Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-05-2002, 15:43
Oen
Oen is offline
Ik lees op het moment veel over witte vloed hier, maar wat is het precies? Heeft ieder meisje het? Wanneer kan je het krijgen? En kunnen jongens het ook krijge?
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 16:17
Verwijderd
witte vloed is afscheiding, alle meisjes hebben het, en altijd.. De een alleen meer dan de ander.. Is nix raars, kweet niet precies waar het voor is, maar goed, vast om het schoon of whatever te houden..

Ik weet niet of jongens zoiets ook hebben
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 16:34
Verwijderd
Nee hebben jongens niet fijn he!!
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 17:37
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:
witte vloed is afscheiding, alle meisjes hebben het, en altijd.. De een alleen meer dan de ander.. Is nix raars, kweet niet precies waar het voor is, maar goed, vast om het schoon of whatever te houden..

Ik weet niet of jongens zoiets ook hebben
Witte vloed is geen normale vaginale afscheiding, maar duidt op een infectie met candida (een schimmelinfectie) of een infectie met Trichomonas, een eencellige parasiet die bij infectie een groengelige, enigzins schuimende en onaangenaam ruikende afscheiding, gepaard gaande met jeuk, veroorzaakt. Bij een candida-infectie is er sprake van witte vlekken en roodheid van de vaginawand. Beide infecties zijn gelukkig goed te genezen met een kuur.
Oud 24-05-2002, 18:01
birkoff 16
birkoff 16 is offline
Duzzzzz witte vloed is zelden..........................

bas
Oud 24-05-2002, 18:26
-Meisje-
-Meisje- is offline
Fout, witte vloed heb je ALTIJD en kan geen kwaad! Het is alleen abnormaal als de kleur 'anders' is... Of veranderd... En als het onfris ruikt kan het ook wel betekenen dat er iets fout is maar niet altijd! Wat duid op een schimmelinfectie (candida dus) is brokkelige afscheiding.... Je merkt het zelf wel als de afscheiding eigelijk abnormaal is...
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 19:00
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
-Meisje- schreef:
Fout, witte vloed heb je ALTIJD en kan geen kwaad! Het is alleen abnormaal als de kleur 'anders' is... Of veranderd... En als het onfris ruikt kan het ook wel betekenen dat er iets fout is maar niet altijd! Wat duid op een schimmelinfectie (candida dus) is brokkelige afscheiding.... Je merkt het zelf wel als de afscheiding eigelijk abnormaal is...
Ik heb mijn informatie anders wel aan de Oosthoek Medische Encyclopedie ontleend, en ik mag aannemen dat zo'n medische encyclopedie met de grootste zorgvuldigheid wordt samengesteld. Mocht je twijfels hebben of we wel over hetzelfde spreken, dan zou je eventueel je huisarts om nadere informatie kunnen vragen. De medische term voor witte vloed (welke door de Oosthoek Medische Encyclopedie wel degelijk als een abnormale vaginale afscheiding wordt beschreven) is overigens fluor albus, ook wel vaginale fluor genoemd, voor het geval je dit mocht interesseren.
Oud 24-05-2002, 19:01
GeNeVa
GeNeVa is offline
Is het bij iedereen hier trouwens .. wit?!

Bij niet namelijk... soms ook wel beetje doorzichtig... en ook geen naar geurtje ofzo.... ?!
Oud 24-05-2002, 19:35
Verwijderd
GROM!

Witte vloed heb je níet altijd als meisje, dat heet afscheiding. Witte vloed is soms niet eens wit maar juist wat gelig/bruinig en ruikt sterker dan normale afscheiding.

Heb een boek daar staat:

'Witte vloed is een overmatige en afwijkende afscheiding uit de schde, die duidt op een verstoord milieu in de vagina. In de vagina aanwezige bacterien of schimmels hebben zich dan vermeerderd en een ontsteking veroorzaakt. Bij iedere vrouw is er sprake van vochtafscheiding uit de vagina. Deze is normaal kleurloos of wittig en heeft een voor elke vrouw specifiek eigen geur. Het valt meestal snel op wanneer de afscheiding toeneemt, van kleur verandert of sterker gaat ruiken. 'Witte vloed' is namelijk zelden wit, maar bijvoorbeeld gelig, groenig of bruinig van kleur. De meest voorkomende oorzaak van witte vloed is een infectie met een schimmel (b.v. Candida) of een bacterie. Meestal worden deze infecties overgebracht bij seksueel contact. Berucht is versterkte afscheiding, veroorzaakt door seksueel overdraagbar aandoeningen als gonorroe, syfilis of de chlamydia-bacterie. Een infectie met trichomonas, een ééncellig organisme, veroorzaakt onaangenaam ruikende en jeukende ontsteking. In dit geval moetenbeide partners worden behandeld. ook kan de weerstand van de schede verminderd zijn door het gebruik van intiemspray's, het wassen met zeep of zeepproducten in de schede of door het onvoldoende vaak verwisselen van tampons tijdens de menstruatie.'
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 19:36
-Meisje-
-Meisje- is offline
Witte vloed is een overvloedige, wittig/gelige afscheiding die uit de vagina komt. De deftige naam is ‘leukorrhea’.
· De meeste meisjes krijgen hier voor het eerst mee te maken als de productie van oestrogenen (vrouwelijke hormonen) toeneemt. Dit begint vaak al vóór de eerste menstruatie.
· Sommigen hebben hier nauwelijks last van, maar anderen zoveel dat het door hun onderbroek heen lekt. Heb je er erg veel last van dan kun je inlegkruisjes dragen.
· Is de menstruatie eenmaal op gang is gekomen, dan verandert de afscheiding gedurende de cyclus (als je niet aan de pil bent). Halverwege is het overvloedig en waterig, terwijl het in de tweede helft van de cyclus wat minder wordt en plakkerig aanvoelt.
· Afscheiding kan overigens ook veroorzaakt worden door een schimmelinfectie (candida) of een geslachtsziekte. In het algemeen is er dan meer dan normale afscheiding, heeft het een andere structuur en kleur en ruikt het vies.

(www.sexwoordenboek.nl)

Kheb witte vloed altijd, en er is niks mis met mij....

Laatst gewijzigd op 24-05-2002 om 19:39.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 19:39
Verwijderd
Nog tips tegen afscheiding:

'Vaginale afscheiding kunt u voorkomen door een goede hygiëne: dagelijks voorzichtig wassen met lauw water zonder zeep, te hard boenen kan irritaties geven. Was uzelf ook voor en na seksueel contact (geldt ook voor uw partner). Neem naseksueel contact zonden condoom een vaginale douche met licht aangezuurt leidingwater of een commercieel verkrijgbare vloeistof als Lactacyd, om de zuurgraad in de schede weer te herstellen. Het sperma is namelijk sterk basisch en verandert daardoor de zuurgraad in de vagina, waardoor gemakkelijk bacteriële en schimmelinfecties kunnen ontstaan. Verwissel uw tampons regelmatig tijdens de menstruatie, om de 3-4 uur. Gebruik altijd een condoom bij nieuwe seksuele contacten.'
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 19:39
Verwijderd
Citaat:
-Meisje- schreef:
Kheb witte vloed altijd, en er is niks mis met mij....
Lees nou eerst eens, wat jij hebt heet geen witte vloed, ook al is het wit, dat heeft gewoon AFSCHEIDING!
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 19:44
Verwijderd
Wie denk je nu dat er gelijk hebben, twee medische boeken of een sexwoordenboek op i-net?
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 19:45
Verwijderd
Citaat:
GeNeVa schreef:
Is het bij iedereen hier trouwens .. wit?!

Bij niet namelijk... soms ook wel beetje doorzichtig... en ook geen naar geurtje ofzo.... ?!
Afscheiding is wit of doorzichtig,

Witte vloed is gelig, groenig of bruinig van kleur...
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 19:49
-Meisje-
-Meisje- is offline
Citaat:
Andijvie schreef:

Lees nou eerst eens, wat jij hebt heet geen witte vloed, ook al is het wit, dat heeft gewoon AFSCHEIDING!
Euhm.. ok dan... Sorry, maar ik dacht dat dat hetzelfde was
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 19:49
Verwijderd
Citaat:
mathfreak schreef:

Beide infecties zijn gelukkig goed te genezen met een kuur.
ow?
nou tell me wat voor kuur
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 19:52
mathfreak
mathfreak is offline
Ik kwam zelf zojuist bij www.dokterdokter.nl de volgende informatie over witte vloed tegen:

Witte vloed
of fluor albus, abnormaal sterke afscheiding uit de vagina. Het kan moeilijk zijn te bepalen wanneer de afscheiding nog normaal is en wanneer niet, omdat een geringe afscheiding uit de vagina normaal is (vooral rondom het moment van de ovulatie en voor de menstruatie). Als echter de afscheiding groen, schuimend of stinkend is of gepaard gaat met jeuk, betreft het vaak een ontsteking van de vagina (zie vaginitis).

Dit heeft dus niets met de normale vaginale afscheiding te maken, zoals in de reply van Andijvie ook al duidelijk staat aangegeven. Witte vloed is dus iets anders dan de normale vaginale afscheiding. Deze kan ook wit zijn, maar het woord "vloed" geeft volgens mij ook aan dat de hoeveelheid vaginale afscheiding bij witte vloed hoger is dan normaal, hetgeen ook op een afwijking ten opzichte van de normale vaginale afwijking kan wijzen.
Oud 24-05-2002, 19:52
-Meisje-
-Meisje- is offline
Citaat:
Andijvie schreef:
GROM!

Witte vloed heb je níet altijd als meisje, dat heet afscheiding. Witte vloed is soms niet eens wit maar juist wat gelig/bruinig en ruikt sterker dan normale afscheiding.

En dit had ik niet gelezen
Kpleit schuldig
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 20:27
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:

ow?
nou tell me wat voor kuur *heeft betrekking op mijn informatie over candida en Trichomonas*
Candida kan worden behandeld met miconazol of mystatine dat als tabletten, crème, vloeistof of vaginaaltabletten kan worden voorgeschreven. Het is van belang dat de kuur wordt afgemaakt. Trichomonas kan worden behandeld met metronidazol (handelsnaam: Flagyl) en leidt meestal snel tot genezing. Om een nieuwe infectie te voorkomen dient de partner ook met dit middel te worden behandeld.
Het is duidelijk geworden dat er blijkbaar nogal wat misverstanden bestaan wat het begrip witte vloed betreft. Hopelijk heeft mijn bijdrage, samen met die van anderen, er toe bijgedragen om dit misverstand uit de weg te ruimen. Omdat het hier om een medisch probleem gaat zou ik chanel of Koen willen verzoeken om dit topic naar het lichaam- en gezondheidsforum te verplaatsen omdat daar in een soortgelijke reply ook nogal wat misverstanden over het begrip witte vloed schijnen voor te komen.
Oud 24-05-2002, 21:25
Verwijderd
Citaat:
-Meisje- schreef:

En dit had ik niet gelezen
Kpleit schuldig
Vergeven
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 22:17
Verwijderd
Citaat:
mathfreak schreef:

Witte vloed is geen normale vaginale afscheiding, maar duidt op een infectie met candida (een schimmelinfectie) of een infectie met Trichomonas, een eencellige parasiet die bij infectie een groengelige, enigzins schuimende en onaangenaam ruikende afscheiding, gepaard gaande met jeuk, veroorzaakt. Bij een candida-infectie is er sprake van witte vlekken en roodheid van de vaginawand. Beide infecties zijn gelukkig goed te genezen met een kuur.
Lul nou ff nie... Witte vloed is gewoon het vaginale vocht dat ieder meisje heeft... pas als het veel meer dan normaal is, of een andere kleur of geur heeft, moet je oppassen voor infecties...
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 22:20
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef:
GROM!

Dan worden die namen dus helemaal door elkaar gebruikt, want ik heb het geleerd als allebei... witte vloed én afscheiding. *kijkt beschuldigend naar de fancy* Sorry mathfreak, mijn fout. Of die van de fancy -_o
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 00:27
Embraced Pale Death
Embraced Pale Death is offline
fijn...
Oud 25-05-2002, 00:33
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
witte vloed is kut en kvin niet eerlijk dat mannen te niet hebbe
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 00:34
Embraced Pale Death
Embraced Pale Death is offline
mannen hebben zo'n lullig ding met 2 van die gevoeige ballen deronder... denk je dat dat fijn is?

het zit inmens in de weg...

ik wil een vrouw zijn *huil*
Oud 25-05-2002, 10:11
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Morgan schreef:

Dan worden die namen dus helemaal door elkaar gebruikt, want ik heb het geleerd als allebei... witte vloed én afscheiding. *kijkt beschuldigend naar de fancy* Sorry mathfreak, mijn fout. Of die van de fancy -_o
Dat is ook de reden dat ik informatie over witte vloed voor jullie heb opgezocht en hier heb neergezet. De term witte vloed is wat dat betreft nogal ongelukkig gekozen omdat het aanleiding geeft om te denken (wat jij ook deed) dat het om normale vaginale afscheiding zou gaan, wat helaas niet het geval is.
Oud 25-05-2002, 10:59
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
Morgan schreef:

Jij haalt ook echt al je kennis uit de fancy hè?
Oud 25-05-2002, 14:33
Verwijderd
Citaat:
'I'he Prophet schreef:

Jij haalt ook echt al je kennis uit de fancy hè?
Heheheh, niet alle, maar daar hebben we natuulk wel veel info vandaan Ik heb ook nog ouders
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 22:18
Black-X
Black-X is offline
Ik dacht bij witte vloed aan een verschijnsel bij mannen
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 09:00
Jerommeke
Jerommeke is offline
Citaat:
Black-X schreef:
Ik dacht bij witte vloed aan een verschijnsel bij mannen
ja idd

ik wil net zeggen:

wij mannen hebben weer een ander soort witte vloed hoor
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 11:06
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef:

'Vaginale afscheiding kunt u voorkomen door een goede hygiëne: dagelijks voorzichtig wassen met lauw water zonder zeep, te hard boenen kan irritaties geven. Was uzelf ook voor en na seksueel contact (geldt ook voor uw partner). Neem naseksueel contact zonden condoom een vaginale douche met licht aangezuurt leidingwater of een commercieel verkrijgbare vloeistof als Lactacyd, om de zuurgraad in de schede weer te herstellen. Het sperma is namelijk sterk basisch en verandert daardoor de zuurgraad in de vagina, waardoor gemakkelijk bacteriële en schimmelinfecties kunnen ontstaan. Verwissel uw tampons regelmatig tijdens de menstruatie, om de 3-4 uur. Gebruik altijd een condoom bij nieuwe seksuele contacten.'
*net seks gehad*

schat, nu ga ik even een vaginale douche met licht aangezuurd leidingwater nemen om mn zuurgraad weer te herstellen

oeh, romantisch..

Maar goed, weer wat geleerd. Ik dacht dat witte vloed gewoon hetzelfde was als afscheiding. maar wat boeit het als die namen door elkaar gehaald worden, als je dan 'witte vloed' hebt noem het dan gwoon candida, schimmelinfectie, vaginale infectie, overvloedige afscheiding of whatever, snapt iedereen waar je het over hebt
Met citaat reageren
Oud 31-05-2002, 08:29
M@TRIX
M@TRIX is offline
wij hebben er geen last van... bij ons is het hetzelfde als voorvocht denk ik?!
Oud 31-05-2002, 09:23
je$u$ crust
je$u$ crust is offline
*is beetje missenlijk geworden van de groene schimmel verhalen *
Oud 31-05-2002, 12:12
X-je
X-je is offline
Citaat:
Andijvie schreef:

En ik dacht nu net dat téveel hygiene er voor zorgt dat je het natuurlijk milieu in de vagina aantast, waardoor je meer kans hebt op infecties

X-je
Oud 31-05-2002, 12:19
Berretje
Berretje is offline
Citaat:
Andijvie schreef:

Sjonge, kheb ineens geen trek meer in mun boterham met kaas

Regels voor berichten