Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-07-2012, 16:50
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Dit is voor mij een beetje een probeersel: ik heb een achtergrond bedacht waarin het rollenspel zich afspeelt. Op deze manier is het (hopelijk) voor de spelers makkelijker een uniform spel te spelen zonder al te veel vaagheid.

Dit topic is bedoelt voor Out Of Character (OOC) discussies en de presentaties van je karakter.

Citaat:
Introductie

Je voelt een diepe eenzaamheid over jezelf dalen als je de laatste stappen op het zwarte asfalt zet. Voor het eerst raken ze de grijze stenen die over de laatste heuvel lopen. Verkeersborden heb je al in geen kilometers gezien. Volgens Google maps bestaat deze plek niet eens, een verlaten oord in de bergen. Zou hier daadwerkelijk een nederzetting zijn waar jij welkom bent?
Niet dat je een keuze had; je moest wel weg. Weg van alles en iedereen. Familie, vrienden (als je die had) en zelfs school. Hier kan je opnieuw beginnen, in vrijheid.

Over de heuvel vind je het bord: Welkom in de Nieuwe Vallei. Wees welkom!
Achter het bord stort de heuvel in een stijle afgrond. Aan de zijkant –het ziet er bijna komisch uit- een lange waterglijbaan, gevoed door een natuurlijke bron. Aan de zijkant liggen waterdichte tassen waar ruim al je spullen in passen. Je kijkt naar beneden en ziet:



Kom meedoen, en stort jezelf in het avontuur.
Citaat:
De Nieuwe Vallei is een vallei waar de ‘ongelukkigen’ van de samenleving samenkomen. Hoewel ze niet achter tralies zitten vanwege crimineel gedrag, heeft iedereen in de vallei een reden om daar te zijn, en niet thuis. De achtergrond die hier wordt gegeven is een uitdaging als je wil meedoen en een manier om dingen te laten gebeuren. Je hoeft dus geen karakter te verzinnen dat past in het geheel.

Wel is het leuk voor het spel als je je karakter kort introduceert. Link naar een foto, schrijf je naam op en beschrijf hoe je karakter op een vreemde overkomt. Op deze manier kan een ander ook observaties over je doen tijdens het spel. Ook is dit een goede plek om vragen te stellen, als je iets niet duidelijk is.

Kort overzicht:
De Nieuwe Vallei lijkt op wat je ziet. Het enige verschil is dat op de bodem van de vallei en klein dorpje ligt. Het lijkt soms alsof de tijd hier heeft stilgestaan: geen internet, geen telefoon (wel electriciteit). Hoe alle moderne apparaten daar komen is een raadsel, maar het is een stuke primitiever dan de wijde wereld.

De vallei zelf heeft iets mysterieus. Waarom is het dorpje zo dicht bij de rand gebouwd? Waarom wordt maar zo’n klein stukje van de vallei gebruikt? Je hebt het gevoel dat er meer is, meer was en meer gaat zijn.
Citaat:
Heb je jezelf geïntroduceerd? Dan is het tijd om stukjes (posts) te gaan schrijven! Waar?

Hoofdstukken:
__________________
Altijd nuchter

Laatst gewijzigd op 30-07-2012 om 16:36. Reden: Link naar IC toegevoegd
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-07-2012, 16:51
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Samuel ‘de Cowboy’



Deze lange man lijkt zo’n dertig jaar oud. Hij loopt met grote stappen en maakt bij alles grote bewegingen. Zijn gezicht is gebruind en gewend aan lachen. In de vallei onderhoudt hij de waterbaan en verwelkomt hij nieuwe bewoners. Hij zorgt daarnaast voor het gebouwtje waar nieuwe bewoners wonen totdat ze klaar zijn voor het dorp.
Citaat:
Danny

Net aangekomen in de Vallei en tijdelijk onder Samuel's vleugels totdat ze de weg kent. Danny is ongeveer 15 jaar oud, heeft haar haar een tijd geleden zwart geverfd (veel uitgroei / vage zwarte kleur) en is erg mager. Haar originele haarkleur is blond.

__________________
Altijd nuchter

Laatst gewijzigd op 15-08-2012 om 09:11.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2012, 22:36
Verwijderd
Citaat:
Eva 'de Verwonderde'


'Wat kunnen we zeggen over Eva?' zong iemand ooit voor haar. Dat had haar vooral verbaasd. Alles leek zo duidelijk, maar toch ook weer niet. Hoe moest ze ooit alles aan iemand uitleggen? Die uitdrukking heeft ze bijna de hele dag op haar gezicht. Ze is vaak lezend te vinden en houdt niet van grote groepen mensen. Ook niet in de vallei. Ze ziet er uit alsof ze vroeg in de twintig is. Ze ziet er ook uit alsof ze dat niet zeker weet. Toch zit er ook ergens pit in deze dame.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2012, 22:37
Verwijderd
Leuk idee, overigens! Komt allen, bevolk de vallei!

Edit: jongens toch, dat valt me nog niet mee om mijn denkwereld zoveel mogelijk gelijk te trekken met die van Kitten. Ik ben benieuwd wat er straks uit ons gedeelde bewustzijn komt! Ik ben nu al kapot

Laatst gewijzigd op 24-07-2012 om 22:49. Reden: Edit
Met citaat reageren
Oud 25-07-2012, 08:18
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik vind het een héél tof idee Kitten en ik ga zeker meedoen. Ben alleen de komende dagen weg, dus hoop dat ik daarna nog kan invallen!

[edit] Ik snap alleen die zin over die tassen niet
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 25-07-2012, 09:20
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het een héél tof idee Kitten en ik ga zeker meedoen. Ben alleen de komende dagen weg, dus hoop dat ik daarna nog kan invallen!

[edit] Ik snap alleen die zin over die tassen niet
Voor de waterglijbaan! Een belangrijke en amusante manier van voortbewegen!

En natuurlijk kun je later invallen
Met citaat reageren
Oud 25-07-2012, 09:47
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Voor de waterglijbaan! Een belangrijke en amusante manier van voortbewegen!

En natuurlijk kun je later invallen
Oké, even kijken of ik het goed begrijp:
Als je aankomt bij de vallei, is de enige/ handigste manier om daar te komen via de waterglijbaan. Aan de zijkant van de waterglijbaan liggen dan die tassen zodat je ook je spullen mee kunt nemen. Correct?

Mja, dan neem ik wel een karakter dat pas later arriveert En dan ga ik lekker de komende dagen bedenken wat dat precies voor karakter gaat zijn.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 25-07-2012, 09:49
Dasherman
Avatar van Dasherman
Dasherman is offline
I'm in ik post wel een foto met een klein tekstje erbij als ik weer mijn laptop op de schoot heb, dat gaat namelijk nogal vervelend met mijn iPod :$
Met citaat reageren
Oud 25-07-2012, 09:49
Verwijderd
Citaat:
Oké, even kijken of ik het goed begrijp:
Als je aankomt bij de vallei, is de enige/ handigste manier om daar te komen via de waterglijbaan. Aan de zijkant van de waterglijbaan liggen dan die tassen zodat je ook je spullen mee kunt nemen. Correct?

Mja, dan neem ik wel een karakter dat pas later arriveert En dan ga ik lekker de komende dagen bedenken wat dat precies voor karakter gaat zijn.
Jazeker, de waterglijbaan is de mode-of-entrance. Zichtbaar linksonder op het plaatje Mijn karakter zit alweer mooi verstopt tussen de boeken Een waterglijbaan is wel exact wat zo'n vallei nodig heeft. Even weer op de foto kijken...

Laatst gewijzigd op 25-07-2012 om 09:51. Reden: Plaatje bekeken
Met citaat reageren
Oud 25-07-2012, 13:28
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Goed initiatief .
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 25-07-2012, 16:53
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Oliver



Oliver zit al geruime tijd in de vallei. Niemand weet waarom hij daar zit. Wel weet iedereen dat Oliver aan alles weet te komen, tegen een voor hem geschikte prijs. Het lijkt wel of hij nooit lacht, en geen geweten heeft. Zijn gezichtsuitdrukking doet vermoeden dat hij geen genade kent.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2012, 16:56
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Wat is precies het verschil tussen IC en OOC?
Met citaat reageren
Oud 25-07-2012, 17:56
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Wat is precies het verschil tussen IC en OOC?
In Character (IC) en Out of Character (OOC). IC is alles wat binnen het spel gebeurt (wat je zegt, zegt je karakter). OOC is wat jij als persoon buiten het spel (/over het spel) zegt als jouzelf.

Offtopic: Kan een FB dit even naar het OOC topic verplaatsen?
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 26-07-2012, 10:44
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Het lijkt me voor het overzicht handig, als jullie in het IC topic even de naam noemen van je karakter. Of hoort dat niet?
Met citaat reageren
Oud 26-07-2012, 11:09
Verwijderd
Citaat:
Het lijkt me voor het overzicht handig, als jullie in het IC topic even de naam noemen van je karakter. Of hoort dat niet?
Misschien wel handig, ja. Ik pas mijn post even aan

Leuke bijdrage Kitten!

Laatst gewijzigd op 26-07-2012 om 14:11. Reden: Wil geen dubbelpost doen maar wél Kitten van compliment voorzien!
Met citaat reageren
Oud 26-07-2012, 14:15
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Zo zie ik het huisje van Samuel voor me:


Waterbaan:
__________________
Altijd nuchter

Laatst gewijzigd op 26-07-2012 om 14:36.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2012, 14:21
Dasherman
Avatar van Dasherman
Dasherman is offline


Julia

Julia is dat stille meisje dat niemand echt kent. Julia liegt nooit, maar dat is ook niet moeilijk als niemand je ooit iets vraagt. Ze is dat meisje dat door niemand wordt gehaat, maar ook geen echte vrienden heeft. Ze brengt haar dagen in de vallei eenzaam door, meestal lezend en omringd door stapels boeken. Zo nu en dan is ze ook te zien dwalend door de vallei. Als iemand haar vraagt waarom ze in de vallei is beland antwoord ze in al haar eerlijkheid met 'Ik weet het niet meer'. Het lijkt alsof ze het echt vergeten is, of er op zijn minst niet meer aan wilt denken.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2012, 14:24
Verwijderd
Citaat:
Zo zie ik het huisje van Samuel voor me:
[afbeelding]
Nice, dakisolatie! Daar moeten we schapen op laten grazen

Dasherman voegt ook een leuk karakter toe. Zullen we dat eens lekker laten knallen met de 'ik weet niks-psycho-in-wording-Eva?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-07-2012, 14:33
Dasherman
Avatar van Dasherman
Dasherman is offline
Citaat:
Nice, dakisolatie! Daar moeten we schapen op laten grazen

Dasherman voegt ook een leuk karakter toe. Zullen we dat eens lekker laten knallen met de 'ik weet niks-psycho-in-wording-Eva?
Lekker laten knallen? wat bedoel je daar precies mee:$?
Mij lijkt het een goed plan om ze óf gigantische ruzie te laten krijgen, óf BFF's te laten worden
Met citaat reageren
Oud 26-07-2012, 18:10
Verwijderd
Citaat:
Lekker laten knallen? wat bedoel je daar precies mee:$?
Mij lijkt het een goed plan om ze óf gigantische ruzie te laten krijgen, óf BFF's te laten worden
Dan knalt het dus sowieso, vonken vliegen er vanaf
Met citaat reageren
Oud 27-07-2012, 21:48
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Ellis


Het eerste dat de mensen zich afvragen als ze haar tegenkomen is: wat moet een dame als zij in de vallei? Zij hoort hier niet. Een aantal dagen geleden kwam ze ineens naar de vallei en sindsdien bewoont ze het oude huis van Salzbury, een weduwnaar die een aantal maanden geleden zijn laatste rust heeft gevonden. Ze is erg op zichzelf en de bewoners zouden haar dan ook typeren als ontoegankelijk en onbenaderbaar. Dat maakt haar moeilijk te doorgronden. Wat schuilt er achter al dat schoon?
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 27-07-2012, 22:54
Dasherman
Avatar van Dasherman
Dasherman is offline
Leuk karakter Tink! Ik ben benieuwd hoe zij later zal worden in het spel!
Met citaat reageren
Oud 28-07-2012, 08:23
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
*wacht met spanning op de eersts posts*

(Jullie weten allemaal dat in het IC topic je hoort te posten?)
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 28-07-2012, 08:35
Verwijderd
Sorry allen, wil binnenkort graag meer posten, maar ik zit nog aan de scriptie Daar gisteren 4000 woorden voor geschreven, maar daar lijdt mijn creatief schrijven wel onder natuurlijk!
Met citaat reageren
Oud 28-07-2012, 09:34
Dasherman
Avatar van Dasherman
Dasherman is offline
Citaat:
Sorry allen, wil binnenkort graag meer posten, maar ik zit nog aan de scriptie Daar gisteren 4000 woorden voor geschreven, maar daar lijdt mijn creatief schrijven wel onder natuurlijk!
Spel voor scriptie! *afkeurende blik*

@Kitten, ik weet het, maar ik heb weinig tijd om op mijn laptop een goed stuk te posten, er is namelijk visite >_<
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-07-2012, 10:31
Verwijderd
Citaat:
@Kitten, ik weet het, maar ik heb weinig tijd om op mijn laptop een goed stuk te posten, er is namelijk visite >_<
Citaat:
Visite voor scriptie! *afkeurende blik*
Met citaat reageren
Oud 28-07-2012, 11:01
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Aan de zoektocht op internet voor een foto van een vrouw, die overeenkwam met de foto in mijn hoofd, was ik ook wel even wat tijd kwijt. Ik zal kijken of ik vanavond of morgen kan beginnen.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 28-07-2012, 11:24
Dasherman
Avatar van Dasherman
Dasherman is offline
@Grimm: helemaal gelijk! Spel gaat voor visite!
Ik ga aan een stukje beginnen

Laatst gewijzigd op 28-07-2012 om 11:31.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2012, 16:54
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Er zijn wel hoofdzakelijk stille & mysterieuze personages zeg!

Henk

Henk is op zoek. Hij weet nog niet precies waarnaar, maar toch: hij is op zoek. Hij ziet eruit als een rockmuzikant. Op zijn rug hangt een gitaar. Zijn handen zijn groot. Zijn lach is dat ook. Henk is op weg naar de vallei en zal daar morgen arriveren. Henk houdt niet van foto's, maar de gelijkenis met Hagrid is onmiskenbaar.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 28-07-2012, 16:55
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Er zijn wel hoofdzakelijk stille & mysterieuze personages zeg!
Ik vraag me vooral waar al die boeken vandaan zijn gekomen
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 28-07-2012, 17:15
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Ik vraag me vooral waar al die boeken vandaan zijn gekomen
Die hebben mensen meegenomen in die waterdichte tassen hé
Begrijp ik het nu goed dat jouw personage een ander personage, Bella/ Danny introduceert?
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 28-07-2012, 17:22
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Die hebben mensen meegenomen in die waterdichte tassen hé
Begrijp ik het nu goed dat jouw personage een ander personage, Bella/ Danny introduceert?
Bella / Danny is een (NPC) informatiedrager. Als naive nieuweling kan je haar alle kanten op sturen om voor ons (nieuw in het spel) dingen te zien, want een deel van de karakters vindt alles al 'normaal'. Op die manier kan je toch dingen vertellen over de vallei die een langzitter niet zou opmerken, terwijl de veteranen in de vallei kunnen worden beschreven zonder problemen.

Daarnaast kan Danny dan ook dienen als een problemenmagneet.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 28-07-2012, 17:52
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
O, oké Nou ja, Henk is dus ook nieuw

En o, ik denk dat ik meer metalmuzikant bedoel dan rockmuzikant. Zie hier voor hoe Henk er ongeveer uitziet: http://www.bruno.nl/nieuws/13112/ame...dslag-fan.html

(Henk heeft geen fan doodgeslagen hoor. Henk hééft geen fans.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 28-07-2012, 20:49
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Ik wil heel graag meedoen, maar ik snap het idee nog niet zo goed. De verdeling OOC en IC snap ik wel. En ik snap ook wat de bedoeling is van dit topic. Maar ik begrijp niet zo goed wat we in het IC-topic moeten posten? Ja, daar komt het 'verhaal'. Maar hoe moet ik me dat voorstellen? Dat iedereen vanuit zijn/haar eigen karakter stukjes post? Maar hoe zit het dan met interacties tussen karakters?
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2012, 20:54
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Ik wil heel graag meedoen, maar ik snap het idee nog niet zo goed. De verdeling OOC en IC snap ik wel. En ik snap ook wat de bedoeling is van dit topic. Maar ik begrijp niet zo goed wat we in het IC-topic moeten posten? Ja, daar komt het 'verhaal'. Maar hoe moet ik me dat voorstellen? Dat iedereen vanuit zijn/haar eigen karakter stukjes post? Maar hoe zit het dan met interacties tussen karakters?
Je kijkt door de ogen van jouw karakter naar de wereld. Jouw karakter vertoont interactie met die wereld en doet dingen in die wereld. Je ziet ook anderen dat doen en op hen reageer je (bijv. Eva ziet Samuel (mijn karakter) lopen). Op die manier krijg je een levende wereld.

We hebben nog niet afgesproken of je woorden van een ander karakter mag gebruiken. Ik zou zeggen: niet tenzij het hele simpele dingen zijn (bijv. goedemorgen). Wanneer iedereen voldoende actief is, krijg je toch snel genoeg antwoord.

Je mag altijd vrijelijk interacteren met Non-Player Characters (karakters die niet bestuurd worden)
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 28-07-2012, 22:06
Verwijderd
Converseren wordt wel een ellende ja. Hoe lossen we dat op?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-07-2012, 22:31
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Converseren wordt wel een ellende ja. Hoe lossen we dat op?
Je kan samen een post maken. Dat kan vaak heel handig als 1 iemand een idee heeft. Bijvoorbeeld zo:

Citaat:
"Eva, ik zit me nu al een tijdje af te vragen," zei Samuel. "Waarom zit je toch zo in je boeken? Het is hier zo'n mooie vallei."

<insert>

"Ik vind het hier gewoon mooi en vredig." Hij gaf haar een glimlach. "En mijn werk bij de glijbaan zorgt er voor dat ik iedereen leer kennen."

<insert>

"Ik hou van natuur, niet van boeken. Ik denk dat je veel meer kan zien dan wat er op papier staat."

Op die inserts hoeft niet altijd een direct antwoord te komen dat je kan afmaken, maar je kan bijvoorbeeld een verandering voorstellen en een insert terugsturen. Als je dit goed genoeg doet, kan je het in 4 PMs maken.

Als we elkaars karakters beter kennen, kan je ook makkelijker meer woorden in elkaars mond gaan leggen.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 28-07-2012, 22:41
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Converseer anders in offtopic-tags .

[offtopic] [ /offtopic]

Offtopic: Alleen dan zonder de spatie.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 28-07-2012, 23:09
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Converseer anders in offtopic-tags .

[offtopic] [ /offtopic]

Offtopic: Alleen dan zonder de spatie.
Het gaat niet om praten als personen buiten karakters, maar tussen gespeelde karakters. Het is nogal vervelend soms om stukken van jouw karakter te zien zoals jouw karakter in jouw ogen NOOIT zou doen.

Het stukje dat ik voorstelde is ook niet voor het [IC] topic, maar voor een PM naar de speler waarmee je samen wil spelen.

Ik hoop dat duidelijk is, anders doe ik het een keer voor.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 29-07-2012, 10:26
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Wat schrijft iedereen leuk! Ik ben echt geboeid door het verhaal.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2012, 13:41
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Je kan samen een post maken. Dat kan vaak heel handig als 1 iemand een idee heeft. Bijvoorbeeld zo:




Op die inserts hoeft niet altijd een direct antwoord te komen dat je kan afmaken, maar je kan bijvoorbeeld een verandering voorstellen en een insert terugsturen. Als je dit goed genoeg doet, kan je het in 4 PMs maken.

Als we elkaars karakters beter kennen, kan je ook makkelijker meer woorden in elkaars mond gaan leggen.
Samen een post maken, lijkt me niet zo handig. Wel een mogelijkheid, dus als anderen er iets in zien, doe het gerust hoor, maar het lijkt mij dat je dan ineens een post krijgt die vanuit twee perspectieven geschreven wordt. Dus mijn voorkeur zou het hebben om even per pb of in dit topic te overleggen of het oké is als dit en dat karakter dit en dit zegt. Inderdaad om te voorkomen dat mensen jouw karakter ineens héél gekke dingen laten doen. Maar dat is ook een kwestie van elkaars karakter leren kennen en een beetje uitproberen, toch? Ik denk niet dat we bang moeten zijn om elkaars personages tegen te komen!

@Geel: Gewoon meedoen dus, post hier een karakter, post in het andere topic gewoon een stukje verhaal, hup
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 01-08-2012, 10:06
Verwijderd
Ik vind ook dat iedereen heel erg leuk schrijft ja
Met citaat reageren
Oud 01-08-2012, 10:15
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik heb gewoon nog een stukje geschreven omdat jullie niets schreven Raap Henk maar eens op, ja!
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 02-08-2012, 08:04
Verwijderd
Ik zit nu bij mijn ouders, mijn scriptie is soort van af en voordat ik daar met de pen overheen ga, zal ik eens een stukje tikken!
Met citaat reageren
Oud 02-08-2012, 08:41
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Wat is nu eigenlijk de locatie? Kitten heeft het over euro's, maar voor mij was het overduidelijk dat het zich ergens in Rusland afspeelt, al kan ik dat nu nergens meer terugvinden, dus ik zal dat wel verzonnen hebben
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 02-08-2012, 10:32
Dasherman
Avatar van Dasherman
Dasherman is offline
Citaat:
Wat is nu eigenlijk de locatie? Kitten heeft het over euro's, maar voor mij was het overduidelijk dat het zich ergens in Rusland afspeelt, al kan ik dat nu nergens meer terugvinden, dus ik zal dat wel verzonnen hebben
Het lijkt me dat de bewoners Nederlanders zijn, en dus euro's gebruikten voor ze in de vallei terechtkwamen.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2012, 11:11
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Het lijkt me dat de bewoners Nederlanders zijn, en dus euro's gebruikten voor ze in de vallei terechtkwamen.
Ze hoeven niet per se Nederlands te zijn, denk ik. Dat kunnen we ook best in het vage houden. Maar het lijkt me wel dat de vallei niet in Nederland is, want wij hebben hier niet zulk soort dingen en het moet een beetje afgelegen zijn, dus wat dat betreft is het logischer als het een beetje ver weg is. Maar het maakt misschien ook niet zoveel uit.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 02-08-2012, 11:34
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Ze hoeven niet per se Nederlands te zijn, denk ik. Dat kunnen we ook best in het vage houden. Maar het lijkt me wel dat de vallei niet in Nederland is, want wij hebben hier niet zulk soort dingen en het moet een beetje afgelegen zijn, dus wat dat betreft is het logischer als het een beetje ver weg is. Maar het maakt misschien ook niet zoveel uit.
Ik heb zelf het idee dat het qua klimaat Alpen / Pyreneeën zijn. Zodat je er aan kan relateren. Welke taal iedereen spreekt moeten ze zelf bedenken. De taal die we schrijven is toch NL, maar 'in game' kan dat best tot spraakverwarring leiden lijkt me.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 02-08-2012, 12:44
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Ik heb zelf het idee dat het qua klimaat Alpen / Pyreneeën zijn. Zodat je er aan kan relateren. Welke taal iedereen spreekt moeten ze zelf bedenken. De taal die we schrijven is toch NL, maar 'in game' kan dat best tot spraakverwarring leiden lijkt me.
Ja precies, dat lijkt me ook wel een goed klimaat
En mja, we zien wel hoe dat loopt
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 05-08-2012, 20:36
Verwijderd
Ik heb er geen mening over. Ik geloof wel dat het idee is dat het 'ver weg' is, misschien niet fysiek maar mentaal zeker wel. Dan maakt locatie/afkomst/taal ook minder uit.

In een verre theorie kun je het er op houden dat het een soort hemelrijk is, vergelijkbaar met 'The City' uit A Brief History Of The Dead (Wiki dus spoilers). Mijn verloofde leest dat boek nu. Hoe dan ook, speculeer rustig verder
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [OOC] Rollenspel: de Nieuwe Vallei (2)
Kitten
33 06-09-2012 06:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:11.