Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-09-2014, 19:31
SparkZ
SparkZ is offline
Ik heb overlaatst een antwoord gegeven op een video op youtube met een spel waar een bedrijf je verleden gaat veranderen om je droom waar te maken dat nu niet meer mogelijk is. Dit heb ik gezegt:

"If I could just change my future...change the past to change my future I mean...
my stuttering voice...I'm not born with it, I don't know how it started...but calling Sigmund Corp to find out...ah...without the stuttering I could live my dreams, being in the Army...being in a squad...my dream...can't be made possible with my stuttering voice. Here I am now, sitting behind a computer, going to school for being a plumber...if only my stuttering voice could be removed I'll succeed for the tests. And live my dream to fight for my country...it's my destiny, it just is. Everything in my life wants to lead me to the army. But I can't do it...I can't do it...oh Sigmund Corp, come help me :c?"

Als je geen engels kan, zet het dan even op google vertalen maar het kan wel niet goed vertaalt zijn. Het gaat kort omdat ik stotter kan ik niet bij het leger en bij een "Squad" zijn. Ik wil m'n land verdedigen. Ik voel dat het mijn lot is omdat alles wat in mijn leven gebeurt me wil leiden naar het leger. Mijn favoriete spellen zijn militaire simulaties, op school gaan we volgende week naar de luchtbasis. Vroeger als ik kind was speelde ik graag met kleine soldaatjes, ik heb een verhaal geschreven over 4 mensen in een groep van het leger die alles doen om elkaar te helpen en uiteindelijk slagen met hun missie.

Nu met mijn stotteren kan ik dat niet doen door de tests. Nu zit ik op school te leren voor een loodgieter.

Nu heeft iemand advies? Of kan je wel in een groep op missie ookal stotter je?
Ik voel me zo rot dat ik mijn verleden niet heb veranderd vroeger...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-09-2014, 20:19
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Heb je ooit stottertherapie gehad? Volgens mij wordt logopedie gewoon vergoed (maar er verandert veel de laatste jaren) en stotteren is te behandelen. En heb je ooit al eens geïnformeerd bij defensie of stotteren een probleem is? Special forces zal het wel niet worden, maar ook als technicus kun je heel veel betekenen bij defensie en dan maakt het natuurlijk niet zo uit of je stottert of niet.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 07-09-2014, 21:09
SparkZ
SparkZ is offline
Ik heb stottertherapie gehad 5-6 jaar geleden. Het heeft voor een tijdje redelijk geholpen, maar nu begint het stilaan terug te komen. De trucjes die de pedagoge me heeft geleerd werken ook niet meer. Ik kan als technicus beginnen, maar ik wil vechten voor mijn land. De band die je krijgt met je teamleden kun je met niks anders vergelijken. Ik weet hoe hard de trainingen zijn, ik weet dat bij missies alles kan foutlopen en dat ik misschien traumas of de dood kan beleven, maar iets in mij zegt dat ik het toch moet doen. Dan ben ik voldaan, en ALS het foutloopt sterf ik tenminste niet voor niks.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2014, 22:12
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Nou als het nu terugkomt, heb je dus weer een opfrisser nodig. Daar is niks geks aan.

Ik heb wel het idee dat je het leger nogal idealiseert. Trauma's en dood zijn namelijk écht geen kattepis. PTSS al helemaal niet. Niet dat ik je van het idee af wil brengen trouwens, want jongens zoals jij zijn heel erg nodig bij defensie. Als technicus moet je trouwens ook gewoon de basistraining doorlopen met je collega's en je kunt ook uitgezonden worden. En ook deel uitmaken van een team dat daar ter plekke werkt (want ik noem maar wat: als er een voertuig stuk gaat in de middle of nowhere in vijandig gebied moet de boel wel opgelost worden).
Ga eens kijken bij een open dag van defensie, surf eens rond op hun website en vraag ze eens wat je allemaal zou kunnen doen.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 08-09-2014, 07:58
feniks
feniks is offline
Ik vraag me af welk krijgsmachtdeel jou weigert vanwege stotteren. Ik kan me niet herinneren namelijk dat dat een punt voor afkeur was toen ik zelf de medische en psychologische keuring deed. En sterker nog: van één collega weet ik zeker dat hij stottert, en er zullen er vast meer zijn.

Wat wél een probleem zou zijn: als je door dat stotteren zó veel faalangst krijgt, dat je de psychologische tests niet doorkomt.

Verder ben ik het eens met Pluis.
Plus dat door de bezuinigingen het leger veel van de fijne secundaire arbeidsvoorwaarden (en dat zal je nu worst wezen, maar later niet) heeft geschrapt.

Mijn tip: maak je opleiding tot loodgieter gewoon af (de kans dat je tot je 67e in het leger zit, is door de bezuinigingen niet bijster groot) en solliciteer dan. Zorg dat je conditie goed is, en fris die stottercursus op (mocht dat al serieus een bezwaar zijn).
Met citaat reageren
Oud 08-09-2014, 17:46
SparkZ
SparkZ is offline
Ik begrijp het allemaal feniks en Pluisje, zeker maar wat ik bedoel met "niet door de tests geraken" is als je met een team op missie gaat bijvoorbeeld, dan moet je vlot kunnen spreken als je vijanden ziet en als je dan stottert kan het al te laat zijn. Ik heb het niet heel hard zoals je op tv ziet, gewoon bij sommige woorden blijf ik eventjes hangen. Het is ook meer bij stress dat ik dat heb, zoals op school als ik iets moet voorbrengen is m'n stotteren 2x zo erg. En dat ga ik onder controle moeten krijgen.

Bedankt voor de reacties allesinds
Met citaat reageren
Oud 08-09-2014, 18:37
Verwijderd
Wat zeiden ze bij defensie er precies over?

Verder zou ik een betere motivatie vinden dan 'vechten voor mijn land'.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2014, 19:19
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Ik voel dat het mijn lot is omdat alles wat in mijn leven gebeurt me wil leiden naar het leger. Mijn favoriete spellen zijn militaire simulaties, op school gaan we volgende week naar de luchtbasis. Vroeger als ik kind was speelde ik graag met kleine soldaatjes, ik heb een verhaal geschreven over 4 mensen in een groep van het leger die alles doen om elkaar te helpen en uiteindelijk slagen met hun missie.
En wellicht een betere reden om te denken dat het 'je lot' is dan bovenstaande.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 09-09-2014, 16:26
SparkZ
SparkZ is offline
Reverend, ik ben redelijk mager en heb weinig spieren, ik wil discipline. Fitness wil ik niet doen omdat ik dat niet kan volhouden. Bij het leger heb je geen andere keus.
Ik wil niet een sulletje zijn die niks kan doen tegen mensen die hem lastigvallen (niet dat dat gebeurt bij mij, gewoon bij het geval dat). Meer redenen?

En Dark Phoenix, welke reden heb je dan nodig om te denken dat het je lot is? Teken van God? Ik bedoel gewoon dat alles wat er gebeurt in mijn leven wel meestal leidt naar het leger.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2014, 18:50
Verwijderd
Citaat:
Reverend, ik ben redelijk mager en heb weinig spieren, ik wil discipline. Fitness wil ik niet doen omdat ik dat niet kan volhouden.
Discipline moet ook uit jezelf komen. De toelatingstest voor de onderdelen van het leger die er toe doen is nogal zwaar. Ga je dat überhaupt halen? Hoeveel correct uitgevoerde pullups kan je achter elkaar doen?

Ze willen bij het leger niet iemand hebben die geen discipline heeft. Ze willen iemand waarmee ze kunnen werken. Dat betekent niet dat ze at random mensen gaan aannemen omdat ze 'de slapheid er toch wel uitkrijgen'.
Citaat:
Ik wil niet een sulletje zijn die niks kan doen tegen mensen die hem lastigvallen (niet dat dat gebeurt bij mij, gewoon bij het geval dat). Meer redenen?
Ga op karate. Meer redenen hoeft niet maar valide redenen zouden handig zijn.

Ik begrijp dat het leger aanlokkelijk klinkt maar je kan en mag niet van ze verwachten dat ze jou wel even veranderen in een terminator. Het laatste waar het leger op zit te wachten zijn jochies die nergens zin in hebben en geen enkel doorzettingsvermogen hebben. Als je echt zo graag in het leger wilt had je:

1. Niet de anti-stotter lessen opgegeven.
2. De motivatie om te fitnessen en een betere fysiek te regelen gehad.
3. Al lang met defensie contact gehad om de vragen die je hier stelt met de mensen te bespreken die er echt verstand van hebben en er iets over kunnen zeggen.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2014, 18:52
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Je bent je ervan bewust dat je al fit moet zijn vóór je het leger in gaat? Je krijgt namelijk een fittest en als je zakt word je niet aangenomen. De trainingsschema's daarvoor staan trouwens als het goed is wel online.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 09-09-2014, 19:45
SparkZ
SparkZ is offline
Ik heb de mentale test gedaan op de site, mentale kracht is boven het gemiddelde. voor Commando moet ik wel een havo- of mbo-3 diploma hebben, wat is dat? Ik doe BSO en 7de jaar + bedrijfseconomie. Dat betekent als ik mijn 7de jaar ook doe dat ik buiten kom met een "TSO" diploma.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2014, 20:07
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
oh je wilt in Nederland in dienst met je belgische diploma's? Je kunt in Nederland alleen bij defensie als je een Nederlands paspoort hebt. heb je dat?
belgisch en Nederlanse onderwijsniveaus zijn lastig te vergelijken. Grofweg komt BSO overeen met vmbo (dat is de voorloper van het MBO) en komt TSO waarschijnlijk overeen met de havo.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 09-09-2014, 20:44
SparkZ
SparkZ is offline
Oh excuseer ik zat op de nederlandse site van defensie, had .nl niet gezien ik was gewoon zo snel op zoek naar de defensiesite dat ik niet lette op nederland en belgie. Nu...ik zit op de belgische site en ik vind nergens een test waar je mentale kracht kan testen of informatie over speciale eenheden zoals commando's. Of kijk ik erover heen?
Met citaat reageren
Oud 09-09-2014, 20:46
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
ik heb geen idee, ik weet niks van de belgische defensie. Ik weet dat ze een speciale militaire school hebben maar verder heb ik geen idee.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 09-09-2014, 21:11
SparkZ
SparkZ is offline
Ok, bedankt allesinds, ik zoek nog wat verder
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:11.