Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-10-2012, 10:08
Maylena
Avatar van Maylena
Maylena is offline
Hey!

Ik heb vorige week het heel erg dunne boek Het gouden ei van Tim Krabbé gelezen (moest boeken lezen voor Nederlands ) en ik vroeg me af wat jullie er nou eigenlijk van vonden?
Ik vond het een erg raar boek, maar op het einde snapte ik alles wel.
Het duurde een tijdje voor ik snapte wat nou wanneer gebeurde en ik snap trouwens nog steeds niet waarom die Lemore (of hoe heette hij ook alweer..) die mensen uiteindelijk heeft vermoord. Toen ik het las was ik erg nieuwsgierig hoe dit ging uitpakken, maar toen ik het uit had dacht ik echt:gadverdamme, levend begraven?
Ik kon het mezelf heel goed voorstellen hoe die man zich gevoeld moet hebben.

Nou ja, ik wilde graag jullie meningen, theorieën en gewoon toevoegingen die met het boek te maken hebben.
Ik moet binnenkort een recensie/verslag achtig iets inleveren over dit boek en wil dus even de dingen vanaf andere standpunten bekijken

Danke schön! Merci! Gracias! Dankewol! Thank you! Bedankt
__________________
Doei!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-10-2012, 13:20
Gitte v
Avatar van Gitte v
Gitte v is offline
ik vond het niet zo'n heel mooi boek. Ik stoorde me aan sommige zinnen en ik vond de beschrijvingen niet zo mooi. Ook had ik de verhaallijn anders laten lopen als ik het had geschreven. Wat vond je er zelf van?
__________________
J'ai tendu des cordes de clocher à clocher ; des guirlandes de fenêtre à fenêtre ; des chaînes d'or d'étoile à étoile, et je danse. -Arthur Rimbaud
Met citaat reageren
Oud 29-10-2012, 23:16
Maylena
Avatar van Maylena
Maylena is offline
Ik vond het in het begin een beetje raar, ik snapte niet echt wat er nou gebeurde, wie het waren.
Uiteindelijk ben ik er wel achter gekomen en het verhaal op zich is wel interessant.
Ik vind de manier waarop het geschreven is niet zo mooi, het verwarde me allemaal een beetje.
Ook toen ze in Italië waren en er werd opeens geschreven over een strijd o.i.d.
Ik was bijna gestopt met het boek, maar ik vind boeken leuker als ze lekker lezen dan wanneer je je afvraagt wat je nou eigenlijk aan het lezen bent en waar de schrijver het nou over heeft.
__________________
Doei!
Met citaat reageren
Oud 30-10-2012, 07:59
Verwijderd
Om deze reden heb ik 'het gouden ei' ook niet gelezen. Dun boek met weinig ruimte voor echte uitleg. Hoe dunner het boek, hoe erger er verwijzingen en beeldspraak in zitten. Althans, daar ben ik dan bang voor Daar heb je nu niks aan, helaas.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2012, 18:20
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Ik kan me niet meer veel herinneren van dat boek, heb 'm namelijk vijf jaar geleden geleden. Ook voor m'n boekenlijst op 't VWO en ook omdat ie zo weinig pagina's telde . Als ik 't in één woord samen zou vatten, vond ik 't verhaal erg realistisch. Komt mede door de nuchtere schrijfstijl.
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 15-02-2013, 13:15
Ilana
Ilana is offline
Ik vond het boek wel ingewikkeld, maar ik had het boek in één keer uit, omdat het zo dun was. Ik vond het ook een raar einde, maar wel leuk om te lezen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:20.