![]() |
ik niet
wel pas geleden een oud dagboek teruggevonden van mezelf. dat was van toen in in groep 3/4 zat :cool: kon echt pas NET schrijven... heel leuk om terug te lezen!! maar heb geen inspiratie/discipline/zin om het nu weer op te pakken..... |
jah, ik heb er een. Ze raden het eerst aan op de riagg. Toen had ik zoiets van nee dat wil ik niet, ik hou dat toch niet bij enz enz. Maar toen ik een leuk dagboek tegenkwam had ik het toch maar gekocht :o Schrijven helpt mij de chaos is mijn hoofd wat rustiger te krijgen :)
|
Ja, al heel lang eigenlijk. Ik schrijf niet heel regelmatig, ik denk zo ongeveer één keer in de 2 weken. Ik vind het fijn om even m'n gedachten gewoon kwijt te kunnen. Het is op dat moment alleen ik & dat papier, wat eigenlijk ook ikzelf ben... op een bepaalde manier. En het kan soms heel verhelderend zijn om dingen uit een bepaalde periode terug te lezen. Hoe je toen in het leven stond, wat je op dat moment van jezelf en je omgeving vond. Sommige dingen besef je op het moment zelf niet, maar als je het later terug lees begrijp je jezelf veel beter.
|
niet meer. Wel jammer eigenlijk, want de oude dagboeken zijn altijd leuk om te lezen. En waarom niet meer? Heb geen tijd meer... En dit forum is m'n dagboek :p (hoewel... laatste tijd ook niet echt meer... :s)
|
Alleen alsk me nie sow goe voel of juist supuhr blij..
Zorgt dak durna nie meer aan die dinge denk.. :) maar kwis et durna altijd.. dus digitaal dagboek kun je et nie noeme.. ;) |
ja, weblog
|
Citaat:
|
ja, al n jaar ofzo. ik schrijf daar bijna alleen maar zaken in die mij echt bezighouden, waarover ik pieker. als ik het op heb geschreven pieker ik er niet meer zo veel over.
|
keb dr net een gekregen met sinterklaas dus het was wel mn bedoeling ;) Lekker mn gevoelens van me afschrijven. Is goed voor je he
|
nee, wel een paar keer geprobeerd maar ik heb er de discipline niet voor om het regelmatig te doen.
|
Nou, ik heb er wel een, maar daar schrijf ik heel onregelmatig in.
|
ik houd er geen bij.. maar af en toe schrijf ik er wat in :) heb wel een lj waar ik bijna dagelijks iets schrijf
|
Ik ben er twee weken geleden wéér mee begonnen. Ik probeer 't elke keer, maar vergeet het. Er zitten dan gaten van 3 weken tot 2 maanden tussen :s
|
Ik heb een lj waar ik soms in schrijf, en als ik een andere manier nodig heb om me te uiten schrijf ik een nummer.
|
ja, de laatste tijd vooral. ik heb het nu ook echt nodig (problemen, enz.).
ik schrijf er ook wel leuke dingen in, maar ook niet regelmatig ofzo. gewoon als ik er behoefte aan heb. :o |
Ik hou geen dagboek bij, maar wel een schriftje waarin ik elke dag een gedicht schrijf over hoe ik me voel.
|
nee, belangrijke dingen zou ik wel willen opschrijven, maar ik vergeet het toch.
|
Ja, maar niet voor dagelijks.
Alleen als er iets belangrijks gebeurd is, of als ik ineens de behoefte voel. Het zijn dus meer losse stukken, dan het dagboekachtige van elke dag opschrijven wat ik heb gedaan. |
Soms schrijf ik 3 keer per dag, maar vandaag schreef ik sinds anderhalve maand weer. Ik schrijf omdat ik aan zoveel dingen denk en als mijn geest even leeg moet, schrijf ik alles op.
|
Soms ik schrijf ik een tijd iedere dag, soms weken niet.
Ik merk dat het me wel goed doet, meestal ben ik rustiger als ik verschillende dingen van me af heb geschreven. Soms schrik ik ook wel van wat ik schrijf, maar tis denk ik wel goed om dingen onder ogen te zien... En (bijna) alles wat ik schrijf vernietig ik, want ik wil niet riskeren dat het ooit gelezen wordt. |
Ja, al m'n hele leven zo ongeveer (nou ja.. vanaf dat ik een beetje fatsoenlijk kon schrijven). Vroeger gewoon soms voor de lol, maar sinds een paar jaar echt serieus en bijna elke dag. Het is fijn om mijn gedachten en gevoelens op een rijtje te zetten, ik zou niet zonder kunnen :o
En ik heb nog een klein boekje dat ik altijd bij me heb, maar dat is meer voor gedichtjes. |
ik hou een dagboek bij om mijn zieke geest een beetje te kunnen volgen :confused: precies, ik schrijf wanneer ik in de war ben.
dus niet elke dag. doordat ik schrijf werk ik aan de problemen in mijn hoofd. |
Ik houd geen dagboek bij, te veel gedoe. Wat ik wél doe, is al mn ontvangen smsjes opschrijven. Dat is trouwens ook veel gedoe :D maar zeker de moeite waard: Als ik het teruglees (heb al wat schriften vol) weet ik nog precies wat er rond die tijd gebeurde enzo. (y)
|
Citaat:
|
nee niet echt, schrijf af en toe wel wat dingen op in een schriftje. Maar omdat ik het moeilijk vind om te beginnen (alle namen voor mezelf uitleggen, etc.) doe ik het maar niet.
|
Ja, ik schrijf al m'n belevenissen, gedachten, gebeurtenissen, gevoelens, problemen, hersenspinsels en situaties op in schriften.
Ik ben er in oktober 1999 mee begonnen, en ben nu bezig in m'n 34ste schrift. Ik lees ook regelmatig terug, wat soms heel confronterend kan zijn. |
Ja, op het moment wel weer.
|
Ik heb er wel een (nou ja een schrift) maar schrijf er niet elke dag in ofzo. Gewoon als ik iets kwijt wil ofzo.
Soms omfdat ik een bepaalde geberutenis wil onthouden, soms om gewoon even mn hart te luchten of alleseen beetje ope een rijtje te zetten.. |
Ik heb het wel geprobeerd, maar het is me ten eerste te veel gedoe, ten tweede gebruik ik liever mijn geheugen dan een boekje om iets uit het verleden op te zoeken
|
Ik heb er 1, daar schrijf ik bij vlagen in. Dan twee maand niet en dan weer drie maand wel enz. Ik heb ook een virtuele en daar schrijf ik ook met vlagen in, maar dan nog minder...
|
geen geschreven dagboek, heb er wel eentje op internet. maar hou hem niet regelmatig bij, soms 1 zinnetje, dan weer een hele lap tekst
|
t forum is zo langzamerhand mijn dagboek
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:11. |