Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-01-2013, 12:06
Verwijderd
Ik ben op zoek naar iemand die de boeken van Het Erfgoed (Inheritance Cycle) in het Engels heeft. Ik wil graag de originele tekst weten van een stukje uit Oudste (Eldest), omdat het woord 'rubber' nogal heel vreemd is in een boek dat zich in een middeleeuwse fantasysfeer afspeelt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-01-2013, 16:18
Verwijderd
Ik heb het wel in het Frans, telt dat ook?

En misschien hebben ze daar wel rubberbomen. Ze hebben fucking elfen, dan kunnen rubberbomen ook wel, vind ik.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2013, 19:45
Verwijderd
Hahaha, nou ja, ik vind dat rubber niet echt een gepaste materiaalkeuze is ^^

En met Frans ben ik niet zo veel denk ik, je kunt natuurlijk wel kijken hoe het daar vertaald is, maar ik ben benieuwd wat het originele woord was en of hij zelf die 'fout' heeft gemaakt of dat het een lompe vertaling is. In het Nederlands staat de conversatie op pagina 87. De soldaten die bij de Ra'zac zijn hebben net bijna het dorp in vlammen op laten gaan en als wraak hebben de dorpelingen samen met Roran ze in elkaar geslagen en weggejaagd. Dan is er een dorpeling (ik weet zijn naam even niet en het boek ligt boven en ik ben lui) die zegt dat ze dom zijn geweest. De vrouw van de opgepeuzelde man (Brigit geloof ik) zegt dan dat hij een ruggengraat van rubber heeft.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2013, 18:47
Verwijderd
Het is dus een kwestie van een zwakke en ondoordachte vertaling:

She pressed her hands on either side of her son's face, then showed her bloody palms, like and accusation 'Would you let them burn us? Where is your mandhood, loam breaker?'
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:16.