Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-07-2012, 22:28
Verwijderd
Hee,

Ik ga na de zomervakantie naar de havo en kom ik dus met mensen in de klas die ik niet ken. Mijn vraag is dus hoe ik het beste vrienden kan maken? Ik vind dat heel moeilijk om te doen en het mislukt ook steeds. Veel vrienden hebben mij laten vallen of ze laten mij niet toe in hun vriendengroep. Maar ik wil er ook weer niet tussen komen te staan.
Wat kan ik het beste doen of wat juist niet? Ik zou het fijn vinden om wat tips van jullie te krijgen.

xx.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-07-2012, 22:31
Verwijderd
Wat mislukt er? Maak je flauwe grappen?
Of ben je te verlegen?
Met citaat reageren
Oud 28-07-2012, 22:33
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Wees vooral de eerste dagen vriendelijk voor iedereen in je nieuwe klas. Vriendelijk alsin; zeg ze gedag, stel je voor, waar je vandaan komt (van het vmbo neem ik aan?) vraag hoe hun vakantie was, etc. Wees geïnteresseerd en glimlach, maar forceer niets en wees niet te opdringerig. Ga jezelf ook niet anders voordoen dan dat je bent, want anders kun je verkeerde mensen aan gaan trekken. Succes!
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 28-07-2012, 22:47
Verwijderd
Citaat:
Wat mislukt er? Maak je flauwe grappen?
Of ben je te verlegen?
Ik weet niet wat er mislukt, ik ben best wel verlegen en in grote groepen val ik gewoon niet op. Ik durf mijn mond niet open te trekken en ik heb wel eens gehoord van (ex)vriendinnen dat ik zeur en klaag en kattig ben en teveel aan mezelf denk. Misschien klopt dat wel...

Citaat:
Wees vooral de eerste dagen vriendelijk voor iedereen in je nieuwe klas. Vriendelijk alsin; zeg ze gedag, stel je voor, waar je vandaan komt (van het vmbo neem ik aan?) vraag hoe hun vakantie was, etc. Wees geïnteresseerd en glimlach, maar forceer niets en wees niet te opdringerig. Ga jezelf ook niet anders voordoen dan dat je bent, want anders kun je verkeerde mensen aan gaan trekken. Succes!
Ik kom van het vwo. Bedankt voor de tips, maar hoe val ik nou op? Dat mensen denken van 'hé, dat is een leuke meid'?
Met citaat reageren
Oud 28-07-2012, 22:57
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ik weet niet wat er mislukt, ik ben best wel verlegen en in grote groepen val ik gewoon niet op. Ik durf mijn mond niet open te trekken en ik heb wel eens gehoord van (ex)vriendinnen dat ik zeur en klaag en kattig ben en teveel aan mezelf denk. Misschien klopt dat wel...

Ik kom van het vwo. Bedankt voor de tips, maar hoe val ik nou op? Dat mensen denken van 'hé, dat is een leuke meid'?
Door wat ik je zojuist verteld heb! Probeer eens kritisch naar jezelf te kijken. Zeur je inderdaad veel, ben je vaak kattig? Probeer daar dan iets aan te veranderen! Hoe vroeger je daarmee begint, hoe makkelijker het zal gaan. Vraag anderen je daarbij te helpen, bijvoorbeeld je ouders of andere familie. Spreek met ze af dat ze je aan je voornemen te veranderen herinneren als je weer eens kattig doet, of zeurt.
En de kunst is: probeer juist niet uitbundig op te vallen in je nieuwe klas. Zo voorkom je dat mensen een vooroordeel over je gaan krijgen. Doe gewoon aardig tegen ze, op een gegeven moment krijg je vanzelf mensen waar je goed mee overweg kan.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 29-07-2012, 12:03
Verwijderd
Ik heb sinds de 2e klas alleen maar van klas gewisseld.

Zoek mensen op met wie jij kan opschieten. Ookal zijn ze niet cool of stoer. In mijn klas had ik een handvol mensen die ik vrienden noemde, de rest van de klas 'kende' ik gewoon. We hadden ook vaak lol.

Bij mij begon het over gedeelde hobbies. Ik kijk naar anime en zij ook. Dus daar praatte we dan over en zo leerden we elkaar kennen.

Als je eenmaal de hele klas kent, zul je ook weten met wie je vooral kan opschieten en met wie niet. Je zult vast en zeker types tegenkomen die jij stom vindt, trek daar niets van aan.

Laatst gewijzigd op 29-07-2012 om 16:40.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2012, 12:28
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Dat vind ik moeilijk om te zeggen. Ik heb zelf ook een aantal keer van klas gewisseld, maar bij mij gaat dat altijd gewoon een beetje vanzelf.

Probeer vooral om aardig te zijn en niet kattig inderdaad (laat ook weer niet over je lopen). En bij mij werkt spontaniteit altijd goed. Spreek mensen gewoon aan.. vraag ze bijvoorbeeld om je te helpen als je iets niet snapt/weet, of begin te praten over iets wat je op televisie hebt gezien, of geef iemand een (gemeend) compliment over haar kapsel ofzo..

Als je merkt dat het met iemand klikt dan zou je een keer bij die persoon kunnen gaan zitten in de klas, of je kunt gewoon spontaan naast iemand gaan zitten en kijken of het klikt. Mocht het zo zijn dat er nog andere nieuwelingen in de klas komen dan is het slim om bij hen te gaan zitten en een praatje te maken. Er is een grote kans dat zij net zo graag vrienden willen maken in hun nieuwe klas als jij.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2012, 15:16
Verwijderd
"Zoek" niet naar vrienden, maar wees vriendelijk voor mensen om je heen. Dan komt vriendschap automatisch.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2012, 15:22
Verwijderd
Citaat:
"Zoek" niet naar vrienden, maar wees vriendelijk voor mensen om je heen. Dan komt vriendschap automatisch.
Inderdaad.

En zeuren, klagen en kattig zijn werkt dus precies het tegenovergestelde. Probeer een spiegel voor te houden, haal nog even terug wat je het moment ervoor allemaal hebt gezegd. Was dat aardig/leuk, of juist gezeur? Wanneer je je daar bewust van wordt, kun je je eigen (negatieve) gedrag veranderen.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2012, 18:18
Verwijderd
Bedankt allemaal voor de tips.

Ook handig voor als ik dinsdag ga werken, daar zijn natuurlijk ook genoeg mensen die ik niet ken.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2012, 20:05
Verwijderd
Ik denk dat je vanzelf wel aanvoelt of mensen jou als vriendelijk zien en inderdaad, dmv gedeelde interesses kun je mensen vinden die beter bij je passen. En als je vriendelijk bent tegen iedereen, dan zul je sowieso niet door iemand echt onaardig gevonden worden toch?
Met citaat reageren
Oud 15-08-2012, 09:51
Riffmeister
Riffmeister is offline
De term ''vrienden'' is zeer breed. Ik noem mensen ''maten'' , want een vriend/vriendin van mij is iemand waar ik altijd op kan bouwen. Zulke mensen zijn zeldzaam en zul je niet snel vinden. Die maak je niet maar kom je tegen. Het belangrijkste is dat je gewoon jezelf bent.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2012, 12:38
Sri Agni
Avatar van Sri Agni
Sri Agni is offline
Lieverd, kijk wel uit dat je niet "De gek die overal voor te gebruiken is" wordt !!!
ik snap dat je graag vrienden wil, helaas zijn er overal ook mensen die daar misbruik van maken
__________________
Ahimsa Akrûra
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Onzeker en vrienden maken , hoe los je dat o~p
livinglonely
1 12-03-2013 12:55
Psychologie Geen vrienden en niet populair op school
Retroflex
12 04-10-2011 08:50
Liefde & Relatie Geen echte vrienden
Nolita
24 18-02-2005 16:58
Psychologie mijn ouders maken me gek...
evanescence
4 21-10-2004 09:49
Psychologie Dip, ruzie willen met iedereen, maar dan alleen op school....
Parlaatje
14 04-04-2003 17:25
Algemene schoolzaken hoogbegaafdheid lastig op school?
Gevederde
24 23-10-2002 10:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:19.