![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En van de week probeerde het aantal mensen uit een volle en lange intercity dubbeldekker zich in een enkele spitstrein te wurmen. Dat was grappig. Ze riepen toen ook om (half 9 's ochtends) of er ook mensen waren die het niet zo erg vonden een half uurtje later te komen en of zij misschien even uit wilden stappen :D En op die spitstreinen staat Cityhopper geloof ik, dát zijn pas irritante treinen zeg. |
Citaat:
Citaat:
|
Up.
Vroeg mij af, wanneer gaat DD-AR in de revisie? Het zal eens tijd worden? Naar ik mag aannemen gebeurt dit (pas :() na de revisie van ICM? De SGM IItjes worden in Randers gereviseerd, dus ik neem aan dat niet zoveel invloed hierop heeft, of zou DD-AR ook naar Bombardier kunnen? Deadlock, commendatore, quantes, REIE naamzoek. |
Mag het ook in niet-trein-nerden-taal?:(
|
Er is nog niet eens gesproken over een revisie voor de DD-AR (ouwe dubbeldekkers). Vooral omdat het met getrokken treinen heel makkelijk is om alleen de locomotieven te doen ;)
Maar waarschijnlijk gaan na de ICM'en inderdaad de DD-AR's, aangezien er geen ander oud materieel is dat nog in de revisie moet daarna (behalve dan hier en daar Plan V, maar die gaan hooguit voor kleine revisie). |
Citaat:
Elke ochtend als ik met de 5000 of 5100 reis (Rotterdam - Den Haag) hoop ik dat de sprinters als extra materieel komt en niet als vervangend materieel. :( |
Maar er zijn er gewoonweg niet genoeg :D
|
Nee, gelukkig mag ik morgen per ICRm en plan V naar Middelburg. ;(
|
hehe. Ik naar Oss
|
Citaat:
|
DDM is ouder ja. Maar daar zijn er maar een paar van.
|
Citaat:
En aan DDM hoef je eigenlijk niets te veranderen. :o |
DDAR naar de IC-diensten is alweer achterhaald, daar zijn die 50 extra IRM's voorbesteld, dat blijkt minder kostbaar als DDAR ombouwen (ook weer een kwestie van oude zooi, hoelang rijdt het nog enzo).
En DDM moet zo bliven. :o = fijn |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik vind ICB/ICL leuk om een keer gezien te hebben, maar het gaat ontzettend snel kapot, is niet efficient en oncomfortabel. |
Citaat:
|
Ikkk ben duidelijk voor de oude dubbeldekker! Want in de oude dubbeldekkers hoef ik met mijn 198cm lengte nergens m,n hoofd te bukken, ook boven, gewoon hoog genoeg. Alleen in die nieuwe is het boven lager geworden! Die lampen zitten net voor de ingang dus moet ik m,n hoofd buigen anders stoot ik m,n kop! En dat vergeet ik natuurlijk wel is:) Nieuwe dubbeldekkr: :nono:
|
Citaat:
|
Citaat:
Er kan veel van VIRM ('de nieuwe') worden gezegd, maar ik vind het toch wel fijn als er minimaal tien bakken voor komen rijden midden in de spits. (y) En die zit dan ook gewoon vol. (y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het grote failpunt van de DDM en DD-AR zijn trouwens de slechte stoelen (n). Laat ze die eens vervangen én wat betere verlichting. De rijeigenschappen zijn goed, misschien dat een slimmerik kan verzinnen hoe ze goed voor 160km/h bedrijf geschikt gemaakt kunnen worden. |
Chiptuning ftw :p
En tja, VIRM... Hét voordeel ervan is dat er veel mensen in kunnen en dan houdt het wel op eigenlijk. Het zou natuurlijk wel erg stoer zijn als NS ook met ICEs ging rijden maar dat zal er wel niet in zitten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Min. V&W had de HSL bij het hoofdrailnet moeten toevoegen (maar dat wilde die idioten niet) en NS had gewoon ICE moeten kopen voor de HSL. Dan had je bijvoorbeeld Amsterdam - Schiphol - Rotterdam - Breda - Eindhoven gehad. *O* |
Ik bedoel niet dat alle IC's ICEs moeten zijn maar dat het comfort van hetzelfde niveau zou moeten zijn. ICEs zijn echt meesterlijke dingen!
En idd, beetje jammer dat dat niet erbij getrokken is maar misschien komt dat ooit nog wel :o |
Citaat:
|
Citaat:
In verband met beenruimte. :o Weet iemand waar eigenschappen (acceleratie ed) voorhanden zijn van TGV vs ICE? Dat lijkt mij voor een provincie als Nederland wel van belang. |
Citaat:
DDM heeft trouwen nog die vertrouwde rode banken. Erg prettig ogend interieur, dat wat mij betreft, net zoals de koplopers, niet vernieuwd hoeft te worden. Die morderne kleuren creeeren weinig rust. |
Citaat:
TGV Duplex lijkt me hier trouwen ideaal. |
TGV's zijn ook sneller.
Als je het Franse met het Duitse netwerk (en de geografie) vergelijkt, dan is dat ook verklaarbaar. Duitsland kent - net als Nederland - de grote steden en dergelijke verspreid. In Frankrijk heb je Parijs, Parijs, Parijs en daarna komt Marseille, bij wijze van spreken. Sommige karakteristieken van het Duitse IC net overnemen zou al ideaal zijn. 200 km/h. |
Citaat:
|
Er zijn wel meer dan die stukken. Je kan namelijk ook stops laten vallen om zo hele snelle verbindingen tussen twee steden te creëren.
|
Citaat:
Ik kan wel genoeg stukken bedenken. :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Dat klinkt natuurlijk allemaal wel heel stoer maar hoeveel levert dat nu op in reisminuten? :o
|
Citaat:
@Dittrich: bij de NS niets, want die verwerkt het dan in de dienstregeling om het de punctualiteit ten goede te laten komen. :p |
Ach, als ze dan standaard te vroeg aankomen en de reis dus niet meer standaard te lang duurt vind ik het allang prima (y)
|
Laten we het schrootlijn ipv ijssellijn noemen
|
Eigenlijk is het een schande he, een IC als de 3700 met Mat'64. Maar ja, wat wil je dan? DDAR uit de 5600 doortrekken? Dan heb je echt een zere kont na een reisje Zwolle-Nijmegen.
Een VIRM-6 in de 14617, Roosendaal v. 6.16 is ook best wel overdreven. Maar materieeloverbrenning-met-reizigers is nog altijd winstgevender dan zonder. |
Ik merk trouwens dat er meer en meer VIRM gaat rijden. Dat is vrij prettig (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
Vreemd en het blijft vervelend. Ik mijd dat stuk gewoon. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:32. |