Ongelezen 12-07-2012, 18:05
Noedelhap
M - Lid
Noedelhap is offline
Citaat:
En ik toch ook wel?
Ja, mits je dan refereert naar Barney!
Ongelezen 12-07-2012, 18:35
Verwijderd
eindelijk eindelijk eindelijk, kan ik weer in mijn facebook komen.
Ongelezen 12-07-2012, 18:36
Quintiano
M - Forumbaas
Quintiano is offline
Oh, vergat ik een extra reden om Cleanskin te kijken:
Spoiler
Ongelezen 12-07-2012, 18:39
Verwijderd
Citaat:
Wat was er aan de hand?
vanalles, duizeligheid, misselijkhreid, snel last van flauwvallen een jaar lang, maar de laaste maanden heb ik er geen last meer van. dus hoef ik niet meer naar het ziekenhuis. behalve over 3 maaden bloedprikken en ogen opmeten.

en morgen zie ik mijn allebeste vriendin weer na een lange tijd
Ongelezen 12-07-2012, 18:44
Chick Rock
26V - Lid
Chick Rock is offline
Fijn dat het beter met je gaat
Ongelezen 12-07-2012, 18:47
Miekje*
19V - Forumbaas
Miekje* is offline
Morgen ga ik naar de bloedbank voor mijn medische keuring. Ik ben benieuwd of mijn ijzergehalte in orde is.
Ongelezen 12-07-2012, 18:49
Chick Rock
26V - Lid
Chick Rock is offline
Zeau, weer terug uit de wereldstad Lelystad. Nu vraag ik mezelf af wat ik eens zal gaan eten.
Ongelezen 12-07-2012, 18:50
Uomi
18V - Forumbaas
Uomi is offline
Citaat:
Morgen ga ik naar de bloedbank voor mijn medische keuring. Ik ben benieuwd of mijn ijzergehalte in orde is.
Ben je benieuwd omdat je verwacht dat het niet zo is, of gewoon? Moet je 18 zijn om bloed te mogen geven?
Ongelezen 12-07-2012, 18:59
Verwijderd
Tijd voor de sims te gaan spelen.
Ongelezen 12-07-2012, 19:05
Lusi
24V - Verbannen lid
Lusi is offline
Citaat:
Ben je benieuwd omdat je verwacht dat het niet zo is, of gewoon? Moet je 18 zijn om bloed te mogen geven?
Ze is geloof ik vegetariër, en als je dan geen vleesvervangers eet heb je snel een te laag ijzergehalte. Vrienden van me kregen door de degelijke vleesvervangers juist voor het eerst in hun leven een goede waarde

En je moet inderdaad 18 zijn (en aan nog wat zaken voldoen).
Ongelezen 12-07-2012, 19:06
Etmakas
18V - Lid
Etmakas is offline
Mijn bff wil heel graag bloed geven, maar hij mag niet omdat hij homo is. Dat vind ik een heel raar idee.
Ongelezen 12-07-2012, 19:07
Lusi
24V - Verbannen lid
Lusi is offline
Als ie nog geen seks heeft (gehad) kan ie voorlopig leuk meedoen
Ongelezen 12-07-2012, 19:09
Lusi
24V - Verbannen lid
Lusi is offline
Het gaat om kansberekening. Het is een gek idee, maar andere dingen kunnen ook voor uitsluiting zorgen alleen door kansen. Het is geen algeheel beeld van fiese heameaus.
Ongelezen 12-07-2012, 19:11
Quintiano
M - Forumbaas
Quintiano is offline
"Joran van der Sloot duikt het huwelijksbootje in" -- Joran, boten, vrouwen.. Sommige mensen vragen er ook om.
Ongelezen 12-07-2012, 19:13
Etmakas
18V - Lid
Etmakas is offline
Citaat:
Het gaat om kansberekening. Het is een gek idee, maar andere dingen kunnen ook voor uitsluiting zorgen alleen door kansen. Het is geen algeheel beeld van fiese heameaus.
Weet ik. Dan nog wordt sowieso al het bloed gescreend voor ze het in iemand lozen. Maar goed, ik snap het ergens wel, ik vind het gewoon een raar idee.
Ongelezen 12-07-2012, 19:38
Geel
20M - Lid
Geel is offline
Citaat:
hoi, ik heb meegelopen met mijn opleider voor volgend jaar en het was gezellig en huisartsig en we hebben afgesproken dat hij definitief mijn opleider voor volgend jaar wordt
Is het een leuke opleider? Hoe werkt dat eigenlijk, zo'n opleider vinden? Krijg je er een toegewezen of moet je zelf op zoek naar een?
Ongelezen 12-07-2012, 19:39
Schrödinger
27M - Lid
Schrödinger is offline
Citaat:
More than 100 people are burnt to death in southern Nigeria after rushing to collect petrol from a fuel tanker that had crashed.
Darwin.
Ongelezen 12-07-2012, 19:39
Miekje*
19V - Forumbaas
Miekje* is offline
Citaat:
Ik ben gewoon benieuwd, want:
Citaat:
Ze is geloof ik vegetariër, en als je dan geen vleesvervangers eet heb je snel een te laag ijzergehalte. Vrienden van me kregen door de degelijke vleesvervangers juist voor het eerst in hun leven een goede waarde

En je moet inderdaad 18 zijn (en aan nog wat zaken voldoen).
Nu eet ik wel vleesvervangers, maar ook niet elke dag enzo. Ook al let ik wel goed op wat ik eet en neem ik veel sojaproducten tot me.
Ongelezen 12-07-2012, 20:14
Uomi
18V - Forumbaas
Uomi is offline
Ahzo, maar dat kun je toch ook even bij de huisarts laten prikken, zo af en toe? Ik laat meestal ook iedere 2 à 3 weken even controleren, want eigenlijk is het altijd (iets en soms veel) te laag.
Ongelezen 12-07-2012, 20:31
Miekje*
19V - Forumbaas
Miekje* is offline
Citaat:
Ahzo, maar dat kun je toch ook even bij de huisarts laten prikken, zo af en toe? Ik laat meestal ook iedere 2 à 3 weken even controleren, want eigenlijk is het altijd (iets en soms veel) te laag.
Ja, maar daar ga ik niet elke 3 weken voor naar de huisarts . Ik heb wel wat beters te doen!
Ongelezen 12-07-2012, 20:49
Uomi
18V - Forumbaas
Uomi is offline
Zo bedoel ik het ook niet. Ik bedoel alleen maar dat als je het zou willen weten, je niet zou hoeven wachten tot de medische keuring van de bloedbank. En verder duurt het bij de huisarts amper 5 minuten, maar dat terzijde.
Ongelezen 12-07-2012, 20:57
Lusi
24V - Verbannen lid
Lusi is offline
Maar ze prikken daar ook elke keer voordat ze afnemen en het kan per meting net erboven of eronder vallen, ook al ben je nog naar de huisarts geweest waar het juist wel/niet genoeg was

Dus je hebt niet bijzonder veel aan de meting bij de huisarts, behalve als het totaal niet in de buurt komt van de grenswaarde. Dan kun je alvast een conclusie trekken ja.
Ongelezen 12-07-2012, 20:59
Etmakas
18V - Lid
Etmakas is offline
Mag je daar ook prikken om achter je bloedgroep te komen?
Ongelezen 12-07-2012, 21:02
Uomi
18V - Forumbaas
Uomi is offline
Citaat:
Maar ze prikken daar ook elke keer voordat ze afnemen en het kan per meting net erboven of eronder vallen, ook al ben je nog naar de huisarts geweest waar het juist wel/niet genoeg was

Dus je hebt niet bijzonder veel aan de meting bij de huisarts, behalve als het totaal niet in de buurt komt van de grenswaarde. Dan kun je alvast een conclusie trekken ja.
Ik bedoelde eigenlijk meer voor als ze het zelf graag wilde weten, voor het bloed geven kan ik me voorstellen dat je niet zoveel aan een meting bij de huisarts hebt.
Ongelezen 12-07-2012, 21:02
Chick Rock
26V - Lid
Chick Rock is offline
Handwerkmensen naamzoek, ik snap echt niks van hoe de eerste toer hier in elkaar zit ligt dat aan mij of is het gewoon dom uitgelegd. Wie o wie weet hoe het moet?
Ongelezen 12-07-2012, 21:27
Chick Rock
26V - Lid
Chick Rock is offline
Never mind, doe 't wel op een andere manier
Ongelezen 12-07-2012, 21:36
Verwijderd
Hmm, ik zou het eerlijk gezegd niet weten ook
Ongelezen 12-07-2012, 21:38
Schrödinger
27M - Lid
Schrödinger is offline
Ik zou het door iemand in China laten doen.
Ongelezen 12-07-2012, 21:45
Trimm Trabb
27V - Forumbaas
Trimm Trabb is nu online
Zo, lekker Roti gevret'n en ranzige shit gekeken bij Zeppelin. Gezellug! Maar nu moet ik naar huis om te tukken. Den wekkert gaat alweer om 5 uur.
Ongelezen 12-07-2012, 21:47
Chick Rock
26V - Lid
Chick Rock is offline
Citaat:
Hmm, ik zou het eerlijk gezegd niet weten ook
Het is gewoon slecht uitgelegd, want ik heb gekeken naar een patroon in een boek dat erop lijkt. Daarin staat dat je de sliert lossen tot een ring moet haken en dan 3 lossen --> 2 stokjes in cirkel --> 3 lossen --> weer 3 stokjes in de cirkel --> 3 lossen --> 3 stokjes in cirkel + sluiten. Dan krijg je die vier 'wieken' van de eerste toer. En dat staat gewoon niet in die hema-uitleg.
Ongelezen 12-07-2012, 21:48
Chick Rock
26V - Lid
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik zou het door iemand in China laten doen.
Maar daar krijg je geen huisvrouwpunten voor
Ongelezen 12-07-2012, 21:48
Verwijderd
Want daar draait ons hele leven nu ook om! Huisvrouwpunten krijgen!
Ongelezen 12-07-2012, 21:49
Zeppelin
V - Lid
Zeppelin is offline
Citaat:
Zo, lekker Roti gevret'n en ranzige shit gekeken bij Zeppelin. Gezellug! Maar nu moet ik naar huis om te tukken. Den wekkert gaat alweer om 5 uur.
hij past niet heb hetzelfde probleem als jij, is voor mensen met een extreem kleine romp blijkbaar. Hij snijdt in mijn liezen en bij m'n schouders. Echt jammer want verder zit ie heel comfy en is lekker zacht.
Ongelezen 12-07-2012, 21:49
Chick Rock
26V - Lid
Chick Rock is offline
Citaat:
Want daar draait ons hele leven nu ook om! Huisvrouwpunten krijgen!
Uiteraard. Waar draait het anders om?
Ongelezen 12-07-2012, 21:52
Andijvie
28V - Lid
Andijvie is offline
Citaat:
Het is gewoon slecht uitgelegd, want ik heb gekeken naar een patroon in een boek dat erop lijkt. Daarin staat dat je de sliert lossen tot een ring moet haken en dan 3 lossen --> 2 stokjes in cirkel --> 3 lossen --> weer 3 stokjes in de cirkel --> 3 lossen --> 3 stokjes in cirkel + sluiten. Dan krijg je die vier 'wieken' van de eerste toer. En dat staat gewoon niet in die hema-uitleg.
Haken ze 'm niet in die sliert lossen eerst en dan aan het einde van de eerste toer sluiten? Dat zou wel gek zijn, trouwens. Door de cirkel haken ziet er veel netter uit.
Ongelezen 12-07-2012, 21:54
Chick Rock
26V - Lid
Chick Rock is offline
Citaat:
Haken ze 'm niet in die sliert lossen eerst en dan aan het einde van de eerste toer sluiten? Dat zou wel gek zijn, trouwens. Door de cirkel haken ziet er veel netter uit.
Misschien wel ja. Maar dat is inderdaad gek. Hoe ik het nu doe is makkelijker en ziet er prima uit
Ongelezen 12-07-2012, 21:59
Verwijderd
Citaat:
Uiteraard. Waar draait het anders om?
Wat eigenlijk best triest is, is dat ik door dat stomme topic nu wel elke dag mijn bed keurig opmaak :')
Ongelezen 12-07-2012, 22:00
Chick Rock
26V - Lid
Chick Rock is offline
Citaat:
Wat eigenlijk best triest is, is dat ik door dat stomme topic nu wel elke dag mijn bed keurig opmaak :')
Goed zo, meisje als een keurige dame!
Ongelezen 12-07-2012, 22:02
Sarah
28V - Lid
Sarah is offline
Citaat:
Is het een leuke opleider? Hoe werkt dat eigenlijk, zo'n opleider vinden? Krijg je er een toegewezen of moet je zelf op zoek naar een?
ja!

En je hoeft niet zelf te zoeken, maar hoe het precies gaat verschilt per universiteit. Opleiders zijn geaffilieerd aan universiteiten die een medische faculteit hebben.
Ik ga het doen via de RUG. Daarbij vul je een vragenlijst in over wat je van een huisartsopleider verwacht, en hun opleiders vullen lijsten in over wat ze een aio te bieden hebben, en dan word je gekoppeld op basis van die antwoorden. Je krijgt dan een kennismakingsgesprek en als dat goed bevalt spreek je dus een meeloopdag af, en dan kun je een mailtje naar de secretaresse sturen dat het goed is. Of als het niet goed is, dan kun je dat mailen, en dan gaan ze iemand anders voor je zoeken, maar ergens houdt dat natuurlijk op.
Ik weet ook hoe het via de UVA gaat; dan krijgt elke aio een gesprek met drie opleiders, en elke opleider krijgt een gesprek met drie aio's; daarna geven ze allemaal hun top 3 voor, en dan wordt de beste match gemaakt.
Ongelezen 12-07-2012, 22:07
Sarah
28V - Lid
Sarah is offline
Citaat:

Ja, die vingerprikapparaatjes kunnen een afwijking tot 0.5 Hb-punt hebben, dus in theorie kan de waarde die de huisarts meet een hele punt hoger of lager zijn dan bij de bloedbank (dan ligt de waarheid dus in het midden). Maar als je op het randje van bloedarmoede zit mag je sowieso geen bloed geven, want van bloed geven daalt je Hb ook met ongeveer 0.5 punt (meer als je klein en licht bent, minder als je groot en zwaar bent) en ze willen je natuurlijk geen bloedarmoede bezorgen.
Ongelezen 12-07-2012, 22:18
Sarah
28V - Lid
Sarah is offline
Citaat:
Je kunt je kinderen natuurlijk ook wegbrengen naar de opvang of opa en oma... ik denk eigenlijk dat de stereotype burgervrouw dat doet, want die werkt natuurlijk een paar uur in de week en opa en oma passen dan op de kindjes.
Het echte stereotype is natuurlijk de madidovrouw en die werkt drie dagen De gemiddelde Nederlandse vrouw werkte in 2010 28 uur per week, verdeeld over 33 uur bij vrouwen zonder kinderen en 26 uur bij vrouwen met kinderen; de gemiddelde Nederlandse man werkt 34 uur per week, slechts 6% past zijn werkuren aan als er kinderen komen.
bron nog een bron
Ongelezen 12-07-2012, 22:19
Trimm Trabb
27V - Forumbaas
Trimm Trabb is nu online
Citaat:
hij past niet heb hetzelfde probleem als jij, is voor mensen met een extreem kleine romp blijkbaar. Hij snijdt in mijn liezen en bij m'n schouders. Echt jammer want verder zit ie heel comfy en is lekker zacht.

Nooo, wat jammer.
Voor watvoor midgets is dat ding in Godsnaam gemaakt?
Ongelezen 12-07-2012, 22:58
Little Phoebe
23V - Forumbaas+
Little Phoebe is offline
Hoi!

Ik was gister ontslagen omdat ik, en ik citeer "niet in het team paste" en dat durfde ik niet tegen mijn ouders te zeggen, want teleurstelling en misschien ga ik dan wel nooit het huis uit. Dus vandaag een sollicitatie verstuurd, morgen nog 2 (ik had even geen inspiratie voor een motivatie). Ik hoefde vandaag eigenlijk maar 3 uurtjes te werken, dus ik heb die in mijn werkkleding bij mijn buurjongen doorgebracht (ondanks dat mijn ouders naar de kroeg waren, zekere voor het onzekere).
Mijn moeder en ik waren aan het smsen, toen zei ik dat ik morgen niet hoefde te komen en wist ze gewoon al dat ik gisteren al ontslagen was. Maar hoe!

Maar goed, wel kut voor me natuurlijk. Ik haat solliciteren.
Ongelezen 12-07-2012, 23:02
Schrödinger
27M - Lid
Schrödinger is offline
LP, misschien moet je eens wat aan je attitude doen zodat je wat vaker in het team past.
Ongelezen 12-07-2012, 23:04
Little Phoebe
23V - Forumbaas+
Little Phoebe is offline
Citaat:
LP, misschien moet je eens wat aan je attitude doen zodat je wat vaker in het team past.
Nou, ik kon met iedereen prima overweg, maar ik was gewoon niet zoals de rest. Ik paste dus letterlijk niet in het team.
Ongelezen 12-07-2012, 23:13
Geel
20M - Lid
Geel is offline
Ik moet morgen spreken bij een afscheidsgebeuren van mijn mentor (die met pensioen gaat). Maar ik heb geen idee wat ik moet zeggen! Nou ja, ik heb wel een idee, maar ik weet niet wat je allemaal hoort te zeggen/vertellen in zo'n situatie...
Ongelezen 12-07-2012, 23:16
Chick Rock
26V - Lid
Chick Rock is offline
Citaat:
Hoi!

Ik was gister ontslagen omdat ik, en ik citeer "niet in het team paste" en dat durfde ik niet tegen mijn ouders te zeggen, want teleurstelling en misschien ga ik dan wel nooit het huis uit. Dus vandaag een sollicitatie verstuurd, morgen nog 2 (ik had even geen inspiratie voor een motivatie). Ik hoefde vandaag eigenlijk maar 3 uurtjes te werken, dus ik heb die in mijn werkkleding bij mijn buurjongen doorgebracht (ondanks dat mijn ouders naar de kroeg waren, zekere voor het onzekere).
Mijn moeder en ik waren aan het smsen, toen zei ik dat ik morgen niet hoefde te komen en wist ze gewoon al dat ik gisteren al ontslagen was. Maar hoe!

Maar goed, wel kut voor me natuurlijk. Ik haat solliciteren.
Huh, wat snel besloten, je werkt daar toch echt nog maar net? Balen hoor

En nu ga ik slapen. Doei!
Ongelezen 12-07-2012, 23:19
Little Phoebe
23V - Forumbaas+
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik moet morgen spreken bij een afscheidsgebeuren van mijn mentor (die met pensioen gaat). Maar ik heb geen idee wat ik moet zeggen! Nou ja, ik heb wel een idee, maar ik weet niet wat je allemaal hoort te zeggen/vertellen in zo'n situatie...
Gewoon, lullen over goede tijden.
Citaat:
Huh, wat snel besloten, je werkt daar toch echt nog maar net? Balen hoor

En nu ga ik slapen. Doei!
Ja, een maand

Trusten!
Ongelezen 12-07-2012, 23:24
Lusi
24V - Verbannen lid
Lusi is offline
Citaat:
Nou, ik kon met iedereen prima overweg, maar ik was gewoon niet zoals de rest. Ik paste dus letterlijk niet in het team.
Prima met iedereen overweg kunnen is niet hetzelfde als productief kunnen zijn (incl. klantvriendelijk en fijne werksfeer) tussen andere mensen die ook goed werk verrichten he

Wel kut natuurlijk Ik zou toch wat meer doorvragen dan alleen een 'je past niet', zo groot is je letterlijke booty toch niet
Ongelezen 12-07-2012, 23:26
Little Phoebe
23V - Forumbaas+
Little Phoebe is offline
Citaat:
Prima met iedereen overweg kunnen is niet hetzelfde als productief kunnen zijn (incl. klantvriendelijk en fijne werksfeer) tussen andere mensen die ook goed werk verrichten he

Wel kut natuurlijk Ik zou toch wat meer doorvragen dan alleen een 'je past niet', zo groot is je letterlijke booty toch niet
Nee, maar ik deed het werk op zich wel goed, ik had wat meer initiatief moeten tonen, maar meer hadden ze niet op me aan te merken. Ik hoorde daar gewoon niet thuis.

En ja, zeker kut.
Pagina 8 van 11 « < 5678 91011 >

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten