Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Welke taal zou jij wel eens vloeiend willen leren spreken en waarom? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=431090)

Shock 21-12-2002 18:03

Engels of Frans, vooral Engels (als ik Frans een beetje kan lezen ist ook goed)

de communiceerbeer 21-12-2002 18:06

Citaat:

Monica schreef:
right :p
wat vlaamse scheldwoorden voor methuus :confused: :p

Zoulou 21-12-2002 19:20

kspreek al frans nederlands engels en russisch, tis me al genoeg denk ik :) Maar toch ga ik in februari met 2u Litouws per week beginnen (keuzevak aan universteit).
Verder lijkt zweeds of zo iets leuks.

Main 21-12-2002 19:23

Engels......waarom spreekt voor zich.

Ik kan op zich wel goed engels, maar als het erop aankomt weet ik over bepaalde dingen niet hoe je ze moet vertalen. Welke tijd enzo...

Knutselsmurfie 21-12-2002 19:26

Duits...
En daar ben ik ook al hard mee bezig op school. Ik vind dat gewoon een leuke taal om te praten, hoewel ik daar praktisch de enige in blijk te zijn :)

10.45 21-12-2002 19:26

engels -> is handig
frans - > mooi om te horen
koreaans -> omdat er een vriend van mij in zuid-korea woont

scala 21-12-2002 19:28

spaans:) omdat het een mooie taal is en een wereldtaal is:)
verder zijn er wel meer talen mooi of handig maar ik heb geen verdere ambities daarin:p

Dminor 21-12-2002 20:51

Het lijkt mij eigenlijk ook wel leuk om het Arabische of Hebreeuwse alfabet te leren ofzo. Zomaar.

Maar om ontopic te gaan:

Allereerst: Engels. Handig, veelzeggend, simpel, ook wel mooi.

Italiaans, mijn oom, tante en nichtjes spreken dat ook, en ik wil het graag vergelijken met Latijn en Grieks... en het klinkt geweldig. :D
Spaans ook wel, maar toch wat minder (hoewel dat dan wel weer een wereldtaal is).

En Deens, Noors, Fins of Zweeds natuurlijk, dat klinkt echt cool! :D Liefst Deens eigenlijk, ivm het populair zijn van Oom Dagobert daaro :o

En GEEN Germaanse talen!! Oostblok en Duitsland enzo... beh, die talen vind ik echt áltijd commanderend klinken.

miss_sunshinegirl 22-12-2002 16:25

Frans, gaat ook wel lukken. Ben van oorsprong Frans, mooie taal en ik vind talen sowieso leuk.

Spaans, is natuurlijk een internationaal gesproken taal.

Piccola 22-12-2002 18:24

Italiaans, maar dat spreek ik al vrij goed en dat gaat sowieso ook wel goed komen over 1,5 jaar! :p :)

Black Butterfly 22-12-2002 18:29

spaans, omdat ik die taal helemaal geweldig vind en engels omdat het natuurlijk handig is maar ook omdat ik het een mooie taal vind.

Breg 22-12-2002 19:10

Frans, vind ik een mooie taal. En gebarentaal, zou ik ook wel willen leren.

xcorienx 22-12-2002 21:22

ests, dan snappen mensen me hier tenminste ooit nog eens :o
russisch, een hele mooie taal en het opent een grote wereld van literatuur :) (vertaald is de helft van de kracht van literatuur weg) + een wereldtaal
spaans, een wereldtaal en het klinkt mooi
hongaars, szcsszcsszcsszcs gewoon mooi en interessant :D

Anne 22-12-2002 21:23

Zweeds :)

Mooi, mooi, mooi!

Aurora 22-12-2002 21:51

Elvish :p

Spaans, maar ben ik aan het studeren dus dat gaat wel goedkomen.

Russisch, vind ik echt enorm stoer klinken.

Engels, is erg handig en bovendien klinkt alles in het Engels om een of andere manier beter dan in het Nederlands..

Njah eigenlijk wil ik zoveel talen leren, echt erg. Maar goed ik stort me voorlopig maar op Spaans :)

marlies 22-12-2002 22:21

Citaat:

WishfulDreaming schreef:
Frans! Vind het echt een geweldige taal :)
\

Ik ook en daarom ben ik het nu ook aan het studeren :) en van de vakantie ga ik ook in Frankrijk werken, dus dan zal het wel hard gaan :)

RoSaLiNi 22-12-2002 22:24

(S)

Italiaans, Spaans, Japans. ?

Krugdinho 22-12-2002 23:26

Frans(y)

Lyx 22-12-2002 23:49

engels, kan het wel redelijk maar niet egt vloeiend ;)
spaans, ga ik vaak op vakantie en heb family daar , dus lijkt me
wel leuk om spaans te kunnen communiceren
zweeds, mjah :p

Zoulou 23-12-2002 00:59

Citaat:

Dminor schreef:
Allereerst: Engels (...)
En Deens, Noors, Fins of Zweeds natuurlijk, dat klinkt echt cool! (...)
En GEEN Germaanse talen!! Oostblok en Duitsland enzo... beh, die talen vind ik echt áltijd commanderend klinken.

Hm.. Geen germaanse talen? Je noemt niets anders op.
De germaanse talen zijn Engels, Duits en Nederlands. Eigenlijk behoren de Skandinavische talen (Ijslands, Noors, Zweeds en Deens - Fins niet) ook tot die taalfamilie.
De meeste talen uit Oost-Europa zijn slavisch (Russisch, Pools, Servisch, enz.) Hongaars is een geval apart.

Verder .. tja... Duits is echt wel een blaftaal, en ikzelf die Russisch studeer, vind het ook wel een mompeltaal.

Brigitte 23-12-2002 10:53

Ik studeer Frans dus het is wel de bedoeling dat ik ooit vloeiend Frans leer.

Onlyme 23-12-2002 10:57

Sweeds of Italiaans.
Waarom? Beide landen interesseren mij.

MetalliCat 23-12-2002 12:59

Frans, Engels, Quenya :)

xcorienx 23-12-2002 14:54

Citaat:

Zoulou schreef:
De germaanse talen zijn Engels, Duits en Nederlands. Eigenlijk behoren de Skandinavische talen (Ijslands, Noors, Zweeds en Deens - Fins niet) ook tot die taalfamilie.
De meeste talen uit Oost-Europa zijn slavisch (Russisch, Pools, Servisch, enz.) Hongaars is een geval apart.

Hongaars en Fins zijn finoegrische talen.

Zoulou 23-12-2002 18:14

Citaat:

xcorienx schreef:
Hongaars en Fins zijn finoegrische talen.
Durfde ik niet zeggen :o ;)

Mr.Oizo 24-12-2002 16:11

Spaans... gewoon spreekt me aan.

Dminor 24-12-2002 18:47

Citaat:

Zoulou schreef:

Verder .. tja... Duits is echt wel een blaftaal, en ikzelf die Russisch studeer, vind het ook wel een mompeltaal.

*kuch*... :o
Zo'n verstand heb ik er nou ook weer niet van, maar ik denk dat je weet wat ik bedoel. Vooral Oost-Europese talen met veel Duitse klanken.

En wat dachten jullie van een onzintaal dan? Zoals het Elfs? Mevrouw de actrice van LOTR heeft die taal helemaal in haar hoofd zitten, zonder dat ie bestaat!

Yamyam 24-12-2002 18:57

Spaans en Russisch en Zweeds (en al t andere Scandinavische)
Vink allemaal zoooooo mooi!!! Ik kan alleen al hele films achter elkaar doorkijken al zijn ze superzaai om de pratende mensjes.

Yamyam 24-12-2002 18:58

Citaat:

Optima schreef:
en verder is het chetchua en de afrikaanse kliktalen ook leuk om te leren :D

Oja die kliktalen, haha. Ik kan dat klikken dus echt niet :( :(
Mijn oom heeft in Afrika gewoond, die kan t wel
*ben jaloers*

Black Reina 25-12-2002 18:22

(jennifer onder black reina's naam)

turks:o weet k tenminste waar al die turken me voor uitschelde:o:p

murwari 25-12-2002 19:00

chinees

uitdaging

Pippeloen 25-12-2002 19:29

portugees of italiaans of french

klinkt zo lekker

Eva* 26-12-2002 01:15

Engels, dat is gewoon handig.
Of Frans, dat vind ik echt een mooie taal.

Egyptian 26-12-2002 01:46

Helemaal niemand die arabisch zou willen leren ??? :confused:

Zelf zou 'k Japans en russisch wel willen kunnen, gewoon leuk om te horen die talen.

ikheetNIELS 26-12-2002 06:42

Ik wil graag Marrokaans leren. Ik wil namelijk als buitenlander uit Limburg verhuizen naar de randstad. Natuurlijk wil ik zo goed mogelijk integreren, en zo snel mogelijk de koran kunnen lezen!

AlopiA 26-12-2002 10:41

Ik wil wel turks leren, ben al een paar keer in turkije geweest, en ze spreken er ook wel engels enzo, maar het is gewoon leuk om mee te kunnen zwammen in het turks (y)

melkpakje 26-12-2002 10:50

latijn, hoefde ik er ook niet meer zoveel voor te leren

Vogelvrij 26-12-2002 14:08

Ten eerste Engels want het zou erg aangenaam zijn als ik over zou gaan dit jaar... (ziet er dankzij dat rotengels niet echt naar uit...)

Ten tweede Zweeds. Ik vind Zweden een geweldig land, de taal spreekt me aan en het lijkt me... nou ja... gewoon een uitdaging om vloeiend Zweeds te leren spreken!

Dminor 26-12-2002 15:25

Citaat:

Monrath schreef:
Ten tweede Zweeds. Ik vind Zweden een geweldig land, de taal spreekt me aan en het lijkt me... nou ja... gewoon een uitdaging om vloeiend Zweeds te leren spreken!
Wat is het verschil precies met Finland, Noorwegen en Denemarken?

daniella 26-12-2002 18:11

ENGELS dan haal ik misschien is een voldoende op me proefwerk :D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:12.