![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Lord of the rings hoort inderdaad thuis bij dingen als star wars en indiana jones, gewoon geniale trilogieen. :cool:
|
Al mijn favoriete films staan erin. Star Wars, Alien, Aliens, Leon, Godfather, Scarface en nog vele anderen. Ik mis echter wel een vermelding van Boondock Saints en Donnie Brasco.. nog 2 van mijn favorieten.
Het is wel jammer dat de oudere films vaak lager scoren, juist omdat het oudere films zijn en het internet nog niet bestond. Het feit dat Matrix hoger scoort dan Alien gaat mij te boven. Vergeleken met een nieuwe film is een film als Alien langzaam, en dat kan het popcornpubliek vaak niet waarderen. Hierdoor krijgt Alien te weinig waardering imho. Godfather is ook een redelijk langzame film, maar maffia kan maar op 1 manier goed verteld worden en dat is op de Godfather-manier. Science-Fiction kan op vele manieren vertoond worden, en dan hebben de nieuwe/snellere films bij het grote publiek een voorsprong. |
Citaat:
|
Citaat:
Geniaal verhaal, geniale dialogen., stijlvol... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Verhaal was niet ontzettend origineel.... Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
LOTR is eenmaal niet bijster origineel, the Matrix vind ik dan nog origineler... |
Citaat:
|
alsof die waardering voor de boeken er niet is...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Komt net uit 1975 ofzo... Maar er zijn gewoon veel stukken te langdradig... |
Citaat:
|
hmm, mijn voorgaande voornemen was om nooit meer goeie voornemens te hebben, maar nu ik dezelijst weer onde ogen zie, heb ik maar besloten om als goeie voornemen te hebben,deze lijst helemaal te hebben gezein voor t eind van het jaar.
juh :cool: |
Citaat:
LOTR is voor het eerst uitgegeven in de jaren '50, The Hobbit in 1937. Natuurlijk is LOTR meerdere keren uitgegeven en verbeterd, maar 1975 noemen als jaar van uitgave is volstrekte onzin. LOTR is absoluut een van de meest invloedrijke fantasy-boeken uit de geschiedenis dus om deze onorigineel te noemen is belachelijk. |
The Insider en Heat mogen wel wat hoger. Pieter Jan Brugge pwnage!
|
Wat een handig topic.
Ik vind dat ik toch ook maar weer eens aan de bak moet met films kijken :p En ik begin met Casablanca (y) |
Citaat:
Maar al voor die tijd werden er boeken en fantasy boeken geschreven, het is echt niet de god van de fantasy ofzo :p |
Citaat:
|
Ontopic: Barry Lyndon is één van de meest geweldige films ooit!
zeg King Ralph?...Hallo?... |
Zaterdag 15 januari, de nummer 1 van de lijst op television *23.10 Net5 wiej.
|
Ah geweldig :D
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Noem maar op waar het allemaal van gejat is dan... |
Citaat:
|
Citaat:
En die romans zijn er al sinds de middeleeuwen... |
Citaat:
|
Citaat:
|
99% van alle verhalen vertoond herkenbare structuren en elementen. dat het ene boek ouder is dan het andere, wil niet zeggen dat het dus origineler was, of dat het nieuwe gejat is
maar goed, gaat misschien wat offtopic;) |
Citaat:
Je kan makkelijk inspiratie zeggen. Maar LOTR is net zulk goed jatwerk als wat Harry Potter is. |
Oh wat post-modern :|
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:14. |