Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-09-2015, 19:10
.:ikbenik:.
.:ikbenik:. is offline
.

Laatst gewijzigd op 27-11-2018 om 13:39.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-09-2015, 20:42
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Heb je al met iemand op school besproken dat je hier mee zit? Met je mentor bijvoorbeeld of je gymleraar?

Je zou voor dit hardlooponderdeel ook zelf kunnen gaan trainen. Probeer het Start To Run programma van Evy eens uit. Hierbij bouw je gelijkelijk meer conditie op, zodat die 1200m een stuk minder dodelijk worden.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 17-09-2015, 21:18
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bespreek het eens met je gymdocent of anders met je mentor. Het is wel herkenbaar hoor. Ik zag ook altijd op tegen de shuttleruntest. Hadden wij altijd de maandag na de kerstvakantie, blegh. Succes iig! Misschien kan je anders zelf nog wat oefenen buiten de lessen om?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 17-09-2015, 21:54
.:ikbenik:.
.:ikbenik:. is offline
Dat kan dus niet omdat ik met een knieblessure zit, nouja een voorlopig blijvende blessure maar ik he. Geen verklaring dus moet meedoen
Met citaat reageren
Oud 18-09-2015, 07:20
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
2 trucjes die je kunt gebruiken: minder snel lopen (dan houd je het langer vol, het gaat er immers om dat je het afmaakt, niet dat je een wereldrecord loopt) en je ademhaling bewust sturen: twee passen inademen, 4 passen uit. Als dat onprettig is zoek je een ander aantal passen uit maar het principe is hetzelfde: dubbel zo lang uitademen als dat je inademt. Dat maakt het fysiek onmogelijk om te hyperventileren, en dan raak je ook niet in paniek.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 18-09-2015, 08:33
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Dat kan dus niet omdat ik met een knieblessure zit, nouja een voorlopig blijvende blessure maar ik he. Geen verklaring dus moet meedoen
Lijkt me niet echt goed dat je dan mee moet doen met bijv. rennen. Aangezien (huis)artsen in principe geen verklaringen meer schrijven voor bijv. scholen, zou ik het eens met je afdelingsdirecteur/-coördinator/conrector bespreken: die kan je wel vrijstelling geven. Laat desnoods je ouders hem/haar bellen.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2015, 08:42
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Voor schoolgym was bij ons altijd een briefje van je ouders goed dat je geblesseerd was.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 18-09-2015, 10:40
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Lijkt me niet echt goed dat je dan mee moet doen met bijv. rennen. Aangezien (huis)artsen in principe geen verklaringen meer schrijven voor bijv. scholen, zou ik het eens met je afdelingsdirecteur/-coördinator/conrector bespreken: die kan je wel vrijstelling geven. Laat desnoods je ouders hem/haar bellen.
Terwijl hij/zij wel gewoon meedoet aan voetbal en hockey? Lijkt me stug dat je alleen voor de coopertest wordt vrijgesteld
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 18-09-2015, 10:48
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Terwijl hij/zij wel gewoon meedoet aan voetbal en hockey? Lijkt me stug dat je alleen voor de coopertest wordt vrijgesteld
Ik bedoelde alles waarbij je (serieus) moet rennen
Met citaat reageren
Oud 19-09-2015, 16:16
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
tja, die fanatieke sporttypes kunnen zich nooit echt inleven in mensen die slecht zijn in sport. Ik zou het zeker bespreken met je mentor ja, wat iedereen hier al zegt. Het moet toch niet zo zijn dat jij al dagen van te voren met een rotgevoel loopt omdat je er zo tegenop ziet?
Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar bij ons kon je nooit blijven zitten door lage cijfers met gym.
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2015, 19:24
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Gym is het minst belangrijke vak in de geschiedenis van het universum. Misschien moet je je gewoon niet zo druk maken om of je wel of niet goed bent in stukjes rennen en balletjes gooien?
Met citaat reageren
Oud 25-09-2015, 06:47
.:ikbenik:.
.:ikbenik:. is offline
Een onvoldoende boeit mij niet, maar altijd het laagste cijfer van de klas is ook verf k*t
Met citaat reageren
Oud 25-09-2015, 06:47
.:ikbenik:.
.:ikbenik:. is offline
Very*
Met citaat reageren
Oud 25-09-2015, 10:04
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
waarom? het is het minst belangrijke vak op school tenzij je graag een sportopleiding wil doen.
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2015, 16:41
blaches
blaches is offline
Misschien is het is tijd om te gaan sporten. Je bent jong, dit betekent dat je snel conditie kan krijgen...
Dat je na 250 meter kortademig wordt en na 600 meter kapot bent, sorry maar dat gaat er bij mij niet in. Als je hierbij ook nog slecht eet waaronder veel slechte vetten en slechte suikers heb je dichtgeslipte aderen op je 25ste.

Het is tijd je een beetje een conditie krijgt, mij vader sport zich te pleuris in om z'n conditie en kracht "bij te houden". en hij heeft ook aardig kapotte knieën en heupen
Sorry dat ik zo hard ben.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2015, 17:14
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Misschien is het is tijd om te gaan sporten. Je bent jong, dit betekent dat je snel conditie kan krijgen...
Dat je na 250 meter kortademig wordt en na 600 meter kapot bent, sorry maar dat gaat er bij mij niet in. Als je hierbij ook nog slecht eet waaronder veel slechte vetten en slechte suikers heb je dichtgeslipte aderen op je 25ste.

Het is tijd je een beetje een conditie krijgt, mij vader sport zich te pleuris in om z'n conditie en kracht "bij te houden". en hij heeft ook aardig kapotte knieën en heupen
Sorry dat ik zo hard ben.
Wat een bullshit.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2015, 06:32
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik had op de middelbare school ook absoluut geen goede conditie. Ik sportte een uur in de week, en liep op zaterdag 10 uur lang tijdens het werk achter een marktkraam. Een eindje rennen was echt killing voor me, maar de hele dag lopen of een uur skaten kon ik prima aan.

De een is beter in duursport, de ander in sporten waarbij je juist in korte tijd alles geeft.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 26-09-2015, 07:40
-Marleen
Avatar van -Marleen
-Marleen is offline
Citaat:
2 trucjes die je kunt gebruiken: minder snel lopen (dan houd je het langer vol, het gaat er immers om dat je het afmaakt, niet dat je een wereldrecord loopt) en je ademhaling bewust sturen: twee passen inademen, 4 passen uit. Als dat onprettig is zoek je een ander aantal passen uit maar het principe is hetzelfde: dubbel zo lang uitademen als dat je inademt. Dat maakt het fysiek onmogelijk om te hyperventileren, en dan raak je ook niet in paniek.
Ja en volgens mij helpt inademen via de neus en uitademen via de mond ook. Mijn gymleraar zei dat tenminste, maar bij mij helpt het iig heel erg om op mijn ademhaling ipv op het lopen te concentreren zodat ik helemaal niet door heb dat mijn benen pijn doen
Citaat:
tja, die fanatieke sporttypes kunnen zich nooit echt inleven in mensen die slecht zijn in sport.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-09-2015, 09:56
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Jij bent een uitzondering
Met citaat reageren
Oud 29-09-2015, 15:48
blaches
blaches is offline
Citaat:
Wat een bullshit.
Je begrijpt dat het verhaal van dichtgeslipte aderen op je 25ste gewoon figuurlijk bedoeld is. Wil ermee zeggen dat je op die leeftijd tenminste 1x per week moet sporten. Met 1x per week sport haal je de 1200m wel...

Tuurlijk zullen mensen met overgewicht (of onder gewicht?) of andere complicaties het er moeilijk mee hebben.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2015, 16:29
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Je begrijpt dat het verhaal van dichtgeslipte aderen op je 25ste gewoon figuurlijk bedoeld is. Wil ermee zeggen dat je op die leeftijd tenminste 1x per week moet sporten. Met 1x per week sport haal je de 1200m wel...

Tuurlijk zullen mensen met overgewicht (of onder gewicht?) of andere complicaties het er moeilijk mee hebben.
Ik heb jarenlang één keer per week judo gedaan. Dat deed absoluut niets voor mijn conditie Bij dingen als een Shuttle Run test had ik het ook altijd onwijs zwaar.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 30-09-2015, 08:09
Verwijderd
Daarbij klinkt het alsof TS vooral verkeerd ademhaalt of zelfs aan het hyperventileren slaat van de zenuwen, daar helpt een keer per week sporten ook niet tegen. Ik zwom een keer per week, toch juist goed voor je conditie, maar kon niet hardlopen omdat ik te snel ademhaalde en te veel van looptempo wisselde.

TS, misschien kun je een keer aan je gymleraar (of één van een andere klas als je die leuker vindt) vragen om na schooltijd een halfuurtje hardlooples te krijgen? Misschien samen met een paar anderen die het ook moeilijk vinden. Dat kan heel erg helpen. Op die manier heb ik geleerd honkballen te slaan en basketbal lay-ups te doen, het zal je verbazen hoe snel je zoiets op een acceptabel niveau kan als er eenmaal persoonlijk met je geoefend is. En je laat meteen aan de leraar zien dat je niet lui bent.

Laatst gewijzigd op 30-09-2015 om 08:15.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2015, 21:08
.:ikbenik:.
.:ikbenik:. is offline
Hey!

Gelukkig is buiten gym afgelopen en gymmen we weer binnen.


Mijn knieblessure is gelukkig ook bijna over.

Volgende ding waar ik mee zit.. binnen gym vind im best leuk! Basketbal enzo kan ik niet super, maar ik vind het niet vervelend of zo, overslag over de kast leek me doodeng... maar ik dacht, gewoon proberen! En het lukte redelijk voor de 1e x. Ik ging over de kop.. XD haha. De lereer keek ook zo van zozo... ja dacht ik, k kan toch nog iets eh...

Maar de 2e x en dr keren ernaar begonnen de vervelende momenten weer.. ik kreeg niks geen complimenten alleen maar dingen die ik steeds fout deed, en dan zakt de moet weer weg.. als iemand mij een keer Eem compliment geeft dan fleurt mij dar helemaal weer op. Maar nee dus.


Oké. Ik kan eerlijk zeggen, ik ben niet de slechtste in dit onderdeel een keer haha, een aantal mensen kwamen niet eens over de kop. Een voldoende word het vast..

Heeft iemand misschien een tip voor me zodat ik.weer naar de gym loop et een gevoel, yes ik heb weer gym?!
Met citaat reageren
Oud 06-11-2015, 08:53
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ik kreeg vroeger nooit complimentjes tijdens gym. Ik haalde de lol uit de gymles zelf: ouwehoeren met mijn klasgenoten, genieten van de leuke sporten, gezamenlijk klagen over de domme dingen, enz. Die leraar is niet alleen met jou bezig, die kijkt naar de hele klas. Soms val je positief op, soms negatief. Kan gebeuren.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken niet meegymmen
miss sunshine1986
201 15-09-2003 12:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:34.