Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-11-2010, 14:15
Koekiemonster.
Avatar van Koekiemonster.
Koekiemonster. is offline
Ik heb dus een leuk stel flaporen. Met los haar zie je het niet zo goed, maar als ik een staart in doe zie je ze toch wel degelijk zitten. Ik heb er dus een hekel aan om een staart in te doen omdat je ze dan zo ziet. Ik wil me hier dus aan laten opereren en m'n ouders vinden het ook goed. Maar ik weet niet of ik hier nou even me zou moeten wachten of niet. Het is wel geen gevaarlijke plastische chirugie, maar toch. Dat ik hier zo'n moeite mee heb komt volgens mij ook wel door het beeld dat ik van plastische chirugie heb (en dat beeld is niet goed).

Edit: Ik ben trouwens 12, daarom ben ik zo aan het twijfelen of ik me zal laten opereren of niet...

Laatst gewijzigd op 03-11-2010 om 15:16. Reden: In alle haast vergeten te typen
Met citaat reageren
Oud 03-11-2010, 14:59
Undit
Undit is offline
Dat voel je zelf het beste aan, misschien nog even met je ouders praten? Succes!
Met citaat reageren
Oud 03-11-2010, 15:10
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
Ik vind flaporen leuk dus ik zou ze houden.
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 03-11-2010, 15:33
Verwijderd
Ik zou wachten als ik jou was. Misschien moet je eerst proberen om het te accepteren, in plaats van te laten opereren.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2010, 19:37
Sneeuwwitje
Avatar van Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Ik vind flaporen ook leuk. Het geeft iets heel persoonlijks en eigenaardigs aan je gezicht. Ken je Hollands Next Top Model? Zoek daar maar vorig winnaar Ananda op, die had grote oren en toch model geworden. Ik vind het mooi!
(zelf heb ik het ook)
__________________
The revolution will not be televised.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2010, 21:28
Verwijderd
in de pubertijd verandert je lichaam, mss gaan die oren dan ook minder opvallen dus ik zou nog ff wachten
Met citaat reageren
Oud 08-11-2010, 17:40
Selimmm
Selimmm is offline
ehm 12 en nu al moeite met je uiterlijk? Dat komt nooit goed. Je lichaam verandert, en het is toch niet dat je word gepest ofzo? ik raad het je gwn af. Wees blij met jezelf en toon zelfrespect. Als je nu al op 12-jarige leeftijd zulke kleine dingen wil veranderen, word je later Miss-Plastic.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2010, 17:42
Picidae
Picidae is offline
En flaporen kunnen er heel schattig uitzien, maar als jij je er enorm aan ergert en je ouders vinden het prima...
Met citaat reageren
Oud 08-11-2010, 18:20
Verwijderd
Tsja, zelf zou ik het eigenlijk niet zo snel doen. Komt deels doordat het natuurlijk snijden in een gezond lichaam is, en dat vind ik sowieso al niets. En bovendien is het zo dat het een operatie blijft, dus er zitten altijd risico's aan verbonden zijn.
Ook denk ik niet dat je verzekering dit gaat dekken, dus heb je ook eens naar de kosten gekeken samen met je ouders?
Met citaat reageren
Oud 08-11-2010, 18:30
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Ik ken iemand die had echt HUGE flaporen. Maar dan ook echt enorm. De helft van de breedte van z'n gezicht, misschien wel méér waren z'n oren en ze waren ook nog eens groot op de manier van 'hoog'. Dan zou ik wel opereren, ja.

Maar ik ken ik heel erg veel meisjes van twaalf (en jonger en ouder en niet meisjes) die zich teveel druk maken om hun uiterlijk. Die in de spiegel kijken en denken 'wat ontzettend lelijk, dat moet je wel zien' en dat mensen om hun heen dat niet eens zien. Ik bijvoorbeeld, had best heel opvallende (breed, zwart) wenkbrauwen. Toen ik daar eens een opmerking over maakte zei een jongen 'huh? oh ja, nu je het zegt, je hebt inderdaad best opvallende wenkbrauwen, nooit gezien' terwijl hij me toch regelmatig zag. Nu kun je wenkbrauwen gewoon epileren (toch wat makkelijker) en zal het me niet verbazen als het met jouw oren wat erger is, maar dan nog. Als ik aan echte flaporen denk... die jongen had z'n haar altijd los, had ook lang haar, en z'n oren staken er nog centimeters uit. Zo ongeveer. Als je het bij jouw met los haar niet zo ziet, denk ik niet dat het zo ontzettend ernstig is.

Maar goed, eigenlijk kan ik niet zomaar beoordelen hoe jouw oren eruit zien. Niet vanaf hier tenminste. zo groot zijn ze niet, hihi
Met citaat reageren
Oud 10-11-2010, 11:11
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Als je het met los haar niet echt ziet, dan valt het waarschijnlijk sowieso toch wel mee? Want er zijn ook mensen bij wie je het met los haar juist wél goed ziet, omdat je oren dan door je haar heen steken. Maar zelfs dan zou ik er nog maar eens goed over nadenken, want het zou wel een operatie zijn die je medisch gezien niet per se nodig zou hebben.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 10-11-2010, 11:18
Verwijderd
Als ik jou was zou ik wachten tot je zestien bent. In de puberteit kan het best zijn dat je oren nog anders gaan staan, misschien wordt het wel minder erg. Daarbij is een narcose minder gevaarlijk als je een volwassen gewicht hebt (meer dan 50 kilo), dan als je nog een kindergewicht hebt.
En als je het niet ziet als je haar los is, valt het sowieso wel mee toch
Met citaat reageren
Oud 12-11-2010, 11:46
xx-Joyce-xx
xx-Joyce-xx is offline
als jij je er beter door voelt moet je het gewoon doen,
ik ken meerdere mensen met flaporen,
o.a. mijn vriend, mijn vriend heeft ze gehouden
en ik vind het alleen maar schattig staan,
een goede vriendin van mij is geopereerd op ongeveer jou leeftijd
en dat heeft der wel goed gedaan,
want ervoor werd ze ermee gepest.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2010, 19:14
Toneless
Avatar van Toneless
Toneless is offline
Hoe kun je nou weten of je jezelf er beter door gaat voelen? Je moet toch eerst die operatie ondergaan. Gewoon wachten. En later als je volwassen bent beslissen. Tenzij je depressies en shit overhoud omdat je er door gepest word. Maar dat lijkt me niet heel waarschijnlijk.
__________________
Good times we can't repeat.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2010, 20:42
Verwijderd
In de puberteit (zeker in het begin) is iedereen onzeker, gaat vanzelf wel weer over.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2010, 13:11
Henck
Avatar van Henck
Henck is offline
In tegenstelling tot de meeste moraalridders, zou ik het gewoon doen. Ten eerste omdat het waarschijnlijk in meer zelfvertrouwen resulteert, ten tweede omdat het meestal wordt vergoed door de verzekering.

MVG,
Henck
Met citaat reageren
Oud 14-11-2010, 10:46
Rysair
Avatar van Rysair
Rysair is offline
Moet je sowieso niet 18 zijn om dit soort plastische chirurgie te laten doen? Overigens ben ik het wel eens met Henck, het zal resulteren in meer zelfvertouwen. Je zit beter in je vel.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2010, 08:03
Verwijderd
Nee, daar hoef je geen 18 voor te zijn volgens mij. Toen ik naar de middelbare school ging, was een meisje ook geopereerd aan flaporen. En zij was toen 12 of 13 ofzo?

Ik blijf bij mijn verhaal, ik vind dat je eerst je lichaam moet proberen te accepteren. Iedereen heeft wel iets waar hij/zij niet blij mee is. Accepteer gewoon je lichaam, lukt dat niet dan kan je je altijd nog laten opereren.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2010, 10:26
Verwijderd
Ik wist niet dat hier mensen tegen konden zijn, heb een klasgenootje en buurmeisje gehad die dat hebben gedaan op jonge leeftijd (10-12 jaar) en dacht eigenlijk dat het normaal was om te doen als je daar mee zat.

Ik sluit me aan bij Henck.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2010, 11:12
rjr1981
rjr1981 is offline
Het is altijd leuk om te zien hoe mensen zonder flaporen gaan vertellen om het NIET te doen. Zelf hoeven ze er niet mee te lopen dus dat is lekker makkelijk kletsen.

Ikzelf (jongen) had ook flaporen en heb deze op mijn 20e laten corrigeren. Ik ben er nu (29) nog steeds blij mee want het staat een stuk netter maar het heeft voor de rest niet veel veranderd in mijn leven. Ik ben er niet zekerder of gelukkiger van geworden. Het enige wat is veranderd zijn die oren.
Ik heb het laten doen omdat ik veel opmerkingen kreeg en daar onzeker van werd. Later ben ik nog wel een beetje boos op mezelf geweest dat ik iets aan mezelf heb laten doen door onzekerheid.
Ik flap mijn oren nog wel eens naar voren voor de spiegel en dan denk ik; met die oren had ik het ook wel gered. Maar als ze dan weer terugklappen vind ik dat toch wel veel netter.

Mijn advies is, probeer jezelf eerst eens mooi te vinden met je oren.Oefenen voor de spiegel. Dat andere mensen sommige dingen niet mooi vinden betekent niet dat jij het ook niet mooi mag vinden.
Als je jezelf dan hebt geaccepteerd met flaporen kan je altijd nog beslissen om er wat aan te doen.
En als je het doet ga naar een goede arts.

Succes
Met citaat reageren
Oud 29-07-2011, 20:20
Gerrandaa
Gerrandaa is offline
Hoi,,
Ik ben ook geopeerd aan mijn flaporen, 3 maal.

Nu staan ze eindelijk op de juiste plek naar dat ze mijn kraakbeen hadden verwijderd. zodat het goed aangroeid op de juiste plek. ( tegen mijn hoofd dus )

Wat ik even kwijt wou is dat ik ( spijt is een groot woord ) maar heel veel last van heb, ik kan niet op mijn oren liggen en er steekt een stuk bot uit aan de achterkant!!

Denk er goed over na!

Ben ook wel benieuwd of er meerdere mensen zijn die het zelfde als mij zijn overkomen. ik moet er nog steeds mee terug naar de dokter.. want slapen op mn rug ben ik beetje zat aan het worden.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2011, 15:25
pietpelle
Avatar van pietpelle
pietpelle is offline
Ik ben ook aan mijn flaporen geopereerd. Dit moet aan het eind van mijn basisschooltijd geweest zijn. Ongeveer jouw leeftijd. Flaporen kunnen er wellicht schattig uitzien, maar ik werd er vroeger best veel mee gepest. Vrouwen hebben vaak nog het voordeel dat ze flaporen nog kunnen maskeren met hun haar. Je hebt ook verschillende gradaties in flaporen en mijn oren waren behoorlijk afstaand. De operatie is goed verlopen en ik moest een tijdje met een tulband rondlopen.

Achteraf gezien heb ik er geen spijt van. Het ziet er netjes uit. Of het echt nodig geweest is voor mijn verdere levensgeluk weet ik niet (ik denk het niet). Sommigen maken er hier een groter issue van dan nodig, maar goed ik begrijp het wel. Ik heb zelf ook wel wat moeite in het algemeen met mensen die plastische chirurgie ondergaan. Je moet het niet doen als je je zelfbeeld beter wilt krijgen, want daar zijn andere methodes voor.

Mijn zus heeft de operatie ook ondergaan en ook geen problemen ondervonden. Het was het laatste jaar waar het werd vergoed door onze zorgverzekering, dus ik weet niet hoe het nu is.
__________________
"It is often said that before you die your life passes before your eyes. It is in fact true. It's called living.” - Terry Pratchett
Met citaat reageren
Oud 30-07-2011, 19:33
Verwijderd
ik heb ook flaporen... eerst vond ik het heel erg opvallen maar nu jaren later (ben 18) denk ik er niet eens meer aan, dus zie het ook niet egt meer... ik WEET dat ik het heb maar ik denk er nooit aan en heb er nooit last van... ik zou als ik jou wasgewoon even wachten... misschien valt het later wel mee als je wat ouders bent en uit de pubertijd bent, aangezien je vooral nu veel waarde gaat hechten aan je uiterlijk, terwijl je later beter je 'foutjes' kan accepteren
ik heb geen moeite met mijn flaporen en vind het vaak niet eens opvallen bij mensen

je moet zelf weten wat je doet maar als je er nog niet zo erg last van hebt dan zou ik even wachten en kijken of je het zelf kan accepteren... je kan wel onzeker zijn maar een operatie beteken niet gelijk dat je onzekerheid over is, dan ben je misschien ergens anders onzeker over... als het mogelijk is voor jou zou ik wachten en even kijken of je van gedachten verandert, want blijkbaar twijfel je wel een beetje anders stond je besluit al vast, opereren kan altijd nog he!
Met citaat reageren
Oud 31-07-2011, 07:32
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Blijf er gewoon even mee wachten, en probeer dan een verstandige keuze te maken. Want op deze leeftijd kan ik mij dat niet voorstellen.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2011, 13:23
Verwijderd
Als je het niet door los haar heen ziet, dan valt het enorm mee. Grote kans dat het dan juist schattig is... In de puberteit lijken dat soort dingen altijd veel erger dan achteraf. Maar je kan het er idd met je ouders en eventueel de huisarts over hebben.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2011, 01:42
Verwijderd
ik heb het ook, en ik overweeg het ook, en iedereen kan wel zeggen dat je het moet accepteren en zo, maar soms lukt dat gewoon niet. ik vind dat je het moet doen, maar alleen als je het echt zeker weet..
Met citaat reageren
Oud 13-08-2011, 16:15
Mr.Banana
Avatar van Mr.Banana
Mr.Banana is offline
Citaat:
In tegenstelling tot de meeste moraalridders, zou ik het gewoon doen. Ten eerste omdat het waarschijnlijk in meer zelfvertrouwen resulteert, ten tweede omdat het meestal wordt vergoed door de verzekering.

MVG,
Henck
en wie weet hoe lang de verzekering dit nog dekt?
kan zo een keer afgelopen zijn door de bezuinigingen
__________________
Mooie woorden zijn niet altijd waar. Ware woorden zijn niet altijd mooi.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2011, 21:23
Rysair
Avatar van Rysair
Rysair is offline
Citaat:
ik heb het ook, en ik overweeg het ook, en iedereen kan wel zeggen dat je het moet accepteren en zo, maar soms lukt dat gewoon niet. ik vind dat je het moet doen, maar alleen als je het echt zeker weet..
dit!!
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle Vind je jezelf mooi?
Sneeuwwitje
144 15-04-2011 13:55
Lichaam & Gezondheid Hoe zou jij reageren bij bijv. neuscorrectie?
Rysair
47 11-01-2011 20:36
Lifestyle Enquete cosmetische chirurgie
Marjolein_v_D
25 09-03-2007 16:12
Lichaam & Gezondheid Ingetrokken tepel
ItsSuuS
40 17-02-2005 19:50
Psychologie Ben je tevreden met je uiterlijk??
kleinedraak
59 12-04-2004 19:11
Lichaam & Gezondheid Auw, operatie =(
kimberley
13 09-04-2004 20:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:38.