![]() |
Ik heb dat gedeelte over waarom de stemmen van vorig jaar ook meetellen - argument ook erbij gezet! En dat is best een lap tekst! stom stom stom
Daarna stond er nog: "Alsof dat het ergste zou zijn..." Dus het was niet het ergste, maar toch wel een standpunt van de auteur toch? Maarja, door onder andere dat argument op te schrijven was ik al snel bij de 240 woorden, best wel balen.. |
Ik had die er ook bij, maar ik had 'm heel erg ingekort. Eigenlijk had ik zo ongeveer alle argumenten van die kerel er in, ook een aantal nutteloze, zoals met die formateur - dat als die links is, je kunt fluiten naar een rechts kabinet. Maar omdat ik in elke zin van de samenvatting wel 1 of 2 argumenten had ben ik alsnog wel aan een hoop punten gekomen.
Samenvattingen van zulk soort teksten zijn eigenlijk heel makkelijk, gewoon alle argumenten d'r uitzoeken en dan zo veel mogelijk inkorten zodat je er zo veel mogelijk in je samenvatting kan proppen. :D |
Het ligt er bij mij maar net aan of ze het goed rekenen als je een argument verkeerd hebt geplaats. Ik heb minstens 20 punten van de tekst en minstens 11 van de samenvatting, dus zit op een 5,6-7,6. Het ligt eraan of ik bij de tekst op een open vraag punten krijg en bij de samenvatting of ze die argumenten dus goedrekent.
|
Het is een wonder: alle meerkeuzevragen heb ik goed. De open antwoorden laat ik maar even voor wat het is, ik hoor het wel. Maar het ging iig wel lekker.
|
oeii, ik had 240 woorden bij de samenvatting :)
|
Je mag er 242?
220 woorden met overschrijding van 10% :) zit je er gelukkig nog net in :p |
Sorry voor de herhaling, maar is er iemand die weet of ik hier punten voor krijg?
Bij vraag 2 over het uiteenzetting-deel heb ik: Natuurwetenschappelijk onderzoek naar de hersenen. Anyone? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ahw ik ben echt heel dubbelzinnig geweest :|, of gewoon onduidelijk
zou je voor Ontwikkelingen van de hersenen gezien vanauit de tegenstelling nature nurure 2 punten krijgen of 1? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik hoop het. :o
|
ik had helemaal iets stoms (letterlijk uit de tekst overgenomen volgens mij): over de Nederlandse democratie bestaan nogal wat misverstanden.. en daarna ging ik meteen over op de invloed van de kiezer. Ik heb dus niet vermeld dat hij minder voorstelt o.i.d. dus ga er maar van uit dat ik daar nul punten voor heb :(
|
eindexamen.nu is ook erg handig..
T ging redelijk, net als altijd bij Nederlands, ik denk dat ik rond de 6 heb, ongeveer 32 punten. |
Nederlands is idd zo'n 6-vak :p
|
Citaat:
|
Wat wordt de norm volgens jullie?
|
aangezien de eerste tekst super makkelijk was, en de samenvatting het tegenovergestelde, ga ik uit van een norm van 1 ;)
|
hey, ik heb een vraag :)
De tekst had ik extreem goed gemaak, alle meerkeuzevragen goed, en een enkele misser in de open vragen Maar die samenvatting.................... Daar moest je de visie, de argumenten en de conclusie aangeven. Maar als visie had ik iets opgeschreven dat argumenten waren, idem dito bij de conclusie Mijn vraag is dan ook: krijg ik die punten voor argumenten erbij, ook al staan deze argumenten in de visie en conclusie? Anders zou ik maar 4 punten voor de samenvatting hebben :( |
Citaat:
|
bij ons in klas 6a (who cares maar goed), waar ik overigens niet in zit, lagen de puntenaantallen tussen de 17 en de 38. meer mag er natuurlijk niet gezegd worden, maar jezus, 17, dan heb je een 3 ofzo?
|
Haha, je moet de fora bij examens.nl eens checken. Daar heb je mensen die echt in totaal 7 of 8 punten gehaald hebben en het dan nóg geheel afschuiven op de opdracht.
(Plus nog een hoop geniale posts van vmbo-kutjes die doen van 'HALLO IK WIL SLAGEN MAAR NIET LEREN HOE MOET DAT :)'. Om je dood te lachen.) |
Citaat:
Dan heb ik het nog best goed gedaan met 4,5 keer zoveel punten. |
Citaat:
|
gisteraaf was dat Laks officiele klacht heeft ingediend over samenvatting van Nederlands, dat 13 punten in 200 woorden veel te veel was!
|
(y)
|
Ik moet ook zeggen dat veel argumenten op hetzelfde slaan, bv:
- Ministers kunnen veelal hun beloftes niet nakomen (vanwege coalitiecompromis) - Premier is compromisfiguur Nou heb ik daarvan gemaakt: - Leiders kunnen hun idealen niet nastreven omdat ze zich moeten houden aan de coalitiecompromis. Zeg maar 2 argumenten in 1 dus.. Maar dan krijg ik maar punten voor één argument? Of is dit helemaal niet goed? |
Citaat:
Eerlijk gezegd vrees ik voor het ergste :S |
Citaat:
|
Citaat:
|
De bespreking van de leraren:
http://www.levendetalen.nl/docs/2007...13427715.doc?& Dankzij deze bespreking kan je beter je totaal aantal punten inschatten, omdat de leraren ook voorbeelden geven van correcte antwoorden die niet in het correctiemodel staan. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zou t bij andere vakken ook wel fijn vinden die te hebben namelijk :) |
Via deze site kan je er wel een aantal vinden:
http://www.platformvvvo.nl/vvvo/vere...vvvoleden.html |
conclusie: Nederland kan nog een hoop leren van andere landen. Een conclusie hoort te slaan op de aangevoerde argumenten, of wel de conclusie hoort te zijn: de kiezer heeft te weinig inbreng wat betreft de uiteindelijke kabinetesvorming.
eens/oneens? |
pff ik word depressief van het denken aan examens :P ik wacht maar gewoon tot 14 juni en dan moet alles maar goedkomen hoor
|
Over anderhalf uur de herkansing..(een tiende te weinig gehaal voor een zes..)
Eens kijken of dit examen leuker is... |
Ik ga ook maar eens naar school fietsen voor de herkansing XD
3/10 hoger voor een 8. |
beetje bullshit, dat over, ik hoef maar 3/10 hoger te halen! misschien valt dit examen wel onwijs tegen. bedoel, wie zegt dat de examens vergelijkbaar zijn?
|
Alsof de moeilijksheidsgraad van het tweede tijdvak afbreuk doet aan het feit dat ik maar 3/10 hoger moet halen om een 8 te staan. Of het examen nou fucking moeilijk is, of fucking makkelijk, als ik een 7,3 haal in plaats van een 7,0 sta ik een 8 - dat is nou eenmaal zo :rolleyes:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:38. |