Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-01-2003, 15:44
McMotion
Avatar van McMotion
McMotion is offline
allo,

ik ga een tweedehands gitaarversterker kopen, en m'n budget ligt rond de 600 euro... ik heb zelf totaal geen verstand van soorten en merken en prijzen enzo, dus weten jullie wat je rond die prijs allemaal kan kopen?

ik moet er on-stage over kunnen spelen, maar ik wil er thuis ook over spelen (studentenflatvolume)... hij moet mooi warm geluid kunnen maken, en clean vooral mooi zijn maar ik wil er ook over kunnen scheuren.. ik heb ook het liefst buizen

extra opties als MIDI en amp modeling enzo hoeft allemaal niet
__________________
[AvatarDraw(c) v1.0 is uit de lucht (en per ongeluk van mijn hardeschijf verdwenen tijdens het weggooien ervan

Laatst gewijzigd op 11-01-2003 om 16:28.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-01-2003, 15:48
Upior
Upior is offline
Misschien kun je een Marshall Valvestate 100 (VS100) kopen, en als het geluid je niet helemaal bevalt er nog een effectenbakje bij kopen ofzo.. Die versterker is in ieder geval een goeie naar mijn mening. Komt een goeie distortion uit en het cleane geluid is ook goed te doen (maar weet alleen niet meer precies hoe duur ze waren?)!

Of, een Fender Super 60 kopen (die heb ik zelf). Wat voor muziek speel je ongeveer? Deze versterker is zeer geschikt voor clean-spelen en rock enzo. (Nouja, ik speel voornamelijk metal, maar ik ben dan ook niet helemaal tevreden meer over het geluid ). Clean geluid kun je ook heel warm afstellen (bij mij in ieder geval wel, maar dat kan ook aan je gitaar liggen natuurlijk).

succes!
__________________
http://www.intestterror.nl
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 15:55
McMotion
Avatar van McMotion
McMotion is offline
ik speel voornamelijk ska, en verder wel vrij verschillend, punk, jazz, rock, etc.