Ongelezen 18-06-2012, 19:32
Brokenheart..
V - Lid
Brokenheart.. is offline
Aan het onderwerp kan je al zien dat mijn vraag over ak gaat mijn vraag luidt: Hoezo kunnen vulkanen niet ontstaan als de platen langs mekaar bewegen?
Alvast bedankt
x Brokenheart
Met citaat reageren
Advertentie
Ongelezen 18-06-2012, 19:48
DAH
17M - Lid
DAH is offline
Citaat:
Aan het onderwerp kan je al zien dat mijn vraag over ak gaat mijn vraag luidt: Hoezo kunnen vulkanen niet ontstaan als de platen langs mekaar bewegen?
Alvast bedankt
x Brokenheart
Als ze,langs elkaar bewegen onstaat er geen ruimte waar het magma uit komt, denk ik. Anders bewegen ze van elkaar af, ontstaat er een ruimte waar de magma door kan ontsnappen en dan heb je een vulkaan. Da's,wat ik denk.
Ongelezen 18-06-2012, 20:07
xMuppet
14V - Lid
xMuppet is offline
Denk hetzelfde als Dah

Als ze langs elkaar schuiven, wordt er geen aardkorst verbrand = geen aanmaak van nieuwe magma. En er is geen opening tussen de twee platen dus kan de magma niet omhoog komen.
Met citaat reageren
Ongelezen 19-06-2012, 12:01
Brokenheart..
V - Lid
Brokenheart.. is offline
Citaat:
Denk hetzelfde als Dah

Als ze langs elkaar schuiven, wordt er geen aardkorst verbrand = geen aanmaak van nieuwe magma. En er is geen opening tussen de twee platen dus kan de magma niet omhoog komen.
Bedankt voor het antwoorden,maar ik denk niet echt dat ik mijn antwoord heb want,(laten we als voorbeeld de sintandreasbreuk nemen) daar zit toch gewoon ruimte tussne?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag nieuwe topics starten
Je mag reageren op berichten