Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-10-2014, 12:43
annemeyen
annemeyen is offline
Hoi iedereen,

Ik studeer momenteel Handelswetenschappen in Brussel en dit jaar moet ik met opnieuw voorstellen voor het vak Frans, in 500 woorden waarin ik me zou moeten onderscheiden van andere studenten. Nu is mijn inspiratie ondertussen ook een beetje op, en 500 woorden zijn natuurlijk ook heel wat, daarbij komend is mijn Frans ook niet zo geweldig.
De taak staat op een examenpunt dus al jullie hulp zou wel welkom zijn. Ik verwacht zeker niet dat jullie mijn taak maken, maar als jullie met het doorlezen misschien een foutje ontdekken of een leuk ideetje hebben (waarin ik mij natuurlijk onderscheid van de andere 700 leerlingen in mijn richting), ben ik jullie meer dan dankbaar!

Tot nu toe heb ik enkel dit:

Première activité écrite en première année

Parlez-moi de vous.

Permettez-moi de me présenter : Je m’appelle Anne Meyen, je suis une jeune fille âgée de dix-huit ans . J’habite à Linkhout, c’est dans le Limbourg.
Bien sur, j’avais appris le français à l’école secondaire. Je trouve que c’était une matière intéressante, mais pendant le cours de Français, nous n’avons fait pas beaucoup d’expression orale, si je veux améliorer mon français. Mes classes secondaires, j’ai suivi à Diest, dans une école rigoureuse qui attache une grande importance à la présence et l’engagement.
Pendant mes loisirs je travaille à ‘Lekkers bij Beckers’ (‘Snack à Beckers’), mais j’ai aussi fait plusieurs jobs de vacances. Cela m’a donné belles experiences comme maîtresse de maison, femme de ménage, réceptionniste et ouvrier d’ usine. Mais mon travail préféré est le photographe du parti. C’est parce que je suis très intéressé par la photographie, quelques de mes photographes favoris français sont : Eugène Atget, Henri Cartier Bresson et Jeanloup Sieff .

Alvast heel erg bedankt!!!

Groetjes Anne
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-10-2014, 23:15
xiaoli
xiaoli is offline
Permettez-moi de me présenter : Je m’appelle Anne Meyen, je suis une jeune fille âgée de dix-huit ans . J’habite à Linkhout, c’est dans le Limbourg.
Bien sur, j’avais appris le français à l’école secondaire. Je trouve que c’était une matière intéressante, mais pendant les cours de français, on n´a pas fait pas beaucoup d’expression orale pour améliorer le français. Mes classes secondaires, j’ai suivi à Diest, dans une école stricte qui attachait une grande importance à la présence et à l’engagement.
Pendant mes loisirs je travaille à ‘Lekkers bij Beckers’ (‘Snack à Beckers’), mais j’ai fait aussi plusieurs jobs de vacances. Cela m’a donné de belles expériences, comme maîtresse de maison, femme de ménage, réceptionniste et ouvrière d’ usine. Mais mon travail préféré, c´est le photographe du parti. C’est parce que je suis très intéressée par la photographie. Quelques-uns de mes photographes favoris Français sont : Eugène Atget, Henri Cartier Bresson et Jeanloup Sieff .
Met citaat reageren
Oud 07-10-2014, 14:59
surnos
surnos is offline
Ik had een lang bericht geschreven en ik ben het kwijt geraakt omdat ik niet meer was ingelogd Weer proberen dus.
Het is een heel mooi tekst, annemeyen. Hier een paar punten:

---------------------------------------------------------------------
Permettez-moi de me présenter : je m’appelle Anne Meyen, je suis une jeune fille âgée de dix-huit ans. J’habite à Linkhout, c’est dans le Limbourg.
Bien sûr, j’ai appris le français à l’école secondaire. Je trouve que c’était une matière intéressante, mais pendant les cours de français, nous n’avons pas fait beaucoup d’expression orale, si je veux améliorer mon français. Mes classes secondaires, j’ai suivi à Diest, dans une école rigoureuse qui attache une grande importance à la présence et à l’engagement.
Dans mon temps libre je travaille à ‘Lekkers bij Beckers’ (‘Snack à Beckers’), mais j’ai aussi fait plusieurs jobs de vacances. Cela m’a donné de belles experiences, comme maîtresse de maison, femme de ménage, réceptionniste et ouvrière d’usine. Mais mon travail préféré est de faire des photos de fêtes. C’est parce que je suis très intéressée par la photographie, quelques de mes photographes français préférés sont : Eugène Atget, Henri Cartier Bresson et Jeanloup Sieff.
---------------------------------------------------------------------

Ik heb "j'avais appris le français" tot "j'ai appris le français" veranderd omdat het eerste klinkt alsof je sindsdien alles heeft vergeten of zo – en het is evident dat dat niet het geval is.

Als je spreekt is het normaal om "on" te zeggen ipv. "nous" maar als je schrijft is "nous" de beste optie. Het is immers niet fout of raar (vooral voor en leerling) om "nous" in de gesproken taal te zeggen. Ik zou dus gewoon met "nous" blijven ipv. xiaoli's andering tot "on".

"si je veux améliorer mon français" snap ik niet helemaal, beteken je toen je jouw Frans wou verbeteren? Dan zou iets zoals het volgende wel kunnen: "quand je voulais améliorer mon français". ("mon français" is trouwens correct, echt niet "le français" hier)

In "Mais mon travail préféré est de faire des photos de fêtes" heb ik veel veranderd. Ik denk je bedoelt om foto's op party's te maken. "un parti" is een partij (als een politische partij, bijvoorbeeld).

Laatst gewijzigd op 07-10-2014 om 16:20. Reden: "Le Limbourg" klopt wel
Met citaat reageren
Oud 07-10-2014, 15:49
Verwijderd
Ik ga even focussen op een onbelangrijke kleinigheid In het Frans kun je wel degelijk heel goed "le Limbourg" zeggen, weet je zeker dat dat niet moet? Ik hoor dat eigenlijk juist vaker in Wallonië met dan zonder voorzetsel. De Nederlandse provincie noemt zichzelf ook "La province du Limbourg"

http://www.limburg.nl/dsresource?obj...38264&type=org

en al heeft wikipedia het over "province de Limbourg", het artikel bevat de ene "le Limbourg" na de andere.

http://fr.wikipedia.org/wiki/Provinc...ourg_(Belgique)

Het is in ieder geval echt heel gebruikelijk om "le Limbourg" te zeggen.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2014, 16:20
surnos
surnos is offline
Amai, je hebt gelijk, Erturkoetjelief. Ik was niet zeker en heb dus ook in Wikipedia ernaar gezocht; ik heb echter gestopt met zoeken toen ik de titel "Province de Limbourg" zag (wat eigenlijk zou moeten beteken dat er wel spraak van Limbourg is en niet le Limbourg). Dank je wel voor de correctie; nu weet ik het beter. Ik ga meteen mijn vorige bericht wijzigen om mijn foute opmerking over "le Limbourg" te verwijderen.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2014, 14:46
annemeyen
annemeyen is offline
Heel erg bedankt allemaal!

Ik had ook goede punten op mijn taak, al heb ik nu weer een nieuwe opdracht..

het zou leuk zijn moesten jullie daar ook eens naar kijken!
http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1896013
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:11.