Citaat:
T_ID schreef:
(Bericht 31505390)
Dat kost ons het uitzicht over zee,
|
Uitzicht over zee? pardon nu wil ik niet zeuren maar ik werk op zee en als er 1 ding enorm boring is is het wel het uitzicht op zee, vooral meer dan 6 mijl uit de kust.
Citaat:
voor altijd. Nu al heb je windparken die zogenaamd te ver uit de wal liggen om gezien te worden, maar dat nog steeds wel degelijk zijn.
|
/care
Citaat:
Heien in zee gaat bovendien zwaar ten koste van de visstand (in Wageningen doet men onderzoek naar de precieze impact na nogal verontrustende berichten daarover) aangezien vis in 20-30 jaar kan uitsterven ook echt zo'n slim idee. En onderhoud via schepen zal nog duurder zijn dan op land, wat windmolens nog erger onrendabel maakt.
|
Onderhoud is inderdaad marginaal duurder maar je moet wat als je die urkers hun uitzicht niet wilt bevuilen.
Citaat:
Dead zones are hypoxic (low-oxygen) areas in the world's oceans, the observed incidences of which have been increasing since oceanographers began noting them in the 1970s. These occur near inhabited coastlines, where aquatic life is most concentrated. (The vast middle portions of the oceans which naturally have little life are not considered "dead zones".) The term can also be applied to the identical phenomenon in large lakes.
In March 2004, when the recently established UN Environment Programme published its first Global Environment Outlook Year Book (GEO Year Book 2003) it reported 146 dead zones in the world's oceans where marine life could not be supported due to depleted oxygen levels. Some of these were as small as a square kilometre (0.4 mi²), but the largest dead zone covered 70,000 square kilometres (27,000 mi²). A 2008 study counted 405 dead zones worldwide.[2][3]
Use of chemical fertilizers is considered the major human-related cause of dead zones around the world. Natural causes include coastal upwelling and changes in wind and water circulation patterns. Runoff from sewage, urban land use, and fertilizers can also contribute to eutrophication.[
enz...
http://en.wikipedia.org/wiki/Dead_zone_%28ecology%29
|
Bovendien geldt hetzelfde niet voor olieplatforms, schepen en andere wateractiviteiten?
ik ken trouwens verhalen dat de funderingen van de windmolens als een kunstmatig rif werken die leven bevorderen.
Citaat:
Daarnaast liggen trekroutes voor vogels nog steeds over zee.
|
hoger dan windmolens en voor vogels die lager vliegen achter de schepen aan, T ik ben een zeeman kom niet met fabeltjes aan.
Bovendien is elke windmolen voorzien van een licht en de buitenste rand van een rood licht... hoe dom zijn vogels denk je?
Citaat:
Bovendien hebben we domweg niet genoeg zee om voldoende windenergie te bouwen,
|
WHahhahahahahahahah lol,
bovendien irrelevant ik heb nooit beweerd dat we 100% van de energiebehoefte met wind hoeven te doen.
daarnaast zal de technologie nog wel ontwikkelen denk je niet? grotere rendamenten, meer vermogen, van die dingen die altijd gebeuren?
Citaat:
zelfs al hadden we de honderden miljarden over die nodig zijn om zoiets te realiseren.
|
Ach het geld-argument.
geld is een bullshit issue, de energie-revolutie is de belangrijkste in onze geschiedenis, geld is daar vele malen ondergeschikt aan.
geld is er heus wel, maar geld kan je niet eten, verbranden voor energie wel, maar daar willen we juist vanaf.
Citaat:
Dan mag je zowat alle vaarroutes cancellen die de Noordzee heeft. Je praat voor een paar molens al over tig vierkante kilometer, en je hebt echt miljoenen molens nodig om een aanzienlijk deel van de stroomproductie daaruit te halen.
|
Mwoa, de noordzee staat al aardig vol en is niet logisch, waar ze nu aan het bouwen zijn in de Oostzee is plenty ruimte, ook in de verschillende golven, de middelandse zee en de zwarte zee zijn genoeg logisch lokaties, rond azië en de VS weet ik het niet maar de kans is groot dat ook daar zat ruimte is.
Citaat:
Kort samengevat: op land of op zee, windenergie werkt gewoon niet.
|
Waarvoor ik tot noch toe nooit enig argument voor heb gezien.
Bovendien werkt het wel (de techniek) hoogstens vind jij dat het niet goed genoeg werkt om aantrekkelijk te zijn, dat zijn 2 verschillende dingen.