Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-10-2014, 12:43
annemeyen
annemeyen is offline
Hoi iedereen,

Ik studeer momenteel Handelswetenschappen in Brussel en dit jaar moet ik met opnieuw voorstellen voor het vak Frans, in 500 woorden waarin ik me zou moeten onderscheiden van andere studenten. Nu is mijn inspiratie ondertussen ook een beetje op, en 500 woorden zijn natuurlijk ook heel wat, daarbij komend is mijn Frans ook niet zo geweldig.
De taak staat op een examenpunt dus al jullie hulp zou wel welkom zijn. Ik verwacht zeker niet dat jullie mijn taak maken, maar als jullie met het doorlezen misschien een foutje ontdekken of een leuk ideetje hebben (waarin ik mij natuurlijk onderscheid van de andere 700 leerlingen in mijn richting), ben ik jullie meer dan dankbaar!

Tot nu toe heb ik enkel dit:

Première activité écrite en première année

Parlez-moi de vous.

Permettez-moi de me présenter : Je m’appelle Anne Meyen, je suis une jeune fille âgée de dix-huit ans . J’habite à Linkhout, c’est dans le Limbourg.
Bien sur, j’avais appris le français à l’école secondaire. Je trouve que c’était une matière intéressante, mais pendant le cours de Français, nous n’avons fait pas beaucoup d’expression orale, si je veux améliorer mon français. Mes classes secondaires, j’ai suivi à Diest, dans une école rigoureuse qui attache une grande importance à la présence et l’engagement.
Pendant mes loisirs je travaille à ‘Lekkers bij Beckers’ (‘Snack à Beckers’), mais j’ai aussi fait plusieurs jobs de vacances. Cela m’a donné belles experiences comme maîtresse de maison, femme de ménage, réceptionniste et ouvrier d’ usine. Mais mon travail préféré est le photographe du parti. C’est parce que je suis très intéressé par la photographie, quelques de mes photographes favoris français sont : Eugène Atget, Henri Cartier Bresson et Jeanloup Sieff .