![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Oh, ik ben uiteraard niet geïnteresseerd in algemeenheden a la 'de uitdijende hemel is hetzelfde als het heelal', waarschuw ik maar van tevoren. Dit omdat ik weet dat discussies over de islam extreem langdradig zijn en gekenmerkt wordt door fanatiek verdedigen van de meest vergezochte aannames en interpretaties tegenover botte feiten. Tevens ben ik op de hoogte van alle werken van de god van het islamitisch creationisme, Abou Yahyah, en kan zijn werken met twee vingers in mijn neus weerleggen. Gewoon even om herhaling te voorkomen. |
Citaat:
|
Citaat:
Waarom quote je me uberhaubt als je niet over de inhoud van de post wilt spreken?? Waarom doe je dit telkens weer?? Ik reageer letterlijk op alles wat je zegt. Alles is duidelijk weerlegt en dan kom je met "Jawel, ik begrijp de dingen wel zoals je ze zegt." en vervolgens negeer je elk woord dat ik geschreven heb. Dit was mijn reactie op jouw post, lees het eens voordat je weer reageert. |
Citaat:
|
Citaat:
Mijn geloof is mijn wetenschap en van mijn kant is alles gezegd wat er te zeggen valt over dit onderwerp. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Verhalen over vliegende magische paarden zijn geen echte aanwijzingen, of wel dan? Maar als zulke sprookjes jouw wetenschap zijn dan valt er inderdaad niets meer over te zeggen. Eerlijk gezegd snap ik niet dat je het zelf wel serieus neemt. |
Citaat:
Ten tweede heb je die 'mening' NOG STEEDS niet ontkent. Wat is er mis mee? |
Citaat:
En ik heb die hele enquete niet ingevuld want ik vind hem slecht dus nee, dan ga ik ook geen antwoord geven op die vraag. |
edit: i was annoyed
|
Citaat:
|
Citaat:
|
En de leider van een anti-semitische cult.
|
Citaat:
-ontstaanswijze van de aarde -samenstelling en ontwikkeling van de atmosfeer -ontstaansperiode en ontstaansgeschiedenis van alle diersoorten inclusief de mens Om maar een stuk of vijf dikke fouten uit de koran te noemen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
http://www.ihr.org/jhr/v16/v16n4p35_Weber.html Trouwens zegt de zogenaamde 'Godwin's law' enkel dat als een internet discussie maar lang genoeg duurt iemand Hitler of WWII gaat noemen. Dat heb ik niet eens gedaan. Ik heb het alleen maar over anti-semitisme gehad. En dan nog, Godwin's law zegt niet dat het een drogreden ofzo is. Sterker nog, ik maak niet eens een argument. Er zijn genoeg verificeerbare feiten waaruit je kunt conluderen dat deze man een cult of sekte heeft en dat hij een anti-semiet is, ookal claimt hij dat de evolutietheorie de grootste bron van anti-semitisme is. |
Citaat:
Een mailtje waarin ik hem wijs op citaten en fouten daarin werd helaas nooit beantwoord.. past zeker niet in zijn islamitische realiteit. Ook zijn boek over de wetenschappelijke wonderen van de koran, waarvan ik verwachtte dat Mahdaoui zou gaan citeren, is overigens kostelijk vermaak. Wie dacht dat men op tv goede schlemielen kan uitbeelden, ik verzeker u, bij deze auteur heeft het geschreven boek op dit gebied nog niet aan kracht hoeven inleveren. (y) |
aangezien TS vrolijk meedoet met offtopic posten ,kan deze wel dicht
|
Citaat:
Wel een paar dingetjes: 1. Blijf alsjeblieft ontopic (d.w.z. beperk je tot discussies over de vragen van de enquete), anders gaat het alsnog dicht. 2. Gedraag je: geen vervelend taalgebruik o.i.d., anders sluit ik 'm weer. |
Citaat:
Of als ik drugs gebruik omdat ik depressief ben, dan voel ik me goed door de invloed van drugs. Ik ben dan verdoofd en het voelt goed... maar zijn drugs dan goed? Ik kan ook met de echtgenote van een ander naar bed gaan. En met haar zal ik me goed voelen tussen de lakens. Maar is overspel dan goed? Zo is dat ook bij het zoeken naar je levensovertuiging. Als je alles wilt doen en laten wat op je hart ligt, dan zul je de God van de christenen waarschijnlijk verwerpen, omdat je je heel rot zult voelen bij het onderzoeken van God's wetten. Je zult dan eerder een religie kiezen die bij je past (of moet ik zeggen: een die met je gevoelens overeenkomt?), maar in dat geval ben je niet meer genuanceerd op zoek. In plaats van toe te geven dat je een zondaar bent, zoals Jezus wilt, zul je eerder bij een sekte gaan die zegt dat goede daden de slechte daden ongedaan maken (zelf-rechtvaardiging: je wilt niet toegeven dat je hulp nodig hebt, maar je wilt het zelf oplossen). Als je nederigheid wilt vermijden, dan laat je je beïnvloeden door je gemoed. En zo zul je nooit tot de volle kennis van waarheid komen. |
Voor de verandering ben ik het een keer met je eens Freddy. Natuurlijk is goed maar een subjectieve benaming maar over het algemeen zullen mensen aggressie, overspel en drugsmisbruik niet goed vinden. Dat iets goed VOELT betekent het niet per definitie goed IS.
En dat is nou precies het punt! Dat geloven goed voelt betekent niet dat hetgeen wat je gelooft waar is. Maar in jouw geval maakt het kennelijk niet uit of het waar is, want het voelt immers goed en daar gaat het uiteindelijk om... Maar hoe kun je geloven dat "God's Woord" (de Bijbel) de waarheid is? In een vorige reactie gaf ik al aan dat het tegenovergestelde waar is... |
Nee, ik voel me juist niet goed, omdat ik me ervan bewust ben dat ik een zondaar ben. En vanuit deze diepte roep ik tot God om Hem te vragen of Hij mij uit deze ongerechtigheid redden wilt. Die redding is nu volbracht in het werk van Jezus op Golgotha en ik voel me helemaal niet goed bij het idee dat Jezus voor elk van mijn zonden gemartled is geworden en daarna gedood.
Ik kan geloven dat God's Woord de waarheid is, omdat God mij dat geloof gegeven heeft. In dat waarachtige Woord van God is belooft dat God die gave zou schenken aan mensen van goede wil. Die belofte heeft Hij nu waargemaakt, want ik heb het geloof ontvangen. Het voelt goed om vrij te zijn in Jezus en deze vreugde is echt. Het besef echter dat Jezus voor mijn redding moest lijden, maakt me verdrietig. Ik zou veel liever gezien hebben dat de beker aan Jezus voorbij ging, maar dan zou niemand van ons het leven kunnen hebben. Niet eens voor korte tijd. Ook niet als ik voor mijzelf aan het kruis zou sterven. Ik wou dat ik Jezus die last had kunnen ontnemen, maar ik ben onrechtvaardig en ik verdien gestraft te worden. |
Citaat:
Zelfs als je dat voor jezelf nog niet kunt toegeven blijft het je hele betoog ondergraven. Mensen zouden mij terecht ook niet serieus nemen als ik riep in Ahti te geloven omdat die als heerser van het water heeft voorkomen dat ik mijn kinderbadje ben verzopen. |
a) In welke God(en) geloof je?
God, de Drie-eenheid, de God van het Christendom b) Waarom geloof je in jouw God en niet in een andere God? Omdat Hij de Weg, het Leven en de Waarheid is c) Waarom is jouw religie correct en zijn alle andere religies door mensen bedacht? (want er kan maximaal één religie de juiste zijn toch?) De kern van de meeste religies is hetzelfde. Omdat ik het christendom aanhang, is dit voor mij correct, omdat het de Waarheid is. (ik weet het een cirkelredenering, maar het is gewoon een kwestie van geloof) d) Als je kijkt naar de beweegredenen van aanhangers van andere geloven, zie je dan ook overeenkomsten met jezelf? Ja, heel veel. e) Hoe komt het dat de meeste mensen zo misleid zijn? (want de meeste mensen geloven in andere religies en goden) Dat is het werk van de duivel. f) Wat geloof je en waarom geloof je dat? ehm, zie a? g) Zou het mogelijk kunnen zijn dat jij, evenals de aanhangers van andere religies, misleid bent door je eigen beweegredenen? (meestal emotionele overwegingen in tegenstelling tot rationele) Nee, want ik geloof h) Kun jij je voorstellen dat iemand in een andere God als die van jou gelooft? Waarom wel/niet? Bijvoorbeeld in Thor (Germaanse God), Manitou (God van Indianen) en Allah (Islamitische God) en alle dingen die daar bijhoren. Met name de verhalen over bovennatuurlijke en magische gebeurtenissen. Ja en nee. Ik kan me voorstellen als iemand heel anders is opgevoed dat diegene daar in gelooft wat hij/zij heeft meegekregen vanuit die omgeving. Cultuur speelt daarbij ook een rol. Aan de andere kant ben ik overtuigd van mijn eigen geloof, en daarom onvoorstelbaar dat er iets anders is dan dat. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Jawel hoor, zeker is een hallucinatie van echt te onderscheiden.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Mocht dit niet zo zijn, dan zie ik uiteraard graag de publicatie tegemoet waarin men nieuwe waarnemingen deed die tegen de bekende feiten in gaan. |
a) In welke God(en) geloof je?
Mijn God heeft niet echt een naam. Ik noem hem/haar liever 'Bron van alle goeds'. b) Waarom geloof je in jouw God en niet in een andere God? Omdat ik niet geloof in een kleuter met een poppenhuis. c) Waarom is jouw religie correct en zijn alle andere religies door mensen bedacht? (want er kan maximaal één religie de juiste zijn toch?) Mijn religie, of beter gezegd 'geloof' omdat het niet echt een erkende religie ofzo is, gaat niet uit van een zekerheid. d) Als je kijkt naar de beweegredenen van aanhangers van andere geloven, zie je dan ook overeenkomsten met jezelf? Weinig. e) Hoe komt het dat de meeste mensen zo misleid zijn? (want de meeste mensen geloven in andere religies en goden) Dat gaat natuurlijk erg ver terug.. en waarschijnlijk ben ik zelf ook misleid. f) Wat geloof je en waarom geloof je dat? Ik geloof dat er een bron is van alle goeds, een soort God. Totaal niet zoals een mens. Waarom ik het geloof weet ik niet precies, eigenlijk omdat ik het wíl geloven. Op deze manier heb ik houvast aan iets. Misschien komt het uit mezelf en misschien is er écht een God zoals ik geloof dat die er is. g) Zou het mogelijk kunnen zijn dat jij, evenals de aanhangers van andere religies, misleid bent door je eigen beweegredenen? (meestal emotionele overwegingen in tegenstelling tot rationele) Ja. h) Kun jij je voorstellen dat iemand in een andere God als die van jou gelooft? Waarom wel/niet? Ja. Wat je gelooft heeft vaak ook met opvoeding en cultuur te maken. Ik hoop dat dit uitgebreid genoeg is ;) |
p.s. wooow ik ben echt de jongste hier... :p
|
Citaat:
|
Citaat:
Ook kun je in een hallucinatie beelden zien die echt lijken en, zoals jij zegt, niet van echte waarneming te onderscheiden zijn, maar dan nog, weet je, dat het niet echt is... ook al lijkt het wel echt. Verwarring kan dan maken dat iemand zo'n begoocheling als echt omschrijft. Een mens kan zich hierdoor enorm laten misleiden. Mij lijkt ook dat er veel religies zijn ontstaan door het gebruik van psychedelische middelen. Dat ik in God geloof is, omdat God met mij bezig is en ik kan me ook met God bezighouden. Mijn beleving staat daarbij ook nog eens bevestigd in de heilige Schrift en dat stond daar al voordat ik het ging beleven. God is trouw. |
Citaat:
|
Citaat:
Hmm.. Het is niet zo zeer een bron van 'alle' goeds, meer een bron van goeds. Een bron van troost en hulp. Een soort houvast.. |
Citaat:
|
Citaat:
Ietsisten.. dat woord kende ik nog niet eens :p Ik ben inderdaad vaag... maar eigenlijk nóg vaag.. ben zelf eigenlijk ook nog op zoek naar wat ik nou wel en niet geloof :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hallucineren daarentegen heeft niets met begrijpen te maken. Je wordt met verwarrende visioenen bedrogen en als mens begrijp je er helemaal niets van. Een hallucinatie is een mysterieus gegeven dat mogelijk van boven afkomstig is, van een hogere macht. Waarheid wordt verkondigd in de taal waarin jij spreekt, daar kun je niet omheen. En oorlogen zijn een gevolg van de slechte eigenschappen van de mens in het algemeen. En ik geef je gelijk als je bedoelt dat er een geestelijke strijd gaande is tussen 2 groepen. De ene groep zegent en de andere vervloekt. Tot welke groep nu behoor jij? |
Citaat:
|
Citaat:
Maar om te begrijpen wat liefde is, zijn levenservaringen nodig. Als je te horen krijgt van het martelaarschap van Jezus, dan begrijp je heus wel dat Hij dat uit liefde gedaan heeft. En zodra je die liefde voor waar aanneemt, dan zal de heilige Geest jou helpen om de gevolgen te kunnen dragen. Deze gevolgen vloeien voort uit die keuze, dat partijschap voor Jezus, namelijk dat mensen jou hekelen omdat zij tegenstander van Jezus zijn. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dan is er ook nog iets dat we feitelijk moeten onderscheiden: illusies. De oorzaak van de meeste geestverhalen, namelijk overgevoeligheid voor straling. Dat veroorzaakt illusies waarin mensen geesten zien. Vandaar dan ook mijn bekende uitspraak dat sceptici nooit geesten zijn, ze zijn domweg niet vatbaar voor de macht van suggestie die voor anderen wel geldt wanneer ze illusies ontwikkelen. Overigens vallen ook alledaagse dingen hieronder. TL balken lijken constant licht te geven, maar dit is een illusie, het ding flitst zeer snel. |
Citaat:
Wat je zei over de oorzaak van hallucineren is waar: meestal heeft het met drugs, ziekte of ondervoeding te maken. Ik persoonlijk sluit het werk van een boze geest niet uit als oorzaak. Maar ik beschouw een openbaring of een visioen van God toch echt niet als een hallucinatie. Een hallucinatie is nep. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:21. |