Oud 25-01-2011, 19:35
Munveq
Avatar van Munveq
Munveq is offline
Nu heeft mijn school dus een webpagina waar ouders in kunnen loggen om de cijfers te bekijken. Nu was het dus het geval dat we dat wachtwoord kwijt waren, en ik zelf een nieuwe wou aanvragen. Echter toen werd mij verteld dat dit alleen aan ouders wordt gegeven, ook terwijl ik al 18 ben.

Ik zou natuurlijk met alle gemak mijn ouders kunnen vragen om een nieuw wachtwoord aan te vragen, maar eigenlijk wil ik gewoon behandeld worden als een volwassene.
Nu vraag ik mij af of cijfers vertrouwelijk zijn, en mogen ze mijn ouders dan eigenlijk wel op de hoogte brengen van mijn cijfers als ik 18 ben..?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-01-2011, 19:52
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Ik betwijfel dat ze vertrouwelijk zijn op de middelbare school, al ben je dan al 18.
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 26-01-2011, 11:58
the economist
the economist is offline
Zaken die jij aan een huisarts verteld, een psychiater, een pastoor of dominee of een advocaat zijn ook vertrouwelijk. Dus wat je aan een leraar verteld, of hij/zij aan jou, zou ook vertrouwelijk moeten zijn.
Het gaat hier echter om de kale cijfers, dus schoolprestaties, en dan kan ik mij voorstellen dat de school die communiceert aan degene die de opleiding betalen, of verder in je onderhoud voorzien. En dat zijn (in de meeste gevallen) je ouders.
Als je niet meer thuis woont, en je bent al 18, dan hebben de ouders geen recht meer op inzage van dit soort dossiers.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2011, 19:17
Munveq
Avatar van Munveq
Munveq is offline
Vanmiddag ben ik langsgegaan bij mijn coördinator, welke mij vertelde dat ik hier inderdaad aangezien ik 18 ben alleen toegang tot zou krijgen. Echter dat ze hier nog mee bezig waren om het te automatiseren en dat zij het wel voor mij kon aanvragen.

Laatst gewijzigd op 08-11-2011 om 15:55.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2011, 13:14
the economist
the economist is offline
Nou, dat is dan een lekker volwassen antwoord van iemand die zich verder als volwassene wil laten behandelen. Je stelt hier een vraag, en mensen beantwoorden die vaak naar eer en geweten, en alleen maar om anderen te helpen,en als je dan een antwoord geeft kun je een sneer krijgen. Daarmee nodig je mensen niet uit in het vervolg nog eens antwoorden te geven op vragen.

Overigens hoef ik mij niet aangesproken te voelen want ik schreef
Citaat:
dan kan ik mij voorstellen dat
dus mijn verontwaardiging geldt alleen naar anderen.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2011, 10:26
wes holleman
wes holleman is offline
Nu je meerderjarig bent, handelt de school in flagrante strijd met de Wet Bescherming Persoonsgegevens als zij gegevens (zoals schoolcijfers) zonder jouw toestemming aan je ouders verstrekt. Eigenlijk heb jij als enige, sinds je zestiende verjaardag, recht op inzage in je schooldossier, maar tot je achttiende verjaardag mochten je ouders wel schoolcijfers opvragen omdat ze verantwoordelijkheid droegen voor jouw opvoeding.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2011, 20:47
Fowl36
Avatar van Fowl36
Fowl36 is offline
Ik heb ook dat mijn cijfers gewoon op de website staan, samen met wanneer ik wel en niet op school was (ik kan dus technisch gezien niet spijbelen) en wanneer ik wel en niet mijn huiswerk gemaakt heb. Echt stom. Volgens mij zijn cijfers alleen vertrouwelijk buiten je gezin en de leraren..
__________________
I am not afraid of the dark, I am afraid of the NINJAS hiding in the dark
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:30.