![]() |
Citaat:
|
aangezien mijn topic werd gesloten vraag ik het hier: ik ben aan het denken om over te stappen op de nuvaring. het biedt (naa mijn idee) een aantal voordelen: de werking wordt niet beinvloedt door diarree en overgeven en je hoeft er maar 1 x per 3 weken aan te denken, je begint en eindigt altijd op dezelfde dag, dus dat is ook wel handig. nu wil ik graag een aantal ervaringen horen van gebruiksters :)
|
Citaat:
http://forum.scholieren.com/search.p...der=descending http://forum.fok.nl/topic/749472/1/50 |
Ik wil graag veranderen van pil... Ik slik nu 2 jaar stediril 30 en het heeft me nooit echt bevallen, meer hoofdpijn, ergere stemmingswisselingen, gewichtstoename *door gewoon het zelfde eetpatroon*
Kan je gewoon naar de dokter toe gaan en vragen om een andere pil, of moet je daar echt goede redenen voor hebben?? En hebben mensen die zijn overgestapt van stedril 30 naar een andere nog tips, welke pil jullie hebben gekregen enzo? :) |
Citaat:
|
Citaat:
ooh oke :) ik ga iig snel een afspraak maken :cool: bedankt :) |
Citaat:
|
Ben ik de enige die vaker panisch is over de pil? Laatst bv: ik had de pil ingenomen en doorgeslikt met water, een minuut of 5 erna moest ik heel hard niesen, ik haal me dan meteen weer in mn hoofd dat ik de pil heb uitgeniest, terwijl dit vrijwel onmogelijk is, toch? Hetzelfde heb ik wel eens met hoesten na het innemen van de pil, dat ik de pil uithoest ofzo :o
|
De pil uitniesen :D ik denk niet dat je je daar zorgen over hoeft te maken ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb zondag mijn laatste pil geslikt(2 strippen achterelkaar), en ben vandaag(woensdag) pas ongesteld geworden.
Eigenlijk was ik van plan donderdag weer aan een nieuwe strip te beginnen zodat ik van het weekend niet/weinig ongesteld ben, maar ik had niet verwacht zo laat pas ongesteld te worden. Is het een slecht idee dit nu alsnog te doen? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zou ik dan ook nu al kunnen beginnen? Het is nog maar net het begin en heel weinig enzo. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ga vanplaats overstappen op een andere pil, met de Nuvaring beginnen.
De mindere hoeveelheid hormonen die je binnen krijgt lijkt me wat beter en hoef er teminste niet elke dag aan beginnen :) |
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb hetzelfde probleem.. Perongeluk vanochtend 2 pillen geslikt. Ik vraag me nu af of dat slecht voor je is.. maakte me wel even zorgen! Zijn er bijwerkingen? Geestelijk of lichamelijk? En wat kan ik nu het beste doen? Morgen gewoon de pil weer slikken of een dagje niet? Ik moet er nog maar 5, maar wil daarna een extra strip doorslikken (dat wilde ik sowiezo al.. ) Help! Alvast bedankt! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik ben vorige week woensdag (de eerste dag van mijn menstruatie) voor het eerst begonnen met de pil te slikken (microgynon 30).
nou ben ik nog steeds ongesteld, terwijl mijn menstruatie mestal een dag of 5 duurt, in iedergeval geen 9 dagen! ik vroeg me af of jullie dat ook hebben gehad? of het normaal is? |
@morango:
Wellicht dat je lichaam moet wennen aan de hormonen die je nu binnenkrijgt? |
@ morango:
toen ik met m'n allereerste strip van de microgynon begon, ben ik een maand lang ongesteld geweest. toen ik m'n eerste stopweek had, was ik ook nog ongesteld en toen ik met een nieuwe strip begon, was alles weer normaal. dus niet zoveel zorgen maken, als je na het slikken van 3 strips nog ongesteld bent, moet je ff naar de dokter gaan. |
Ik heb mijn pil doorgeslikt. Nu was ik hem de laatste week op de dinsdag hem vergeten. Ik heb hem toen nog om half 12 geslikt. Aangezien dit in de vakantie was, was dit denk rond 12 uur te laat.
Maar ik heb hem toen doorgeslikt. Ik wilde eigenlijk hem een week doorslikken. Maar nu ben ik hem gister weer vergeten. Nu nam ik hem de hele week al om half 9. En heb hem gister pas om 12 uur geslikt. Dus meer dan 12 uur te laat. Maar ik wilde eigenlijk stoppen nu. Dus heb vandaag niets genomen. Maar nu zegt pilvergeten.nl dat je bij de eerste week zelfs een morningafterpil moet nemen. Heb ik dus niet gedaan. Ik heb woensdag en afgelopen weekend nog wel sex gehad zonder condoom. Maar dit is dus niet mijn eerste week. Omdat ik hem een week wou doorslikken. Iemand tips wat ik nu moet doen? |
Citaat:
Tzal inderdaad wel geweest zijn dat k moest wennen aan de hormonen ofzo.. |
Ik heb sinds een week of 2 op verschillende plaatsen verschrikkelijke jeuk: op mijn billen, in mijn knie- en elleboogholtes, op mijn ellebogen :s. Zouden dit bijwerkingen kunnen zijn van de pil? Ik neem Meliane, nu ongeveer 2 maanden.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb vanochtend de nuvaring opgehaald bij de dokter en hij was er heel enthousiast over :cool:
alleen je moet hem natuurlijk op je eerste dag van je menstruatie innemen zodat je gelijk veilig ben, maar kan je hem ook later innemen zodat je dan 7 dagen niet veilig ben, maar gewoon een condoom gebruikt dan? Ik ben 2 keer achter elkaar ongesteld geworden namelijk *gestopt met de pil* en dit is dan ong mijn 5de dag, kan ik hem dan nu ook innemen? vergeten te vragen bij de dokter :o |
De nuvaring moet je toch niet innemen...? :o
|
In doen :bloos:
|
Ik heb regelmatig blaasontsteking en heb daar vroeger ook altijd kuren voor gehad. Op een gegeven moment heb ik ditzelfde medicijn (nitrofurant 50 mg) voor een jaar meegekregen om preventief elke dag 1 pilletje te slikken. Ik ben daar echter al heel snel mee gestopt en had dus nog een stapel van die pillen liggen. Zo nu en dan als ik weer eens wat op voelde komen nam ik er dan gewoon eentje.
Nu had ik laatst de dag nadat ik seks had gehad weer blaasontsteking en toen ben ik weer met die pillen begonnen. Elke avond bij het eten nam ik er een, en een paar keer 's ochtends ook. Ik bedacht me alleen later pas dat dit misschien wel een anibioticum is en inderdaad is het dat volgens mij. Ik weet dus nu niet zo goed wat ik moet doen. Ik was net in de derde dag van mijn strip. |
Citaat:
lees eens de bijsluiter? |
Citaat:
|
Oh ik zie net op de apotheek site dat het de werking van de anticonceptiepil NIET beinvloed. Fieuw :P
|
Citaat:
|
Citaat:
Jullie zeiden dat dit geen kwaad kon he, gewoon mn strip opmaken ( dus iets van 4.5 week de pil slikke ipv 3 ) maar dan erander ik mn cyclus toch wel helemaal? |
Ja, dan zal je onttrekkingsbloeding wel op een andere dag van de week beginnen dan eerst. Je kunt wel uit een nieuwe reservestrip nog een paar dagen erachteraan de pil slikken zodat je stopweek op dezelfde dag begint als dat-ie altijd deed.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik ben juist heel ontevreden over de nuvaring:( |
hee, heb even een vraagje,
ik gebruik nu sinds ongeveer een maand de pil, maar weet iemand na hoe lang de pil echt werkt en betrouwbaar is? want ik vrij nu altijd met een condoom, maar ik wil het ook eens zonder condoom proberen, maar het moet natuurlijk wel veilig blijven. xxx |
ligt er aan als je op je eerste of tweede dag van je menstruatie bent begonnen direct, anders na een strip ofzo.
Moet je even in de bijsluiter kijken of wachten tot iemand reageerd die het helemaal weet. |
oja ik had reageerd met en d geschreven, volgens mij is het met een t. Anders gaat iedereen me weer verbeteren he :D
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:23. |