Citaat:
Sylph schreef:
(Bericht 28458397)
Wat een enorme drogreden - omdat ik taalwetenschap studeer zou ik er per definitie minder verstand van hebben dan jij? wat een grap _O_
|
Jij was degenie die insinueerde dat ik er niks van weet. Ik zeg niet per defintie, ik vind het alleen belachelijk dat jij doet alsof ik geen recht van spreken heb en jij wel. Ik wil alleen maar aangeven dat ik er wel íets van weet, en niet alleen gevoelsmatig in de ruimte zwets.
Citaat:
Sylph schreef:
(Bericht 28458397)
Maar wat JIJ vindt is niet zo belangrijk - als er een meerderheid bestaat in ons parlement is er een democratische beslissing genomen en daar moet jij je bij neerleggen, helaas.
|
Nou, ik vind wat ik als persoon vind belangrijker dan wat de meerderheid vind. En ik vind júist het feit dat ik me moet neerleggen bij een democratische beslissing verkeerd. Dat is nou net mijn punt!
Citaat:
Sylph schreef:
(Bericht 28458397)
Politici ontvangen een mandaat en in dat mandaat zijn ze vrij om hun eigen koers te kiezen binnen de grenzen van dat mandaat, dat is toch logisch? En mensen zijn niet dom, dat is echt grote onzin en ontzettend arrogant. Niet iedereen heeft een universitaire opleiding, maar politiek is er niet alleen voor >€200.000 verdienend Nederland.
|
. Als iemand uit zijn partij stapt en als Einzelganger verder gaat in de TK, heeft diegene géén mandaat maar mag hij/zij wel nog de politiek bedrijven. Dat is krom.
Waarom suggereer je dat ik mijzelf slim vind? Waarom suggereer je dat ik zoveel ga verdienen? Ik kom uit een arm (maar slim!) gezin en vind mezelf net slim genoeg om deze discussie te voeren, maar meer ook niet. Ik vind haast IEDEREEN te dom, niet arme mensen of arbeiders, zoals jij probeert te suggereren.
Citaat:
Sylph schreef:
(Bericht 28458397)
En het is juist de Tweede Kamer die zich laat leiden door de waan van de dag, ik noem hier specifiek PVV en SP-typjes, complete wannabes.
|
Ik typte regering maar bedoelde eigenlijk de regering én de TK, excuse moi.
Citaat:
Kazet Nagorra schreef:
(Bericht 28458404)
Dus omdat jij het niet eens bent met één punt van het beleid, is het een dictatuur van de meerderheid?
|
Ik noemde een vóórbeeld. Er zijn er duizenden. Het is een feit dat de meerderheid bepaalt wat de minderheid moet slikken. Soms zijn dat goede dingen, soms niet. 51% van Nederland bepaalt theoretisch gezien wat er met 100% van Nederland gebeurd, dat vind ik krom. (met nadruk, ik vind dat.)
Citaat:
Kazet Nagorra schreef:
(Bericht 28458404)
Het is dan aan de kiezer om dat te straffen tijdens de volgende verkiezingen.
|
Maar dat gebeurd niet echt want de meeste mensen volgen de politiek niet.
Citaat:
Kazet Nagorra schreef:
(Bericht 28458404)
Dat klopt. Maar dat heb je in ieder stelsel. Dat klopt. Maar dat heb je in ieder stelsel.
|
Daarom ben ik er ook niet uit welk stelsen ik dan wél zou prefereren. :)
|