Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-08-2007, 13:01
TheCreator
TheCreator is offline
Ik wil VWO-deelcertificaten behalen om toch een wens van mij (een WO oleiding volgen) in vervulling te laten gaan.
Ik voldoe alleen naar alle waarschijnlijkheid (weet niet of er pardonregelingen bestaan) niet aan de toelatingseisen voor VWO op het ROC.
Het ROC biedt dan ook geen instapklas lager dan VWO 6

Begin volgend jaar word ik 30 en dan heb ik geen recht meer op studiefinanciering. De snelst mogelijke weg betekent dat ik het straks minder zal gaan voelen aan mijn portomonee.
Als ik met VMBO of Havo begin duurt het langer en gezien mijn inkomen zal een opleidng volgen dan gewoonweg niet te doen zijn.

Wie kan met mij meedneken, wat zou een oplossing zijn voor mij?
Zijn er scholen die het behalen van VWO deelcertificaten in een lagere klas aanbieden?
Ik dacht er ook aan om via HAVO proberen inte stromen, maar weet niet of ik bij de overstap dan nog srufi zal ontvangen.

Laatst gewijzigd op 01-08-2007 om 13:56.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-08-2007, 13:16
Verwijderd
Wat is je hoogst genoten opleiding nu dan? Je kan anders misschien een 21+ test doen?

Laatst gewijzigd op 01-08-2007 om 13:20.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2007, 13:17
Subject
Subject is offline
Ik weet niet precies of het zomaar mogelijk is, maar kun je niet gewoon zelfstudie gaan doen en je opgeven voor een staatsexamen vwo als je er klaar voor denkt te zijn?

edit: http://www.ib-groep.nl/particulier/I...aatsexamen.asp
Oud 01-08-2007, 13:19
Verwijderd
Maak gewoon eens een afspraak bij een ROC om het te overleggen, ik denk dat je best daar gewoon VWO kan doen hoor...
Met citaat reageren
Oud 02-08-2007, 18:04
Nonaj
Nonaj is offline
Ik denk, net als Poggy, dat je het beste een colloquim doctum kunt doen (21+ test dus).
Met citaat reageren
Oud 04-08-2007, 23:51
MatthijsPB
MatthijsPB is offline
Vertel eens wat je nu hebt...

al je diplomas en certificaten.. al is het bij/omscholing....
Met citaat reageren
Oud 07-08-2007, 05:55
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
TheCreator schreef op 01-08-2007 @ 14:01 :
Ik wil VWO-deelcertificaten behalen om toch een wens van mij (een WO oleiding volgen) in vervulling te laten gaan.
Grappig. Ikzelf zit eraan te denken om een andere WO-studie te gaan volgen, maar daarvoor zou ik eerst wat extra info die ik nog mis moeten bijspijkeren.

In een ver verleden *kuch* heb ik zelf ooit een 1-jarig VWO gevolgd. Dat ging me zonder veel problemen goed af. Het kan dus best!

Ik weet alleen niet uit je verhaal op te maken in hoeverre je huidige scholing rijkt en of dit voldoende zou zijn voor een VAVO-route (via ROC 1 jarig VWO te volgen). Ik zou hierover contact nemen met een ROC inderdaad.

Verder is er nog de mogelijkheid om bij de universiteit van keuze een test af te leggen inderdaad. Ik weet niet wat je wilt studeren?
Maar kijk hier bijvoorbeeld:
http://www.studeren.uva.nl/colloquiumdoctum

En anders is een "los" staatsexamen een idee (zie link IBgroep eerder in dit topic).

Je bent nu 29 en ik neem aan dat je dit jaar van de stufi wilt snoepen? Want volgend jaar is dat dan toch sowieso te laat? Dan lijkt me een colloquium doctum het meest voor de hand liggend. Check wel even of de deadline data hiervoor niet verstreken zijn....

(of krijg je soms ook stufi tijdens de VWO opleiding? Njah, daar heb ik me niet in verdiept )
Reageren

Regels voor berichten