![]() |
Mijn opa
Mijn opa Mijn opa Mijn opa In heel Europa was er niemand Zoals hij Mijn opa Mijn opa Mijn opa Niemand was zo aardig Voor mij Waarom spoken er zulke vrolijke liedjes door m'n hoofd? Maar aan de andere kant waarom ook niet |
Het is nog niet wat het moet zijn,
Het is nog niet wat het worden zal Maar zal het ooit zijn wat het worden moet... |
Niemand wist het antwoord en ik zweeg-
gebeden werden nooit verhoord en ik reeg mijn tegenstanders aan hetzelfde zwaard. Hoe meer men denkt, hoe meer wegen ons van het einddoel af zullen brengen. Laten we het denken overslaan, laten we vrijen en de wereld redden. Maar dat laatste kan morgen ook wel. |
Rauwkost.
We aten dagen lang komkommers toen je dood was en daarna. _________ Blieb God die de wereld op zijn personal computer schiep. _________ Ik zal je vergeten. Vergeet je ook van mij? _________ |
Op een feest:
Jas kwijt Vriendin verleid Niets dan spijt |
weet ik nog waarom ik
naar gebogen brieven zoek met van die randjes die vergeeld en verzacht zijn ieder moment breken liever verscheuren deze zwakste schakel uit een kettingbrief |
O mensen,
O wensen, Sterf in uw hebzucht, slaap terwijl u tracht te vlucht- en voor de held die ik ben. Ik richt u te gronde, noodzakelijk die zonde, sterf, mens. Dat is mijn wens. |
Citaat:
|
Ik ken nog een rijmpje, dat ik heel lang geleden verzonnen heb, toen men mij nog kon omschrijven als een extreemlinkse militant. Hier is het:
Not willing to share. Not wanting to give. Deserving to die. Too selfish to live. |
het kleine meisje keek in de spiegel en zag
een klein meisje in de spiegel |
Een zwarte dag voor aapjes,
want hun alfaman is dood. En een vreemde dag voor schaapjes, want hun herder heeft geblowt. :confused: |
Citaat:
|
Je zit daar maar, zo naast me.
Stoïcijns, ijskoud. Zo onverholen egoïstisch, dat je enkel warmte doorgelijdt. En dat dus die buurvrouw van je, meer voelt van mij, dan jij. |
Citaat:
|
Citaat:
|
tik
tik tik tik 4 seconden voorbij. Had er maar 4 nodig. Nu sta ik hier, perron nummer 4. NS nu wel op tijd, nu nog langer wachten, zij, 4 seconden verweg van hier. |
Vermoorde onschuld
Als ik haar bezag, - haar onschuldig lief gezicht - dan dacht ik: nee, te jong nog. Als ze mij beziet, - haar lippen te rood, haar borsten te groot - dan denk ik: nee, véél te oud. |
Citaat:
|
ik
weet niet wat ik met dit leven moet met wat ik weet; ik moet dit leven niet |
‘Ik mis je’ werd er gefluisterd
in de drukte die me bewoog giechelend liet ik weten dat ik niet verdwenen was maar gewoon even weg |
Ver voorbij de regenboog,
is een plaats waar jij kan rusten. Daar kan jij, met een wakend oog, zien hoe wij je grafsteen kusten. We zeggen je misschien vaarwel, maar altijd zal jij bij ons blijven. |
Door het gedicht van Reem een beetje in de Sinterklaas stemming gekomen.
Geen meesterwerk, erg simpel: Vijf december Kan je opnieuw leren geloven In synthetisch witte baarden, Gladde daken met paarden. Laten we brieven naar Spanje schrijven om te vragen of het dit jaar niet één avond, maar heel het jaar gezellig mag blijven. |
Hoe mijn volslanke vriendin door Jezus gered werd en mijn ex werd.
Mijn balletslet koket, zei een gebed en werd gered, ze ging toen ontzet van gezet naar skelet, weg volle tet. 't Was uit met de pret. |
Vanwege dit topic.
Voor Firdaus Ik voel me warm en ziek, en een beetje misselijk. Niet zo engergiek, ik loop niet over van geluk. En daar is Firdaus, om m'n dag te vergallen. Gemene kletskous, met reusachtige wallen. Koningin der vandalen, terreur met effect. Maar ze is vol idealen, en krijgt m'n respekt. Kuis onbevlekt, genoeg intellect, geen dialect, zedig bedekt, allemaal, en opgewekt, bijna perfect. Maar helaas digitaal. |
blaadjes aan de bomen
gaan niet zomaar dood ze worden eerst nog heel mooi geel en dan nog heel mooi rood |
A H
Roerbakgehakt. Bonus donuts, per stuk verpakt. |
Citaat:
Jij maakt echt vrijwel altijd goede gedichten, bravo! |
Is het zinnenbedrog
of is het echt een schaterlach die hinkel-pinkelt van de trap? Een echo van je jeugd, een déjà vu van die toen nog goede grap van je opa |
Het is vijf voor twaalf,
minuut voor zonsopgang. En toch voel ik hoe reeds roodroze schemeringen staan te popelen in het kille zwart. Voel jij hen ook? |
Zeg nou zelf
Wat je zegt ben jezelf, zeker als je het tegen jezelf zegt. |
Misschien droom je me dood
duld je geen tegenspraak meer op je lippen (ik wist ook niet dat zij het eraf kuste). |
en zo kwam dus mijn buurvrouw
vertellend van vreemdgaande mannen "Tuig van de richel!" zoals ze dat zo mooi kon zeggen niet anders dan verhalen die ze vertellen van vrouwen... Ben je er nog? |
Alles is dood en ook wij vergaan - wijl we starend
staan aan de mazen van de maatschappij. Het visnet sluit zich om ons en om ons dansen de doden want alles is dood en ook wij vergaan wijl we starend staan aan de rand van de afgrond en jouw mond de mijne raakt. |
Citaat:
|
Ik kan de
hele wereld uit. EDIT: of is dit beter: Ik kan de hele wereld aan (uit). |
Ik vind de eerste beter! :) Anders verklap je nou net het ene waar je zelf over moet nadenken, wat het gedicht leuk maakt.
Ook nog iets korts van mij: GEDICHT En vervolgens weer door jou geopend. |
Zoekend
Dolend 1 speld, Duizende hooibergen Verward Verdwaald Je hebt nog wel gebeld Maar wat heb je te verbergen? Ik dacht ik post er ook eens een, niet dat ik er zo kapot van ben maar het meeste wat ik schrijf is redelijk cliche, dus heb ik deze maar eventjes terplekke verzonnen |
Dienstmeid + Liefdesgodin.
Beveel me op mijn knieën te gaan dwing me mijn taak uit te voeren geef me een zoen als ik het goed doe en sla me als als het niet zo is er is geen tussenweg voor ons niet hier en niet nu dat pad is verbannen verbannen naar een andere liefde omarm me terwijl je me wurgt zing een liefdeslied als je me de dood injaagt Ook een keer een gedicht gepost. God ik voel me zo onzeker tussen al jullie dichters, lol. |
Rond de dood zond de goot ademstralen
van kale bomen naar mijn dromen - en veracht de man die verwacht dat hij komen kan. Neen, prijs dan het kind dat altijd wint waar verlies een raadsel is. Liefde slechts een gok blijkt en lijkt niet alles dood na ouderdom? Alles is krom, want niets mag recht en pleiten slechts onecht wanneer de rechter vraagt wat waar is. |
Mijn hart is leeg
als de klankkast van een gitaar die de gedachten aan jou juist op tafel veegt bij het trillen van iedere snaar Mijn hart weet het niet Onvoorspelbaar als een dirigent Hij voelt liefde als ik je spreek of zie maar verwarring als je weer zo onbereikbaar bent |
perron 3
wolken wenen ijskoude tranen treinen razen de tijd voorbij versprekingen branden op mijn tong onuitgesproken letters woorden zinnen verlangens naar zoveel meer |
Citaat:
Die van jou vind ik echt heel gaaf! |
Rokersgezegde:
De long verwijt de luchtpijp dat ie zwart ziet |
Oh, lichtbruine pruimpriemel,
Wat beobachtet zie nu? Wat blaft mijn maneschijn, Wat hoest mijn konijnehoed? In een drie-draaier vond ik getalletjes, met een waterkanon bedrijf ik oliegargisme. Toch bibbert mijn rokvastheid in\'t fluwelen kakkerlakker exoskeleton, zoals Zans van Honneveldt weet. Vier twee drie, hoeveel is pi, en poep rijmt op koek, behalve dat het een \'p\' is. |
Amen amen en de rest bleef achter de ramen omdat donker-
duister zwart niets was dan een kleurloze achtergrond. Heil de poëzie, zij is dood. Heil de nieuwe generatie, zij is doods. En terstond lag in de sloot een zestienjarige, klagend over het alcoholgehalt- de maan was al dagen onder. |
Café au lait.
Roerend door mijn leven, diep zwart en bittersterk, knoei jij er sneeuwwitte melk doorheen. De substanties mengen zich, en worden samen één. |
weliswaar niet kort, maar het hoeft niet in een eigen topic he.
Ik heb gehoord van zwarte harten, of harten die breken van verdriet. Maar harten die uit vliegen gaan, kende ik tot nog toe niet. Ik wilde het enkel even luchten, maar daar ging het, zomaar, snel. Nog voor ik het besefte was 't weg en riep opgewekt ''vaarwel!''. Het was misschien wat zwaar, of te lang niet verliefd geweest. Wellicht wilde het zich doneren, 's ook maar waar je naar streeft. Maar ik lig hier, wat bleek en vooral leeg. Ik mis het geklop en het getik. En ik blijf me nu maar afvragen: Wie ben ik toch, wie ben ik? Zo zonder hart is dodelijk saai, ik raad het echt iedereen af. Als mijn hartje ooit nog terugkeert, mag het meteen mee in mijn graf. |
Niets is iets:
Niets Niets? Waarom is daarom: Daarom Daarom? Ik ben iets, Waarom? Daarom! Niets |
Het zetten
van puntjes op de i is meestal overbodig want vaak heeft de i er maar eentje nodig |
@ Quis: Ik vind jouw stijl van schrijven toch zo leuk en goed! :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:40. |