Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-07-2015, 11:52
ik_eet_egels
Avatar van ik_eet_egels
ik_eet_egels is offline
Hoi,

Ik ben lid van CJP (culturele jongeren pas, o.i.d.). Dit ben ik al een paar jaar.

Graag wil ik mijn lidmaatschap opzeggen, volgens CJP kan dit pas per volgend jaar juni. Het lidmaatschap is automatisch verlengd met een jaar. De jaarlijkse verlenging, staat in het contract, ook staat er in dat je een maand vooraf je lidmaatschap moet opzeggen wil je deze verlenging niet krijgen.

Ik vind dit onredelijk en wil een maand opzegtermijn. Als ik hem nu zou opzeggen, dat ik er dan nog maar 1 maand voor betaal.

Ik heb geprobeerd dit op te zeggen door naar de wet van Dam te wijzen. CJP is het hier niet mee eens, zeggende dat zij als stichting zijnde hier niet onder vallen.

Kan iemand mij hier mee helpen?

Bedankt.
__________________
Čech is uit zijn doel, Čech is uit zijn doel....!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-07-2015, 11:58
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik denk dat Axel11 (naamzoek!) hier wel meer over kan vertellen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 26-07-2015, 14:11
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Volgens mij geldt die wet alleen voor abonnementen en niet voor lidmaatschap.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 26-07-2015, 15:27
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Het cjp heeft gelijk. Je hebt geen abonnement, maar een lidmaatschap. Hetzelfde geldt voor een sportvereniging bijvoorbeeld.

Je kunt wel nu alvast opzeggen voor volgend jaar.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 26-07-2015, 16:06
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Ik zou zo snel niet weten waarom CJP niet onder de wet Van Dam zou vallen. Het is een stichting en stichtingen vallen niet onder de uitzondering (verenigingen wel). Je kunt ook geen lid zijn of een lidmaatschap hebben van een stichting: dat is misschien wel dagelijks spraakgebruik, maar klopt juridisch niet. Bij een stichting heb je gewoon een abonnement, ook al noemen zij het graag een lidmaatschap.

Ik zou willen voorstellen dat je dit aan CJP laat weten. Ik ben benieuwd naar de reactie.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2015, 18:20
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Toevoeging: tijdens het Kamerdebat is CJP zelfs expliciet genoemd, o.a. door Van Dam zelf, als iets wat wel onder de wet Van Dam valt.

Laatst gewijzigd op 27-07-2015 om 21:18.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2015, 12:26
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Toevoeging: tijdens het Kamerdebat is CJP zelfs expliciet genoemd, o.a. door Van Dam zelf, als iets wat wel onder de wet Van Dan valt.
Ik ben ook wel benieuwd naar hun reactie.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2015, 18:32
ik_eet_egels
Avatar van ik_eet_egels
ik_eet_egels is offline
Iedereen bedankt voor de hulp. Ik ga contact zoeken met CJP. Zal hier nog schrijven hoe het is gelopen voor de personen die dit interessanr vinden.
__________________
Čech is uit zijn doel, Čech is uit zijn doel....!
Met citaat reageren
Oud 29-07-2015, 14:49
Vallone
Vallone is offline
En? Al antwoord?
Met citaat reageren
Oud 12-08-2015, 17:01
ik_eet_egels
Avatar van ik_eet_egels
ik_eet_egels is offline
Succes

De reactie van CJP:

Beste ...,


Je hebt gelijk dat we een Stichting zijn, en geen vereniging. Het CJP is een jaarproduct. Een keer per jaar maken we een pas aan (en dus maken we de kosten), en die sturen we naar je op. Hoe, hoe vaak, waar je de pas gebruikt is aan jou. Voordeel en korting zijn op vertoon van de pas geldig, en na een jaar ontvang je een nieuwe pas.

We vragen dus een jaarbijdrage, en geen maandelijkse bijdrage.



Omdat we graag aan de Wet van Dam willen voldoen, kun je bij ons op ieder moment opzeggen. 24 uur per dag/7 dagen in de week. Maar omdat we de pas niet met terugwerkende kracht ongeldig kunnen verklaren (hij kan immers ook worden gebruikt nadat je hebt opgezegd, tot einde geldigheid), wordt je opzegging dus bij de volgende incasso pas effectief.



Je geeft aan dat we schappelijker moeten zijn als stichting. En wij proberen jouw CJP pas zo goedkoop mogelijk bij de jongere te krijgen. Dus we kiezen voor automatische incasso, omdat dat iedereen echt veel geld scheelt. De tegenprestatie die we van je vragen is om op te zeggen, voordat de nieuwe pas wordt aangemaakt, en de kosten worden gemaakt.

Stuur dus je pas met deze mail naar mij op. Zodra ik hem binnen heb zal de kosten van de resterende looptijd aan je terugbetalen. Wij werken er hard aan om van de jaarpas te digitaliseren zodat dit in de toekomst ook geen probleem is.
__________________
Čech is uit zijn doel, Čech is uit zijn doel....!
Met citaat reageren
Oud 12-08-2015, 18:30
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Ze doen alsof ze coulant zijn, maar ze zijn het gewoon wettelijk verplicht

Edit: Van Dam heeft overigens zelf meerdere oplossingen voor CJP al in het Kamerdebat gegeven. Eentje is stuur mensen met een CJP-abonnement jaarlijks een e-mail met een link naar een pagina waar ze even moeten verlengen, dan is het geen automatische verlenging meer en geldt de Wet Van Dam niet. Uiteraard heeft CJP hier nooit op gereageerd, CJP troggelt liever zoveel mogelijk mensen geld af

Laatst gewijzigd op 12-08-2015 om 19:36.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:09.