![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
hey.. ik kom waarschijnlijk met n cliché verhaaltje.. maar wil dus aan de pil zonder dat mn ouders het weten.. maar nu met het nieuwe zorgstelsel.. weet iemand of mn ouders het kunnen zien op de rekening / afschrift ofzoiets van de verzekeraar.. (avero-achmea)
|
Ik ben zo'n 2 jaar aan de Mycrogynon geweest en nu sinds 1,5 jaar ongeveer aan de Diane vanwege puistjes.
Was altijd erg tevreden over de Mycrogynon, had geen last van bijwerkingen, alleen iets zwaardere borsten gekregen maar daar was ik alleen maar blij mee. Sinds augustus vorig jaar ben ik aan het aankomen, ik heb niets qua eten en beweging veranderd dus ik verdenk de Diane. Heb het er met de huisarts over gehad maar die vond het zeer onwaarschijnlijk na zo'n lange tijd. Het vreemde is dus dat ik geen aanleg heb om dik te worden en altijd kon eten wat ik wilde. Met leeftijd heeft het volgens hem niets te maken. OK, volgenms de huisarts kan het dus niet aan de pil liggen maar je hebt altijd uitzonderingen, heeft iemand zoiets ooit meegemaakt met een pil? Als dat zo is stop ik er per direkt mee want ik word er diep ongelukkig van...:( |
Ik heb afgelopen maand(en) 2 strips genomen, tijdens mn stopweek ben ik alweer op de 5e dag met mn nieuwe strip begonnen. Nu ben ik al weer een paar dagen met de pil bezig maar nog steeds ongesteld (al mn achtste dag), terwijl ik normaal altijd maar 3 dagen ongesteld ben (ook als ik de pil doorslik zoals nu..)
Is dit omdat ik te vroeg met de pil begonnen ben/hem doorgeslikt heb/mn lichaam in de war is?? Ik vind het heel vervelend omdat ik veel bloed verlies en er heel slap en lusteloos van word.. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je zou kunnen kijken of het met een extra stopweek over gaat (alleen is de pil dan dus niet veilig) en anders even met je huisarts overleggen. |
Citaat:
Als jij toch denkt dat het door de pil komt kun je natuurlijk altijd een andere pil proberen, dan merk je vanzelf of dat helpt of niet. |
[QUOTE]Leonoor schreef op 28-03-2006 @ 07:20 :
[B]Je hebt hem nu toch niet doorgeslikt? Je bent tussendoor 5 dagen gestopt, dat is nog al een verschil...? Als je echt doorslikt hoor je helemaal niet ongesteld te worden? [B] Nee zoals ik nu voor mijn stopweek gedaan heb, bedoel ik. Meestal slik ik twee strips en neemik dan pas een stopweek en ben ik maar 3 dagen ongesteld, nu 8. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als het niet erg is dat de pil niet veilig is, dan zou ik stoppen tot de ongesteldheid over is (of een stopweek houden). |
Ik heb per ongeluk 2x een pil genomen vandaag :/ is dat erg?
|
Citaat:
|
Dat is niet erg, zolang je morgen gewoon weer een pil neemt (ook al heb je die eigenlijk vandaag al gehad). Dan neem je dus aan het einde van deze strip nog 1 pil uit een reservestrip (anders kom je er een tekort), of je slaat je stopweek over en gaat gelijk over op een nieuwe strip.
edit: MeelFriek was me voor ;) |
Citaat:
Bedankt voor je adviezen |
probleem: pil vergeten
stel: je neemt al jaren de pil je neemt 1 pil van voor laatste week pas 15u later ben je dan weer veilig wanneer je gewoon je strip verder uit neemt je stopweek hebt maandstonden krijgt en weer start met neiuwe strip??? |
Oke stom vraagje..
Ik slik al een tijdje de pil. Mmijn eerste recept kreeg ik van de dokter, dat was voor 3 maanden op proef. Toen ik dat ophaalde kreeg ik een nieuw recept voor na die 3 maanden, van gelijk 3 doosjes. Deze zijn nu ook weer bijna op, hoe kom ik nu aan een nieuw recept? Moet ik weer naar mijn huisarts, of moet ik de apotheek bellen? Kan ik eventueel gelijk voor een jaar krijgen? xx Hayden |
Citaat:
|
Citaat:
Dan ben je gewoon veilig ja. |
Hoi! Ik zit erover te denken om aan de nuvaring te gaan. Nou heb ik al een boel info opgezocht en het lijkt me wel wat.
Ik heb nog niet eerder een anticonceptiemiddel gehad maar gebruik wel tampons dus dat is ook niet het probleem. Wat ik eigenlijk vragen wilde: Wat zijn doorbraakbloedingen precies? Zijn dat tusentijdse bloedingen of een soort van ongesteldheid in je ringloze week? En zijn die heftig? |
Citaat:
Bij mij verschilt het zelfs per medicijn, bij dezelfde huisarts en dezelfde apotheek. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar voor de anticonceptiepil is laatst besloten dat je géén herhalingsrecept meer nodig hebt, als je het altijd bij dezelfde apotheek haalt :) Dan kun je dus gewoon binnenstappen en om een nieuwe dosis vragen (soms geven ze je dan een herhalingsrecept bij de apotheek i.v.m. privacy, dan hoeft niet iedereen te horen dat je de pil komt ophalen ;)). |
Ik snap uberhaupt niet waarom dat zo geheimzinnig moet, dat je aan de pil bent.
|
Citaat:
Vind ik ook een beetje onzin, boeiend als mensen weten dat je aan de pil bent :) Maar het is ook wel handig voor vrouwen die niet precies weten hoe hun pil heet, geven ze gewoon dat papiertje en klaar :p Vind t overigens wel fijn dat er discreet gehandeld wordt bij de apotheek (althans bij de mijne) :) |
Dat bedoelde ik ja. Ik snap niet waarom mensen dat niet zouden mogen weten. Ik bedoel het dan ook in 't algemeen; niet alleen bij de apotheek maar ook in 't dagelijks leven. Ik durf er openlijk over te praten, andere meiden zie ik dan nog wel verschrikt kijken.
Ik vind dat er verder in een apotheek wel discreet gehandeld moet worden, men hoeft niet álles te weten. |
Citaat:
Tegen mij is verteld dat ik niet steeds naar de dokter hoefde voor een recept en dat het gewoon via de apotheker kon, en dat is ook gewoon logisch, de dokter schrijft het 1 keer voor dus geeft groen licht. Het is geen verslavende medicijn of een gevaarlijke dus waarom zouden ze moeilijk doen? |
Citaat:
|
Misschien een idee om er een algemeen anticonceptietopic van te maken? En dan boven de post in dikgedrukt typen of het om de pil gaat of iets anders?Al vind ik het nu ook al wel een beetje onoverzichtelijk.:o
|
Citaat:
Mag ik nog en ding vragen? Voor de mensen die de Nuvaring al hebben, raakt je vagina er niet geirriteerd door? Er zit wel 3 weken iets in je... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dan ga je dood! :rolleyes: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ot: ik had vorige x dat ik mn pil n paar weken doorslikte erg last van krampen, kan dit deze keer weer voorkomen want ik heb niet echt zin om volgende week ongesteld te zijn >< |
Ehm even vraagje
slik al 2 jaar ofzo de pil gewoon zonder problemen ben alleen vandaag mn pil vergeten en heb deze meer dan 12 uur te laat ingenomen Ik ben afgelopen zondag begonnen met een nieuwe strip en dus de pil van vandaag (zaterdag) vergeten. Deze is er dus een van mn eerste week. Ik heb donderdag nog gevreeen zonder condoom. Volgens pilvergeten.nl heb ik nu kans dat ik toch nog zwanger ben? Klopt dat ook? Of zit ik me nu voor nx para te maken. |
Citaat:
|
Citaat:
edit: ik herinner me net dat ie niet n me is klaar gekomen dus de kans is sowieso nihil lijkt me dan |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
ik heb er geen last van :) ...en mocht je ff willen dat het eruit is kan je het er voor max 3 uur eruit halen...maar geloof me je merkt niet dat het daar zit:) het is echt toppie (y) |
waarschijnlijk een stomme vraag maar ik heb dus sinds vanochtend de pil, microgynon 30, en ik heb de bijsluiter gelezen en het papiertje dat ik er van de apotheek bij kreeg ook maar ik kan niet vinden waar ik moet beginnen. Het zijn 3 strips met dagen erop, kan ik gewoon bij een van de strippen beginnen op een maandag? want er staat nergens een begin ofzo en de 3 strippen zijn wel gewoon hetzelfde neem ik aan? want het is voor 3 maanden. alvast bedankt
|
Citaat:
|
Als je in een stopweek gaat, hoelang duurt het dan ongeveer voordat je ongesteld wordt?
+er staat in de bijsluiter dat de menstruatie vaak korter duurt, hoeveel korter is dit ongeveer? (ik heb ook de microgynon 30 btw) |
Citaat:
|
Ik slik altijd de laatste pil op vrijdag en wordt op dinsdag ochtend ongesteld.
Nu heb ik afgelopen strip 2x een extra pil genomen omdat ik er 1x niet zeker van was of ik het heb genomen (week 1) en 1x omdat ik moest overgeven 6 uur later (week 3). Dit kan toch geen kwaad dat ik 2x een extra pil heb genomen? Kan het zijn dat ik hierdoor wat later ongesteld wordt? |
Citaat:
Het kan wel zijn dat je hierdoor iets later ongesteld wordt, maar het hoeft niet. |
Ik heb misschien wel n hele domme vraag..
maar als ik as donderdagavond de pil weer neem, wanneer stopt mijn ongesteldheid dan? Ben ik dan vrijdag zeg maar niet meer ongesteld, of maak je dan zeg maar wel je 5/6 dagen af? (want ik heb zondagavond de laatste genomen en wil graag donderdagavond weer beginnen (dag verplaatsen.. ) |
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:29. |