![]() |
|
Fout, witte vloed heb je ALTIJD en kan geen kwaad! Het is alleen abnormaal als de kleur 'anders' is... Of veranderd... En als het onfris ruikt kan het ook wel betekenen dat er iets fout is maar niet altijd! Wat duid op een schimmelinfectie (candida dus) is brokkelige afscheiding.... Je merkt het zelf wel als de afscheiding eigelijk abnormaal is...
|
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
GROM!
Witte vloed heb je níet altijd als meisje, dat heet afscheiding. Witte vloed is soms niet eens wit maar juist wat gelig/bruinig en ruikt sterker dan normale afscheiding. Heb een boek daar staat: 'Witte vloed is een overmatige en afwijkende afscheiding uit de schde, die duidt op een verstoord milieu in de vagina. In de vagina aanwezige bacterien of schimmels hebben zich dan vermeerderd en een ontsteking veroorzaakt. Bij iedere vrouw is er sprake van vochtafscheiding uit de vagina. Deze is normaal kleurloos of wittig en heeft een voor elke vrouw specifiek eigen geur. Het valt meestal snel op wanneer de afscheiding toeneemt, van kleur verandert of sterker gaat ruiken. 'Witte vloed' is namelijk zelden wit, maar bijvoorbeeld gelig, groenig of bruinig van kleur. De meest voorkomende oorzaak van witte vloed is een infectie met een schimmel (b.v. Candida) of een bacterie. Meestal worden deze infecties overgebracht bij seksueel contact. Berucht is versterkte afscheiding, veroorzaakt door seksueel overdraagbar aandoeningen als gonorroe, syfilis of de chlamydia-bacterie. Een infectie met trichomonas, een ééncellig organisme, veroorzaakt onaangenaam ruikende en jeukende ontsteking. In dit geval moetenbeide partners worden behandeld. ook kan de weerstand van de schede verminderd zijn door het gebruik van intiemspray's, het wassen met zeep of zeepproducten in de schede of door het onvoldoende vaak verwisselen van tampons tijdens de menstruatie.' |
![]() |
|
Witte vloed is een overvloedige, wittig/gelige afscheiding die uit de vagina komt. De deftige naam is ‘leukorrhea’.
· De meeste meisjes krijgen hier voor het eerst mee te maken als de productie van oestrogenen (vrouwelijke hormonen) toeneemt. Dit begint vaak al vóór de eerste menstruatie. · Sommigen hebben hier nauwelijks last van, maar anderen zoveel dat het door hun onderbroek heen lekt. Heb je er erg veel last van dan kun je inlegkruisjes dragen. · Is de menstruatie eenmaal op gang is gekomen, dan verandert de afscheiding gedurende de cyclus (als je niet aan de pil bent). Halverwege is het overvloedig en waterig, terwijl het in de tweede helft van de cyclus wat minder wordt en plakkerig aanvoelt. · Afscheiding kan overigens ook veroorzaakt worden door een schimmelinfectie (candida) of een geslachtsziekte. In het algemeen is er dan meer dan normale afscheiding, heeft het een andere structuur en kleur en ruikt het vies. (www.sexwoordenboek.nl) Kheb witte vloed altijd, en er is niks mis met mij.... Laatst gewijzigd op 24-05-2002 om 19:39. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Nog tips tegen afscheiding:
'Vaginale afscheiding kunt u voorkomen door een goede hygiëne: dagelijks voorzichtig wassen met lauw water zonder zeep, te hard boenen kan irritaties geven. Was uzelf ook voor en na seksueel contact (geldt ook voor uw partner). Neem naseksueel contact zonden condoom een vaginale douche met licht aangezuurt leidingwater of een commercieel verkrijgbare vloeistof als Lactacyd, om de zuurgraad in de schede weer te herstellen. Het sperma is namelijk sterk basisch en verandert daardoor de zuurgraad in de vagina, waardoor gemakkelijk bacteriële en schimmelinfecties kunnen ontstaan. Verwissel uw tampons regelmatig tijdens de menstruatie, om de 3-4 uur. Gebruik altijd een condoom bij nieuwe seksuele contacten.' |
![]() |
|
Ik kwam zelf zojuist bij www.dokterdokter.nl de volgende informatie over witte vloed tegen:
Witte vloed of fluor albus, abnormaal sterke afscheiding uit de vagina. Het kan moeilijk zijn te bepalen wanneer de afscheiding nog normaal is en wanneer niet, omdat een geringe afscheiding uit de vagina normaal is (vooral rondom het moment van de ovulatie en voor de menstruatie). Als echter de afscheiding groen, schuimend of stinkend is of gepaard gaat met jeuk, betreft het vaak een ontsteking van de vagina (zie vaginitis). Dit heeft dus niets met de normale vaginale afscheiding te maken, zoals in de reply van Andijvie ook al duidelijk staat aangegeven. Witte vloed is dus iets anders dan de normale vaginale afscheiding. Deze kan ook wit zijn, maar het woord "vloed" geeft volgens mij ook aan dat de hoeveelheid vaginale afscheiding bij witte vloed hoger is dan normaal, hetgeen ook op een afwijking ten opzichte van de normale vaginale afwijking kan wijzen.
||
Citaat:
Het is duidelijk geworden dat er blijkbaar nogal wat misverstanden bestaan wat het begrip witte vloed betreft. Hopelijk heeft mijn bijdrage, samen met die van anderen, er toe bijgedragen om dit misverstand uit de weg te ruimen. Omdat het hier om een medisch probleem gaat zou ik chanel of Koen willen verzoeken om dit topic naar het lichaam- en gezondheidsforum te verplaatsen omdat daar in een soortgelijke reply ook nogal wat misverstanden over het begrip witte vloed schijnen voor te komen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
schat, nu ga ik even een vaginale douche met licht aangezuurd leidingwater nemen om mn zuurgraad weer te herstellen oeh, romantisch.. Maar goed, weer wat geleerd. Ik dacht dat witte vloed gewoon hetzelfde was als afscheiding. maar wat boeit het als die namen door elkaar gehaald worden, als je dan 'witte vloed' hebt noem het dan gwoon candida, schimmelinfectie, vaginale infectie, overvloedige afscheiding of whatever, snapt iedereen waar je het over hebt |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
X-je
||
Citaat:
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
Wit spul Strueg | 31 | 07-10-2011 08:13 | |
Lichaam & Gezondheid |
witte vloed vagina iLaySha_007 | 4 | 13-04-2007 22:02 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Zwangerschapstopic Bloem | 500 | 05-11-2006 19:54 | |
Verhalen & Gedichten |
Plaats hier gedichten die je mooi vindt van bekende dichters. Dreamerfly | 106 | 28-12-2004 21:45 | |
Seksualiteit |
sex-vraafies kosamlover | 6 | 24-05-2002 13:22 |