Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-12-2012, 16:44
Siphra
Avatar van Siphra
Siphra is offline
Hallo
k'ben Siphra en 15 jaar
ik hou heel veel van lezen, maar ben nu opzoek naar wat nieuwe boeken
ik woon namelijk in een klein dorp met een hele kleine bibliotheek en daar heb ik bijna alle boeken (iedergeval de romans) al van gelezen. Dus welke boeken vinden jullie bijv. leuk??
Met voorkeur hou ik van:
romantische scienfiction verhalen
of van romantische historisch verhalen
(sorry hou heel veel van romantiek!)

xx siphra
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-12-2012, 17:18
Gitte v
Avatar van Gitte v
Gitte v is offline
Historisch:

Galgenmeid- Pat van Beirs en Jean-Claude van Rijckeghem

Over Gitte , die ternauwernood aan de galg ontsnapt en naar haar vader in spanje opzoek gaat. ( speelt in de tachtigjarige oorlog)

Soldaten huilen niet -Rindert kromhout
Over Quentin en Julian, familie van Virginia Woolf.

allemaal willen we de hemel - Els Beerten
Over hoe een Belgisch gezin de oorlog overleeft.

DIt is alles wat ik nu kan verzinnen, misschien later meer. Ik weet niet wat je allemaal al gelezen hebt, maar de boeken van Simone van der Vlugt en Thea Beckman zijn ook goed. ( Al vond ik deze drie boeken beter) Of bedoelde je met romantische historische verhalen geen historische romans?
__________________
J'ai tendu des cordes de clocher à clocher ; des guirlandes de fenêtre à fenêtre ; des chaînes d'or d'étoile à étoile, et je danse. -Arthur Rimbaud
Met citaat reageren
Oud 19-12-2012, 19:16
Siphra
Avatar van Siphra
Siphra is offline
jawel =]
maar dankjewel ik zal snel even kijken of ik ze ergens kan vinden!
en die boeken van simone van der vlugt en thea beckman heb ik al gelezen, maar toch bedackt!!
Met citaat reageren
Oud 20-12-2012, 22:56
floooorrrr
floooorrrr is offline
Misschien vind je de passievrucht van karel glastra van loon leuk? Die vond ik zelf echt mooi! Ik vind zelf Helen Vreeswijk (Eerwraak, overdosis, Judas) ook heel mooi, maar dat is wel jeugdliteratuur (Dus helemaal leuk maar ik weet niet of jij alléén nog maar echt literaire boeken leest ) En ik vind ''de moeder van david S.'' ook heel erg mooi (gaat over drugsmisbruik in een familie, heel heftig maar heel mooi)

Eerwraak is echt een romantisch boek!! De rest valt mee, maar als je van lezen houdt denk ik dat je de rest ook wel leuk vindt....
Met citaat reageren
Oud 24-12-2012, 12:55
Verwijderd
Ik heb net een super awesome boek uit gelzen ik snap wat je bedoelt ik hou ook super van lezen maar dan jheb ik in de bieb bijna alles al gelezen... Het boek heet angel van L.A weatherly angel. De enige goede enhel is een doden engel het gaat over een jongen ales en hij is een ek een engelen killer, en hoort bij de CIA. Maar die ek zijn er steed minder en er komen steeds meer slechte enhgelen, dan krijgt hij de opdracht om een engel te doden maar als dat een meisje blijkt te zijn die half engel is en in staat is de wereld te redden weet alex niet wat te doen dit is zoo'n awesome boek:$ trouwens ik dacht mischien vind je het leuk om te mailen :$ en boeken tips uit te wisselen enzo ik ken namelijk niet zo veel mensemensen die ook van lezen houden mijn hobbys zijn lezen dansen skate tekenen schilderen en met vrienden beetje hange.. Mijn mail adress is tiara.amber@live.nl en anders stuur je maar een berichtje :$ xxxx
Met citaat reageren
Oud 25-12-2012, 17:11
Sommerfugl
Avatar van Sommerfugl
Sommerfugl is offline
Het is niet historisch en geen science-fiction en misschien heb je ze al gelezen, maar zelf vond ik de boeken van John Green erg mooi (en vaak ook romantisch). Vooral Een weeffout in onze sterren is een enorme aanrader.

Ik lees veel science-fiction maar de enige romantische SF boeken die ik op dit moment kan bedenken zijn matched en het vervolg crossed, weet alleen de schrijfster niet meer.
__________________
And the moon it leaves silver but never sleep / And then the silver turns to gray / Oh, stay with me Arienette / Until the wolves are away (Bright Eyes)
Met citaat reageren
Oud 25-12-2012, 20:02
Verwijderd
Ga het boek Joel van Carry Slee lezen
of het romantisch is of niet, moet je maar zelf bepalen
maar het is echt een boek die iedereen mega goed vinden!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Boek(en) gezocht.
Tikazia
5 05-07-2010 20:26
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Leeslijst Duits
Fionneke
4 09-09-2009 14:19
Verhalen & Gedichten boek gezocht
Brombeer
3 09-07-2009 17:36
Films, TV & Radio Ik zoek een film/serie maar weet niet welke titel het is!
DanielC
502 08-05-2009 17:34
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen boek voor nederlands
voel je de bass
12 14-02-2006 12:19
Liefde & Relatie The last time you saw him/her
Rhaa.N'eeH
85 28-07-2003 19:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:28.