Ongelezen 15-05-2012, 08:41
Cucumber.
18V - Lid
Cucumber. is offline
Citaat:
Ik had ook alinea 3, alinea 1 en 2 gaan namelijk over wat tijdbeleving is, hoe het nu is, en daarna vanaf alinea 3 hoe het veranderd is.

En wat betreft vraag 4, daar had ik de tegenstrijdigheid dat mensen de vrije tijd die ze hebben zoveel mogelijk gaan opvullen, dus dat het niet meer 'vrij' is. Is ook een paradox, alleen niet precies degene die in het correctiemodel staat.
Ik had bij vraag 4 precies hetzelfde en ik vind dat dit ook een paradox is.
Hier moeten we nog gewoon 3 punten voor krijgen!
Advertentie
Ongelezen 15-05-2012, 08:54
Cucumber.
18V - Lid
Cucumber. is offline
Hahaha, seriously, vraag 1 was gewoon alinea 3. ;o
En als de docenten op digischool en die schrijfster van de tekst zelf zegt dat het fout is aangegeven in het correctiemodel, vind ik dit toch wel heel triest. 't Cito mag wat mij betreft heel het correctiemodel eens gaan nalopen.

Straks M&O, help!
Ongelezen 15-05-2012, 09:23
Joke:D
19V - Lid
Joke:D is offline
Ik zou op zich niet eens zo heel ontevreden zijn met de beslissing dat het hele examen de prullenbak in moet en dat we collectief NE in tijdvak 2 opnieuw moeten maken.
Ongelezen 15-05-2012, 09:53
Cucumber.
18V - Lid
Cucumber. is offline
Ik ook niet hoor, tenzij het maar niet van een eventuele herkansing af gaat.
Als 't een beetje tegenzit (wat ik nu wel minder verwacht, aangezien veel antwoorden van het correctievoorschrift echt belachelijk zijn), ga ik zelfs nog slagen met een 5 i.p.v. met een 7. Dat zou wel erg zonde zijn, alleen door dit stomme examen.
Ongelezen 15-05-2012, 10:09
Verwijderd
Citaat:
Ik zou op zich niet eens zo heel ontevreden zijn met de beslissing dat het hele examen de prullenbak in moet en dat we collectief NE in tijdvak 2 opnieuw moeten maken.
Doe mij maar gewoon een N-term van 2,0 hoor haha
Ongelezen 15-05-2012, 10:11
Piethein
Lid
Piethein is offline
Is er ook ergens een samenvatting te zien met maximaal 180 woorden die alle punten kreeg? Denk het niet. Volgens mij maken de examenmakers niet eens zelf een proefsamenvatting...
Ongelezen 15-05-2012, 10:28
Miloutchi
19V - Lid
Miloutchi is offline
@Piethein: Probeer anders een alle punten die in het correctiemodel staan te verwerken én dan het ook nog eens goedlopend te maken. Want in het correctiemodel staat alles ook al zo beknopt dat ik denk dat een eventuele lezer het niet zou begrijpen als hij de tekst niet had gelezen.

Ik denk dat ik Nederlands sowieso ga herkansen, mits ik geen ander vak moet herkansen (dat lijkt me vrij logisch ), want ik baal echt ontzettend van dit examen. Ik dacht dat Nederlands examen leuk zou zijn. Ik zit al sinds mijn zesde te roepen dat ik Nederlands ga studeren (en daar denk ik dus ook serieus over na) en dan krijg je dan dit examen voor je neus geschoteld met bijbehorend wc-papier dat een correctiemodel heet.

Ik vind het sowieso ergens wel belachelijk dat het 'tekstverklaren' heet, want naar mijn idee gaat het vaak meer om 'tekstinterpretatie' en al die tekstanalyseerders of kunstanalyseerders hebben vaak een heel ander beeld gekregen dan dat de schrijver of kunstenaar oorspronkelijk bedoelde. En wie bepaald dan wat de 'correcte interpretatie' is? Ik vind dat het dan aan de argumentatie moet liggen waarom iemand denkt dat de schrijver dit bedoelde. Bij sommige vragen staat het natuurlijk wel vast wat er bedoeld wordt, maar heel vaak is er heel wat discussie over mogelijk. Nederlands is geen exact vak. Dat is geen enkele taal. Dat vond ik ook zo onnozel aan poëzie op school. Als je het niet precies zo had als wat de leraar op internet had gevonden dan was je analyse fout. In mijn ogen klopt dat dan niet. Er zijn dichters die daar net zo over denken als ik. En dan vind ik dit bij poëzie nog erger dan bij een tekst als die we op een eindexamen krijgen, maar toch. Eigenlijk slaat het nergens op.

En ik heb nog steeds hoofdpijn. Even kijken of er wat pijnstillers in huis zijn, want anders kan ik toch echt niet goed leren. Heb ik weer. XD
Ongelezen 15-05-2012, 11:01
Guinie
18V - Lid
Guinie is offline
Citaat:
En mijn tweede gedachte: 'Oh, dit lijkt echt op mijzelf.'
Ik dacht precies hetzelfde
Ongelezen 15-05-2012, 12:04
Issun
18M - Lid
Issun is offline
Citaat:
Ik vind het sowieso ergens wel belachelijk dat het 'tekstverklaren' heet, want naar mijn idee gaat het vaak meer om 'tekstinterpretatie' en al die tekstanalyseerders of kunstanalyseerders hebben vaak een heel ander beeld gekregen dan dat de schrijver of kunstenaar oorspronkelijk bedoelde. En wie bepaald dan wat de 'correcte interpretatie' is? Ik vind dat het dan aan de argumentatie moet liggen waarom iemand denkt dat de schrijver dit bedoelde. Bij sommige vragen staat het natuurlijk wel vast wat er bedoeld wordt, maar heel vaak is er heel wat discussie over mogelijk. Nederlands is geen exact vak. Dat is geen enkele taal. Dat vond ik ook zo onnozel aan poëzie op school. Als je het niet precies zo had als wat de leraar op internet had gevonden dan was je analyse fout. In mijn ogen klopt dat dan niet. Er zijn dichters die daar net zo over denken als ik. En dan vind ik dit bij poëzie nog erger dan bij een tekst als die we op een eindexamen krijgen, maar toch. Eigenlijk slaat het nergens op.
Dit zeg ik ook al heel lang. Het interpreteren van teksten is niet iets exacts.

En wtf, zelfs de schrijfster vind de vragen niet kunnen? Prachtig, dit.
Ongelezen 15-05-2012, 12:10
Uomi
18V - Forumbaas
Uomi is offline
Ehm, ik bedenk me net dat ik gisteren vergeten ben om de titel en de schrijver boven de samenvatting te noteren. Worden daar punten voor afgetrokken? Want in principe krijg je er geen punten voor, maar het hoort wel bij de samenvatting. Domdomdom..
Ongelezen 15-05-2012, 12:14
DonaldFuck
M - Lid
DonaldFuck is offline
Citaat:
Ehm, ik bedenk me net dat ik gisteren vergeten ben om de titel en de schrijver boven de samenvatting te noteren. Worden daar punten voor afgetrokken? Want in principe krijg je er geen punten voor, maar het hoort wel bij de samenvatting. Domdomdom..
Nee, je verspilt alleen goodwill bij de tweede corrector;-)
Ongelezen 15-05-2012, 12:16
Uomi
18V - Forumbaas
Uomi is offline
Citaat:
Nee, je verspilt alleen goodwill bij de tweede corrector;-)
Tja, hm. Die had ik ook wel kunnen gebruiken.
Ongelezen 15-05-2012, 12:43
Ratatouille
V - Lid
Ratatouille is offline
Ik heb mijn examen wel redelijk gemaakt, volgens mij tussen de 30 en 35 punten. Ik vond het tekstverklaren wel meevallen, totdat ik het correctievoorschrift zag, best wel veel vragen toch nog fout beantwoord. De samenvatting viel me juist wel weer mee, volgens mij heb ik daar minimaal 12 punten op gehaald (als ik het globaal nakijk).

Toch heb ik geklaagd, hihi. Over vraag 10, omdat ik de normering onterecht vind en de volgorde ook niet vind kloppen

Spoiler
Ongelezen 15-05-2012, 12:53
Miloutchi
19V - Lid
Miloutchi is offline
@ Issun: Ja, maar jij schrijft toch ook zelf, heb ik gister ergens gezien hier. Derde plaats Write Now Amsterdam?
Schrijf je vooral proza of poëzie? Of gewoon allebei?

Vraag 10 had ik juist wel goed, maar ik vond die vraag eerlijk gezegd ook veel te simpel voor een examen VWO en juist door die simpelheid kan ik me voorstellen dat mensen deze vraag fout hebben beantwoord. Bij de vraag raakte je eigenlijk al in paniek, terwijl het de vraag net zo goed had kunnen zijn: 'Vertel in welke volgorde de schrijver dit zegt.' En het antwoordvoorschift is hierbij inderdaad ook weer achterlijk stompzinnig. Getuigd niet van veel intelligentie bij de makers ervan. Het zou me verbazen als ze bij elkaar meer dan twee hersencellen hebben.

Het lijkt me trouwens ook niet erg leuk om als schrijver te zien dat leerlingen je oorzaak-gevolg argumentatie onjuist vinden.

Laatst gewijzigd door Miloutchi; 15-05-2012 om 12:59.
Ongelezen 15-05-2012, 13:00
Em.
18V - Forumbaas+
Em. is offline
Ik had vraag 10 bijna fout omdat ik een '3' opschreef ipv een '5', maar dat zag ik gelukkig zelf nog. En ik had eerst ook overwogen om dat van die anonieme samenleving als tweede neer te zetten, maar hij paste verderop beter.
Ongelezen 15-05-2012, 13:11
Miloutchi
19V - Lid
Miloutchi is offline
http://go.3fm.nl/eindexamen

Schrijfster teksten vwo-examen NL oneens met antwoorden
15 mei 2012
Joke Hermsen, de schrijfster van de teksten die in het vwo-examen Nederlands stonden, is het niet eens met de antwoorden. 'Ik zou zelfs een onvoldoende halen', aldus Hermsen. (Fragment beluisteren!)
Ongelezen 15-05-2012, 13:13
Issun
18M - Lid
Issun is offline
Citaat:
@ Issun: Ja, maar jij schrijft toch ook zelf, heb ik gister ergens gezien hier. Derde plaats Write Now Amsterdam?
Schrijf je vooral proza of poëzie? Of gewoon allebei?
Jep. Alleen proza. Poëzie kan ik niet zoveel mee. Als ik kijk naar de poëzie-inzendingen van Write Now vind ik het ook moeilijk om te beoordelen op kwaliteit, ik heb er gewoon helemaal geen gevoel voor.

Maar dat ik schrijf helpt wel met samenvatten. Bij examentrainingen had ik altijd bijna alle punten (één keer zelfs 100%). Maar deze keer was het wel lastig (daarom baal ik ook een beetje, stiekem hoopte ik op een 9 voor dit examen maar dat wordt misschien hoogstens een 8 /verwend geklaag).

Vraag 10 vond ik trouwens heel erg makkelijk, het stond gewoon letterlijk in die volgorde in de tekst. Maar ik kan me voorstellen dat je denkt dat het niet zo simpel kan zijn.

Citaat:
Het lijkt me trouwens ook niet erg leuk om als schrijver te zien dat leerlingen je oorzaak-gevolg argumentatie onjuist vinden.
Hier dacht ik ook nog aan tijdens het examen, ze moeten die schrijvers wel een beetje te vriend houden lijkt me.
Ongelezen 15-05-2012, 13:28
Miloutchi
19V - Lid
Miloutchi is offline
Issun, ik vind het helemaal geen verwend geklaag, hoor! Ik had gehoopt op een 8. En voor de 5,5-regeling een 7. Voor de samenvatting wist ik dat ik niet zo heel hoog zou halen, want dat hebben we nooit kunnen oefenen. Mijn leraar is namelijk ernstig ziek geworden en ze konden geen vervanger vinden en ik heb dus een paar maanden geen les gehad. Maar ik haal normaal ook altijd zeer goede cijfers voor tekstverklaren (lees: ik heb sinds we begonnen met oefenen twee jaar geleden nooit meer dan drie fouten gehaald). En voor het oefenexamen (samenvatting + tekst dus) dat we in oktober ergens op school gemaakt hadden (die van vorig jaar) had ik een 8.4. Dus ik vind het erg teleurstellend als ik nu bedenk dat ik niet hoger dan een 6.5 geraak.

Ik schrijf wel. Poëzie en proza. Poëzie is inderdaad moeilijk te beoordelen op kwaliteit, maar meestal weet ik toch wel wat 'dichtsels' zijn en wat poëzie is. En van sommig poëzie houd ik zo verschrikkelijk veel dat het pijn doet (ik heb een bundel van Sasja Jansen 'Wie wij schuilen' en die vind ik toch zó mooi!) en sommig poëzie gooi ik het liefst direct in de prullenmand. Achja, schrijven... Ik moet gewoon. Ik kan niet anders. Als ik niet schrijf, dan denk ik wel aan schrijven.
Ongelezen 15-05-2012, 14:50
19V - Lid
Citaat:
Doe mij maar gewoon een N-term van 2,0 hoor haha
Ja, maar lijkt je dar reëel? Vragen die niet kloppen (1 en 10) en dan nog een N-term van 2,0? Dan kom ik alsnog op een lager punt uit dan ik verwacht had, mede door de samenvatting.

Citaat:
Vraag 10 vond ik trouwens heel erg makkelijk, het stond gewoon letterlijk in die volgorde in de tekst. Maar ik kan me voorstellen dat je denkt dat het niet zo simpel kan zijn.
Precies, het is een VWO examen, dus je gaat verwachten dat er een instinker inzit.
En de stompzinnigheid van het correctievoorschrift, als je te stom bent om met 6 te beginnen maar iets opschrijft als 5-6 - 4312 heb je 2 punten. En als je 1 cijfer op de verkeerde plek middenin zet (ik had 6-4-1-3-2-5, het gevoel van er alleen voor staan en de geanonimiseerde samenleving omgewisseld) heb je 0 punten.

Laatst gewijzigd door Joke:D; 15-05-2012 om 14:56.
Ongelezen 15-05-2012, 15:00
LOLexamen
Bezoeker
Ben ik de enige die het best venijnig vindt dat er bij vraag 15 staat ''als nuanceringen als 'af en toe' en/of 'meer dan nu' ontbreken -0 punten.

En ook bij de samenvatting ''welke ontwikkelingen hebben ertoe geleid dat het smaakdictaat''.... in mijn samenvatting heb ik o.a. de ontwikkeling van smaakonzekerheid! En dit staat niet in het correctievoorschrift.

Verder; in het laatste punt van de samenvatting ''welke tegenstelling signaleert de schrijver''.
In het correctievoorschrift benoemen ze dan de tegenstelling die ik had (wel degelijk een vorm van beeldtaal) en dan staat er verderop in het correctievoorschrift ''(vervolg tegenstelling)'', waar slaat dat op? Dat is helemaal geen vervolg maar een nieuw aangedragen tegenstelling. Waardoor ik dus 1 punt i.p.v. 2 krijg.
Ongelezen 15-05-2012, 15:22
DonaldFuck
M - Lid
DonaldFuck is offline
Citaat:
http://go.3fm.nl/eindexamen

Schrijfster teksten vwo-examen NL oneens met antwoorden
15 mei 2012
Joke Hermsen, de schrijfster van de teksten die in het vwo-examen Nederlands stonden, is het niet eens met de antwoorden. 'Ik zou zelfs een onvoldoende halen', aldus Hermsen. (Fragment beluisteren!)

Kom maar op met die N-term dan
Ongelezen 15-05-2012, 15:33
Miloutchi
19V - Lid
Miloutchi is offline
LOLexamen. Voorbeelden van dit zijn er veel in de samenvatting. Het was dan ook echt een wazige samenvattingsopdracht.

Ook vind ik het venijnig, ja. Op digischool.nl zijn leraren het daar ook niet mee eens. Een 'beetje evenwicht' is er namelijk niet. Er is evenwicht of het is er niet. Als het maar een beetje is, is het geen evenwicht meer.
Mijn antwoord gaat zo: Deze tekst is een pleidooi voor het opnieuw ontwikkelen van de intuïtieve tijd en zodoende het evenwicht te herstellen.

Ik heb wel een nuancering 'het OPNIEUW ontwikkelen van de intuïtieve tijd' (al hoop ik wel dat mijn leraar er ook zo over denkt, want het is een beetje een aparte nuancering misschien, but still, het is de nuancering waar ze op doelen), maar ik heb dan weer niet gezegd dat het evenwicht tussen de intuïtieve tijd én de economische tijd hersteld moet worden. Al vind ik het zelf dus wel logisch dat ik dat bedoel. Dus of ik daar punten voor krijg, geen idee.

En zucht. Ik erger me grandioos aan mensen die nu zeggen: kom maar op met die N-term!
Daar gaat het helemaal niet om, waar het mij om gaat is dat we op een juiste manier beoordeeld worden.
Ongelezen 15-05-2012, 15:56
Kate_1221
V - Lid
Kate_1221 is offline
Ik heb die nuancering ook niet in zoveel woorden, maar persoonlijk vind ik het gebruik van 'herstellen' al goed genoeg. Dat staat immers letterlijk in de tekst. En als je iets herstelt geef je toch al aan dat de situatie verandert?
Ongelezen 15-05-2012, 17:48
LOLexamen
Bezoeker
Ik vond het antwoord van vraag 20 ook superraar. In de satelliettekst beschrijft de auteur alleen de gevolgen van het ''te veel to do's hebben en te weinig tijd hebben''. Hij beschrijft (naar mijn mening) helemaal geen middel om aan de economische tijdsdruk te ontsnappen.
Ongelezen 15-05-2012, 18:02
Miloutchi
19V - Lid
Miloutchi is offline
Ja, vooral de ´benadering die sommigen kiezen´. Dit lijkt erop alsof het over benaderingen gaat die mensen kiezen om met de economische tijdsdruk om te gaan. Het antwoord gaat alleen over wat de auteur vindt of waar de auteur voor pleit. Dit staat mij zo erg aan.
Ongelezen 15-05-2012, 18:05
Imn
V - Lid
Imn is offline
Citaat:
Ja, vooral de ´benadering die sommigen kiezen´. Dit lijkt erop alsof het over benaderingen gaat die mensen kiezen om met de economische tijdsdruk om te gaan. Het antwoord gaat alleen over wat de auteur vindt of waar de auteur voor pleit. Dit staat mij zo erg aan.
Ehh bedoel je dat dit ook echt zo was of juist niet?
Ongelezen 15-05-2012, 18:14
Basvg
Lid
Basvg is offline
Het klagen over vraag 1 heeft in ieder geval wel geholpen, het begin is er:

"Het LAKS heeft zich eens goed gebogen over de vraag, de tekst en het correctievoorschrift. Net als de klagers vinden wij dat beide antwoorden goed gerekend zouden moeten worden: zowel alinea 2 als alinea 3.

Het LAKS heeft deze klacht doorgestuurd naar het College voor Examens."
Ongelezen 15-05-2012, 18:18
Miloutchi
19V - Lid
Miloutchi is offline
@Imn: De vraag is dit:
In tekstfragment 1 wordt een andere benadering besproken die sommigen
kiezen in hun strijd met de economische tijdsdruk.
Leg uit in welk opzicht deze benadering ingaat tegen de hoofdgedachte uit de
hoofdtekst. Gebruik maximaal 40 woorden.

Het antwoord is dit:
- In tekstfragment 1 wordt een benadering/middel besproken om de economische tijdsdruk te reduceren
- In de hoofdtekst wordt bepleit om af en toe helemaal te ontsnappen aan de economische tijdsdruk

Er staat letterlijk 'die sommigen kiezen'. Ik kan niet anders dan interpreteren dat dit gaat over mensen in het algemeen die elk een andere benadering hebben tegen hun strijd met de tijdsdruk, die elk anders omgaan met de tijdsdruk.

Het antwoord gaat eigenlijk alleen over wat de auteurs vinden dat gedaan kan/moet worden.

Daarom vind ik dit een logischer antwoord:
In de tekst wordt gesteld dat men door de economische tijdsdruk geen tijd meer heeft voor nietsdoen en zodoende niet aan ontspanning en reflectie toekomst. In tekstfragment 1 wordt juist gesteld dat de economische tijdsdruk leidt tot nietsdoen en apathie.

Ze hadden moeten vragen 'welke benadering de auteurs kiezen en niet sommigen. Dan was het antwoord van het correctiemodel wél juist geweest. Nu is deze naar mijn mening totaal niet juist. Ik vind dat ze een vraag in de trant zoals ik daarboven heb aangegeven goed moeten keuren. Ik heb veel antwoorden van mensen gehoord en sommigen kwamen inderdaad erg in de buurt van wat ik zelf ook dacht en is naar mijn mening ook het meest logische en goede antwoord op de vraag.

(Daarnaast zijn ook redenen genoemd dat het antwoord van het antwoordmodel niet echt een 'tegenstelling' is en er dus niet tegen ingaat en dat nergens in tekstfragment 1 over een middel besproken wordt om de economische tijd te reduceren. Vooral met dat laatste ben ik het eigenlijk ook wel eens, maar dat is niet mijn hoofdargument, zeg maar.)

Ikzelf vind dit toch wel echt een fout in het examen. Ik wil eigenlijk wel horen of anderen het ook met mij eens zijn, want ik heb het idee dat ik de enige ben die deze vraag/dit anwoord zo scheef vind.

Laatst gewijzigd door Miloutchi; 15-05-2012 om 18:23.
Ongelezen 15-05-2012, 18:26
Cucumber.
18V - Lid
Cucumber. is offline
Citaat:
Het klagen over vraag 1 heeft in ieder geval wel geholpen, het begin is er:

"Het LAKS heeft zich eens goed gebogen over de vraag, de tekst en het correctievoorschrift. Net als de klagers vinden wij dat beide antwoorden goed gerekend zouden moeten worden: zowel alinea 2 als alinea 3.

Het LAKS heeft deze klacht doorgestuurd naar het College voor Examens."
Dit geeft dan weer voldoening.

En mijn moeder allemaal roepen dat klagen geen nut heeft, haha.

Over M&O vandaag heb ik trouwens niks te klagen eigenlijk, dus dan doe ik het ook niet.
Ongelezen 15-05-2012, 18:57
Miloutchi
19V - Lid
Miloutchi is offline
Ik ben net gewezen hierop gewezen door iemand: http://nos.nl/audio/373417-schrijfst...tiek.html.html

Ze zegt hier dat er 'drie vragen' niet helemaal kloppen. Iemand enige idee welke vraag dit is?
Ongelezen 15-05-2012, 19:06
Cucumber.
18V - Lid
Cucumber. is offline
Vraag 1 noemt ze sowieso, vraag 10 noemt ze ook volgens mij...
Ongelezen 15-05-2012, 19:07
Basvg
Lid
Basvg is offline
Ja, op Twitter heeft ze het steeds over vraag 1 en 10, maar nergens over een derde vraag.
Ongelezen 15-05-2012, 19:07
DonaldFuck
M - Lid
DonaldFuck is offline
Sowieso vraag één inderdaad, dat kon net zo goed alinea 3 als alinea 2 zijn. Verder vond ik het antwoord i.h. correctiemodel van twee open vragen ook wat vaag geformuleerd.. Hoop dat ze die ook noemt
Ongelezen 15-05-2012, 19:10
Miloutchi
19V - Lid
Miloutchi is offline
Misschien durft iemand het haar te vragen via twitter?

En is niemand het met me eens om vraag 20?
En zonee, waarom niet? Want dan kan ik daar ook weer van leren, natuurlijk!
Ongelezen 15-05-2012, 19:11
Cucumber.
18V - Lid
Cucumber. is offline
Nah, ik ga lekker sporten! Hihi!
Ben nu blij dat M&O sowieso wel boven de 5 wordt, daar slaag ik dan wel met een 6 voor. ;-)
Ongelezen 15-05-2012, 21:22
LOLexamen
Bezoeker
Ik snap niet dat Joke twijfelt bij vraag 10, valt me tegen van die relaxte(?!) dame. Die nummers staan gewoon in de foute volgorde, het kunstje is ze in de juiste te zetten. Omggg, dat ze daaraan twijfelt.
Ongelezen 15-05-2012, 21:33
Diamera
18V - Lid
Diamera is offline
Ja met die volgorde had ik niet zo'n probleem. Dat was tenminste iets wat in de tekst terug was te vinden, in tegenstelling tot enkele andere vragen. Ik hoop in ieder geval op een betere beoordeling dan dat tekortschietende correctiemodel levert, wellicht in combinatie met een gunstige norm. Het overdoen in het tweede tijdvak zou ik helemaal niet waarderen, dan draaien wij op voor de fouten van de examenmakers...
Ongelezen 15-05-2012, 23:08
19V - Lid
Citaat:
dan draaien wij op voor de fouten van de examenmakers...
dat doen we sowieso. Echt, zelfs met vragen buiten de normering en een gunstige N-term denk ik dat ik Nederlands zal moeten herkansen, terwijl het normaal zeer zeker niet een van mijn slechtere vakken is.
Ongelezen 15-05-2012, 23:14
Miloutchi
19V - Lid
Miloutchi is offline
Ik ga Nederlands sowieso herkansen tenzij ik een ander vak moet herkansen. Ik heb waarschijnlijk wel een voldoende, maar daar gaat het me niet om. Het gaat mij erom dat ik het idee krijg dat ik eerlijk beoordeeld word en dat idee krijg ik nu niet.
Ongelezen 15-05-2012, 23:35
19V - Lid
Citaat:
Ik ga Nederlands sowieso herkansen tenzij ik een ander vak moet herkansen. Ik heb waarschijnlijk wel een voldoende, maar daar gaat het me niet om. Het gaat mij erom dat ik het idee krijg dat ik eerlijk beoordeeld word en dat idee krijg ik nu niet.
Ik heb nu al medelijden met de docenten Nederlands. Eerst dit fiasko krijgen, en dan vast en zeker ook opgezadeld worden met een berg herkansingen.
Ongelezen 16-05-2012, 14:26
Rika2602
V - Lid
Rika2602 is offline
http://www.examenklacht.nl/nieuws/20...rlands-vraag-1
Ongelezen 16-05-2012, 14:37
Miloutchi
19V - Lid
Miloutchi is offline
Positief nieuws dus! Alinea 3 wordt wél goedgerekend!

*is blij*
Ongelezen 16-05-2012, 14:39
xVeerle
19V - Lid
xVeerle is offline
*is heel blij* dat betekent 37 puntjes en meer kans op een 8 op mn eindlijst
Ongelezen 16-05-2012, 14:47
Miloutchi
19V - Lid
Miloutchi is offline
Met een beetje geluk heb ik misschien ook nog 37 punten! XD

Ik wil het LAKS eigenlijk nog bellen voor vraag 20, maar ik ben bang dat ze me dadelijk een grote zeur vinden, omdat ik digitaal ook al klachten (over vraag 1 of 10 bijvoorbeeld) heb gestuurd. 10 had ik trouwens zelf wel goed, maar ik vond de beoordeling stompzinnig.

Veerle: Wat moest je halen voor een 8? Ik een 7.6. Denk niet dat ik dat gehaald heb, achja.
Ongelezen 16-05-2012, 14:48
xVeerle
19V - Lid
xVeerle is offline
Haha boeien Als jij het kunt verwoorden?
Ongelezen 16-05-2012, 15:34
Miloutchi
19V - Lid
Miloutchi is offline
KIJK KIJK KIJK KIJK!

http://www.examenblad.nl/9336000/1/j...f=/bestand.pdf
Ongelezen 16-05-2012, 15:46
Miloutchi
19V - Lid
Miloutchi is offline
Echt, ik kan wel juichen! Ik wist wel dat vraag 4 ook gewoon onlogisch gesteld was!

Nu heb ik vraag 1, 4 en 14 wél goed! =D

*is blij*

Alleen nog steeds jammer dat over vraag 15 en 20 niets gezegd is, maar ik vind dit al een hele verbetering.
Ongelezen 16-05-2012, 16:19
Diamera
18V - Lid
Diamera is offline
Ah nice! Vraag 14 heb ik nu ook goed, de rest weet ik niet meer zeker. Wat lastig om te schatten of het wel of niet goedgerekend kan worden, eigenlijk!
Ongelezen 16-05-2012, 16:41
LOLexamen
Bezoeker
Woooooooow, mini heart attack van blijheid hier! Misschien haal ik die voldoende nu toch wel. Eerst had ik (streng nagekeken) tussen een 5.2 en 6.2 en misschien wordt dat nu wel een voldoende.

Mensen van vooral de oudere generatie ergeren mij soms echt mateloos, dan hoor je van die opmerking ''ze zijn gewoon lui en willen niets doen, had dan maar beter geleerd, dan had je wel een dikke voldoende gehaald''. Nou, ik heb de examens van 15 jaar geleden erop nageslagen en ze lijken TOTAAL niet op de examens die wij nu voorgeschoteld krijgen
Ongelezen 16-05-2012, 16:46
19V - Lid
Citaat:
Woooooooow, mini heart attack van blijheid hier! Misschien haal ik die voldoende nu toch wel. Eerst had ik (streng nagekeken) tussen een 5.2 en 6.2 en misschien wordt dat nu wel een voldoende.

Mensen van vooral de oudere generatie ergeren mij soms echt mateloos, dan hoor je van die opmerking ''ze zijn gewoon lui en willen niets doen, had dan maar beter geleerd, dan had je wel een dikke voldoende gehaald''. Nou, ik heb de examens van 15 jaar geleden erop nageslagen en ze lijken TOTAAL niet op de examens die wij nu voorgeschoteld krijgen
Ik kom nu tussen de 4,9-5,9 zonder opg 16. Ik begon (na mijn examen wiskunde) ook te springen van blijdachap toen ik las dat er een aanpassing in t correctievoorschrift was.

Mensen van de oudere generatie krijgen van mij een kopietje van het examen met de woorden "nou probeer zelf maar eens een 6 hiervoor te krijgen"
Advertentie

Pagina 3 van 4 < 123 4 >

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten