Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-09-2012, 21:39
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
De uitslag van de poll is duidelijk: er waren 7 stemmen voor Het portret van Dorian Gray van Oscar Wilde. Dit boek lezen we de komende periode.

Geef als je een fragment beschrijft even aan op welke bladzijde je bent en hoeveel bladzijdes jouw boek bevat, zodat anderen weten of ze jouw post al kunnen lezen of niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-09-2012, 22:05
Dasherman
Avatar van Dasherman
Dasherman is offline
Al aan begonnen maar wel in het Engels, want ik vond het een slechte vertaling; ze hadden alle kleur eruit gehaald.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2012, 11:13
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Goh, ik dacht dat ik dit boek redelijk recent gelezen had, maar dat blijkt augustus 2010 te zijn, toch al even geleden... Drie sterren heb ik het gegeven (van de vijf) en het enige wat ik me ervan kan herinneren, was dat het beter was dan ik had gedacht. Maar niet echt dat ik het nu graag zou willen herlezen of zo
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 24-09-2012, 18:28
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ja. Deze dus. Ehm, ik vind deze niet zo leuk Dezelfde reden als bij het vorige boek, dus. Pindakaasch, volgende maand weer een kans.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 24-09-2012, 20:04
Dolores
Avatar van Dolores
Dolores is offline
Ik ben benieuwd! Ik heb hem net gereserveerd bij de bieb.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2012, 22:09
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik ben begonnen. Ik moet zeggen dat ik het begin nog niet bijster interessant vind. En het oud-Nederlands maakt dat het ook niet heel gemakkelijk leest.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2012, 22:00
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Blz 49/162:
Spoiler


Blz 60/162:
Spoiler


Ik moet zeggen dat ik nog niet echt in het verhaal zit.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2012, 22:19
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Blz 49/162:
Spoiler


Blz 60/162:
Spoiler


Ik moet zeggen dat ik nog niet
echt in het verhaal zit.
Spoiler
Met citaat reageren
Oud 29-09-2012, 22:23
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Ik vind het lastiger lezen door het oud Nederlands. Het lastigst vind ik de gedachtenspinsels van Henry, die kan ik maar moeilijk volgen. De hoofdlijnem blijven wel te volgen, maar ik wil weten waar de schrijver hiermee naar toe wil.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2012, 07:06
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
63/162:
Spoiler

Dat soort dingen kan ik niet zo goed volgen in het verhaal, en verder sluit ik me aan bij Adore.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2012, 15:00
Dasherman
Avatar van Dasherman
Dasherman is offline
Henry is inderdaad nogal lastig te volgen.
Ik ben trouwens ongeveer bij pagina 50 en ik zit nog niet in het verhaal, jammer.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2012, 19:51
Takkie89
Avatar van Takkie89
Takkie89 is offline
Is er toevallig iemand met het ebook?
__________________
Speel zonneschijn, ook als het regent!
Met citaat reageren
Oud 03-10-2012, 09:28
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Er zitten soms wel vreselijk mooie zinnen tussen, als

63/162:
Spoiler


Maar als tegenhanger
Spoiler
Te groot contrast met nu.

Ik begin in het verhaal te komen (hoofdstuk IX, 77/162), maar alleen als ik het 'nu' loslaat en me probeer in te leven. Ik vind het verhaal wel veel te traag. Het geeft niet als er weinig gebeurt en er maar een heel korte periode wordt omschreven, het kan ook de kracht van een boek zijn (Reve, de Avonden), maar hier werkt het niet voor me. Sneller, want:

76/162
Spoiler
Met citaat reageren
Oud 03-10-2012, 09:59
Verwijderd
Citaat:
Is er toevallig iemand met het ebook?
Gutenberg Project?
Met citaat reageren
Oud 03-10-2012, 20:59
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Hst XI (dus voor blz 103/162)
Wat een opsommingen in dit hoofdstuk, zeg. Ik vind het daardoor lastig om mijn aandacht erbij te houden.
Spoiler
Met citaat reageren
Oud 06-10-2012, 10:41
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Blz 112/162
Spoiler


Blz 143/162
Spoiler
Met citaat reageren
Oud 07-10-2012, 10:37
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb 'm uit!

Het einde
Spoiler


Ik weet niet zo goed wat ik nu uiteindelijk van het boek vind. Het was geen geweldig boek, maar het was ook niet heel verschrikkelijk. Het taalgebruik zorgde er wel voor dat het lezen wat moeizaam ging en doordat het zich afspeelt in een tijd die me niet zo aantrekt, moest ik soms mijn best doen om me in te leven.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2012, 14:19
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
Ik vond dit echt een fantastisch boek met práchtige zinnen, heerlijk.
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-10-2012, 16:24
Dasherman
Avatar van Dasherman
Dasherman is offline
Er zitten wel wat prachtige zinnen in, zoals alleen Wilde dat kan, maar voor de rest vind ik het een beetje tegenvallen. Ik lees eigenlijk alleen maar door omdat ik bij elke pagina weer hoop op zo'n briljante one-liner.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2012, 11:38
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:

Ik weet niet zo goed wat ik nu uiteindelijk van het boek vind. Het was geen geweldig boek, maar het was ook niet heel verschrikkelijk. Het taalgebruik zorgde er wel voor dat het lezen wat moeizaam ging en doordat het zich afspeelt in een tijd die me niet zo aantrekt, moest ik soms mijn best doen om me in te leven.
Het is gewoon gedateerd wat dat betreft. En misschien komt het ook omdat je het in vertaling gelezen hebt, misschien is het soms net wat ongelukkig vertaald waardoor je het taalgebruik moeizaam vond? Al had ik dat zelf ook toen ik het boek las. Ik vond het verhaal an sich heel leuk en interessant, maar de uitwerking was zo... moeizaam ja. Maar ik heb het dus ook in vertaling gelezen.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 08-10-2012, 12:30
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ja, dat zal er vast mee te maken hebben. Maar ik vond het boek ook niet zo interessant dat ik nu de neiging heb om de originele Engelse versie te lezen. Dus aan de ene kant is er het taalgebruik, wat ik lastig vond lezen, maar aan de andere kant vond ik het verhaal ook inhoudelijk niet geweldig.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2012, 12:55
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik geloof dat ik blij ben dat ik het boek niet heb gelezen
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 14-10-2012, 07:21
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Wie is er nog in het boek bezig, of heeft 'm aan de kant gelegd?
Met citaat reageren
Oud 14-10-2012, 10:20
Vesta
Avatar van Vesta
Vesta is offline
Ik ben bij blz. 60 gestopt omdat de vertaling behoorlijk tegenvalt, en omdat ik nu 5 boeken voor school moet lezen en 3 hele dikke voor de Inktaap.
__________________
Contrasting the snow, for the argony.
I'd rather know.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2012, 10:48
Dasherman
Avatar van Dasherman
Dasherman is offline
Ik heb geen tijd meer om hem uit te lezen, want school.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-10-2012, 10:25
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Ik had 'm al even uit, maar geen tijd gehad te reageren. En ik wilde daarvoor een moment inlassen om 'm rustig uit te lezen, omdat ik een drukke week had. Bleek ik nog maar drie pagina's te gaan te hebben..

Laatste driekwart van het boek ging een stuk vlotter en vond ik ook fijner om te lezen, ik zat er toen ook beter in.

Het einde:
Spoiler


Het boek is vertaald door de vrouw van Louis Couperus, dan zou je toch verwachten dat de vertaling uit goed gezelschap komt..
Met citaat reageren
Oud 16-10-2012, 07:41
Dolores
Avatar van Dolores
Dolores is offline
Ik was wel van plan om dit boek te gaan lezen (heb 'em ook wel bij de bieb geleend), maar door omstandigheden komt het er niet echt van om te lezen. En door alle reacties hier krijg ik ook niet heel veel zin om dit boek te gaan lezen.. Ik sla dus even over, volgende keer doe ik hopelijk weer mee.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2012, 14:45
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:

Het boek is vertaald door de vrouw van Louis Couperus, dan zou je toch verwachten dat de vertaling uit goed gezelschap komt..
Juist niet, lijkt me, die boeken van Couperus zijn immers ook niet om door te komen.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Leesclub] Poll september/oktober
Hawahaai
8 23-09-2012 21:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:21.