![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Of ik heb het natuurlijk verkeerd gelezen :o |
Citaat:
Mischien als hier van tevoren rekening mee wordt gehouden, en er dus iemand wordt gemaakt met als levensdoel onopgespoord te blijven na een misdaad. Maar je weet zelf ook dat we dat soort verhalen gerust naar het script van een slechte science fiction film kunnen verwijzen. |
Citaat:
|
The boys from Brazil dus.
Anyway, de meeste 'argumenten' tegen klonen berusten op dat soort populair-wetenschappelijke SF-onzin - en dat terwijl de meeste tegenstanders van klonen nog nooit van Asimov hebben gehoord. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
[QUOTE]Ik ben voor klonen, alleen niet van mensen. Dit zorgt er namelijk voor dat het moeilijk is personen te identificeren en dit zou mogelijk de misdaadcijfers de lucht in laten schieten. Het klonen van gezonde organen zou ik daarentegen een zeer goede ontwikkeling vinden, omdat veel mensen daarbij gebaat zouden zijn. QUOTE]
Organen kan je beter uit stamcellen laten ontstaan. Klonen is dom omdat de organen in questie van 'verouderd DNA' hebben. Kortere telomeren enzo. Dus veel grotere kans op mutaties. |
klonen van organen om mensenlevens te redden vind ik wel goed... maar mensen klonen of dieren ofz?? dat is toch.... dat doe je toch niet!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik vind niet dat klonen in zijn geheel verboden moet worden, maar wel het klonen om exacte kopieën van mensen te krijgen (is totaal zinloos).
Ik ben wel een voorstander van klonen om bijvoorbeeld nieuwe organen e.d. te verkrijgen |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Klonen moet verboden worden
Ben ik het NIET mee eens. Er zijn vast talloze ethische en religieuze bezwaren aan te wenden, maar die wegen in mijn ogen niet op tegen de medische toepassingen én, ook belangrijk, stel dat het in Nederland wordt verboden, er blijven landen als Engeland waar men deze wetenschappelijke ontwikkeling wél ten volste aanwendt. Willen we lichtjaren achterlopen? Ik dacht dat de gemiddelde Nederlander wat meer ondernemingszin had. Maar dit terzijde. Klonen is natuurlijk alleen verdedigbaar als het ook daadwerkelijk gebruikt wordt om zieke mensen te helpen. Naar ik meen kan bijvoorbeeld de ziekte Parkinson genezen/bestreden worden door resultaten geboekt bij therapeutisch kloneren. Kortom, ik ben voor klonen, zolang dit maar gebeurt om mensen te helpen, niét om een kat of iets dergelijks te dupliceren. Wel moet men zich niet blind staren op het klonen zelf, de resultaten zijn lang niet zeker en het is een zeer ingewikkeld proces. Met bijvoorbeeld Adulte Stamcelonderzoek zijn ook interessante resultaten te boeken. |
Religieuze meningen neem ik niet echt serieus. Omdat dat zulke meningen niet echt uit je eigen denken voortkomt, maar uit een stukje tekst.
|
Citaat:
|
Citaat:
Belthazor :evil: |
klonen (n)
Maak mensen op een natuurlijke manier en daarmee uit. |
Citaat:
|
Het valt me wel op dat veel mensen hier die tegen klonen zijn geen nuttige argumenten weten te geven. Willen jullie überhaupt serieus genomen worden, of post je maar lukraak een waardeloze niets toevoegende reply met dito mening?
|
Citaat:
|
Citaat:
Klonen van mensen is een beetje nutteloos maar dat is volleyballen ook, dus zo lang er geen goede reden is om het te verbieden en er wel redenen zijn om het niet te verbieden, lijkt het me redelijk nutteloos om het te verbieden. |
Klonen vind ik zo'n typisch voorbeeld van de mens die superieur wil zijn over zichzelf. Het nut ervan ontgaat me totaal. Zoals al eerder gezegd zitten er vooral veel nadelen aan, en veel goeds heb ik er nog niet over gehoord, als je het wil gebruiken voor organen betekent dat dat je een mens of dier zal moeten doden. Kloon of niet dat vind ik ziek!
De mens zou zich moeten concentreren op roeien met de riemen die die heeft en tevreden zijn! Wie ziet er enig nut voor een kloon in het dagelijks leven? |
Citaat:
|
Citaat:
Of bedoel je met 'roeien met de riemen die die heeft' dat we weer in holen moeten gaan wonen? |
Ik zou toch graag de mening van de TS hier over wilen horen eigenlijk :rolleyes: .
Maar iig: Ik ben voor stamcelonderzoek en het klonen van organen, dit kan de medische wereld een gigantische sprong voorwaarts geven. Het daadwerkelijk klonen van mensen is iets waar ik wel op tegen ben maar ik weet eigenlijk ook niet waarom, ik vind het gewoon een vreemd idee. (goede onderbouwing weer :| ) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
dat idee |
Citaat:
|
Klonen brengt tot nu toe nog teveel risico’s met zich mee, daarom vind ik het niet verstandig om dat nu te doen. Niet met dieren, maar zeker niet met mensen.
Volgens mij is er dan veel te veel kans dat er iets mis gaat. Als de techniek verder ontwikkeld is denk ik dat de voordelen groter worden als de nadelen. Het is dan een heel goede oplossing is voor, de wachtlijsten van ziekenhuizen. Het zal toch simpel zijn als je met een kloon een leven kan redden? Mensen klonen tot nieuwe individuen moet nooit gebeuren. Het zal veel te gecompliceerd worden als er opeens een jongere versie van jezelf rondloopt. Er zouden dat twee soorten mens komen; het origineel en de kloon. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nou, laten we er eens wat teksten uit de Statenvertaling tegenaan gooien: Citaat:
Citaat:
Citaat:
En dan hebben we nog de verzen die ons vertellen voorzichtig te zijn met onze beslissingen: Citaat:
Citaat:
Dit alles is niet mijn gedachtegang, maar ik wil alleen maar zeggen dat je in de Bijbel genoeg materiaal kan vinden tegen klonen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:22. |