Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Vrije tijd (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=31)
-   -   Welke nieuwe regel zou jij in het voetbal willen zien (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=405963)

de ballonnenman 24-03-2003 22:51

Citaat:

addy schreef op 24-03-2003 @ 15:43:
Een time out is juist prachtig. De sport past zich er vanzelf bij aan. Bij een blessurebehandeling kun je lang niet alle spelers naar je toeroepen. De jongens moeten weten waar ze aan toen zijn en met zo'n time out zal dat heel goed lukken. Wat vind je van oordopjes dan?
nou oke, dan vind jij een time-out prachtig. Ik blijf het niks vinden. :p

En oordopjes vind ik al helemaal kansloos. Trainers kunnen het net zo goed over het veld schreeuwen. En dat je je speler soms even niet kan bereiken door de afstand of door het publiek, dat hoort bij de sport. (y)
Citaat:

Lopez & Milano schreef:Amerikaanse sporten zijn vele malen beter
maar voetbal is wereldsport nummer 1.

karamba 25-03-2003 07:31

Citaat:

Mr. Chaos schreef op 24-03-2003 @ 21:47:
Ik vind dat ze weer terug moeten naar een oude regel. Die van niet meer dan drie buitenlanders in elftal. Dan krijgt de Nederlandse jeugd meer de kans en dat is alleen maar beter voor het nederlandse voetbal. En ik vind ook dat je tot een bepaalde leeftijd niet naar het buitenland verkocht mag worden, ook weer voor het niveau van het nederlandse voetbal en voor die spelers zelf is het denk ik ook beter want in Nederland wordt minder hard gespeeld dan in bijvoorbeeld Italíë. Minder kans dat ze op hun 25e al niet meer kunnen voetballen omdat ze helemaal kapot geschopt zijn
Kijk, dat vind ik nou ook zo een geweldige regel. Ik erger me er ook aan kapot als er weer een hoop nieuwe buitenlanders komen. Ze kunnen wel goed zijn maar ze zijn altijd een miskoop vind ik als ze niet beter zijn dan de spelers die er al waren bij een bepaalde club. Dat vind ik doodzonde. Spelers worden opgeleid bij een bepaalde club en kennen na een bepaalde tijd als geen ander het systeem en de procedure hoe het moet binnen de club. Dan kun je die toch het best toepassen. Ik vind ook absoluut dat deze regel terug moet. Maar aangezien deze regel kapot is gemaakt en de onze competitie van een lager niveau is geworden denk ik toch dat een Rafael van der Vaart pas geschikt wordt voor het Nederlands Elftal als ie in het buitenland speelt. Dan kent hij pas het echt niveau. Maar ik hoop dat het niveau van de Nederlandse competitie ook weer eens omhoog gaat. Eerder zei ik al door een kleinere comptetie. Maar deze regel vind ik ook geweldig. (y) (y) (y)

karamba 27-03-2003 13:51

Mag ik de experimenten op kunstgras ook zien als een verandering van de spelregels?

Repsaj 27-03-2003 16:48

Er wordt steeds gezeikt dat men zoveel tijd rekt.
Als die grensrechter de bal dan eens als ie uitrolt ff netjes terug geeft en niet als een zandzak erbij blijft staan en denkt van:'He een bal, laat maar lekker rollen en haal hem zelf maar op!'. Maarja daar worden ze zeker moe van.

Of verplicht ballenjongens...ofzoiets

Het heeft niet echt met het spel te maken...maar tis een begin

karamba 28-03-2003 13:32

En dan hebben ze het ook nog over blessuretijd. Hoort daar ook de tijd bij van het tijdrekken? Denk het niet!!! Dan zou het wel 20 minuten tot een half uur blessuretijd zijn. Je zou er nog versteld van staan als je zag hoe weinig zuivere speeltijd er is. Heb je geen stadionklok die aftelt ofzo... En waarbij dan de hele tijd de tijd stil word gezet als de bal buiten de lijnen is of op een andere manier even niet in het spel betrokken is...

Livjatan 03-04-2003 02:59

Ik als betere Van Basten-kloon dan Van Basten zelf heb een aantal regels die het voetbal een stuk interessanter zouden maken.

1: Geen gezeik over oefenwedstrijden waarbij andere regels worden gebruikt. (De KNVB had zo'n wedstrijdje afgelast, waar bemoeien ze zich mee??)
2: Maak de speeltijd langer. Geen pauzes of anders gewoon 2 of 3 keer een uur. Hoe langer hoe beter. En dan mogen ze wel 5 keer wisselen. Dan krijg je tenminste wat actie. Echte bikkels die urenlang topsport verrichten. Bovendien zal er vaker worden gescoord.
3: Een groter doel zou leuk zijn!

4: Bedenk zelf maar wat. Ik hoor geluid, en dat is niet goed, aangezien het 4 uur snachts is. Mzzls

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:32.