Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-08-2003, 21:45
Verwijderd
Hoi Ik vroeg me iets af. Ik heb regelmatig, vooral als ik ontspannen ben, dat opeens mijn arm of been zich strekt, soms vrij vaak achter elkaar. Nouja, niets aan de hand, dat is vrij normaal als je je ontspant na een hoop inspanning, ik heb het hoogstens iets vaker dan de meeste andere mensen, geloof ik. Een week geleden echter was ik hagelslag over mijn boterham aan het strooien, en er zat niet zo veel hagel meer in dus ik schudde wat harder, en toen ging mijn arm opeens keihard dat pak heen en weer rammelen, ik wilde ermee ophouden maar dat lukte gewoon niet, mijn arm ging maar door met schudden met het pak, het werd pas minder toen ik 'm vastpakte met m'n andere arm en tegen m'n heup aan dwong, maar daar moest ik moeite voor doen, alsof je de arm van iemand anders pakt die niet wil. Ik voelde wel gewoon dat mijn arm vast werd gepakt door mijn andere arm, dat wel. Ik vond 't nogal creepy, het was net alsof mijn arm buiten mij om de beslissing nam om door te gaan met schudden, en heftig schudden ook nog.
Wat ik me dus afvroeg:
1. Heeft een van jullie dit ook wel eens?
2. Zo ja, in wat voor situaties?
3. Ik had het warm en ik had ietwat honger, kan dit er mee te maken hebben?
4. Waar kan het nog meer door komen?
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 23:28
Verwijderd
Dat heb ik alleen als ik half wakker ben - dan beweeg ik plotseling met een ruk en omdat ik dat in het echt doe (ipv in een droom), schrik ik wakker. En heeeel af en toe 1 ruk als ik gewoon zit oid, maar verder nooit...
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 23:49
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Morgan schreef op 12-08-2003 @ 00:28:
Dat heb ik alleen als ik half wakker ben - dan beweeg ik plotseling met een ruk en omdat ik dat in het echt doe (ipv in een droom), schrik ik wakker. En heeeel af en toe 1 ruk als ik gewoon zit oid, maar verder nooit...
ja precies, ik ook. Het kan ook komen als je een elektrische schok krijgt, ook dat heb ik wel eens gevoeld. hehe
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 09:47
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Een lichte spasme zou het kunnen zijn, maar verstand heb ik er niet van.
__________________
Als, als, als, wat een kutwoord. ALS ik een kutje had zat ik ook wel op paardrijden, maar ik heb verdomme geen kutje.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 11:05
LoeLoe
Avatar van LoeLoe
LoeLoe is offline
Ik heb het een tijdje geleden ook gevraagd hier op het forum. Vooral als ik 's avonds in bed lig, dan krijg ik ineens een schok door me lichaam...duurt niet lang, maar ik heb er geen controle over.

Ik dacht eerst aan een lichte vorm van epilepsie ofzo
Maar het schijnt heel normaal te zijn, en veel mensen hebben het weleens gehad.

Dus ik denk niet dat je je er echt heel druk om moet maken.
__________________
Soms is er zoveel dat we voelen, maar zo weinig dat we kunnen zeggen...
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 11:11
bassgirl
Avatar van bassgirl
bassgirl is offline
volgens mij heeft iedereen dat weleens

ik heb weleens dat als ik van mn stoel op sta ik mn benen niet voel en zo op de grond val en nie meer op kan staan ff rustig ziten en dan weer wel heel gek, maar das ook alleen als ik heel lang heb gezeten
__________________
i'm addicted to music
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 11:20
Verwijderd
Ja, die schokken, dat een arm of been zich dus strekt, dat heb ik zo vaak, elke avond wel een keer of vijf, maar dat is idd normaal. Ik vond dat schudden van m'n arm alleen zo vreemd... het was echt schudden en een hele tijd lang
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 15:12
watervlo
watervlo is offline
hmmmm ik heb ook vaak zoiets, dan voel ik een soort geklop en dan zie ik spieren op een neer bewegen en dat gebeurt dan een aantal keren achter elkaar. Heb ik de hele dag door wel eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 15:21
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 12-08-2003 @ 12:20:
Ja, die schokken, dat een arm of been zich dus strekt, dat heb ik zo vaak, elke avond wel een keer of vijf, maar dat is idd normaal. Ik vond dat schudden van m'n arm alleen zo vreemd... het was echt schudden en een hele tijd lang

het lijkt op gilles de la tourette. op een motorische tic. heb je het regelmatig? met welke ledematen en in welke maten? heb je t perdiode's achter elkaar of dan weer minder of echt regelmatig. heb je ook andere dingen waar je geen controle over hebt, met je ogen knipperen of wat dan ook?

zou een vorm kunnen zijn van gts
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 15:38
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
HelpMePlease schreef op 12-08-2003 @ 16:21:
met je ogen knipperen of wat dan ook?
die knipperen bij mij ook zonder dat ik eht echt wil, vol automatsch...gelukkig wel
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 17:30
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
HelpMePlease schreef op 12-08-2003 @ 16:21:
het lijkt op gilles de la tourette. op een motorische tic. heb je het regelmatig? met welke ledematen en in welke maten? heb je t perdiode's achter elkaar of dan weer minder of echt regelmatig. heb je ook andere dingen waar je geen controle over hebt, met je ogen knipperen of wat dan ook?

zou een vorm kunnen zijn van gts
Dat gaat over het proberen te onderdrukken van een tic, iets wat je moet bewegen of zeggen, dit lijkt me gewoon een iets meer dan helemaal gezonde hoeveelheid spierspasm, wat zeer vaak voorkomt en niet erg is.
Ik neem aan dat ze niet eerst denkt, he nou moet ik mn spier bewegen en dat dan uiteindelijk onvrijwillig doet, maar het gewoon geheel onbewust gebeurt.

En jahoor ik heb dat ook wel eens
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 18:20
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
1. Heeft een van jullie dit ook wel eens? ik heb juist t andere: mn beenspier (of een andere spier) laat opeens los. dan zak k dus door mn been heen
2. Zo ja, in wat voor situaties? als k hele erge spierpijn heb
3. Ik had het warm en ik had ietwat honger, kan dit er mee te maken hebben? zou kunnen?
4. Waar kan het nog meer door komen? geen idee
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 18:48
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
het enige wat ik wel eens heb, is dat ik zit, en ineens mn arm of been zich strekt, zonder dat ik dat wil. of, simpeler dat ik ineens dingen laat vallen, dat heeft iedereen wel, maar dat heb ik nu iedere dag. ook wel eens, dat ik mn arm juist wél wil bewegen maar dat het niet gaat.

dat van je arm en het pak hagelslag klinkt wel wat extreem vind ik hoor. misschien voor de zekerheid even langs je huizarts?

liefs, wendy
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 18:58
Verwijderd
Citaat:
HelpMePlease schreef op 12-08-2003 @ 16:21:
het lijkt op gilles de la tourette. op een motorische tic. heb je het regelmatig? met welke ledematen en in welke maten? heb je t perdiode's achter elkaar of dan weer minder of echt regelmatig. heb je ook andere dingen waar je geen controle over hebt, met je ogen knipperen of wat dan ook?

zou een vorm kunnen zijn van gts
'k Heb daar laatst een documentaire over gezien, en ik heb besloten dat het dat niet is. Ik heb het ook niet vaker ofzo, afgezien van dat arm/been strekken als ik bijna slaap of net slaap, maar dat lijken me idd meer een soort spasmen of schrikreacties op een droom (ik droom meestal terwijl ik in slaap val, zo'n beetje), ik schreeuw mezelf ook wel eens wakker als ik in slaap val of net slaap namelijk.

Huisarts lijkt mij niet echt nodig, bovendien ben ik daar donderdag nog geweest
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 21:05
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Nee dat heb ik nooit. Soms trekt er wel even een spiertje, in m'n oog, maar dat is normaal..
Ik weet ook niet zo snel wat het wel zou kunnen zijn (jeuh hier heb je veel aan )
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 01:59
Verwijderd
GTS... Euh dus not!! Srry da was iets te hatelijk. Als ze da had dan was het al veel eerder besproken, had ze er wel bij gezet dat het dwangmatig leek,(ja dat herkennen TS-patiënten) en had ze de tic kunnen onderdrukken. Alle tics van Ts zijn namelijk te onderdrukken, alleen nie voor een te lange tijd. Gezien dit de eerste zogenaamde "tic"was, zou ze kunnen stoppen als ze da zou willen.
T klinkt als een gewone musclespasm, anders kan ik het ook nie omschrijven...
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 21:14
Talon
Avatar van Talon
Talon is offline
zolang het niet de sluitspier is, is het toch goed?
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 18:14
spunky
Avatar van spunky
spunky is offline
Heb je misschien vooraf of na die tijd hoofpijn gehad of je duizelig gevoeld?
__________________
www.dagelijkseportienelleke.tk --> voor al uw dagelijkse behoeften!
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 19:18
Marsel
Avatar van Marsel
Marsel is offline
Citaat:
Talon schreef op 20-08-2003 @ 22:14:
zolang het niet de sluitspier is, is het toch goed?
Hehe

Ik heb wel eens als ik iets zit te kijken op tv, en dan erg erin op ga. Dat ik dan een bepaalde beweging maak die een persoon op tv zou moeten maken. Met voetbal wedstrijden bijvoorbeeld ff tikje met me been ofzo. Niet erg ofzo, wel grappig.

Ik heb wel last van kloppende spieren. Nou is me bekend dat een kloppend ooglid stress aanduidt. Maar ik heb het ook in me armen en benen. Dan voel ik de spier bewegen, en met me hand erop helemaal duidelijk. Gelukkig trekt het weg na enkele minuten
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 20:39
Verwijderd
Citaat:
spunky schreef op 22-08-2003 @ 19:14:
Heb je misschien vooraf of na die tijd hoofpijn gehad of je duizelig gevoeld?
Erna was ik duizelig, ja
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 21:08
squat
squat is offline
Nooit gehad.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 21:11
sk8er-girl
sk8er-girl is offline
nooit gehad
__________________
I love skaten!!
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 21:21
spunky
Avatar van spunky
spunky is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 22-08-2003 @ 21:39:
Erna was ik duizelig, ja
Ik wil je absoluut niet bang maken hoor, maar mijn moeder had iets soortgelijks (ze was eerst heel duizelig en vervolgens begon haar onderam heen en weer te gaan zonder dat ze er enige controle over had) en heeft toen een tijd lang allerlei onderzoeken gehad. Het bleek om een bloedprop in de hersenen te gaan die op dat moment op het deel dat je arm aanstuurt drukte (ook wel herseninfarct).

Dit hoeft het bij jou natuurlijk niet te zijn maar ik zou wel eventjes naar de dokter gaan als ik jou was want normaal is het zeker niet.
__________________
www.dagelijkseportienelleke.tk --> voor al uw dagelijkse behoeften!
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 22:34
Nessa
Avatar van Nessa
Nessa is offline
Citaat:
LoeLoe schreef op 12-08-2003 @ 12:05:
Ik heb het een tijdje geleden ook gevraagd hier op het forum. Vooral als ik 's avonds in bed lig, dan krijg ik ineens een schok door me lichaam...duurt niet lang, maar ik heb er geen controle over.

Ik dacht eerst aan een lichte vorm van epilepsie ofzo
Maar het schijnt heel normaal te zijn, en veel mensen hebben het weleens gehad.

Dus ik denk niet dat je je er echt heel druk om moet maken.
Dat in bed heppik ook wellis. Dan maak je een schok ofzo alsof je heel erg schrikt. Of je schrikt van die schok.
Maar dat van die beweegarm is tog niet iets wat iedereen heeft.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 22:35
Nessa
Avatar van Nessa
Nessa is offline
Citaat:
Hee Kay schreef op 22-08-2003 @ 22:08:
Nooit gehad.
Reageer dan niet!
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 22:38
Nessa
Avatar van Nessa
Nessa is offline
Citaat:
watervlo schreef op 12-08-2003 @ 16:12:
hmmmm ik heb ook vaak zoiets, dan voel ik een soort geklop en dan zie ik spieren op een neer bewegen en dat gebeurt dan een aantal keren achter elkaar. Heb ik de hele dag door wel eigenlijk.
Dat gklop is denk ik van je hart, dat zie je dan kloppen (dat kan je ook in je arm zien bv. want je bloed stroomt op het ritme dat je hart klopt). Of trillen je spieren? Dan weet ik niet wat het is. Ik denk wel dat jij wat anders bdoelt dan de 'starter' van deze topic.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 22:40
Nessa
Avatar van Nessa
Nessa is offline
Citaat:
bassgirl schreef op 12-08-2003 @ 12:11:
volgens mij heeft iedereen dat weleens

ik heb weleens dat als ik van mn stoel op sta ik mn benen niet voel en zo op de grond val en nie meer op kan staan ff rustig ziten en dan weer wel heel gek, maar das ook alleen als ik heel lang heb gezeten
Hoe het precies werkt weet ik niet, maar dat je je benen niet meer voelt komt doordat je benen 'slapen'. Dat gbeurt vaak als je erg lang zit, of bv. op je voet gaat zitten (dan krijg je t in je voet).
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:19.