Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-12-2001, 03:35
Verwijderd
invb met school


Ken je mensen die gepest worden? terwijl jij er nix aan kan doen?"om hem te helpen" (of nix tegen durft te doen?)


Of :
Pest je zelf mensen in je klas of op school?
zoja?, waarom?, geef het een kick?"vind je het leuk?"


Of ,wordt je zelf gepest en druf je er niet over te praten, omdat je bang ben dat mensen je uit lachen ? "maby whe or i can help you"


"kennen jullie dit probleem ook?"
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-12-2001, 05:03
Passoa
Passoa is offline
Ik pest niet, ben zelf wel gepest, op de basisschool dan, nu gelukkig niet meer. Pesten is stom, degene die 't doen zijn zwak, dom.
't Komt overal denk ik wel voor, teminste, je ziet 't zo af en toe op verschillende plekken gebeuren, bah.
Tis moeilijk om te helpen, in te springen. Kijk, als 't van die wupjes zijn (niets tegen wupjes) wil ik er wel wat van zeggen, zo van doe ff normaal, al zal ik daar verder ook niet veel mee kunnen helpen.
Tsja, dat valt tegen als je er zo over na denkt, had van mezelf verwacht dak wel meer kon betekenen voor de gepestte persoon, maar ja, he nee. Kprobeer wel vaak diegene 'n beetje meetetrekken in ons 'groepje'. Gewoon, of ze ook bij ons in de pauze komen zitten, xtje mee uitgaan. Maar ja, daar los je 't pesten niet mee op.
Sorry, lang verhaal, geen oplossing...toch post ik 't, anders heel mn gedachtekronkels (op de vroege morgen) voor nix. Succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 05-12-2001, 10:09
killer beeb
killer beeb is offline
ik vindt pesten echt heel zielig...
__________________
I'm back!! (msn: aahidding@planet.nl)
Met citaat reageren
Oud 05-12-2001, 16:57
Verwijderd
Iedereen plaagt wel eens. Het verschil tussen plagen en pesten is de systematiek waarmee het gebeurt...op de middelbare school heb ik ook wel die ene computernerd wel eens buitengesloten of een beetje getreiterd. Maar nooit zo erg of met zoveel personen dat-ie het gevoel kreeg er alleen voor te staan (hij had wel (nerd)vrienden namelijk.)

Echt pesten vind ik wel heel zwak. Echt zo erg dat mensen er niet meer door naar school durven...dat schijnt nog voor te komen op de werkvloer (veel ook zelfs) dus een kwestie van leeftijd is het niet. Ik denk dat het meer gewoon een manier is om 'grappig' te zijn voor mensen zonder humor. Of het wordt gedaan door mensen die zelf ook loser of onzeker zijn, en dus maar op anderen gaan zeiken in de hoop dat ze zelf niet het slachtoffer worden...
Met citaat reageren
Oud 05-12-2001, 22:00
Rufus Lee
Avatar van Rufus Lee
Rufus Lee is offline
ik pest niet, maar ik ben zelf wel gepest, en het heeft me tot dusverr beinvloed dat ik nog steeds angst heb voor elke dag op school

ik denk nog steeds dat als ik praat er wel mensen zijn die me uit zullen lachen, ook al praat ik met m';n eigen familie!!

wat ik nu voor dingen schrijf, zal niks waardevols toevoegen aan de topic, maar ik wilde dit toch effies kwijt...
__________________
Dit is misschien de laatste kans, kom mee en vlucht met mij! En dans met mij de laatste dans, dan ben je eindelijk vrij!
Met citaat reageren
Oud 06-12-2001, 13:30
Noortjuh
Noortjuh is offline
ik plaag en wordt geplaagd

ken wel'n meisje en die vriendinnen van d'r pesten haar duzzz zijn't egenlijk geen vrienden
Met citaat reageren
Oud 06-12-2001, 20:25
BoRNLoZeR
BoRNLoZeR is offline
valt iemand buitensluiten ook onder pesten?
__________________
It's only a matter of time,b4 tears do dry©BlDownForEmbracement -_- I'm on my way, I'm leaving 4good
Met citaat reageren
Oud 06-12-2001, 21:08
Verwijderd
Citaat:
BoRNLoZeR schreef:
valt iemand buitensluiten ook onder pesten?
ja das net zo erg..

Met citaat reageren
Oud 06-12-2001, 21:16
Verwijderd
ik wordt gepest en dat is hoogst irri maar mijn vriendin en mijn broer komen voor me op.

Ik heb 3 jaar geleden wel een meisje gepest maar dat is nu 1 van mijn beste vriendinnen dus zo erg was het nou ook wel weer niet.

Als jij zelf nu pest, HOU ERMEE OP!!!!!!!

[Dit bericht is aangepast door emmy (06-12-2001).]
Met citaat reageren
Oud 06-12-2001, 21:17
Verwijderd
Citaat:
siNix schreef:
ja das net zo erg..

of nog erger
Met citaat reageren
Oud 07-12-2001, 09:05
PrackaH
PrackaH is offline
Ben in de 3e eens gepest, maar dat viel best mee, achteraf lag het meer aan mij denk ik...(ik dacht dat ik gepest werd, terwijl ik mezelf niet kon zijn en daar anderen de schuld van ging geven)...Ik heb nooit gepest, hoogstens geroddeld, voor zover je dat pesten kunt noemen...
Ik ken wel mensen die gepest worden, maar die redden het wel...dus 'k heb geen hulp nodig tanx
__________________
Wees jezelf...er zijn al genoeg anderen...
Met citaat reageren
Oud 07-12-2001, 14:43
Vos
Vos is offline
Toevallig vandaag nog...

Twee meisjes waren de hele tijd tegen een jongen aan het zeggen: homo, homo, ben je al uit de kast gekomen, etc...
Hij werd er niet goed van omdat het wel vaker tegen hem wordt gezegd. Hij moest haast janken. Nu wil het toeval zo zijn dat ik deze persoon best wel mag en hij mij ook, dus ik zeg zo dat ze er mee moeten kappen (die 2 meisjes kende ik), maar in plaats van ermee te kappen gingen ze gewoon verder.

The point van dit verhaal is, dat sommige mensen gewoon niet weten wanneer het niet meer leuk is en dus moeten stoppen. Misschien ligt het aan gebrek van opvoeding ofzo ?

Nu moet ik toegeven dat mij vroeger een keer werd verweten dat ik iemand gepest zou hebben. Een vriendin van mij en ik zouden haar grootste pesters zijn (ze werd door heel veel mensen gepest), terwijl we zelf zo'n idee hadden van: what the fuck
Je kan je dus ook verbeelden dat je wordt gepest. (Ik hoop niet dat ik iemand hiermee tegen het zere been trap..)
Met citaat reageren
Oud 07-12-2001, 15:28
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
tja als t over pesten gaat kan ik wel goed meepraten...
Ik ben een jaar jonger dan de rest van mijn klas en de school waar ik in de eerste op zat had blijkbaar niet zoveel leerlingen die dat ook hadden, ik werd gewoon niet geaccepteerd, werd buitengesloten en soms na school zelfs geslagen. Om die redenen ben ik na dat jaar van school veranderd en op mijn nieuwe school had ik het meteen naar mn zin, werd vanaf de eerste dag al goed opgenomen in de klas, vooral door 1 persoon en die is nu niet voor niets mn beste vriendin. Ik heb daar ook nog een stel hele goede vriendinnen die me overal doorheen trekken als ik ergens moeite mee heb, andersom gebeurt dat ook. Had ik vroeger nooit gedacht, dat het toch nog goed zou komen
Oftewel voor de mensen die gepest worden: hou moed, zoek vooral hulp bij mensen met wie je goed kunt opschieten, het komt vanzelf weer goed.
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Met citaat reageren
Oud 07-12-2001, 22:01
LittleLucille
LittleLucille is offline
Een meisje uit mijn klas wordt gepest en niet zo maar effe voor een keertje...
De eerst dag dat ze al op school kwam tot vandaag.... ze hebben haar al van haar fiets af gestampt en in elkaar geslagen uitgescholden enz....
En wat kan je er aan doen.... niet veel want ze doen toch waar ze zelf zin in hebben (de pesters)....
__________________
Sometimes An Accident Is No Accident At All...
Met citaat reageren
Oud 08-12-2001, 01:42
Verwijderd
Citaat:
Vos schreef:
Toevallig vandaag nog...

Twee meisjes waren de hele tijd tegen een jongen aan het zeggen: homo, homo, ben je al uit de kast gekomen, etc...
Hij werd er niet goed van omdat het wel vaker tegen hem wordt gezegd. Hij moest haast janken. Nu wil het toeval zo zijn dat ik deze persoon best wel mag en hij mij ook, dus ik zeg zo dat ze er mee moeten kappen (die 2 meisjes kende ik), maar in plaats van ermee te kappen gingen ze gewoon verder.

The point van dit verhaal is, dat sommige mensen gewoon niet weten wanneer het niet meer leuk is en dus moeten stoppen. Misschien ligt het aan gebrek van opvoeding ofzo ?

Nu moet ik toegeven dat mij vroeger een keer werd verweten dat ik iemand gepest zou hebben. Een vriendin van mij en ik zouden haar grootste pesters zijn (ze werd door heel veel mensen gepest), terwijl we zelf zo'n idee hadden van: what the fuck
Je kan je dus ook verbeelden dat je wordt gepest. (Ik hoop niet dat ik iemand hiermee tegen het zere been trap..)

meestal is het zo: de mensen die iemand anders pesten voelen zich veel beter dan die persoon..

vaak knapper ,minder dik,geen puistjes( waar niemand wat aan kan doen en later toch wel weg gaan)
,te klein,verkeerdehuidskleur.

kijk punt is gewoon : pesten is gebaseerd op ( IK ben lekker mooier ik ben beter! ik vind jou nix ! jij bent een stommerD! ) en die personen trekken anderen mee.

en wat je er aan kan doen? die personen voor lul zetten en hun zelfwaarde wegnemen!

beste wat je kan doen als pester is gewoon pak een stoel loop dreigend op die personen af en gooi desnoods die stoel naar ze TOE

"harde oplossing maar wel effectief"
Met citaat reageren
Oud 08-12-2001, 01:46
Verwijderd
Citaat:
Rufus Lee schreef:
ik pest niet, maar ik ben zelf wel gepest, en het heeft me tot dusverr beinvloed dat ik nog steeds angst heb voor elke dag op school

ik denk nog steeds dat als ik praat er wel mensen zijn die me uit zullen lachen, ook al praat ik met m';n eigen familie!!

wat ik nu voor dingen schrijf, zal niks waardevols toevoegen aan de topic, maar ik wilde dit toch effies kwijt...
ze hebben je zelfwaarde weggehaalt!! zo te horen dat is gemeen en fout !!

zover ik je txt kon lezen hebben mensen je zo veel pijn gedaan dat je nu onzekerbent wat mensen van je vinden en hoeze over je denken!

wat je het beste kan doen is proberen je zelfwaarde omhoog te halen ,kom voor je mening uit! probeer iets. ik zou he tniet wetenhoe op dit moment maar zorg dat ze keer naar je opkijken..

s6 gozer

Met citaat reageren
Oud 08-12-2001, 01:48
Verwijderd
Citaat:
MieX schreef:
tja als t over pesten gaat kan ik wel goed meepraten...
Ik ben een jaar jonger dan de rest van mijn klas en de school waar ik in de eerste op zat had blijkbaar niet zoveel leerlingen die dat ook hadden, ik werd gewoon niet geaccepteerd, werd buitengesloten en soms na school zelfs geslagen. Om die redenen ben ik na dat jaar van school veranderd en op mijn nieuwe school had ik het meteen naar mn zin, werd vanaf de eerste dag al goed opgenomen in de klas, vooral door 1 persoon en die is nu niet voor niets mn beste vriendin. Ik heb daar ook nog een stel hele goede vriendinnen die me overal doorheen trekken als ik ergens moeite mee heb, andersom gebeurt dat ook. Had ik vroeger nooit gedacht, dat het toch nog goed zou komen
Oftewel voor de mensen die gepest worden: hou moed, zoek vooral hulp bij mensen met wie je goed kunt opschieten, het komt vanzelf weer goed.
idd het komt goed maar voor het goed komt "zoals bij jou het geval"

wordt je wel mishandeld!! geslagen! enz dat mag niet! je bent van eens chool gepest door een stel sukkels die geen zelfwaarde hebben!! ik hoop dat er nix van ze terecht mag komen!

" en dat voor 1 jaar veschil in leeftijd"

ik ben blij dat het nu super weer met je is ! verdien je ook



[Dit bericht is aangepast door siNix (08-12-2001).]
Met citaat reageren
Oud 08-12-2001, 01:50
Verwijderd
Citaat:
LittleLucille schreef:
Een meisje uit mijn klas wordt gepest en niet zo maar effe voor een keertje...
De eerst dag dat ze al op school kwam tot vandaag.... ze hebben haar al van haar fiets af gestampt en in elkaar geslagen uitgescholden enz....
En wat kan je er aan doen.... niet veel want ze doen toch waar ze zelf zin in hebben (de pesters)....

jij heb er denk ik ook nix tegengedaan..?*gekeken?* mee gelachen soms?.. denkhet wel..

schaam je er niet voor meelachen doen er zoveel, en binnen denken ze Waarom moet dit? HOu verdomme op!! maar om dit te zeggen daar is veel meer moed voor nodig.

wat je het beste had kunnen doen is met al je vriendinnen bij dat meisje staan en haar in je groep laten de kans dat pesters dan door gaan is kleiner.
maarja.
s6 verder

Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-12-2001, 01:52
Verwijderd
Citaat:
killer beeb schreef:
ik vindt pesten echt heel zielig...

ik ook

Met citaat reageren
Oud 08-12-2001, 01:54
Verwijderd
Citaat:
Passoa schreef:
Ik pest niet, ben zelf wel gepest, op de basisschool dan, nu gelukkig niet meer. Pesten is stom, degene die 't doen zijn zwak, dom.
't Komt overal denk ik wel voor, teminste, je ziet 't zo af en toe op verschillende plekken gebeuren, bah.
Tis moeilijk om te helpen, in te springen. Kijk, als 't van die wupjes zijn (niets tegen wupjes) wil ik er wel wat van zeggen, zo van doe ff normaal, al zal ik daar verder ook niet veel mee kunnen helpen.
Tsja, dat valt tegen als je er zo over na denkt, had van mezelf verwacht dak wel meer kon betekenen voor de gepestte persoon, maar ja, he nee. Kprobeer wel vaak diegene 'n beetje meetetrekken in ons 'groepje'. Gewoon, of ze ook bij ons in de pauze komen zitten, xtje mee uitgaan. Maar ja, daar los je 't pesten niet mee op.
Sorry, lang verhaal, geen oplossing...toch post ik 't, anders heel mn gedachtekronkels (op de vroege morgen) voor nix. Succes ermee!
het is goed dat je het allemaal geprobeerd hebt.

ik weet pesten is moeilijk op te lossen tenzij je die persoon zelf onderuit kan halen
beste is dat je hem voor lul zet.maak niet uit hoe

en op de vroege morgen is het een HEllof a good story

Met citaat reageren
Oud 08-12-2001, 01:56
Verwijderd
Citaat:
Noortjuh schreef:
ik plaag en wordt geplaagd

ken wel'n meisje en die vriendinnen van d'r pesten haar duzzz zijn't egenlijk geen vrienden
plagen is niet cool....er komt verdriet van

Met citaat reageren
Oud 08-12-2001, 01:57
Verwijderd
Citaat:
emmy schreef:
ik wordt gepest en dat is hoogst irri maar mijn vriendin en mijn broer komen voor me op.

Ik heb 3 jaar geleden wel een meisje gepest maar dat is nu 1 van mijn beste vriendinnen dus zo erg was het nou ook wel weer niet.

Als jij zelf nu pest, HOU ERMEE OP!!!!!!!

[Dit bericht is aangepast door emmy (06-12-2001).]
idd emmy ..

groot gelijk

Met citaat reageren
Oud 08-12-2001, 08:09
Rufus Lee
Avatar van Rufus Lee
Rufus Lee is offline
Citaat:
siNix schreef:
ze hebben je zelfwaarde weggehaalt!! zo te horen dat is gemeen en fout !!

zover ik je txt kon lezen hebben mensen je zo veel pijn gedaan dat je nu onzekerbent wat mensen van je vinden en hoeze over je denken!

wat je het beste kan doen is proberen je zelfwaarde omhoog te halen ,kom voor je mening uit! probeer iets. ik zou he tniet wetenhoe op dit moment maar zorg dat ze keer naar je opkijken..

s6 gozer

tsja, maar het is niet bepaald makkelijk om m'n zelfwaarde terug te krijgen...

ik heb een paar weken geleden wel even volledig m'n mening laten weten aan iedereen... ik moest toen strafwerk schrijven omdat ik iedereen op m'n school over een kantje schoor.... ik noemde iedereen ZMOKers en een stelletje tering-criminelen....

ik zit imers op een ZMOK-school (en ZMOK is een afkorting voor Zeer Moeilijk Opvoedbare Kinderen), maaar dan mag ik niet zeggen dat ik me erger aan al die ZMOKers!!!

nou, op zo'n manier bedenk ik me wel 2 keer voor ik weer m'n mening vertel aan anderen!!
__________________
Dit is misschien de laatste kans, kom mee en vlucht met mij! En dans met mij de laatste dans, dan ben je eindelijk vrij!
Met citaat reageren
Oud 08-12-2001, 09:50
Noortjuh
Noortjuh is offline
Citaat:
siNix schreef:
plagen is niet cool....er komt verdriet van

Ik heb een sterk vermoeden dat je uit ervaring praat....
Met citaat reageren
Oud 09-12-2001, 20:11
BoRNLoZeR
BoRNLoZeR is offline
Citaat:
emmy schreef:
of nog erger
het is veel erger, ergste wat je zowat kan overkomen, in brugklas werd ik gepest, lekker boeiend allemaal d8 ik toen.

3 t/m 5de jaar buitengesloten, resultaat paar zelfmoordpogingen

The best way to hide yor fear is to strike against those who are most easy to manipulate....
__________________
It's only a matter of time,b4 tears do dry©BlDownForEmbracement -_- I'm on my way, I'm leaving 4good
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-12-2001, 05:09
Verwijderd
oei.. dan hebben ze je zwaar gepakt..
Met citaat reageren
Oud 10-12-2001, 11:18
Thunder_Kid
Thunder_Kid is offline
Als er iets schadelijk is voor een scholier is het wel gepest worden.

Zelf was ik de lul in groep 8 van de basisschool.

Ik kwam van speciaal onderwijs af en dat ging in groep 6 goed. Maar in groep 7 en 8 kreeg ik een LUL van een leeraar. Hij had GIGANTISCH veel vooroordelen.

Hij vond dat ik minder was omdat ik van speciaal onderwijs afkwam. Terwijl dat eigenlijk een enorme prestatie is!!!

Hij heeft me 2 jaar geteroriseerd samen met een aantal mensen uit de klas!

Dit ongelukkige voorval heeft tot een trauma! Daarmee loop ik nu nog steeds rond! Terwijl ik nu op een HBO opleiding zit. Die vent heeft me heel erg onzeker gemaakt en dat is nu nog merkbaar!!!
Met citaat reageren
Oud 12-12-2001, 07:51
Wennup
Avatar van Wennup
Wennup is offline
sorry maar ik vin et belache;lijk dat iemand zoals jij dit post zeg.. je doet nix anders dan mensen zwart maken.. volgens mij weet jij dus geen reet van gepest zijn.. wnat anders zou je emnsen wel in hun waarde laten exuse me if i'm wrong
__________________
hmmm
Met citaat reageren
Oud 12-12-2001, 15:22
Rufus Lee
Avatar van Rufus Lee
Rufus Lee is offline
Citaat:
Thunder_Kid schreef:
Als er iets schadelijk is voor een scholier is het wel gepest worden.

Zelf was ik de lul in groep 8 van de basisschool.

Ik kwam van speciaal onderwijs af en dat ging in groep 6 goed. Maar in groep 7 en 8 kreeg ik een LUL van een leeraar. Hij had GIGANTISCH veel vooroordelen.

Hij vond dat ik minder was omdat ik van speciaal onderwijs afkwam. Terwijl dat eigenlijk een enorme prestatie is!!!

Hij heeft me 2 jaar geteroriseerd samen met een aantal mensen uit de klas!

Dit ongelukkige voorval heeft tot een trauma! Daarmee loop ik nu nog steeds rond! Terwijl ik nu op een HBO opleiding zit. Die vent heeft me heel erg onzeker gemaakt en dat is nu nog merkbaar!!!
damn

ik zit nu nog steeds op speciaal onderwijs, maar ik ben bang voor m'n leven beschadigd te zijn

dit jaar gedraag ik me geheel tegenovergesteld aan de vorige jaren, ik word dit jaar haast bang van mezelf

maar ik word nog steeds gepest, en inmiddels verwacht ik echt overal uitgelachen te worden

en dan nog ben ik te koppig om hulp te zoeken!!!
__________________
Dit is misschien de laatste kans, kom mee en vlucht met mij! En dans met mij de laatste dans, dan ben je eindelijk vrij!
Met citaat reageren
Oud 12-12-2001, 17:52
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Citaat:
siNix schreef:
idd het komt goed maar voor het goed komt "zoals bij jou het geval"

wordt je wel mishandeld!! geslagen! enz dat mag niet! je bent van eens chool gepest door een stel sukkels die geen zelfwaarde hebben!! ik hoop dat er nix van ze terecht mag komen!

" en dat voor 1 jaar veschil in leeftijd"

ik ben blij dat het nu super weer met je is ! verdien je ook

[Dit bericht is aangepast door siNix (08-12-2001).]

hehe tnx

Maar om er bovenop te komen is lang niet zo gemakkelijk als het lijkt, het heeft een jaar of 2-3 geduurd voordat ik net zo van me af durfde te bijten als ik nu doe. Als iemand mij vroeger zou slaan, zou ik jankend wegrennen. Als dat nu zou gebeuren zou ik gewoon even hard terugmeppen.
Maar toch merk ik zelf ook nog de effecten heel goed, ik ben bijvoorbeeld in een groep waar ik niemand ken heel stil, bang om buiten de groep te vallen. Ik maak dan ook heel moeilijk vrienden, ik durf mensen bijna niet aan te spreken omdat ik bang ben dat ze me een stom kind vinden.
Toch valt t me op dat ik makkelijker wordt in die dingen, dat komt met de tijd terug denk ik.

Ik denk dat de beste oplossing toch met andere mensen die je vertrouwt erover praten is. Ik heb zelf ook anderhalf jaar gesprekstherapie gehad, ik dacht in het begin dat het niet veel zou helpen maar ik merk nu wel dat het wel degelijk een begin heeft gemaakt voor de "wederopbouw" van mezelf.

Als er mensen zijn die behoefte zijn om verhalen uit te wisselen of die gewoon mijn hulp nodig denken te hebben: msn: miekske_@hotmail.com (ben ik vaak op te vinden) en icq: 58815979 (ben niet vaak op icq). Ben altijd bereid om andere mensen te helpen met dit soort problemen.
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Met citaat reageren
Oud 17-12-2001, 03:59
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 18-12-2001, 09:30
Liselotje
Liselotje is offline
Citaat:
Thunder_Kid schreef:
Als er iets schadelijk is voor een scholier is het wel gepest worden.

Zelf was ik de lul in groep 8 van de basisschool.

Ik kwam van speciaal onderwijs af en dat ging in groep 6 goed. Maar in groep 7 en 8 kreeg ik een LUL van een leeraar. Hij had GIGANTISCH veel vooroordelen.

Hij vond dat ik minder was omdat ik van speciaal onderwijs afkwam. Terwijl dat eigenlijk een enorme prestatie is!!!

Hij heeft me 2 jaar geteroriseerd samen met een aantal mensen uit de klas!

Dit ongelukkige voorval heeft tot een trauma! Daarmee loop ik nu nog steeds rond! Terwijl ik nu op een HBO opleiding zit. Die vent heeft me heel erg onzeker gemaakt en dat is nu nog merkbaar!!!
Daar kan je je toch hel boos om maken?!!

Voor hetzelfde geldt had deze jongen nooit meer begonnen met school om dat hij bang zou zijn.
Zijn er eigenlijk mensen die niet meer naar school gaan en zijn gaan werken omdat ze niet meer naar school durfden.

Of ben je zelf zo gepest dat je nu thuis zit en niet wilt werken of naar school wilt?

Liselotte

Met citaat reageren
Oud 18-12-2001, 10:23
WhizzKid
WhizzKid is offline
Er is maar een maniet om met pesters om te gaan:

Doe wat je wil met ze, en laat je niet stoppen.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2001, 10:24
Thunder_Kid
Thunder_Kid is offline
MeNdY zei:

Citaat:
sorry maar ik vin et belache;lijk dat iemand zoals jij dit post zeg.. je doet nix anders dan mensen zwart maken.. volgens mij weet jij dus geen reet van gepest zijn.. wnat anders zou je emnsen wel in hun waarde laten exuse me if i'm wrong
Maar daar ben ik het ff niet helemaal mee eens! Dit is indirect. Als iemand zich geintimideerd voelt moet hij het zeggen en stop ik daarmee!!

Ik vind het jammer dat jullie zo over me denken, maar dat verhaal is WEL waar!!
Met citaat reageren
Oud 18-12-2001, 18:24
Verwijderd
jah gebeurde vroeger elke dag. ik werd geslagen geschopt geknepen uitgescholden.

ik was 10 toen ik begon met snijden


en mijn ouders deden helemaal nix, terwijl ik een paar keer voor hun ogen in elkaar ben geslagen om echt nix.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2001, 13:55
alien90
alien90 is offline
ik ben blond
en meestal maken mensen opmerkingen je kent ze wel van die stomme opmerkingen die zeggen dat je dom bent. Nou, dat kan een grapje zijn. Maar ik ben er dus heel erg mee gepest en maakte me erg onzeker.
Ik heb nou bijna geen vrienden omdat iedereen me pest maar ik ben niet dom! Ik kan HAVO dus denk ik niet dat ik dom ben. Maak ook niet echt stomme opmerkingen maar wat kan ik nou doen om dat tegen te gaan?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-12-2001, 14:09
the Phit
the Phit is offline
op school pest iedereen elkaar. Dat hoort er gewoon bij. Ik word zovaak uitgescholden dat het niet eens te tellen is. Who care's, tis juist leuk.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2001, 14:12
the Phit
the Phit is offline
Citaat:
alien90 schreef:
Ik kan HAVO dus denk ik niet dat ik dom ben.
Ik heb een paar vriendinnen die blond zijn en Gymnasium doen. En als je die buiten school tegen komt zijn ze echt raar en dom bezig. Niet dat ik dat erg vind hoor, ik vind het juist lachen.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2001, 16:24
Rufus Lee
Avatar van Rufus Lee
Rufus Lee is offline
Citaat:
the Phit schreef:
op school pest iedereen elkaar. Dat hoort er gewoon bij. Ik word zovaak uitgescholden dat het niet eens te tellen is. Who care's, tis juist leuk.

nou, leuk

ik vind het zelf niet bepaald leuk als mensen met kanker naar je schelden als je opa er net aan overleden is!!!!!
(wat bij mij dus het geval was)
__________________
Dit is misschien de laatste kans, kom mee en vlucht met mij! En dans met mij de laatste dans, dan ben je eindelijk vrij!
Met citaat reageren
Oud 19-12-2001, 18:32
Janet
Avatar van Janet
Janet is offline
ja word nogsteeds gepest......
__________________
*I love Superfly*
Met citaat reageren
Oud 19-12-2001, 21:46
poki
Avatar van poki
poki is offline
Ik ben veel gepest.. Op de basisschool begon het al met buitensluiten.. Je voelt je dan zoooo vervelend.. Toen ik naar dezelfde middelbare school ging als veel mensen uit mijn oude klas en ik bij een paar mensen in de klas kwam lieten ze duidelijk merken dat ze dat niet leuk vonden..
Met gym werd ik altijd als laatste gekozen.. En met groepjes kiezen bleef ik vaak over dus moest ik maar aansluiten bij een al gemaakt groepje..
Het pesten ging steeds verder met opmerkingen over mijn uiterlijk, kleding enz. Ook werd ik wel eens van mij fiets geduwd enzow..
Gek genoeg was ik nooit echt verlegen, ik had altijd een grote mond. Dit kwam natuurlijk omdat ik mezelf niet wilde laten kennen. Niemand kende mij daarom als de echte Evelien.
Ik was wel altijd erg onzeker.. Heb ook zelfs een tijd niet naar school gewild omdat ik er zo'n hekel aan had.. Niet aan school zelf maar aan de confrontatie met medescholieren.
Toen ik na het mavo havo heb gaan doen kwam ik bij veel nieuwe mensen in de klas die mij niet echt kenden. Ik kon een hele nieuwe start maken. Dit is ook erg goed gegaan. Ik werd eindelijk een keer geaccepteerd.
Nog steeds ben ik wel onzeker, en ik ben ook altijd wel te erg bezig met of mensen mij wel aardig vinden. Terwijl dit eigenlijk helemaal niet nodig is. Er zijn nog steeds veel mensen die mij niet echt kennen, ik laat nooit mezelf echt zien ter bescherming zeg maar..

Hmm.. nouja tis allemaal een beetje moeilijk uit te leggen en als je zelf nooit gepest bent weet je ook niet wat voor een invloed dit op iemands leven kan hebben.. Ookal is het nu helemaal afgelopen ik ben nog wel steeds gepest vroeger en ik draag oom echt wel de gevolgen mee. Ik word nooit superzelfverzekerd..

Tis een beetje lang verhaal geworden maar mensen die pesten moeten zich echt wel realiseren dat ze iemand echt heel veel pijn doen.. En die pijn is niet opeens weg wanneer het pesten ophoudt!!!
__________________
Ik houd van hobbies, puzzelen.. En misschien ben jij wel het laatste stukje..... *Kusje voor mijn lieve zusje Nicole* *klein kusje voor DrFreeman*
Met citaat reageren
Oud 02-01-2002, 20:00
Verwijderd
up
Met citaat reageren
Oud 02-01-2002, 20:05
John-17
John-17 is offline
ik ben nooit echt systematisch gepest
wel eens uitgescholden of voor kortere tijd gepest maar meestal sloeg ik er wel redelijk snel op, dus vaak hield het wel op
en die leraren maar zeggen dat ik zo agressief was
lijerz...

en zelf pesten
er kwam eens een jongen bij ons in de pauze staan
en die had het alleen maar over skutraketten en atoombommen
toen heeft iedereen hem buitengesloten, maar op het eind zag ik wel in dat dat erg verkeerd was, aangezien hij zich er erg naar onder voelde (wat ik overigens nooit wist...)
Met citaat reageren
Oud 02-01-2002, 21:37
DaRealEvE
Avatar van DaRealEvE
DaRealEvE is offline
Nou ik pest niet en wordt ook niet gepest.

Vroeger wel eens, niet ernstig hoor, maar in groep 8 doet iedereen dat volgens mij wel, want dan begin je te puberen en krijgt iedereen kuren!

Volgens mij wordt er op mijn school, op mijn leeftijd weinig gepest! Ik merk er iig nix van (en nee dat ligt niet aan mij )

Misschien is het een slechte stelling, maar zou het kunnen dat het zo is dat mensen hier op het forum gemiddeld meer worden gepest dan de gemiddelde scholier?
Met citaat reageren
Oud 03-01-2002, 18:35
Verwijderd
In onze klas haat de populairste jongen pesten. En uh op het vwo gaat niemand daar tegen in. Knokken kunnen we niet en mekaar uitschelden voor studiebol ook niet
Met citaat reageren
Oud 03-01-2002, 23:06
sha
sha is offline
Citaat:
alien90 schreef:
ik ben blond
en meestal maken mensen opmerkingen je kent ze wel van die stomme opmerkingen die zeggen dat je dom bent. Nou, dat kan een grapje zijn. Maar ik ben er dus heel erg mee gepest en maakte me erg onzeker.
Ik heb nou bijna geen vrienden omdat iedereen me pest maar ik ben niet dom! Ik kan HAVO dus denk ik niet dat ik dom ben. Maak ook niet echt stomme opmerkingen maar wat kan ik nou doen om dat tegen te gaan?
je bent niet dom je bent gewoon blond!
verder is een weerwoordje al genoeg om treiters te stoppen. of mep ze in mekaar helpt ook!
Met citaat reageren
Oud 05-01-2002, 13:42
Witch Lover
Witch Lover is offline
je kan altijd wat tegen pesten doen., laat merken dat het lsachtoffer neit alleen staat. geef de grootste pester een grote bek. Meestal kan je ook wel een excuus vinden om hem flink voor zijn smoel te slaan.

dat werkt echt! meestal zijn het schijters met een kutjeugd en rotouders

en ja ik spreek uit ervaring...en ja ik ben gepest en ja het is nu over en ja nu hou ik op
__________________
Dus je doet HAVO? Neuken? *VLEES = MOORD!!!!*
Met citaat reageren
Oud 05-01-2002, 18:10
romytjuh
romytjuh is offline
ik heb vorig jaar 2mense gruwelijk gepest en jah ze ware dus echt super schijt.. het geeft geen kick ik krijg meer het gevoel dak dan dur bij hoor ofzoow kijk ik weet wie mijn vriende zijn en zoow hoef ik me eige niet meer te bewijze ik vin ut wel leuk als een meisje wa ijna een jaar ouder is en een kop groter dan toch heel bang voor me is sorry... dat geft dan wel een kick jah
__________________
-={..LoViN' YoU iS EaSy 'CuSz You'Re BeauTiFuL..}=-
Met citaat reageren
Oud 06-01-2002, 11:56
crazy_ ella
Avatar van crazy_ ella
crazy_ ella is offline
ik ben ook gepest,nu is het over maar het heeft mij erg onzeker gemaakt.
ik ben dus op het voortgezet onderwijs super gepest met mijn uiterlijk
ging niet meer met plezier naar school maar nu op het mbo is iedereeen volwassener en pesten ze niet meer
Met citaat reageren
Oud 06-01-2002, 16:39
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
Citaat:
Thunder_Kid schreef:
Als er iets schadelijk is voor een scholier is het wel gepest worden.

Zelf was ik de lul in groep 8 van de basisschool.

Ik kwam van speciaal onderwijs af en dat ging in groep 6 goed. Maar in groep 7 en 8 kreeg ik een LUL van een leeraar. Hij had GIGANTISCH veel vooroordelen.

Hij vond dat ik minder was omdat ik van speciaal onderwijs afkwam. Terwijl dat eigenlijk een enorme prestatie is!!!

Hij heeft me 2 jaar geteroriseerd samen met een aantal mensen uit de klas!

Dit ongelukkige voorval heeft tot een trauma! Daarmee loop ik nu nog steeds rond! Terwijl ik nu op een HBO opleiding zit. Die vent heeft me heel erg onzeker gemaakt en dat is nu nog merkbaar!!!
En dat noemt zich dan volwassen zo'n leraar!! Zulke mensen wil je dan toch iets aandoen of niet soms??

Ik had ook zo'n leraar in groep 8 waar ik gelukkig alleen indirect de dupe van was.

Iedereen had een hekel aan een vriendin van mij, en mij daardoor ook, maar dat gebeurde daarvoor ook al, maar goed zit je in de derde hoor je van een oud-klasgenote dat die leraar in groep 8 tegen die oud-klasgenoot had gezegd, toen die ging klagen hoe stom mijn vriendin wel niet was, dat ze het nog maar effe met haar uit moest houden. Dadelijk ging iedereen toch van school. Dat zeg je toch niet?
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:11.