Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Saai.fm #1810 (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1876481)

Pip 07-04-2013 21:22

Citaat:

Ingegerd schreef: (Bericht 33097334)
Niet meer binnenroken, dan ruikt niet meer alles (Y)

ik heb geen balkon/tuin.

Sarah 07-04-2013 21:23

ik heb de last.fm scrobbler weer geinstalleerd! Dat was al bijna anderhalf jaar geleden :D

Trimm Trabb 07-04-2013 21:24

Citaat:

Pip schreef: (Bericht 33097246)
Ik erger me aan mijn rookgedrag. Toch ben ik niet de hele tijd met actief willen stoppen, slechts ergeren en whinen :') Ik vind mezelf zo zwak maar ik heb gewoon niks te doen als ik niet rook, daar ben ik bang voor. Althans, dat maak ik mezelf wijs natuurlijk. Ik vind het irritant dat mijn huisgenoten ook naar de rook meuren, eigenlijk alles hier.
Van de week had ik echt mijn dieptepunt bereikt, ik was mijn sigaretten vergeten maar had gelukkig nog een pakje shag in mijn tas. Maar geen vloei. Heb ik een uur lopen zoeken @work naar een geschikt alternatief en uiteindelijk uitgekomen bij papier waaraan hoesjes zitten vastgekleefd om om een thermometer te doen. Echt een diep gezonken junk ben ik :facepalm:

Hmm, ik merk dat 'actief stoppen' juist niet werkt. Het is beter om gewoon /care te kweken voor roken. Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk...
Na vele stoppogingen ben ik nu alweer 3 weken gestopt. Niet 100%, want ik raak 1 keer in de week in de verleiding om tegen iemand te zeggen 'Hee, mag ik er ook een?', maar dan smaakt 't eigenlijk helemaal niet en daarna heb ik er ook geen behoefte aan.
Het was alleen echt tricky toen ik nogal aangeschoten was door de fles wijn die ik had weggetikt, maar ik had niks in huis, dus kon ook niet zomaar een peuk opsteken.

Ik hoop wel dat ik 't dit keer kan volhouden, of iig om het roken te beperken tot de weinige keren dat ik uitga, want ik kreeg echt moeite met adamen enzo. (n)

E_Y_E 07-04-2013 21:29

Citaat:

Sarah schreef: (Bericht 33097405)
ik heb de last.fm scrobbler weer geinstalleerd! Dat was al bijna anderhalf jaar geleden :D

kijk.. das het betere werk

E_Y_E 07-04-2013 21:30

Citaat:

Pip schreef: (Bericht 33097402)
ik heb geen balkon/tuin.

Leg er een aan

Kareltje 07-04-2013 21:32

Citaat:

Pip schreef: (Bericht 33097402)
ik heb geen balkon/tuin.

Dat is wel een beetje jammer, ja.

Pip 07-04-2013 21:32

Citaat:

Trimm Trabb schreef: (Bericht 33097409)
Hmm, ik merk dat 'actief stoppen' juist niet werkt. Het is beter om gewoon /care te kweken voor roken. Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk...
Na vele stoppogingen ben ik nu alweer 3 weken gestopt. Niet 100%, want ik raak 1 keer in de week in de verleiding om tegen iemand te zeggen 'Hee, mag ik er ook een?', maar dan smaakt 't eigenlijk helemaal niet en daarna heb ik er ook geen behoefte aan.
Het was alleen echt tricky toen ik nogal aangeschoten was door de fles wijn die ik had weggetikt, maar ik had niks in huis, dus kon ook niet zomaar een peuk opsteken.

Ik hoop wel dat ik 't dit keer kan volhouden, of iig om het roken te beperken tot de weinige keren dat ik uitga, want ik kreeg echt moeite met adamen enzo. (n)

wow drie weken! Dan moet je toch juist niet meer roken gek!
Citaat:

E_Y_E schreef: (Bericht 33097430)
Leg er een aan

ik zal jou eens aanleggen ouwe gek.

Paranoide 07-04-2013 21:33

Citaat:

Pip schreef: (Bericht 33097440)
ik zal jou eens aanleggen ouwe gek.

:D

E_Y_E 07-04-2013 21:33

Relax pip..

Kareltje 07-04-2013 21:35

Citaat:

Pip schreef: (Bericht 33097440)
ik zal jou eens aanleggen ouwe gek.

:D(y)

Snebbeltje 07-04-2013 21:38

Citaat:

Sigmund schreef: (Bericht 33096981)
Zeg Snebbeltje, 'over 20 km' was gewoon zo bedoeld hoor! Ik was wielrennen aan het kijken. :herp:

Ja, later snapte ik m al :o Ik ben zelf nogal een herp :herp:

E_Y_E 07-04-2013 21:38

Hee snebbeltje :D

Alles goed meid?

Snebbeltje 07-04-2013 21:40

Pip, het is echt makkelijker dan je denkt. Als je incalculeert dat de eerste dagen zwaar worden, maar dat je gewoon écht wil stoppen dan lukt het je. Sta jezelf toe om chagrijnig te zijn en je omgeving af te branden, waarschijnlijk nemen ze het voor lief, als het jou helpt te stoppen. En dan ga je tegen elke roker vertellen hoe smerig en ongezond het is en dat krikt je eigenwaarde en eigen motivatie op (y) Je kunt het echt wel pip!

Snebbeltje 07-04-2013 21:41

Citaat:

E_Y_E schreef: (Bericht 33097461)
Hee snebbeltje :D

Alles goed meid?

Wat zal ik zeggen?

E_Y_E 07-04-2013 21:41

Wat je wilt zeggen

Snebbeltje 07-04-2013 21:41

Ik moet bij dat aanleggen denken aan een baby aan de borst leggen en dan moet ik nog harder lachen :D

Snebbeltje 07-04-2013 21:42

Citaat:

E_Y_E schreef: (Bericht 33097472)
Wat je wilt zeggen

Dan gaat het wel goed.

E_Y_E 07-04-2013 21:43

Ok :p

Vandaag ook zo genoten van het zonnetje :D

Snebbeltje 07-04-2013 21:43

Hmm nee. Ik ben binnen gebleven tot de zon onder was :herp:

E_Y_E 07-04-2013 21:44

Citaat:

Snebbeltje schreef: (Bericht 33097480)
Hmm nee. Ik ben binnen gebleven tot de zon onder was :herp:

Hoezo dat.. geen zonnekind ?

Snebbeltje 07-04-2013 21:54

Citaat:

E_Y_E schreef: (Bericht 33097484)
Hoezo dat.. geen zonnekind ?

Ik mag sowieso niet echt in de zon, maar dat was nu niet aan de orde. Ik zat gewoon binnen een beetje te somberen en pas 's avonds dacht ik er iets aan te gaan doen en toen ben ik naar een vriendin gegaan en hebben we samen een wandelingetje gemaakt en een colaatje gedronken.

Kareltje 07-04-2013 21:58

Ik ben echt zo verliefd op de Golden Oldies, allemaal :lief: Ze doen me ook allemaal aan iemand denken. En ik ga mijn oma door dat programma missen. Ik mis mijn oma, zij was echt fantastisch <3 Een half jaar voor haar overlijden heeft ze nog pasfoto's laten maken en die zijn echt zo mooi gelukt, daar staat ze helemaal op zoals ze is. Ondeugende twinkeloogjes, ondeugende lach om haar mond. Dat is zo fijn want elke keer als ik die foto zie is ze weer een beetje bij me. Ik word daar zo blij van, maar ik mis haar stiekem best wel terwijl ze al zeveneneenhalf jaar dood is. Meh.
/vrouwenpost

Uomi 07-04-2013 21:59

Wandelingetjes <3 Ik hou echt heel erg van wandelingetjes met leuke mensen en ik vind dat iedereen dat maar een beetje onderschat.

Snebbeltje 07-04-2013 22:02

Citaat:

Uomi schreef: (Bericht 33097510)
Wandelingetjes <3 Ik hou echt heel erg van wandelingetjes met leuke mensen en ik vind dat iedereen dat maar een beetje onderschat.

Ik maak vaak wandelingetjes met mensen! Het is ook wel een beetje iets wat je overhoudt van een opname. Dan mag je weken niet naar buiten en als je dan weer onder begeleiding naar buiten mag, grijp je elke mogelijkheid aan om een wandelingetje te maken. Wat is dat heerlijk. En nu ging ik op bezoek bij een vriendinnetje dat opgenomen is. Niet op een gesloten afdeling gelukkig, maar dan wil je ook graag even weg van daar en dan maak je dus een wandelingetje. Dat doen we trouwens ook vaak als niemand van ons is opgenomen. Even een frisse neus halen. Bij mijn ouders overigens ook, maar bij hun zit je ook aan het eind van de straat in het heuvellandschap. Ja, Liefde voor wandelingetjes! <3<3

Snebbeltje 07-04-2013 22:03

Maar ik maak eigenlijk nooit in mijn eentje een wandelingetje. Dat zou ik misschien eens moeten doen.

Snebbeltje 07-04-2013 22:05

Maaar als ik alleen een wandeling maak, dan ben ik bang dat mensen kunnen zien dat ik doelloos rondloop :lisa: Dat ze dat pathetic vinden.

Sarah 07-04-2013 22:08

Mensen letten niet goed genoeg op je om te zien of je doelloos rondloopt of ergens naartoe gaat :p

Snebbeltje 07-04-2013 22:12

Citaat:

Sarah schreef: (Bericht 33097527)
Mensen letten niet goed genoeg op je om te zien of je doelloos rondloopt of ergens naartoe gaat :p

Ja, dat weet ik op zich wel, maar... ja. Dat zeg ik ook wel tegen mezelf als ik alleen ergens loop, maar dat maakt nog niet dat ik me minder lisa voel. Ik heb het eigenlijk altijd, dat idee dat iedereen me in de gaten houd, en ik dwing mezelf wel de dingen te doen die ik moet doen enzo (boodschappen doen vind ik bijvoorbeeld erg vervelend, maar dat ontwijk ik niet), maar ik zoek het liever niet nog eens extra op.

Snebbeltje 07-04-2013 22:15

Maar hebben jullie daar dan nooit last van? Want toen ik donderdag even keek waarom mensen in de tuin aan het lachen waren (checken of ze om mij lachten) werd ik meteen achterdochtig genoemd, terwijl ik dat altijd heb/doe. Alleen omdat ik donderdag erg moe was en niet goed in mijn vel zat werd het meteen gelinkt aan achterdocht en niet-normaal. Maar ik hoor dat vaker mensen zeggen dat ze denken dat er om hen gelachen wordt. Dat is toch niet zo abnormaal?

Uomi 07-04-2013 22:22

Dat is niet abnormaal. Al heb ik het meestal meer met de combinatie fluisteren/lachen.

Uomi 07-04-2013 22:22

(Nu ik mijn post teruglees bedenk ik me dat iets niet normaal hoeft te zijn omdat ik het doe, maargoed :o)

Snebbeltje 07-04-2013 22:23

Citaat:

Uomi schreef: (Bericht 33097545)
Dat is niet abnormaal. Al heb ik het meestal meer met de combinatie fluisteren/lachen.

Ja dat is de meest verschrikkelijke combinatie. Maar zou jij graag een wandelingetje in je eentje maken?

Uomi 07-04-2013 22:28

Citaat:

Snebbeltje schreef: (Bericht 33097548)
Ja dat is de meest verschrikkelijke combinatie. Maar zou jij graag een wandelingetje in je eentje maken?

Dat lijkt me eigenlijk best fijn, ja. Mijn moeder maakt wel vaker wandelingetjes alleen, maar ze denkt ook altijd dat iedereen het raar vindt dat ze wandelt en niet eens een hond bij zich heeft.

En nu ga ik slapen, welterusten!

Snebbeltje 07-04-2013 22:32

Citaat:

Uomi schreef: (Bericht 33097556)
Dat lijkt me eigenlijk best fijn, ja. Mijn moeder maakt wel vaker wandelingetjes alleen, maar ze denkt ook altijd dat iedereen het raar vindt dat ze wandelt en niet eens een hond bij zich heeft.

En nu ga ik slapen, welterusten!

Ja precies, zo raar is dat niet dat :y Welterusten!

Pip 07-04-2013 22:36

Citaat:

Snebbeltje schreef: (Bericht 33097469)
Pip, het is echt makkelijker dan je denkt. Als je incalculeert dat de eerste dagen zwaar worden, maar dat je gewoon écht wil stoppen dan lukt het je. Sta jezelf toe om chagrijnig te zijn en je omgeving af te branden, waarschijnlijk nemen ze het voor lief, als het jou helpt te stoppen. En dan ga je tegen elke roker vertellen hoe smerig en ongezond het is en dat krikt je eigenwaarde en eigen motivatie op (y) Je kunt het echt wel pip!

*noteer*

Kareltje 07-04-2013 22:36

Citaat:

Snebbeltje schreef: (Bericht 33097539)
Maar hebben jullie daar dan nooit last van? Want toen ik donderdag even keek waarom mensen in de tuin aan het lachen waren (checken of ze om mij lachten) werd ik meteen achterdochtig genoemd, terwijl ik dat altijd heb/doe. Alleen omdat ik donderdag erg moe was en niet goed in mijn vel zat werd het meteen gelinkt aan achterdocht en niet-normaal. Maar ik hoor dat vaker mensen zeggen dat ze denken dat er om hen gelachen wordt. Dat is toch niet zo abnormaal?

Ik heb dat een tijd heel veel gehad, maar heb dat van me af kunnen zetten. Inmiddels denk ik: "Als ze het me niet zeggen, dan zal het wel niet belangrijk genoeg zijn" en "wat ze me niet zeggen, kan ik niet weten en daar kan ik me dus ook niet iets van aantrekken." en dat gaat wel prima (Y) Maar ik kan het me wel heel goed voorstellen en vind het wel stom dat je dan meteen achterdochtig wordt genoemd.

[QUOTE=Snebbeltje;33097548]Ja dat is de meest verschrikkelijke combinatie. Maar zou jij graag een wandelingetje in je eentje maken?[/QUOTEIk maak graag (maar te weinig) wandelingen in m'n eentje. Schijt wat mensen denken, ze zien me voorbij komen en ik zou net zo goed op weg kunnen zijn naar een vriendin of naar de winkel. EN ach, als ze wat denken dan doen ze dat maar.

Pip 07-04-2013 22:36

ik heb een smoothie gemaakt met o.a rucola en het is GOOR. gatverdamme wat een overheersende smaak.

Snebbeltje 07-04-2013 22:47

Citaat:

Ingegerd schreef: (Bericht 33097563)
Ik heb dat een tijd heel veel gehad, maar heb dat van me af kunnen zetten. Inmiddels denk ik: "Als ze het me niet zeggen, dan zal het wel niet belangrijk genoeg zijn" en "wat ze me niet zeggen, kan ik niet weten en daar kan ik me dus ook niet iets van aantrekken." en dat gaat wel prima (Y) Maar ik kan het me wel heel goed voorstellen en vind het wel stom dat je dan meteen achterdochtig wordt genoemd.

Hmm, ja dat soort dingen zeg ik ook wel tegen mezelf. Vooral 'je bent heus niet zo belangrijk dat iedereen op jou let, andere mensen denken vast ook aan hoe bang ze zijn dat anderen op hun letten en letten dus niet op mij'. Jammer genoeg maakt dat niet dat ik me minder zenuwachtig voel. De zweethandjes en de hartkloppingen gaan er niet van weg en ik blijf eraan denken. Als ik naar de supermarkt moet dan schop ik mezelf er wel heen en met dat soort gedachtes kom ik er wel doorheen (hoewel ik niet terug durf te lopen als ik een gangpad al voorbij ben). Dan bedenk ik me ook dat het nog belachelijker zou zijn als ik me door die angst laat tegenhouden. Maar ik ga het niet vrijwillig opzoeken door alleen een wandelingetje te gaan maken. Dat doe ik alleen als ik véél te vroeg ben voor een afspraak en dan voel ik me al helemaal ongemakkelijk.

Sigmund 07-04-2013 22:55

Sneb, ik ben even nog aan het zoeken naar die 'wanneer luisterde ik wat'-grafiek. Deze doet het in totaal, en per artiest (bovenaan kiezen)

Kareltje 07-04-2013 22:55

Maar ben je daar wel iets aan het ondernemen om die angst weg te nemen of niet? Misschien een hele domme vraag, omdat ik me voor kan stellen dat er veel grotere dingen zijn om je druk km te maken.

Kareltje 07-04-2013 22:56

Maar dat komt misschien lulliger over dan ik het bedoel :o

Sigmund 07-04-2013 22:57

Dit is ook leuk: Hoe mannelijk/vrouwelijk je luistert. http://playground.last.fm/demo/genderplot

Sigmund 07-04-2013 22:57

Hier snebbel, dit is 'm toch! http://playground.last.fm/demo/moody

DonaldFuck 07-04-2013 23:00

Citaat:

Snebbeltje schreef: (Bericht 33097524)
Maaar als ik alleen een wandeling maak, dan ben ik bang dat mensen kunnen zien dat ik doelloos rondloop :lisa: Dat ze dat pathetic vinden.

Lekker belangrijk wat random mensen op straat van je vinden.

Snebbeltje 07-04-2013 23:01

Citaat:

Ingegerd schreef: (Bericht 33097604)
Maar ben je daar wel iets aan het ondernemen om die angst weg te nemen of niet? Misschien een hele domme vraag, omdat ik me voor kan stellen dat er veel grotere dingen zijn om je druk km te maken.

Hmm nee, het hoort gewoon bij me denk ik. Ik heb niet het idee dat het zo abnormaal is, ik ben gewoon onzeker. Het is pas iets van de laatste tijd dat mensen tegen me zeggen dat het misschien wat overdreven is. Maar mijn moeder is wat dat betreft nog erger geloof ik.

Sigmund 07-04-2013 23:01

En ik heb vanavond 25 km gefietst, van Tilburg naar Schijndel. Lekker muziekje erbij en wobwobwob heerlijk.

E_Y_E 07-04-2013 23:07

Citaat:

Snebbeltje schreef: (Bericht 33097524)
Maaar als ik alleen een wandeling maak, dan ben ik bang dat mensen kunnen zien dat ik doelloos rondloop :lisa: Dat ze dat pathetic vinden.

Doelloos rondlopen is beter dan doelloos niks doen :D

E_Y_E 07-04-2013 23:07

Turk waar blijft mijn schaap

Lorelei 07-04-2013 23:08

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 33097156)
Trouwens Lorelei, die 5 mei was dan misschien overdag wel een succes, er zat echt een vies bitter einde aan :o

Oh? :o

Citaat:

Trimm Trabb schreef: (Bericht 33097157)
Omdat studeren suf is.

Ik heb volgens mij nog nooit motivatie gehad om te studeren. :o

Ik heb wel ooit motivatie gehad.. maar dit weekend was 't helemaal weg :p

Snebbeltje 07-04-2013 23:10

Thanks Sigmund! Dat zijn leuke appjes :)


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:31.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.