![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
:rolleyes: niet iedereen heeft dat nodig om gelukkig te zijn, beste man, als je je dat nou es eerst gaat realiseren. |
gaat dit over dat Jezus onzin of over Lifestyle, anders moven naar DK ofzo
|
Citaat:
|
Citaat:
Ben je zelf een gelovige???? Ik denk dat ieder voor zich zelf moet kiezen.. en zelf de weg maar moeten vinden ... en die weg vind je niet in een bepaald geloof.. die beperkt je alleenmaar... :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
My karma just ran over your dogma :p
ontopic: ik geloof nergens in, dus valt er nix te combineren eigenlijk ;) |
Citaat:
Ik werd laatst ook aangesproken, door een gelovige vrouw en dochter die mij begonnen te vertellen, of naja, waar het uiteindelijk op neer kwam, dat ik 1 brok zonde was omdat ik me nog niet had bekeerd tot god. Dat iedereen zn leven lang god moest dienen om hem te bedanken, en onze zonde te vergeven. later begon ze ook over "wat je wel niet allemaal mist", en vanaf het moment dat je je bekeert ben je niet meer bang voor de dood e.d. Werkelijk, geloof maar fijn wat je zelf wil geloven, en daardoor jezelf beperken, en daar gelukkig bij voelen. Maar andere mensen je geloof opdringen gaat echt te ver. |
Citaat:
Als ik dat tenminste goed heb opgevat, ben ik het met 'm eens. |
Citaat:
|
Citaat:
ik denk dat geloven een keer gaan uitsterven ik bedoel we evalueren toch door... :D |
Citaat:
|
Citaat:
Ik voelde mij enigszins aangetrokken tot het Christendom, maar meer nog tot het Boeddhisme en het Stoïcisme (die laatste heeft in weze best veel weg van het Christendom) |
Citaat:
|
Waarom dwingt God ons tot slaven? Waarom moeten we ons leven in Zijn teken zetten? Als ie ons gemaakt heeft, waarom heeft ie dan niet 'ingebouwd' dat Hem aanbidden een natuurlijke drang is (zoals scheiten en neuken)?
We zijn in principe vrij om te doen en te laten wat we willen, waarom zou je dan jezelf onderwerpen aan een God? |
Citaat:
:o eXo: Ja, je hebt gelijk. Ik gleoof inderdaad vooral in mijzelf, maar ik zeg het af en toe met termen die doen lijken alsof ik Christelijk ben, maar dat ben ik helemaal niet. Ik heb bijvoorbeeld niets met de Bijbel, en wil geenszins mensen dwingen een God te verafgoden. Zolang ze zichzelf maar respecteren |
Citaat:
Wat ik eigenlijk wil, is een góed gesprek met iemand voeren. Een redelijk gesprek. En nu ken ik wel een paar die-hard-gelovigen, maar daar is moeilijk mee te discussiëren :\. Vandaar ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik had 'ns een keer zo'n manische straatpredikant en die zei van, "ja sommige mensen denken dat wij geloven heel saai zijn, maar niets is minder waar. ik ben zelfs laatst nog naar een R&B concert geweest"
hehe toen moest ik wel ff lachen eigenlijk |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
had er eens eentje die begon: 'ja, ik was eerst net als jij' dus ik: dat betwijfel ik en hij: 'nee, nee, echt! ik was eerst net als jij... ook drugsverslaafd' fijn... dat ze je meteen zo goed inschatten die lui ;) |
Zondagsrust vind ik enigszins wenselijk, omdat het geen kwaad kan om een keer een dag niets te doen, maar in de zin van zondagsrust voor de Here omdat het de dag van God is, vind ik dat flauwekul. Zoals bijv. dat de websites van gereformeerde partijen en kranten het niet doen op zondag. :(
|
Citaat:
(zomaar een vraagje uitnieuwsgierigheid) |
Citaat:
|
Citaat:
Reincarnatie/eeuwig leven: absoluut en de hemel en de hel dat is zo alsof iemand jouw doen en laten zou bepalen behalve jijzelf alsof iemand aan de poort zou zeggen: jij daarheen, en jij daarheen nee, dat niet, ik geloof eerder dat dat een spiegel is, die dat bepaalt, jij bent het zelf, en op basis daarvan bepaal jezelf of je rust zult hebben na je dood, of dat je nog een keer een leven moet overdoen en de hemel, die is gewoon tussen ons gewoon een andere dimensie |
Citaat:
|
Citaat:
kijk en dan blijkt opeens dat ik helemaal nog niet zo anders ben terwijl ik op sommigepunten sympatiseer met het Christendom |
Citaat:
Geniaal :) Maar wel dom eigenlijk want wie zou er op die sites gaan surfen? Gelovigen. Maar niet op zondag want dat mag niet. Dus waarom zouden ze 'm dan 'uitschakelen' op zondag. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Niemand houdt zich aan de vraag die ik stel :(
|
Ik geloof niet in goden, spoken, (heilige)geesten of ander vliegend of zwevend gespuis. Ik geloof alleen in mijn eigen kracht en dat ik zo goed mogelijk moet leven volgens mijn eigen richtlijnen. Waarvan IK dus denk dat dat goed is. Sommige mensen hebben een "god" nodig om zichzelf aan het lijntje te kunnen houden.
Kortom, ik kan mijn lifestyle prima combineren met mijn geloof, ik heb ze allebei zelf bedacht :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Volgens mij heb ik nog nooit een topic op Lifestyle zo snel vol zien lopen :D:D
|
Citaat:
|
Citaat:
|