Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-01-2003, 15:44
McMotion
Avatar van McMotion
McMotion is offline
allo,

ik ga een tweedehands gitaarversterker kopen, en m'n budget ligt rond de 600 euro... ik heb zelf totaal geen verstand van soorten en merken en prijzen enzo, dus weten jullie wat je rond die prijs allemaal kan kopen?

ik moet er on-stage over kunnen spelen, maar ik wil er thuis ook over spelen (studentenflatvolume)... hij moet mooi warm geluid kunnen maken, en clean vooral mooi zijn maar ik wil er ook over kunnen scheuren.. ik heb ook het liefst buizen

extra opties als MIDI en amp modeling enzo hoeft allemaal niet
__________________
[AvatarDraw(c) v1.0 is uit de lucht (en per ongeluk van mijn hardeschijf verdwenen tijdens het weggooien ervan

Laatst gewijzigd op 11-01-2003 om 16:28.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-01-2003, 15:48
Upior
Upior is offline
Misschien kun je een Marshall Valvestate 100 (VS100) kopen, en als het geluid je niet helemaal bevalt er nog een effectenbakje bij kopen ofzo.. Die versterker is in ieder geval een goeie naar mijn mening. Komt een goeie distortion uit en het cleane geluid is ook goed te doen (maar weet alleen niet meer precies hoe duur ze waren?)!

Of, een Fender Super 60 kopen (die heb ik zelf). Wat voor muziek speel je ongeveer? Deze versterker is zeer geschikt voor clean-spelen en rock enzo. (Nouja, ik speel voornamelijk metal, maar ik ben dan ook niet helemaal tevreden meer over het geluid ). Clean geluid kun je ook heel warm afstellen (bij mij in ieder geval wel, maar dat kan ook aan je gitaar liggen natuurlijk).

succes!
__________________
http://www.intestterror.nl
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 15:55
McMotion
Avatar van McMotion
McMotion is offline
ik speel voornamelijk ska, en verder wel vrij verschillend, punk, jazz, rock, etc.

't moet trouwens wel tweedehands 600 euro zijn he dat was ik vergeten erbij te zetten, ik ga geen nieuwe kopen

die valvestates hoor ik altijd zulk negatief commentaar over dus daar ben ik vrij huiverig in.. een valvestate is toch met een buizen pre-amp en verder transistoren ofzoiets??
__________________
[AvatarDraw(c) v1.0 is uit de lucht (en per ongeluk van mijn hardeschijf verdwenen tijdens het weggooien ervan
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 15:57
Upior
Upior is offline
Citaat:
McMotion schreef:
ik speel voornamelijk ska, en verder wel vrij verschillend, punk, jazz, rock, etc.

't moet trouwens wel tweedehands 600 euro zijn he dat was ik vergeten erbij te zetten, ik ga geen nieuwe kopen

die valvestates hoor ik altijd zulk negatief commentaar over dus daar ben ik vrij huiverig in.. een valvestate is toch met een buizen pre-amp en verder transistoren ofzoiets??
Ska etc. kan ook prima op die Fender!

Ach ja, misschien ben ik er wat optimistischer over want hij is iig voor metal heel geschikt.. Maar misschien voor jou iets minder. Maar probeer eens zo'n Fender uit, misschien is het iets voor je?
__________________
http://www.intestterror.nl
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 15:59
McMotion
Avatar van McMotion
McMotion is offline
tja ik speel wel liever ska met een voller geluid, dus niet zo dun en fel als wat je meestal hoort

ik zal eens kijken, onze andere gitarist heeft ook een fender, misschien dat dat diezelfde is, ik zal eens vragen.. thnx for the info
__________________
[AvatarDraw(c) v1.0 is uit de lucht (en per ongeluk van mijn hardeschijf verdwenen tijdens het weggooien ervan
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 16:19
Ce-El-Wan
Avatar van Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
spaar door en koop voor 850 Euro een Hughes & Kettner Warp 7 , de ultieme blaaskast voor een zachte prijs. Ik heb hem en ben er uitermate tevreden over, alleen moet je voor enige diversiteit in het geluid wel een effecten-bak erbij hebben.

en nee, je kunt er niet alleen nu-metal op spelen.
__________________
Richtiger Manner
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 16:23
McMotion
Avatar van McMotion
McMotion is offline
okay maareuh ik neem aan dat de nieuwprijs 850 euro is? en niet de gemiddelde 2e hands prijs?
__________________
[AvatarDraw(c) v1.0 is uit de lucht (en per ongeluk van mijn hardeschijf verdwenen tijdens het weggooien ervan
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 16:26
Ce-El-Wan
Avatar van Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
McMotion schreef:
okay maareuh ik neem aan dat de nieuwprijs 850 euro is? en niet de gemiddelde 2e hands prijs?
nieuwprijs, maar dan moet je hem wel in Duitsland halen bij Musik Produktiv. Hier in Holland is ie 50 eipos duurder.
__________________
Richtiger Manner
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 14:39
Ibanez320fa
Avatar van Ibanez320fa
Ibanez320fa is offline
Marchall Ruleert.
__________________
Would you do the same if I shed my pare of wings?
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 15:00
Verwijderd
Citaat:
Ibanez320fa schreef:
Marchall Ruleert.
marchall? nooit van gehoord...Marshall daarintegen..

warp 7 en clean??

Ik zou zeggen, kijk naar een fender buizenbak rond de 40 50 watt is genoeg. Ik heb alleen geen idee wat die dingen kosten.

gitaarnet
gitaarmarkt

marktplaats
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 15:25
McMotion
Avatar van McMotion
McMotion is offline
Citaat:
Osiris schreef:
marchall? nooit van gehoord...Marshall daarintegen..

warp 7 en clean??

Ik zou zeggen, kijk naar een fender buizenbak rond de 40 50 watt is genoeg. Ik heb alleen geen idee wat die dingen kosten.

gitaarnet
gitaarmarkt

marktplaats
daar heb ik al gekeken, maar ik wil wel weten wat ik het beste kan nemen, als ik er zomaar eentje uitprik van rond de 600 euro dan is het misschien veel te duur, en dan is het misschien helemaal niet wat ik wil

enneuh tja fender kan ik wel eens naar kijken maar als ik fender hoor dan heb ik gelijk het idee dat ze clean koud in kil klinken geen idee waarop ik dat heb gebaseerd.. zal wel gewoon een vooroordeel zijn
__________________
[AvatarDraw(c) v1.0 is uit de lucht (en per ongeluk van mijn hardeschijf verdwenen tijdens het weggooien ervan
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 16:10
Verwijderd
Citaat:
McMotion schreef:
daar heb ik al gekeken, maar ik wil wel weten wat ik het beste kan nemen, als ik er zomaar eentje uitprik van rond de 600 euro dan is het misschien veel te duur, en dan is het misschien helemaal niet wat ik wil

enneuh tja fender kan ik wel eens naar kijken maar als ik fender hoor dan heb ik gelijk het idee dat ze clean koud in kil klinken geen idee waarop ik dat heb gebaseerd.. zal wel gewoon een vooroordeel zijn

www.gitaarforum.nl daar zitten mensen die je wel verder kunnen helpen.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 16:11
McMotion
Avatar van McMotion
McMotion is offline
daar kan ik niet posten
__________________
[AvatarDraw(c) v1.0 is uit de lucht (en per ongeluk van mijn hardeschijf verdwenen tijdens het weggooien ervan
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 16:13
harrie84
Avatar van harrie84
harrie84 is offline
ik ken een gast en die heeft ook een hughes en kettner, en dat dingetje klinkt echt wel supergoed, was 100W ofzo
__________________
secreet is fakking blurgh
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 16:21
McMotion
Avatar van McMotion
McMotion is offline
100 watt buizen wil ik niet om er dan een beetje lekker geluid uit te krijgen moet je wageningen uit z'n funderingen lostrillen... ben ik niet zo'n fan van
__________________
[AvatarDraw(c) v1.0 is uit de lucht (en per ongeluk van mijn hardeschijf verdwenen tijdens het weggooien ervan
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 16:34
Copeland
Avatar van Copeland
Copeland is offline
Citaat:
McMotion schreef:
100 watt buizen wil ik niet om er dan een beetje lekker geluid uit te krijgen moet je wageningen uit z'n funderingen lostrillen... ben ik niet zo'n fan van
kijk wat er op mijn versterker staat, een attenuator! kan ik het volume op 10 zetten en met de hotplate het echte volume regelen
Werkt super, maar kost wel een aardige berg pleuro's...

pic:

ontopic: die jcm 900 heeft GEEN extra's maar je krijgt er altijd een zeer vet geluid uit! ze kosten 2ehand helemaal nie zo veel geloof ik..
ik heb mijne 4 jaar geleden voor 500 gulden gekocht, dus dan zullen ze nu wel nog goedkoper zijn!!
__________________
'Eet nooit gele sneeuw.'

Laatst gewijzigd op 14-01-2003 om 16:36.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 19:52
Verwijderd
Citaat:
Copeland schreef:
kijk wat er op mijn versterker staat, een attenuator! kan ik het volume op 10 zetten en met de hotplate het echte volume regelen
Werkt super, maar kost wel een aardige berg pleuro's...

pic:http://picserver.student.utwente.nl/...e.php?id=43328

ontopic: die jcm 900 heeft GEEN extra's maar je krijgt er altijd een zeer vet geluid uit! ze kosten 2ehand helemaal nie zo veel geloof ik..
ik heb mijne 4 jaar geleden voor 500 gulden gekocht, dus dan zullen ze nu wel nog goedkoper zijn!!
lijkt verdacht veel op 'n SLX dude maar het is er geen toch?
bij mij staat het er nl. ook nog met dikke letters op.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 21:49
Copeland
Avatar van Copeland
Copeland is offline
is idd geen SLX, dus gewoon 3 ecc83's
__________________
'Eet nooit gele sneeuw.'
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-01-2003, 22:57
McMotion
Avatar van McMotion
McMotion is offline
Citaat:
Copeland schreef:
kijk wat er op mijn versterker staat, een attenuator! kan ik het volume op 10 zetten en met de hotplate het echte volume regelen
Werkt super, maar kost wel een aardige berg pleuro's...

ontopic: die jcm 900 heeft GEEN extra's maar je krijgt er altijd een zeer vet geluid uit! ze kosten 2ehand helemaal nie zo veel geloof ik..
ik heb mijne 4 jaar geleden voor 500 gulden gekocht, dus dan zullen ze nu wel nog goedkoper zijn!!
hoe werkt dat dan? zo'n attenuator??

enneuh die JCM900 lijkt me wel vet zit er zelf ook erg over te denken om een JCM900 of JCM800 te kopen maar da's weer grotendeels gebaseerd op vooroordelen
__________________
[AvatarDraw(c) v1.0 is uit de lucht (en per ongeluk van mijn hardeschijf verdwenen tijdens het weggooien ervan
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 22:59
McMotion
Avatar van McMotion
McMotion is offline
enneuh alleen die top was 500 euro?? want ik zoek een combo.. ik neem aan dat dat dan ook wel rond die prijs zit?
__________________
[AvatarDraw(c) v1.0 is uit de lucht (en per ongeluk van mijn hardeschijf verdwenen tijdens het weggooien ervan
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 23:40
Copeland
Avatar van Copeland
Copeland is offline
Citaat:
McMotion schreef:
enneuh alleen die top was 500 euro?? want ik zoek een combo.. ik neem aan dat dat dan ook wel rond die prijs zit?
voor die top heb ik 500 gulden neergelegd, dus 226 euro...

hoe de attenuator werkt: hij zet de power van je uitgangssignaal grotendeels om in warmte(tis maar hoe je het volume zelf instelt) zonder dat het je toon drastisch aantast(tis natuurlijk nooit hetzelfde als "echt" vol open, maar t is alsnog super...)

als ik een beetje crunchy geluidje instel (met het volume op 10!), en ik gebruik mn germanium fuzzface replica(lees; fulltone '69), dan krijg ik echt het are you experienced hendrix sound! als echte hendrix fan moest ik dit geluid hebben en dat is me echt wel gelukt vind ik!
__________________
'Eet nooit gele sneeuw.'

Laatst gewijzigd op 14-01-2003 om 23:44.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 12:04
Verwijderd
Citaat:
McMotion schreef:
hoe werkt dat dan? zo'n attenuator??

enneuh die JCM900 lijkt me wel vet zit er zelf ook erg over te denken om een JCM900 of JCM800 te kopen maar da's weer grotendeels gebaseerd op vooroordelen
op clean gebied zijn er betere dingen te krijgen hoor
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 13:05
McMotion
Avatar van McMotion
McMotion is offline
zoals?
__________________
[AvatarDraw(c) v1.0 is uit de lucht (en per ongeluk van mijn hardeschijf verdwenen tijdens het weggooien ervan
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 15:36
Verwijderd
koch


als je veeeeeel geld over hebt. 'T schijnt trouwens dat de clean kanalen van de JCM800 splitchannels wel te pruimen zijn.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 18:01
Custom
Avatar van Custom
Custom is offline
Als ik jou was zou ik kijken voor een leuke eenkanaals marshall jcm800 combo met een lekker pedaaltje ervoor. Of je moet gecharmeerd zijn van de marshallscheur, kan je ook een 2 kanaals kopen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-01-2003, 18:41
Verwijderd
Citaat:
Custom schreef:
Als ik jou was zou ik kijken voor een leuke eenkanaals marshall jcm800 combo met een lekker pedaaltje ervoor. Of je moet gecharmeerd zijn van de marshallscheur, kan je ook een 2 kanaals kopen.
dude, de eenkanaals zijn juist voor de scheur!
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 01:22
Copeland
Avatar van Copeland
Copeland is offline
een jcm 900 is lekker goedkoop...
__________________
'Eet nooit gele sneeuw.'
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 02:14
Pr0xy
Avatar van Pr0xy
Pr0xy is offline
edit: lama Choong heeft zijn post verwijderd
__________________
|Ratatatatatata boink pfffff|Ben jij de albatrosvos?|Wajonger sinds 2013|Trans Pride|Kringloopvrijwilliger

Laatst gewijzigd op 16-01-2003 om 02:27.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 08:42
Verwijderd
Citaat:
Upior schreef:
Misschien kun je een Marshall Valvestate 100 (VS100) kopen, en als het geluid je niet helemaal bevalt er nog een effectenbakje bij kopen ofzo.. Die versterker is in ieder geval een goeie naar mijn mening. Komt een goeie distortion uit en het cleane geluid is ook goed te doen (maar weet alleen niet meer precies hoe duur ze waren?)!

succes!
ik betaalde er destijds iets van 1500 gulden voor geloof ik... maar hij bevalt me prima en ook voor thuis issie perfect, der zit een power dimension op zodat je zacht ook met power kan spelen wel vaag maar het werkt
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 15:02
McMotion
Avatar van McMotion
McMotion is offline
gisteren stond er in de oefenruimte ineens een marshall VS100... ik heb constant lopen pielen maar ik kreeg er geen lekker geluid uit
eerst stond er geloof ik een ouwere valvestate maar die klonk best ok
__________________
[AvatarDraw(c) v1.0 is uit de lucht (en per ongeluk van mijn hardeschijf verdwenen tijdens het weggooien ervan
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 16:44
Verwijderd
in oefenruimtes word alles gesloopt..
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 16:53
McMotion
Avatar van McMotion
McMotion is offline
uhm.. hij was gloednieuw

en ik hoor van iedereen dat valvestates kut klinken, vooral clean, maar ik stond er zo raar van te kijken omdat de versterker die er eerst stond ook een valvestate was.. alleen een ouder model
__________________
[AvatarDraw(c) v1.0 is uit de lucht (en per ongeluk van mijn hardeschijf verdwenen tijdens het weggooien ervan
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 17:09
Copeland
Avatar van Copeland
Copeland is offline
ik vind ook dat die valvestates niet echt een vet geluid geven, geef mij maar buizen!
__________________
'Eet nooit gele sneeuw.'
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 18:02
Verwijderd
valvestates zijn leuk als je begint maar als je een echt lekker geluid wil neem je buizen.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 18:53
Custom
Avatar van Custom
Custom is offline
Citaat:
Osiris schreef:
dude, de eenkanaals zijn juist voor de scheur!
Dat wel, maar als je wilt switchen tussen de low input en de high input wordt het moeilijk. Het klinkt wel vet om de gain van de low input helemaal open te draaien, dan blijftie net clean, en dan met een scheurpedaaltje werken. Je kan overigens ook nog een a/b switchen kopen, kost zo'n 80 euro, kan je tussen de twee inputs schakelen, heb je als het ware toch een 2 kanaals.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Muziek Gear: Effecten voor Rhodes?
Retinite
2 11-01-2008 12:11
Muziek Versterkers
Met@lFre@kie
65 23-07-2005 20:54
Software & Hardware [Opnemen] gitaarversterker naar geluidskaart
Upior
3 03-04-2005 18:01
Muziek Welke gitaarversterker en waarom ?
reel big bram
51 25-11-2003 07:18
Muziek De definitie van muziek
peaceflower
64 27-06-2003 10:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:24.