Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Films, TV & Radio (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=42)
-   -   Het grote DBZ-topic! (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=327093)

NightmareZ 22-09-2002 21:27

Hopelijk maken ze een echte film van de DBZ :)

D@mien 22-09-2002 21:29

Citaat:

NightmareZ schreef:
Dbz is gewoon supergaaf cool, alles
check m'n avatar --> typisch vegetto ( fan )
goku en vegeta
dbz is ckers cool ik kan niet w8en tot ze buu saga gaan uitzenden :)

Kwil niet vervelend doen...maar je Avatar is Gogeta...(kijk maar naar zn kraag...en hij heeft geen kai/potara-earrings in...)

cyc 22-09-2002 21:31

Citaat:

NightmareZ schreef:
Hopelijk maken ze een echte film van de DBZ :)
Filmrechten zijn al verkocht, blanke mensen die de vooral aziatisch uitziende saiyans moeten spelen, lijkt me niet echt fantastisch.....

D@mien 22-09-2002 21:37

Citaat:

CycLoner schreef:
Filmrechten zijn al verkocht, blanke mensen die de vooral aziatisch uitziende saiyans moeten spelen, lijkt me niet echt fantastisch.....
Jet Li wordt bijna zeker Goku...

ga maar naar www.dragonballz.com en enter de site...klik dan op live action movie....dan kan je oa stemmen voor wie Vegeta kan spelen

Volgens mij bepaalt et publiek dus welke acteurs ze willen zien... = :cool: :cool:

cyc 22-09-2002 21:40

Citaat:

D@mien schreef:

ga maar naar www.dragonballz.com en enter de site...klik dan op live action movie....dan kan je oa stemmen voor wie Vegeta kan spelen

Volgens mij bepaalt et publiek dus welke acteurs ze willen zien... = :cool: :cool:

Wie zegt dat hij tekent? Duurt zowieso nog jaren voordat de film eindelijk op witte doek komt en voor zover ik weet is hij nog niet eens benaderd. Dat mensen kunnen stemmen wie ze willen, betekend nog niet meteen dat ze hun zin ook krijgen. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de langdradige processen bij huidige Batman en Superman-projecten.

D@mien 22-09-2002 21:41

Citaat:

CycLoner schreef:
Wie zegt dat hij tekent? Duurt zowieso nog jaren voordat de film eindelijk op witte doek komt en voor zover ik weet is hij nog niet eens benaderd. Dat mensen kunnen stemmen wie ze willen, betekend nog niet meteen dat ze hun zin ook krijgen. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de langdradige processen bij huidige Batman en Superman-projecten.
e kan je top 4 favo's opgeven...als nr. 1 niet wil, gaat et naar nr. 2...maar wie nr 2 was ben ik ff kwijt...

Freyja 23-09-2002 12:21

Citaat:

CycLoner schreef:
Ze zien er helemaal niet aziatisch uit... Ze zien er gewoon euh... vaag uit.

*krijgt nu al nachtmerries bij de pogingen het haar na te maken en echte staarten*

:(:(

cyc 23-09-2002 15:40

Citaat:

Morgan schreef:
Ze zien er helemaal niet aziatisch uit... Ze zien er gewoon euh... vaag uit.

Zwart haar, zwarte ogen, blanke huid, aziatische omgeving, mja, vrij aziatisch lijkt me. En gohan is op z'n minst half-aziatisch.

D@mien 23-09-2002 16:03

Citaat:

Morgan schreef:
*krijgt nu al nachtmerries bij de pogingen het haar na te maken en echte staarten*

Als ze met de computer levensechte dinosaurussen op het doek krijgen, moet een kapsel of een staart geen probleem zijn....

Freyja 23-09-2002 17:46

Citaat:

CycLoner schreef:
Zwart haar, zwarte ogen, blanke huid, aziatische omgeving, mja, vrij aziatisch lijkt me. En gohan is op z'n minst half-aziatisch.
*haalt schouders op* kunnen ze net zo goed Turks zijn ^^

Aziatische omgeving? Ik geloof niet dat de dragonball wereld bijzonder veel op die van ons lijkt.... De topografie iig niet.

Freyja 23-09-2002 17:49

Citaat:

D@mien schreef:
Als ze met de computer levensechte dinosaurussen op het doek krijgen, moet een kapsel of een staart geen probleem zijn....
Dacht je dat ze gingen proberen dat met computers te doen? Mh, daar heb ik eigenlijk nog niet aan gedacht. Maar dat zal er natuurlijk net zo debiel uitzien... Ik heb nog het liefste als ze proberen de kapsels zo 'gewoon' mogelijk te maken...

Lijkt me trouwens toch wel geinig om te zien... Hm... Wat gaan ze dan verfilmen, een van de films of de anime (Cell Saga of zo)?

cyc 23-09-2002 17:51

Citaat:

Morgan schreef:
*haalt schouders op* kunnen ze net zo goed Turks zijn ^^

Aziatische omgeving? Ik geloof niet dat de dragonball wereld bijzonder veel op die van ons lijkt.... De topografie iig niet.

aziatische omgeving in de zin van al die ninja-pakjes, het feit dat chichi vrijwel 100% gebaseerd is op de chinese vrouw, erm duh :p

Bluesummers 23-09-2002 17:54

Citaat:

D@mien schreef:
Kwil niet vervelend doen...maar je Avatar is Gogeta...(kijk maar naar zn kraag...en hij heeft geen kai/potara-earrings in...)
dat wou k net zeggen :D

Freyja 23-09-2002 18:06

Citaat:

CycLoner schreef:
aziatische omgeving in de zin van al die ninja-pakjes, het feit dat chichi vrijwel 100% gebaseerd is op de chinese vrouw, erm duh :p
Thhhhhhhh :p

Jah Bulma heeft ook westerse(re) kleding, maar er loopt hier ook niemand met blauw haar :D:p

Mh je hebt wel ongeveer gelijk aangezien dragonball is gebaseerd op een Chinese mythe (Goku als die apen god, varken wat er rondsjouwt = Oolong, etc etc). Maar dragonball Z..? Kweenie hoor, denk dat er daar een heleboel door elkaar is gemixt en er nou niks meer van klopt.

cyc 23-09-2002 18:13

Citaat:

Morgan schreef:
Thhhhhhhh :p

Jah Bulma heeft ook westerse(re) kleding, maar er loopt hier ook niemand met blauw haar :D:p

Mh je hebt wel ongeveer gelijk aangezien dragonball is gebaseerd op een Chinese mythe (Goku als die apen god, varken wat er rondsjouwt = Oolong, etc etc). Maar dragonball Z..? Kweenie hoor, denk dat er daar een heleboel door elkaar is gemixt en er nou niks meer van klopt.

Mwoa...saiyans lijken me toch echt 'aziatisch'...
Grappig is dat ik vroeger op tv zo'n serie zag over die originele mythe..sungkong...of zo...:p

Freyja 23-09-2002 18:14

Citaat:

CycLoner schreef:
Mwoa...saiyans lijken me toch echt 'aziatisch'...
Grappig is dat ik vroeger op tv zo'n serie zag over die originele mythe..sungkong...of zo...:p

Heb jij ooit Japanners met staarten gezien? Of zulk haar? :p

cyc 23-09-2002 18:16

Citaat:

Morgan schreef:
Heb jij ooit Japanners met staarten gezien? Of zulk haar? :p
Jij niet dan? :confused: :p

NightmareZ 23-09-2002 19:28

Citaat:

D@mien schreef:
oh damn echt klote wie heeft een vegetto avatar voor mij of andere dbz helden :)

Freyja 23-09-2002 19:45

Citaat:

NightmareZ schreef:
oh damn echt klote wie heeft een vegetto avatar voor mij of andere dbz helden :)
Eeh... Gogeta IS een dbz held...?

Rollo Tomasi 23-09-2002 19:59

Citaat:

D@mien schreef:

Waarom zouden de makers zich iets van die poll aantrekken? Ze kunnen zelf ook wel een handvol acteurs bedenken die Vegeta etc. kunnen spelen.

D@mien 23-09-2002 20:13

Citaat:

NightmareZ schreef:
Ik neem aan dat deze nu tijdelijk is, aangezien dit SSJ Goku is :D

NightmareZ 23-09-2002 20:47

Citaat:

D@mien schreef:
Ik neem aan dat deze nu tijdelijk is, aangezien dit SSJ Goku is :D
correct :)

NightmareZ 23-09-2002 20:49

maar is wel een coole avatar :) of niet D@mien??
stoere "face " :D mishien dat ik het bij deze houd todat ik een coole vegetto avatar heb :)

D@mien 23-09-2002 21:52

Citaat:

NightmareZ schreef:
maar is wel een coole avatar :) of niet D@mien??
stoere "face " :D mishien dat ik het bij deze houd todat ik een coole vegetto avatar heb :)

Hij is idd stoer...al is misschien een 3vil kijkende SSJ2 Gohan nóg cooler..
kzal ook ff zoeken naar een mooie Vegetto/Vegito avatar voor je...

Vash! 24-09-2002 17:07

http://www.maxfear.it/manganime/Drag...le/vegetto.jpg

:cool:

http://www.angelfire.com/anime2/alls...getto42_1_.jpg

http://www.saiyanultimate.com/ScreenCaps/scvegetto3.jpg

Hier kan je toch wel iets moois van maken? :D vin ze wel vet

Morridin 24-09-2002 17:14

Eindelijk doet Yorin IETS goed.

Ze gaan vanaf volgende week ook badibi en Majin Buu saga uitzenden. Hopelijk gaan ze dan ook door in 1 ruk tot het eind. Al vraag ik me af ok ik het droog kan houden bij de laatste episode. :(
Klinkt verwijfd, maar tis toch een serie waarvan je de characters goed kent en die je lang gevolgd hebt. Eigelijk net zoals een goed boek, Oke ik jank niet, maar ik voel me toch wat treurig.

NightmareZ 24-09-2002 17:28

Citaat:

D@mien schreef:
Hij is idd stoer...al is misschien een 3vil kijkende SSJ2 Gohan nóg cooler..
kzal ook ff zoeken naar een mooie Vegetto/Vegito avatar voor je...

alvas bedankt :) (y)

NightmareZ 24-09-2002 17:29

ja en Vash! di zijn wel COOL :)

Baron Sengir 24-09-2002 18:26

Citaat:

Morridin schreef:
Eindelijk doet Yorin IETS goed.

Ze gaan vanaf volgende week ook badibi en Majin Buu saga uitzenden. Hopelijk gaan ze dan ook door in 1 ruk tot het eind. Al vraag ik me af ok ik het droog kan houden bij de laatste episode. :(
Klinkt verwijfd, maar tis toch een serie waarvan je de characters goed kent en die je lang gevolgd hebt. Eigelijk net zoals een goed boek, Oke ik jank niet, maar ik voel me toch wat treurig.

De Majin Buu saga is nog lang niet het einde...ik denk dat ze daarna vanaf de Great Saiyaman weer herhalen en daarna pas de Fusion saga...

Morridin 24-09-2002 18:40

En na de Fusion Saga komt nog de Kid Buu saga, ja kweer het, maar das ook het einde zo ongeveer. Helaa moet ik tot 2003 wachten tot GT wordt vertaalt. Is dan wel veel slechter blijkbaar, maar ik kijk het wel.

Vash! 24-09-2002 18:44

Citaat:

Morridin schreef:
En na de Fusion Saga komt nog de Kid Buu saga, ja kweer het, maar das ook het einde zo ongeveer. Helaa moet ik tot 2003 wachten tot GT wordt vertaalt. Is dan wel veel slechter blijkbaar, maar ik kijk het wel.
GT is idd veel minder, maar toch wel leuk hoor. Er zitten wel wat mindere stukken bij, maarja, kzou zeggen kijk gewoon de hele serie in een keer :D ( ben je maar een dag bezig) ( incl nacht :D) :p

Freyja 24-09-2002 18:45

Citaat:

NightmareZ schreef:
ja en Vash! di zijn wel COOL :)
Blijf van Vash af!! *glare*

Freyja 24-09-2002 18:59

Citaat:

Morridin schreef:
Kid Buu duurt toch niet zo lang? In de manga iig niet!!

Woei, manga plaatjes (voor wie nog een avatar wil of zo... ^^)

Allebei Buu-saga... En zelf ingescand uit mijn uitgebreide (nou ja, iig gevarieerd in talen...) collectie ^^;;

http://phrenesis.endoria.net/dbz_41_183.jpg

http://phrenesis.endoria.net/dbz_42_23.jpg

Woei!! ^^ *heeft in 4 talen dragonball manga thuis*

Vash! 24-09-2002 19:04

Citaat:

Morgan schreef:
:)

Italiaanse dragonballz's roeleren :D Kep die als de eerste twee andriods komen, moet ook maar eens wat van gaan scannen :cool:

Freyja 24-09-2002 19:11

Citaat:

Vash! schreef:
:)

Italiaanse dragonballz's roeleren :D Kep die als de eerste twee andriods komen, moet ook maar eens wat van gaan scannen :cool:

Heb je ook met Juunanagou? *drool* *smacks hand* Dang, moet nou es ophouden met die obsessieve neigingen!! :D

NightmareZ 24-09-2002 19:27

Citaat:

Morgan schreef:
Eh ik be neen jonge hoor :) :rolleyes:
enne ik heb dragonball t/m buu saga gezien stukjes van vegetto saga's
en films van DBGT spaans :)
echt COOL
BROLLI Saga :) :)

Morridin 24-09-2002 20:10

Brolli zit alleen in 1 of 2 films.
OFF-topic
BTW mijn eigen topic krijg ik geen antwoord op dusseh Weet iemand hoeveel eps er zijn van The Guyver(dus niet MAguyver). Kheb er 6 op band en ´t ziet er erg afgerond uit, maar zouden zo meer eps kunnen zijn.

D@mien 24-09-2002 21:16

Citaat:

Morridin schreef:
Brolli zit alleen in 1 of 2 films.
OFF-topic
BTW mijn eigen topic krijg ik geen antwoord op dusseh Weet iemand hoeveel eps er zijn van The Guyver(dus niet MAguyver). Kheb er 6 op band en ´t ziet er erg afgerond uit, maar zouden zo meer eps kunnen zijn.

Volges kazaa 12 (Guyver roeleert ook!)

Ik ben met DBZ t/m episode 260...en nu maar w88 tot begin oktober voor de volgende 6....

Alle films hebbik ook al gezien (movie 12 kicks ass!)

Maar ik vraag me af: wat kosten die DBZ-manga ongeveer?

Freyja 24-09-2002 21:28

Euh... In Rome waren vrijwel alle manga's (niet alleen dbz) rond de 6000 lire (jup, voor de euro's er waren :D)... Die uit Duitsland was 5 euro, maar die is heel dik. Heb dunnere uit Parijs, die waren dan ook weer goedkoper, iets van 2 euro nogwat... Het ligt maar net aan de uitgever, het land, hoe dik...

D@mien 24-09-2002 21:58

Citaat:

Morgan schreef:
Euh... In Rome waren vrijwel alle manga's (niet alleen dbz) rond de 6000 lire (jup, voor de euro's er waren :D)... Die uit Duitsland was 5 euro, maar die is heel dik. Heb dunnere uit Parijs, die waren dan ook weer goedkoper, iets van 2 euro nogwat... Het ligt maar net aan de uitgever, het land, hoe dik...
Zijn dr in 1 land meerdere uitgevers?

Ik zoek nl de engelse versie van DBZ...

Freyja 24-09-2002 22:07

Citaat:

D@mien schreef:
Zijn dr in 1 land meerdere uitgevers?

Ik zoek nl de engelse versie van DBZ...

Ligt eraan welk land...

Mh, weet niet waar je ergens woont, maar daarvoor zul je toch naar een Engelse boekenwinkel moeten. Waar ze die allemaal hebben zou ik echt niet weten, in Amsterdam heb je er wél een. Ik heb daar Ranma 1/2 en Oh My Goddess weg. Is daar wel superduur, echt asociaal (bijna 20 euro op 1 dikke graphic novel... *slik* Ik heb als enige excuus dat de euro net was ingevoerd en ik dus geen flauw benul had van de prijzen.)

D@mien 24-09-2002 22:18

Zijn dr ook online shops waar je et kan bestellen?

Freyja 25-09-2002 07:19

Heel veel, maar dan moet je over het algemeen wel een creditcard hebben, ze zijn sowieso heel duur en de verzendkosten zijn ook niet mis...

Vash! 25-09-2002 10:16

Ik was pas bij de Haagse Stripshop, daar hadden ze ook een aantal manga's, ook van Oh My Goddess :cool:
Ik zit nu in Leiden op school en daar zit ook zo'n zaak dus kmoet nog ff kijken of ze ook Dragonball Z manga's hebben :), ik heb er wel Dirkjan 1 en 2 vandaan, die ik nergens anders meer kon krijgen :D

Champ-00 25-09-2002 11:50

Citaat:

Morgan schreef:
Allebei (n), je moet de manga lezen!! Die roelt echt zwaar. Akira da man!! :D

(Als je goeie anime wil moet je Trigun es downloaden :p)

Iemand met verstand, maar daarentegen is DBZ wel cool op tv, de actie is niet slecht in beeld gebracht. De strips zijn "koeler" (snap je um,DBZ-fans???)
Greetz

Vash! 25-09-2002 17:37

Citaat:

Champ-00 schreef:
Iemand met verstand, maar daarentegen is DBZ wel cool op tv, de actie is niet slecht in beeld gebracht. De strips zijn "koeler" (snap je um,DBZ-fans???)
Greetz

Metal :confused:

Morridin 25-09-2002 17:55

Citaat:

Vash! schreef:
Metal :confused:
Ik denk dat ie het heeft over Cooler, de broer van Freeza

Quintiano 26-09-2002 13:03

Citaat:

Vash! schreef:
[IMG]http://www.saiyanultimate.com/ScreenCaps/scvegetto3.jpg

Hier kan je toch wel iets moois van maken? :D vin ze wel vet

Hehe; hij is wel bruut. Alleen jammer dat er in GT een nóg sterker karakter zit; m.a.w. hij is niet "de" allermachtigste. Daarvoor moeten ze fusen in SSJ4 :>

Freyja 26-09-2002 13:34

Citaat:

Dobermann schreef:
Hehe; hij is wel bruut. Alleen jammer dat er in GT een nóg sterker karakter zit; m.a.w. hij is niet "de" allermachtigste. Daarvoor moeten ze fusen in SSJ4 :>
Mjah, maar dat is GT... en dat is, in principe, een fan anime. Akira Toriyama heeft er niet aan meegewerkt...

Freyja 26-09-2002 13:35

Citaat:

Champ-00 schreef:
Greetz

Mjah, de vechtacties zijn wel cool ja, maar in de manga zitten gewoon overal veel meer geintjes omheen en zo... Bovendien hou ik sowieso meer van manga dan van anime :D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:36.