboden aan zijn vrienden. Zij hebben niets te maken met jullie relatie en als je je relatie een kans van slagen wilt toedichten moet je hem altijd en overal met je problemen kunnen lastigvallen, ook op vakantie. Kom zeg.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2010, 21:44
ThomasTripleT
ThomasTripleT is offline
Je mag ook gerust verwachten van je vriend dat hij je een beetje in een positief daglicht zet bij je vrienden. Zeker op vakantie. 1,5x vind ik niet veel, laat staan overdreven veel.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2010, 22:08
Verwijderd
@Akhlyz, Lynooz

Dat is mijn mening hè.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2010, 22:16
Scoot
Avatar van Scoot
Scoot is offline
Citaat:
@Akhlyz, Lynooz

Dat is mijn mening hè.
Inderdaad. Maar dat je op je 24ste blijkbaar nog niet toe bent aan een volwassen relatie (ja, dat vind ik een logische conclusie uit jouw 'random rant' zoals Linooz dat zegt) is wel schrijnend. Als je partner je niet kan bellen omdat jij in de discotheek zit of in de kroeg, kun je beter gelijk een punt achter de relatie zetten.

...anders dan het letterlijk niet kunnen bellen omdat de muziek in de discotheek zo hard staat, bedenk ik me nu.

Laatst gewijzigd op 23-08-2010 om 22:31.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2010, 22:21
Verwijderd
Citaat:
@Akhlyz, Lynooz

Dat is mijn mening hè.
I know, maar zo'n mening vind ik voor een 24-jarige erg opvallend.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2010, 14:36
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
Inderdaad. Maar dat je op je 24ste blijkbaar nog niet toe bent aan een volwassen relatie (ja, dat vind ik een logische conclusie uit jouw 'random rant' zoals Linooz dat zegt) is wel schrijnend. Als je partner je niet kan bellen omdat jij in de discotheek zit of in de kroeg, kun je beter gelijk een punt achter de relatie zetten.

...anders dan het letterlijk niet kunnen bellen omdat de muziek in de discotheek zo hard staat, bedenk ik me nu.
Ik vind het juist een teken van volwassenheid als je ook eventjes zonder elkaar kan en niet afhankelijk bent van elkaar en dus ook iemand lekker kunt laten feesten terwijl je even zelf je boontjes dopt. Ik zou er juist eerder aan denken een punt achter een relatie te zetten als een persoon niet zonder mij zou kunnen als ik even aan het feesten ben.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2010, 14:53
Scoot
Avatar van Scoot
Scoot is offline
Citaat:
Ik vind het juist een teken van volwassenheid als je ook eventjes zonder elkaar kan en niet afhankelijk bent van elkaar en dus ook iemand lekker kunt laten feesten terwijl je even zelf je boontjes dopt. Ik zou er juist eerder aan denken een punt achter een relatie te zetten als een persoon niet zonder mij zou kunnen als ik even aan het feesten ben.
Mm, oké dan. Ik vind dat het verschil tussen vrienden en partners.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-08-2010, 15:00
Magaline
Magaline is offline
@ Kaa, we hebben nu bijna 2 jaar een relatie.
@ Volk: ik heb zeker wel andere vrienden, alleen zijn de problemen van mijn beste vriendin in hoge mate persoonlijk. Ik weet daarom dat ze het absoluut niet op prijs zou stellen wanneer ik hier met meerdere van mijn vrienden over zou praten, dat ik het met mijn vriend bespreek snapt ze wel. Vandaar.
Verder vind ik ook niet dat ik hem in de weg heb gestaan met feesten, als ik al smste/belde was dat overdag en hoogstens 2 keer. Onze telefoongesprekken duurden ook niet langer dan 5 min.
Als ik er zelf over nadenk vind ik nog steeds niet dat ik iets 'fout' heb gedaan, ik ben het met Scoot eens dat een relatie inhoudt dat je bij elkaar terecht moet kunnen met evt. problemen. Ik vind het alleen jammer dat zijn vrienden hier zo op gereageerd hebben.
Ik denk dat er weinig anders opzit dan het maar wat laten bekoelen, ik heb ook geen zin om door het stof te gaan voor eigenlijk niets.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2010, 15:03
Magaline
Magaline is offline
Oh, en Lente: Mijn vriend vindt het zelf heel erg meevallen. Hij heeft er tijdens zijn vakantie sowieso niets over gezegd, en achteraf alleen dat zijn vrienden zich zo gestoord hebben aan mij. Zelf is hij echter absoluut niet boos/gepikeerd oid. Ik vind het nu ook vooral voor hem vervelend dat hij er een beetje tussenin zit nu.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2010, 15:11
Verwijderd
Nou, ik denk niet dat je onredelijke dingen gedaan hebt. Als je hem even wilt bellen, dan moet dat wel kunnen vind ik. Een relatie heb je met twee personen en ik vind dat je er voor elkaar moet kunnen zijn, zeker omdat het maar 5 minuten bellen is? Pff, stelt toch niks voor.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2010, 17:52
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het juist een teken van volwassenheid als je ook eventjes zonder elkaar kan en niet afhankelijk bent van elkaar en dus ook iemand lekker kunt laten feesten terwijl je even zelf je boontjes dopt. Ik zou er juist eerder aan denken een punt achter een relatie te zetten als een persoon niet zonder mij zou kunnen als ik even aan het feesten ben.
Kijk, zo denk ik er ook over. Ik zal wel zielsveel van mijn vriendin houden, maar ik zou echt niet elke avond gaan bellen van 'hoi schat, heb je leuke dag gehad?' Ik zou mijn vriendin dan door en door kennen en weten wat voor dag ze heeft gehad.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2010, 17:56
Verwijderd
Citaat:
Inderdaad. Maar dat je op je 24ste blijkbaar nog niet toe bent aan een volwassen relatie (ja, dat vind ik een logische conclusie uit jouw 'random rant' zoals Linooz dat zegt) is wel schrijnend. Als je partner je niet kan bellen omdat jij in de discotheek zit of in de kroeg, kun je beter gelijk een punt achter de relatie zetten.

...anders dan het letterlijk niet kunnen bellen omdat de muziek in de discotheek zo hard staat, bedenk ik me nu.
Jouw reactie is niets anders dan puberaal-tiener-commentaar. Als je wat ouder wordt en in een serieuze releatie zit, bel je niet om de 5 minuten of 10x op een dag met je vriendinnetje.. Wat heb je elkaar op een gegeven moment nog in het echt te zeggen?

(ps: de laatste zin had niet gehoeven. Uit jouw verhaal blijkt dat het gaat dat het telefoneren van de wil van het vriendje afhankelijk is)
Met citaat reageren
Oud 25-08-2010, 18:36
Verwijderd
Citaat:
Jouw reactie is niets anders dan puberaal-tiener-commentaar. Als je wat ouder wordt en in een serieuze releatie zit, bel je niet om de 5 minuten of 10x op een dag met je vriendinnetje.. Wat heb je elkaar op een gegeven moment nog in het echt te zeggen?

(ps: de laatste zin had niet gehoeven. Uit jouw verhaal blijkt dat het gaat dat het telefoneren van de wil van het vriendje afhankelijk is)
Er is hier toch helemaal geen sprake van 'om de 5 minuten of 10x op een dag' bellen? Waar heb je het dan in godsnaam over?

Ik vind dat ts prima heeft gehandeld gezien ze op dat specifieke moment steun nodig had. Ik zou me persoonlijk eerder zorgen maken om wat voor vrienden jouw vriend eigenlijk heeft, dat ze zich zo opstellen, en wat dat zelfs zegt over jouw vriend (dus dat dát zijn vrienden zijn). Je hoeft geen beste vrienden te worden met de vriendenkring van jouw relatie, maar my god, beetje verdraagzaamheid.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2010, 23:43
Scoot
Avatar van Scoot
Scoot is offline
Citaat:
Jouw reactie is niets anders dan puberaal-tiener-commentaar.
Because...?

Citaat:
Als je wat ouder wordt en in een serieuze releatie zit, bel je niet om de 5 minuten of 10x op een dag met je vriendinnetje.
Oh right. Goede reden. Bovendien offtopic, want met die regelmaat belde/smste de TS helemaal niet.

En nog steeds: als je een moeilijke tijd doormaakt, moet je je partner altijd en overal kunnen bellen. Dat jij (en Volk) dat níet in een relatie zoeken wilt niet zeggen dat de TS iets fout heeft gedaan.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2010, 08:19
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Ik heb nooit gezegd dat TS iets fout heeft gedaan. Ik zei zelfs dat ze zich helemaal niet druk moest maken als haar vriend het geen probleem vond.
En mijn partner mag mij als hij een moeilijke tijd doormaakt altijd bellen. Maar ik heb iets met een emotioneel volwassen persoon, dus over het algemeen kan hij zelf zijn boontjes doppen tot ik er weer ben. En dan kunnen we het uitgebreid bespreken.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2010, 10:46
Scoot
Avatar van Scoot
Scoot is offline
Citaat:
Ik heb nooit gezegd dat TS iets fout heeft gedaan. Ik zei zelfs dat ze zich helemaal niet druk moest maken als haar vriend het geen probleem vond.
En mijn partner mag mij als hij een moeilijke tijd doormaakt altijd bellen. Maar ik heb iets met een emotioneel volwassen persoon, dus over het algemeen kan hij zelf zijn boontjes doppen tot ik er weer ben. En dan kunnen we het uitgebreid bespreken.
Ik wilde ook niet zeggen dat jij vond dat de TS iets fout had gedaan, hoor. De tweede zinssnede sloeg alleen op Commando.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2010, 14:48
Kaa
Avatar van Kaa
Kaa is offline
Citaat:
Jouw reactie is niets anders dan puberaal-tiener-commentaar. Als je wat ouder wordt en in een serieuze releatie zit, bel je niet om de 5 minuten of 10x op een dag met je vriendinnetje.. Wat heb je elkaar op een gegeven moment nog in het echt te zeggen?

(ps: de laatste zin had niet gehoeven. Uit jouw verhaal blijkt dat het gaat dat het telefoneren van de wil van het vriendje afhankelijk is)
Deze reactie komt anders ook aardig in de buurt van zulk commentaar, als je toch bezig bent...
Hoe serieus een relatie is heeft allereerst niets te maken met hoe vaak de partners met elkaar bellen (dat zou een mooie zijn,> als jij mij weinig belt dan hebben we n serieuze relatie).
Ik snap wel waar je naartoe wilt met je mening, maar de ts belde in 2,5 week tijd maar 2( !!! ) keer...Dus je mening is hier totaal niet van toepassing.
En tot slot; hoe serieus is een relatie nou eigenlijk als je geen steun van je partner mag verwachten als je met een probleem zit?
Dat lijkt mij persoonlijk een veel belangrijker vraagstuk (hoewel het natuurlijk in dit specifieke geval te bezien is of de problemen van een vriendin erg genoeg zijn, maar de TS ondervond er zelf last van, dus in feite doet dat er niet toe).
Al helemaaal geweldig als je een partner hebt die vind dat steun afhankelijk is van de situatie; 'boeiend dat jij ergens mee zit, ik ben nou eenmaal even 'aan het feesten'.'
Lekkere 'serieuze' relatie heb je dan. (Als je een dergelijke relatie wil dan is dat natuurlijk je eigen keus, maar ga me dan niet vertellen dat dat volwassen en serieus is...)
__________________
*Signature*
Met citaat reageren
Oud 28-08-2010, 01:37
Verwijderd
Citaat:
Because...?



Oh right. Goede reden. Bovendien offtopic, want met die regelmaat belde/smste de TS helemaal niet.

En nog steeds: als je een moeilijke tijd doormaakt, moet je je partner altijd en overal kunnen bellen. Dat jij (en Volk) dat níet in een relatie zoeken wilt niet zeggen dat de TS iets fout heeft gedaan.
'een moeilijke tijd doormaakt' van -hoe lang duurt een vakantie? 7-14 dagen?- oe, wat een moeilijke tijd. Je kan toch beter alles vertellen als je weer terug bent dan je vriendje plat bellen als hij met z'n vrienden effe de beest wil uithangen?

Voor de rest: eens wat Volk zegt.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-08-2010, 08:51
Verwijderd
Citaat:
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen wat er nou zo belangrijk was dat je je vriend daarmee moest storen op zijn vakantie. Heb je verder soms helemaal geen vrienden? Ik zou het niet waarderen als mijn vriend mij zou bellen of sms-en op een vakantie waar ik duidelijk zonder hem heen ben gegaan. Hij is er lekker tussenuit, voor maar een paar weekjes, laat hem er dan ook lekker tussenuit zijn. Ik kan me heel goed voorstellen dat als hij met z'n maten lekker jongensdingen aan het doen is dat zo'n smsje heel erg stoort. En een telefoongesprek al helemaal. Hij onderbreekt er zijn vakantie mee, tijd die hij heeft gereserveerd om met die jongens te zijn en met niemand anders.

Misschien denkt jouw vriend er niet zo over. Maar zijn vrienden kennelijk wel. Maak je dus niet zo druk als jouw vriend niet vind dat je hebt gestoord. Maar probeer het ook vanuit het standpunt van die jongens te zien. En als dat je niet lukt, heb dan lekker schijt aan die jongens, het zijn toch jouw vrienden niet.
Nou, ik zou het juist niet waarderen als mijn vriend géén contact met me zocht op het moment dat hij ergens echt mee zat (en dat dus niet met andere vrienden kon bespreken vanwege redenen van privacy). Dat ik zonder hem op vakantie ga, wil niet zeggen dat ik per definitie niks van hem wil horen Helemaal niet als het om anderhalf smsje per dag gaat en een paar korte belletjes (hoewel ik bellen om geldtechnische redenen dan weer niet zo handig vind). Als ik het op dat moment niet kan gebruiken, zet ik mijn telefoon wel uit.

Juist dit wat jij zegt: "tijd die hij heeft gereserveerd om met die jongens te zijn en met niemand anders", dat komt op mij een beetje raar over. Als het andersom zou zijn en ik zou met mijn vriend op vakantie zijn, maar een vriendin van me belt even kort omdat ze echt iets moet bespreken waar ze enorm mee zit, dan wijs ik haar toch ook niet af met de mededeling "ik heb deze tijd gereserveerd voor mijn vriend en niet voor jou"? Dat zou ik mijn vrienden nooit aandoen en mijn vriendje dus ook niet, want hij is immers ook gewoon een van mijn beste vrienden. (Moet ik er wel bij zeggen dat ze geen van allen zouden bellen tenzij er écht iets was).

Ik ben het zeker met je eens dat je niet te afhankelijk moet zijn in een relatie, maar op dit forum slaat het af en toe nogal eens door naar dat je echt helemaal niks meer mag. En dat lijkt me nou ook weer een beetje overdreven.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2010, 08:55
Verwijderd
Citaat:
'een moeilijke tijd doormaakt' van -hoe lang duurt een vakantie? 7-14 dagen?- oe, wat een moeilijke tijd. Je kan toch beter alles vertellen als je weer terug bent dan je vriendje plat bellen als hij met z'n vrienden effe de beest wil uithangen?

Voor de rest: eens wat Volk zegt.
Dat lijkt me per relatie te bepalen. Scoot vindt dat je in zulke situaties altijd bereikbaar moet zijn, dus zal hij dat in zijn relaties ook zijn. Jij vindt duidelijk van niet, dus jij zet je telefoon gewoon uit. Kláár. Vriend van TS heeft zijn telefoon niet uitgezet, dus blijkbaar was hij het met Scoot eens. Dat is dan aan hem, maar het lijkt me ook aan hem om dat aan zijn vrienden duidelijk te maken. Hij had er namelijk ook best voor kunnen kiezen om zijn telefoon gewoon uit te zetten of helemaal niet mee te nemen, en dan had de TS ook geen contact met hem gehad.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2010, 10:20
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik zou het heel knap vinden als Commando in staat is om te weten hoe de dag van zijn vriendin is geweest. Je kunt elkaar kennen, oké, maar voorspellen wat die persoon mee heeft gemaakt vind ik nogal onwaarschijnlijk.

Ik denk dat het per relatie verschilt hoeveel mensen elkaar willen/kunnen bellen. Toen ik 5 dagen in Londen was belde mijn vriend me elke avond eventjes om wat te kletsen. Niet noodzakelijk, maar ik vond het niet erg. En toen hij een keer wat belangrijks ging doen 's avonds en me wilde vertellen hoe het is gegaan omdat het best wel heavy was, ben ik ook gewoon opgebleven om te luisteren naar hem. Dat zou niet iedereen zien zitten, maar ik vond het niet erg omdat ik er graag voor hem ben, ook al zit ik ergens anders. Ik ben tenslotte op vakantie omdat ik dat leuk vind, niet om van hem te vluchten.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Opnieuw in contact komen met oude "slechte/foute" vrienden
SimplyABoy19
1 17-08-2005 17:31
Liefde & Relatie Vriend jaloers op mijn ex-vriend
lieve
17 27-04-2005 19:22
Liefde & Relatie De vriend van mijn vriends zus valt op me.....help!
lonelyness
7 07-09-2004 22:28
Liefde & Relatie Je beste vriend? of je beste vijhand?
Kleintjeyakult
22 03-05-2004 16:45
Verhalen & Gedichten mijn verhaal over het korte leven van een jong meisje
Verwijderd
15 17-05-2003 22:55
ARTistiek Magie van verleiding
14 25-10-2001 08:03


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:06.