![]() |
Maar marleen, moeten jullie alleem grafieken tekenen aan de hand van formules? Of moeten jullie ook vergelijkingen oplossen?
|
Vergelijkingen leer je toch al oplossen in het 1ste of 2de middelbaar ofzo? :D
|
Citaat:
Nu voel ik me dom :p Citaat:
|
Citaat:
Het antwoordenboekje is verneukt. Maar nu snap ik hem wel, maar niet op jouw manier :d 2 = log(10^2) (eig ^10log(10^2)) Want 10 is het grondgetal van logaritme Log(100) + log(5) En dan krijg je log(100*5) is log(500). :p |
Citaat:
|
Durian of iemand anders :p
Hoe moet dit: 5-^1/2log(3-x) = 6 |
Ik moet zo nog even al die waarden van cos en sin gaan leren :lisa:
|
Ik snap het al, ik dacht veel te moeilijk :bloos:
^1/2log(3-x) = -1 Dus 3-x = 1/2^-1 Dus 3-x = 2 X = 1 Easy ;) |
Citaat:
|
Ik deed wiskunde A1 en dat was echt het minimale dat je aan wiskunde op het vwo verplicht was te doen. Heb wel sinus en cosinus e.d. gehad hoor. Maar er is weinig van blijven hangen, want ik heb geeeeeen idee meer hoe dat allemaal zat. Iets met driehoeken ofzo? :p
|
Oh ja, en logaritmen natuurlijk. Dat waren gewoon teringmoeilijke vergelijkingen. Gelukkig na de 5e nooit meer iets van gehoord :p
|
Ben alles over log alweer vergeten marleen
|
Stift is een trucje dat ik van m'n wiskundeleraar heb geleerd ooit -marleen.
|
Citaat:
|
Ik heb de toets gehad! Het ging best wel goed :cool:
Er waren maar 2 vragen die ik niet wist en dat waren: 6^1-2x = 10 Voor mijn gevoel is dit heel makkelijk, maar ik kwam er gewoon niet uit :ghe: En k(x) = 1+cos(3x) En f(x) = 2sin(2x) Door een verticale verplaatsing bij de k grafiek moest ik de toppen van de k en f grafiek gelijk krijgen. Bij de toppen lukte dat niet, maar bij de dalen wel dus heb ik dan maar gedaan :bloos: |
Citaat:
1−2x = 6log(10) −2x = 6log(10) − 1 x = −0,5∙6log(10) + 0,5 Citaat:
|
Citaat:
|
Ik snap hier geen drol van
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik wil ook geen wiskunde meer :bob:
|
Citaat:
|
Er waren plannen om wiskunde wettelijk verplicht te stellen voor havo cultuur en maatschappij, maar dat is uiteindelijk niet doorgegaan.
|
Ohhh
|
Citaat:
|
alsof ik later in de supermarkt met zo'n vergelijking moet oplossen hoeveel mijn brood kosten. :bob: :bob: :bob: school leert je allemaal nutteloze dingen!!!111!!!!!1 Nooit meer naar school!!!!!! :bob:
|
Mijn brood kosten?
|
:D
|
Achja, moet je voor de grap een gaan kijken hoeveel fouten in onze lesstof staan ;)
En hoeveel jaar het al verjaard is wanneer het uitkomt (A) |
Je moeder was verjaard toen ze uitkwam.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:23. |