Oud 29-01-2016, 10:07
ismaeltiemens
ismaeltiemens is offline
Hallo iedereen!

Ik heb dit jaar examen alleen ik moet een sectorwerkstuk maken, er is alleen één ding dat tegen zit. Ik moet een Hoofdvraag maken.. Heeft iemand al ervaring met een Sectorwerkstuk of met een profielwerkstuk?

Ik heb al een enquête gemaakt alleen er zijn weinig mensen die er niet serieus op antwoorden.

Alvast bedankt!

Groetjes Ismaël
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-01-2016, 10:10
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ik heb al een enquête gemaakt alleen er zijn weinig mensen die er niet serieus op antwoorden.
Lees dit nog eens
Met citaat reageren
Oud 29-01-2016, 10:11
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Een enquête maken zonder dat je precies weet wat je wil onderzoeken is overigens meestal niet heel handig.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2016, 10:12
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Waar wil je onderzoek naar doen? Welke vraag wil je in dit werkstuk proberen te beantwoorden?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 29-01-2016, 10:16
ismaeltiemens
ismaeltiemens is offline
Citaat:
Lees dit nog eens
Ik heb er meerdere vragen in gedaan, ik dacht misschien kon ik daarmee op een hoofdvraag komen maar dat lukt ook niet.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2016, 10:17
ismaeltiemens
ismaeltiemens is offline
Citaat:
Waar wil je onderzoek naar doen? Welke vraag wil je in dit werkstuk proberen te beantwoorden?
Ik doe de richting economie, ik ga het dus over Jeugd en Geld houden alleen weet ik niet zo goed wat voor een hoofdvraag ik moet stellen.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2016, 10:22
ismaeltiemens
ismaeltiemens is offline
http://www.survio.com/survey/d/N8V7O1B0G2D6K4J3S

Dit is mijn vragenlijst.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2016, 10:22
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik doe de richting economie, ik ga het dus over Jeugd en Geld houden alleen weet ik niet zo goed wat voor een hoofdvraag ik moet stellen.
Je kunt natuurlijk nooit een goede enquête houden als je geen hoofdvraag hebt. Misschien kan je samen met je begeleidend docent een hoofdvraag bedenken?

Wat wil je weten. Wil je het uitgavenpatroon onderzoeken van jongeren in het algemeen? Wil je uitgaven van jongens en meiden vergelijken aan bepaalde productgroepen?
Zorg dat je je onderzoeksgroep goed definieert. Jongeren die niet meer thuis wonen hebben een totaal ander uitgavenpatroon dan thuiswonende jongeren. En jongeren onder de 18 hebben nog niet te maken met de kosten van een zorgverzekering.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 29-01-2016, 10:25
ismaeltiemens
ismaeltiemens is offline
Citaat:
Je kunt natuurlijk nooit een goede enquête houden als je geen hoofdvraag hebt. Misschien kan je samen met je begeleidend docent een hoofdvraag bedenken?

Wat wil je weten. Wil je het uitgavenpatroon onderzoeken van jongeren in het algemeen? Wil je uitgaven van jongens en meiden vergelijken aan bepaalde productgroepen?
Zorg dat je je onderzoeksgroep goed definieert. Jongeren die niet meer thuis wonen hebben een totaal ander uitgavenpatroon dan thuiswonende jongeren. En jongeren onder de 18 hebben nog niet te maken met de kosten van een zorgverzekering.
Ik snap wat je bedoelt. ik zal zo naar mijn Docent gaan. dankjewel!
Met citaat reageren
Oud 29-01-2016, 10:31
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Het mogelijk afschaffen van het minimumjeugdloon is vrij actueel: misschien kun je daar een hoofdvraag over formuleren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:26.