Ongelezen 14-05-2012, 14:35
morgenexamen
Bezoeker
Hoi!
Ik heb wat vragen over de examenstof van vmbo, wij moeten neerslagreacties enz.. leren
maar wat is een neerslagreactie en wanneer ontstaat die?
en hoe bereken je het massapercentage? :$
Met citaat reageren
Advertentie
Ongelezen 14-05-2012, 17:18
Joke:D
19V - Lid
Joke:D is offline
een neerslagreactie is een reactie waarbij een slecht/niet oplosbaar zout ontstaat. Dit zout zakt dan naar de bodem.

Het massapercentage bereken je door de massa aan stof X die in je mengsel zit te delen door de totale massa van je mengsel, x100%. Dus als je 20 gram stof X hebt in een mengsel van 100 gram, is het 20/100 x 100% = 20%
Met citaat reageren
Ongelezen 14-05-2012, 18:48
mathfreak
48M - Lid
mathfreak is offline
Aanvulling: In tabel 32 van Binas voor vmbo kgt vind je een overzicht van oplosbaarheid van zouten. Zouten met de aanduiding m (matig oplosbaar) en de aanduiding s (slecht oplosbaar) zijn zouten die een neerslag geven.
Ongelezen 14-05-2012, 19:55
Mnsk.
17V - Lid
Mnsk. is offline
Ik ben misschien geen vmbo leerling, maar hopelijk zal deze site je helpen!! Er staat ook uitleg over allemaal andere dingen die met scheikunde te maken hebben.
Ik hoop dat het van pas komt!

Site:http://www.aljevragen.nl/sk/atoombouw.html
Met citaat reageren
Ongelezen 14-05-2012, 20:20
morgenexamen
Bezoeker
Citaat:
Ik ben misschien geen vmbo leerling, maar hopelijk zal deze site je helpen!! Er staat ook uitleg over allemaal andere dingen die met scheikunde te maken hebben.
Ik hoop dat het van pas komt!

Site:http://www.aljevragen.nl/sk/atoombouw.html
Dankjewel ! ik zal even kijken
Met citaat reageren
Ongelezen 14-05-2012, 20:21
morgenexamen
Bezoeker
Citaat:
een neerslagreactie is een reactie waarbij een slecht/niet oplosbaar zout ontstaat. Dit zout zakt dan naar de bodem.

Het massapercentage bereken je door de massa aan stof X die in je mengsel zit te delen door de totale massa van je mengsel, x100%. Dus als je 20 gram stof X hebt in een mengsel van 100 gram, is het 20/100 x 100% = 20%
Dankje! ik snap het
Met citaat reageren
Ongelezen 14-05-2012, 20:24
morgenexamen
Bezoeker
Citaat:
Aanvulling: In tabel 32 van Binas voor vmbo kgt vind je een overzicht van oplosbaarheid van zouten. Zouten met de aanduiding m (matig oplosbaar) en de aanduiding s (slecht oplosbaar) zijn zouten die een neerslag geven.
Okeey dankje
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag nieuwe topics starten
Je mag reageren op berichten