![]() |
Mooie gelegenheid om te kappen met roken. Vandaag de eerste dag dus eens kijken hoe lang ik het volhoud.
|
Citaat:
|
Nou, ik vind het maar stom.
In Spanje (geloof ik) mag er nog wel gerookt worden als de ruimte kleiner dan 100m² is, dat moet hier ook imo. |
Daarnet het eerste groepje verstoten rokers voor een kroeg zien hangen, ze stonden er als geslagen honden bij. :(
|
hmm.. nog niet uit geweest sinds het rookverbod :P
|
gister mn collega's uit zitten lachen die buiten stonden te paffen maar bij ons is t niet erg, wij hebben een huge ass terras en er zit toch niemand binnen zolang t lekker weer is want dat is niet om uit te houden
|
op mijn werk is een rookhok (y)
|
Gelukkig was het dinsdag mooi terrasweer :) Lekker bij mn stamkroeg op het terras gezeten met een biertje en een peukje!
|
rook niet dus thank god voor dat rookverbod
werk(te) in de horecea dus echt btr voor personeel want dat is in restaurants echt niet grappig als mensen roken met feestjes enzo |
Citaat:
|
nu ruik je alleen wel die stinkrookamachines in de clubs
|
en bier&zweetlucht het is echt waar ik heb het gisteren zelf ondervonden!!!
|
Hmm, gisteren voor het eerst sinds het verbod uitgeweest, maar binnen was het verlaten en iedereen stond permanent buiten, dus ik ruik op dit moment nergens naar. Ben wel benieuwd naar de toekomst.
|
op t werk ruikt t gewoon naar eten... geweldig fijn gewoon
|
Moet zeggen dat er gisteren in de HMH weinig gehoor aan werd gegeven. Bovendien kreeg je als roker een bandje. Ik moest meteen denken aan de joden in WWII
|
Citaat:
|
Citaat:
je zal wel een bandje moeten hebben om toegang te krijgen tot het rokershok? |
precies. En dat rokershok was geen rokershok maar een rondgang over een wazig paadje rond het hele gebouw. Als je naar het rokersding ging moest je een rnodje lopen en helemaal aan de andere kant weer opnieuw naar binnen.
|
ik ging zaterdag uit en daar waren ook heel veel kroegen met een soort omheining voor de deur waar alle rokers in gingen staan. verder af en toe bier en zweetlucht maar niet overal, wel kleren die nergens naar ruiken (Y)
|
Ik vind het opzich wel jammer, maar goed je kan er wel over gaan zeuren maar dat maakt verder ook niets uit. Dan maar even buiten gaan roken of anders gewoon een paar uurtjes niet roken, het is geen ramp ofzo. Verder rook ik thuis wel gewoon mn peukie met een bank koffie er bij!
|
Dit weekend werd het rookverbod nog niet gehanteerd in mijn stamkroeg! HARD!
|
Het valt mij op dat niemand in dit topic de werkelijke reden van dit rookverbod noemt: namelijk het beschermen van horeca-personeel tegen het inademen van kankerverwekkende stoffen.
Verder vind ik het stuitend dat mensen de 'gezelligheid' die roken zogenaamd zou opleveren belangrijker vinden dan hun eigen gezondheid en die van anderen. Overigens zie ik zelf de link niet tussen roken en gezelligheid. |
Roken is al ettelijke jaren een integraal onderdeel van de horeca. Juist daar ga je heen om op je gemak (samen met vrienden) een drankje te nuttigen en eventueel iets te roken. Voor diegenen die ervoor kiezen te solliciteren naar een baantje in de horeca zijn de risico's dus bekend en zij kiezen hier dus zelf voor. Die bescherming door de regering lijkt me derhalve niet op z'n plaats.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik rook nu wel maar toen ik dat nog niet deed was ik ook al tegen het idiote plan.
|
Rooknazis zijn het.
|
Citaat:
|
ik vind het rookverbod in restaurants niet zo'n big deal, maar ik mis wel mijn sigaretje tijdens het swingen. (n)
|
Citaat:
Ik ben niet meer uitgeweest sinds 1 juli en ben dat ook niet van plan. Openluchtfeesten zoals Mysteryland en Extrema Outdoor zou ik wel heen gaan dan, alleen heb geen kaartjes.. :P |
Citaat:
om nog maar te zwijgen over coffeeshops |
Ik ben maar gewoon gestopt met roken. Vandaag de 5de dag al dus wel netjes :)
Zaterdag nog wel gerookt. Toen ging ik in utrecht uit en als ik te veel bier op heb dan heb ik op de een of andere manier altijd een drang naar sigaretten. Opzich ook niet gek als je normaal altijd rookt ;) Nu eens kijken hoe ik het zaterdag uit hou. Dan heb ik 6 dagen niet meer gerookt. Dat er dan in de kroeg niet gerookt mag worden maakt het me wel makkelijker. Voelt trouwens wel fijn, niet afhankelijk zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ben meer gaan roken sinds het rookverbod.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Gisteren was ik voor het eerst sinds het rookverbod uit gegaan, het is gewoon raar dat je geen peukie meer kan opsteken, zeker niet als je wel alcohol drinkt, dat was voor mij wel moeilijk.
En ik merkte ook dat het behoorlijk stonk, naar scheten en bier, dat vond ik erg naar en ik heb veel liever rooklucht dan een stinkscheet. |
Hard, zelfs dit weekend nog steeds geen rookverbod in mijn stamkroeg!
|
Citaat:
|
Tja, ik snap ook niet wat de eigenares bezield maar ja, ik hoef persoonlijk de boete toch niet te bepalen hehe. Zal waarschijnlijk uiteindelijk wel weer de reden zijn waarom het M*&^%$qP dit keer weer failliet gaat.
|
Er is een potje gemaakt voor de eerste boete, zag ik. Trouwens, nu je de naam van deze weerspannige zaak bekend hebt gemaakt zullen de antirookspionnen binnenkort op de stoep staan. :eek: Wordt buiten paffen, Ivo.
|
Aargh! Ik edit 'em meteen uit mijn oorspronkelijke post. En dan blow ik wel niet tijdens het uitgaan, ook goed.
|
ik rook niet, ben er wel blij mee, stinkt het minder.
|
Citaat:
|
Denk maar niet te veel.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nee hoor. Serieus was ik namelijk allerminst. |
Oké, even een kleine up: vandaag is bekend geworden dat er vanaf maandag weer gerookt mag worden in alle cafés in en rond Den Bosch. Aangezien ik hier woon én rook én al sinds 1 juli niet meer uit ben geweest ga ik volgende week zaterdag dus ff lekker stappen!
Hopelijk voor andere rokers in andere steden wordt ook daar het rookverbod versoepeld :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:06. |