Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   ARTistiek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Tekeningen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1850489)

Mademoiselletje 09-05-2012 19:21

Supermooi! :)

-Mara- 24-05-2012 20:52

wauw, echt heel mooi gemaakt!

Ik had een vraagje: Hoe heb je (bij die laatste tekening) de zwarte 'fade' om de letters gemaakt?
gewoon heel donker met potlood kleuren, en dan aan de rand vervagen??

lovelychaar 03-06-2012 01:19

Citaat:

SymbolicArt schreef: (Bericht 32250077)
Dit zijn een paar tekeningen ;)

je tekenening zijn heel leuk alleen paar minpuntjes die ik tref je moet je tekeningen leven proberen te geven want in de ogen lijkt het een beetje levenloos begrijp je en denk ook aan de achterlijn niet vergeten als je dat onder knie heb worden je tekeningen nog mooier veel succes verder(y)x

Omegatypez 03-06-2012 22:26

Toffe tekeningen, maar teken je alleen over liefde/vrriendschap e.d?

SymbolicArt 05-06-2012 15:34

@-Mara- Ik heb dat met een gum gedaan. Eerst heb ik over een deel gegumd waar het zwart was zodat hij al wat zwart werd. Daarna ben ik ermee langs de randen gegaan en kwam die fade. Of bedoel je wat anders :P?

@lovelychaar Ik snap wat je bedoelt, zal proberen er op te letten de volgende keer ;)

@Omegatypez Uhm ja eigenlijk is dat zo ongeveer het enige waar ik over teken :P Maar dat is meer omdat ik dat dat me het meeste aanspreekt. Ik kan wel ook bijv tekenen over ehh ja.. geen idee eigenlijk xD maar dan doe ik er waarschijnlijk minder mijn best op omdat dat me wat minder aanspreekt zeg maar :P

Maritt 14-06-2012 19:11

Wajoow! Vet goed. Tien keer beter dan die van mij. Durf ze er bijna niet meer op te zetten :bloos:

Em. 14-06-2012 21:54

Citaat:

Mina123 schreef: (Bericht 32602391)
Wajoow! Vet goed. Tien keer beter dan die van mij. Durf ze er bijna niet meer op te zetten :bloos:

Gewoon doen! Anders durft straks niemand meer. ;)

Maritt 16-06-2012 14:47

Citaat:

Em. schreef: (Bericht 32602805)
Gewoon doen! Anders durft straks niemand meer. ;)

Haha, dat is waar(y)

SymbolicArt 17-06-2012 12:25

@Mina123
Je moet jezelf ook niet vergelijken met anderen ;) dat werkt niet lekker
Je kan beter hoger proberen te komen op je eigen niveau.
Als ik bijv op youtube kijk naar wat sommigen tekenen dan denk ik ook van "de mijne zijn echt niks vergeleken met dat"
Probeer gewoon te focussen op een eigen stijl ontwikkelen en op je eigen niveau hoger te komen ;)

Miekepieke 17-06-2012 16:05

Je hebt een goed vormgevoel en ik vind dat je krachtige licht-donkercontrasten gebruikt.
Als je beter wilt worden denk ik dat het verstandig is om naast deze tekeningen, ook een fijn schetsboekje te kopen die je altijd bij je draagt waarin je je ideeën en de dingen die je om je heen ziet kunt noteren. En wat ik je vooral zou willen aanraden, teken veel naar waarneming! Daar groei je namelijk veel van, zowel wat betreft je handschrift als het benaderen van vormen en contrasten.
Verder vind ik in deze tekeningen dat je vrij letterlijk bent (Wat op zich ook logisch is gezien je leeftijd) en denk ik dat het misschien interessanter wordt als je probeert wat minder letterlijk te werken. Misschien bijvoorbeeld in de tekening met het meisje dat een andere wereld binnenstapt, daar hoef je niet letterlijk een deur te tekenen waar dat meisje naar binnen gaat maar zou je ook glimpen van die andere wereld kunnen tekenen. Of andere dingen die je doen denken aan het gevoel dat je beschrijft.
Ik ben benieuwd naar je ontwikkelingen, leuk om te zien dit! :y

Maritt 27-06-2012 18:31

Citaat:

SymbolicArt schreef: (Bericht 32606787)
@Mina123
Je moet jezelf ook niet vergelijken met anderen ;) dat werkt niet lekker
Je kan beter hoger proberen te komen op je eigen niveau.
Als ik bijv op youtube kijk naar wat sommigen tekenen dan denk ik ook van "de mijne zijn echt niks vergeleken met dat"
Probeer gewoon te focussen op een eigen stijl ontwikkelen en op je eigen niveau hoger te komen ;)

Je hebt gelijk. Gelukkig is het vakantie. Zeven weken, elke dag wat tekenen. Dat lijkt me genoeg om al betere dingen dan dit .Maar voor nu ben ik daar ruim tevreden mee. Ik teken namelijk nog niet zo heel lang, en tot nu toe alleen met vlagen :o

DaichiDechu 16-07-2012 13:56

zoo mooi! ik wou dat ik zo kon tekenen o.o

Duckdonkey 16-07-2012 17:09

Wat me wel opvalt is dat je tekeningen steeds meer betekenis krijgen, mooi!
Persoonlijk ben ik er alleen niet zo'n fan van om tekst in een werk erbij te zetten, ik vind dat het dan teveel 'verraad' zegmaar als je begrijpt wat ik bedoel, het is zegmaar zo van Bam! ineens is daar de uitleg en is het niet spannend meer en valt er voor mij niet veel meer te fantaseren.
Maar je tekeningen op zich zijn wel echt gaaf en het is ook gewoon stoer dat je bij het traditionele blijft zegmaar, alleen potlood gebruiken, meeste mensen van jou(en mijn) leeftijd neigen toch snel naar de photoshop.

SymbolicArt 02-11-2012 10:58

Ondertussen weer wat nieuwe tekeningen gemaakt :)

http://i50.tinypic.com/mjwqch.jpg

http://i46.tinypic.com/21290yx.jpg

http://i49.tinypic.com/2znn2vn.jpg

lris 07-11-2012 17:09

Wouw echt heel mooi, ik vind het knap dat je er zoveel donkere stukken in 'durft' te doen!
heb je eigenlijk Deviantart??

xVicky 08-11-2012 20:42

Citaat:

symbolicart schreef: (Bericht 32521332)
nog een oude tekening:
(alleen potlood gebruikt)

[afbeelding]

tekening voor het school examen: If you open your eyes, there opens a world

[afbeelding]

en nog 1:
Let your heart follow the magic and magic will follow you
(ook alleen potlood gebruikt en 16 uur ongeveer aan bezig geweest)

[afbeelding]

omg, je tekent ook manga?
:d

SymbolicArt 14-11-2012 08:23

Citaat:

lris schreef: (Bericht 32871865)
Wouw echt heel mooi, ik vind het knap dat je er zoveel donkere stukken in 'durft' te doen!
heb je eigenlijk Deviantart??

Deviantart :P?

SymbolicArt 14-11-2012 08:23

Citaat:

xVicky schreef: (Bericht 32874375)
omg, je tekent ook manga?
:d

Haha ja af en toe xD

lris 15-11-2012 21:17

Ja, kijk daar eens deviantart.com
internationale site voor iedereen die iets met kunst te maken wil hebben zegmaar ;)
dus iedereen post z'n tekeningen, schilderijen foto's en verhalen. Er is zoveel te vinden daar dat super mooi is. Ook hele mooie referentiefoto's inspiratie etc.
Bovendien is het wereldwijd een kunstsite als er mensen zijn die talent zoeken kijken ze daar :)
gewoon even kijken als je t niks vind weet je dat ook weer ^^
en als je je verveelt: mijn naam op deviantart is irisvt
:)

Paranoide 16-11-2012 02:44

Citaat:

lris schreef: (Bericht 32888259)
als er mensen zijn die talent zoeken kijken ze daar :)

:D Je kan veel zeggen over DeviantArt, maar hier zou ik niet op rekenen.

Vesta 16-11-2012 15:08

Ik vind dat je heel mooi licht/donker contrast kan maken, en volgens mij steek je ook heel veel tijd in je tekeningen. Maar zijn sommige niet een beetje te druk? Bijvoorbeeld de tweede hierboven, dat water plasje en die klok zijn opzich heel mooi getekend, maar in de hele compositie zie ik dat eigenlijk niet meer.

lris 20-11-2012 20:19

Citaat:

Paranoide schreef: (Bericht 32888856)
:D Je kan veel zeggen over DeviantArt, maar hier zou ik niet op rekenen.

haha das waar maar er zijn wel enkele gevallen :P

Paranoide 20-11-2012 22:09

Citaat:

lris schreef: (Bericht 32897447)
haha das waar maar er zijn wel enkele gevallen :P

En zijn die enkele gevallen reden om iets tot een algemene regel te maken, vind je? Er zijn ook enkele gevallen waarin iemand 50 jaar dagelijks een pakje sigaren rookte en toch geen kanker kreeg.

Paranoide 20-11-2012 22:20

Citaat:

Vesta schreef: (Bericht 32889330)
Ik vind dat je heel mooi licht/donker contrast kan maken, en volgens mij steek je ook heel veel tijd in je tekeningen. Maar zijn sommige niet een beetje te druk? Bijvoorbeeld de tweede hierboven, dat water plasje en die klok zijn opzich heel mooi getekend, maar in de hele compositie zie ik dat eigenlijk niet meer.

Ik ben in een goede bui dus ik ga uitleggen hoe dit komt.

Spoiler

TL;DR: doordat er teveel plaatsen zijn waarbij (bijna) zwart en (bijna) wit naast elkaar voorkomen weet je door alle contrasten niet meer waar je moet kijken.

Het heeft niet eens wat met realisme te maken, laat staan met de hoeveelheid objecten in een tekening. Gewoon met hoe je omgaat met licht en donker, dus hoe je vormen aangeeft.

Druk:

http://3.bp.blogspot.com/_mJ4lc_Q9Q6...lippers-lg.jpg

Niet druk:

http://3.bp.blogspot.com/_mJ4lc_Q9Q6...600/caps12.jpg

Paranoide 20-11-2012 23:25

Oh, en hoe je het beter maakt, afgezien van abstracte dingen als 'leer meer over compositie'. Dit is een goed begin: http://www.ctrlpaint.com/form-value-and-light/

Vice 21-11-2012 00:45

Citaat:

Vesta schreef: (Bericht 32889330)

Er zit namelijk helemaal geen diepte en compositie in de tekening. Vandaar dat het een beetje rommelig oogt. Verder heeft het ook met de techniek te maken. Als ik het zo zie, zijn het allemaal zwaar opgezette lijnen met vegen. Leuk effect wanneer je met houtskool of conté werkt, maar een overkill hieraan, en dat gebeurt al vrij snel, maakt de tekening erg vlekkerig. Die tijger op die ene tekening ziet er beter uit, vanwege die details en structuur die getekend is. Iets wat je bij die andere objecten wel mist.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:46.