Citaat:
* zwanger zijn en het kind niet willen, zie de link richting verkrachting niet echt. Hij heeft haar niet gedwongen zwanger te worden.
|
Mede haar schuld en daarom ook haar verantwoording. Ze heeft een kind van een persoon die anders is dan ze dacht. Anders was ze ook niet zo overstuur geweest toen ze hoorde dat hij een moordenaar was. Moord is moord, maar de motivatie is toch wel belangerijk. Bij een abortuskliniek werken dus alleen maar moordenaars? Dat op zich een objectief standpunt, maar dan zou je alles hier objectief moeten gaan behandelen en film is nogal een gevoelskwestie.
Citaat:
*Waarom zou ze het niet aan haar vader kunnen vertellen? Waarom gaat ze ervanuit dat hij zo gaat reageren, terwijl haar moeder toch wel bezorgt is.
|
Omdat ze liegt tegen haar ouders, bijvoorbeeld. Fijn dat jij misschien alles met je ouders kunt delen en dat zij wellicht alles accepteren. Er zijn mensen in de wereld die dat niet kunnen. Haar moeder is bezorgd maar zit duidelijk wat onder de duim bij vaders, die accepteert het ook niet.
Citaat:
*Denk dat een meer gedetailleerde achtergrond van Maikel juist meer aan het verhaal had kunnen toevoegen al is dat mijn mening. Zeker als het gaat om het punt van de (missende)invloed van ouders.
|
Dan zou het een rommelpot worden. Op zulke zaken kun je nou eenmaal niet echt gedetailleerd in gaan. Daar verlies je ook sfeer mee.
Citaat:
*Waarom zou ze het niet aan haar vader kunnen vertellen? Waarom gaat ze ervanuit dat hij zo gaat reageren, terwijl haar moeder toch wel bezorgt is.
|
Beide keuren ze de relatie af, haar vader meer dan haar moeder. Dat wordt duidelijk gezegd in de film
Citaat:
Bedankt voor de 'antwoorden' zowieso vind ik het zelf leuk dat ik op deze manier wat meer over de film ben ga nadenken.
|
Ik heb meer het gevoel dat je wou dat het een ander soort film was, wat onmogelijk is. VAN GOD LOS is een neerwaarste spiraal die met meer verhaal te lang was geworden en z'n kracht was verloren.
|