![]() |
Omdat ik geen GroenLinks stem uit idealisme. Ik stem GroenLinks omdat ik ervan overtuigd ben dat in veel gevallen de 'linkse' oplossing pragmatisch gezien de beste is. Maar ik doe het echt niet omdat ik zo begaan ben met het lot van sociale minderheden.
|
Ik denk dat je sowieso een land niet moet laten besturen door radicale partijen. Het lijkt me beter iets als dit:
pvda met nog een of meerdere partij(en) en dat GL en SP er voor zorgen dat ze niet gaan toegeven op rechts, tegendruk geven dus. Overigens weet ik niet welke partij ik nou zou moeten stemmen (niet dat ik dat mag), GL of SP. Ik ben altijd SP fan geweest, maar nu wordt de SP de nieuwe hit, net als LPF was. Natuurlijk zijn de echte sp'ers er ook, en die zijn zeker met een goede zaak bezig, maar SP wordt me iets te 'populair', hoewel 9ik het ook weer goed vind als ze veel stemmen hebben owja als jullie balkenende persoonlijk gaan afzetten, wel ff bellen, ik MOET dat zien |
Ik ben er!
wist dit al 6 weken geleden, heb zelfs vrijgevraagd! |
OHh daar moet ik ook naartoe:D
|
[QUOTE]Pibbo schreef op 11-07-2003 @ 23:38:
ik betwijfel of jullie wel bestaansrecht hebben. Ik zou echt nooit met dit soort mensen om kunnen gaan. Overal op zeiken en totaal geen verstand en visie hebben. Les 1 discussietechniek: nooit je mede-debaters afkraken, maar in ieder geval doen alsof je respect kan opbrengen voor andermans standpunten. Blijkbaar studeren jullie niet goed. Elke dag ;) Als je het reageringsakkoord goed hebt gelezen en de cijfers goed heb na gerekend. Zorgt dit kabinet voor een herstel en een herstel wat veel steviger staat dan wanneer we niet gaan bezuinigen. Wanneer je niet gaat bezuinigen, krijg je bijvoorbeeld een heel mooi huis, maar de palen waar het huis is op bevestigd zullen instorten, omdat de druk van boven te groot is geworden te veel schulden. Ook wanneer we meer investeren is het de bedoeling dit om economische doeleinden te doen. Dit is dus echter niet investeren in sociale diensten. Wanneer men dit wel doet verliest men en wordt men er niet beter. Wie zegt dat niet-bezuinigen de oplossing is? Ook SP en GL bezuinigen, alleen op een andere (lees: meer verantwoorde) manier. Op deze manier bezuinigen treft met name de sociaal-zwakkeren. Zo worden tandartsbezoeken niet meer vergoed, gaan de gezondheidszorgkosten omhoog, wordt er gekort op de uitkeringen etc. etc. GL en SP willen nu de lasten leggen bij degenen die het beste de lasten kunnen dragen, de sterke schouders om in die retoriek te blijven. Natuurlijk zal iedereen moeten inleveren, maar de sociaal-zwakkeren worden m.i. door dit akkoord te hard getroffen. Vroeger leerden men nog om alles van het bord op te eten tegenwoordig zijn er zelfs de zieken die nu nog hun bord laten staan en een grote mond tegen het verplegend personeel hebben. De tijden veranderen, face it. De burger wordt steeds mondiger en kritischer. En dat is alleen maar goed voor de democratie. Nederland moet eerst van moraal veranderen, wanneer de gewone mens weer sociaal kan denken. Groeperingen als SP en Groenlinks helpen echter niet die moraal te veranderen, Nee die gaan de verkeerde weg in dat zijn de schreeuwerds wanneer ik iets niet wil dan gebeurt het niet. Wat is daar mis mee? Waarom zou je niet je ongenoegen mogen laten blijken? Iedereen mag toch z'n mening verkondigen? Overigens is dit ook bij de VVD te zien maar dan van rijkdom. Nederland moet gewoon zijn moraal zien te veranderen voordat we sociaal weer worden, dat we dan weer iedereen gedag zeggen en iedereen meelevend is. Dat kan alleen gebeuren als Jan-Peter Balkenende ervoor zorgt er op te blijven hameren dat we verwend zijn. Laat je Bord nou niet eens staan en eet het nou gewoon is op. Normen en waarden bedoel je? Ik vind een belangrijke norm/waarde, dat je mensen die het minder getroffen hebben ondersteund. En juist een christelijke partij als het CDA zou een dergelijke waarde hoog in het vaandel hebben moeten staan. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat is verantwoord bezuinigen?
Iedereen krijgt er last van, hoe dan ook. |
Citaat:
Verantwoord bezuinigen volgens het CDA: de niet-Christelijke schouders dragen de zwaarste lasten, m.a.w. alle Islamieten moeten flink inleveren. |
De VVD is er dan ook voor die groep opgericht. Het CDA werkt volgens mij net iets anders ;)
En de sterkste schouders dragen toch al de zwaarste lasten. Waarvoor hun wegjagen naar het buitenland? |
Omdat de sterkste schouders best nog een beetje meer kunnen doorbuigen. De zwakste schouders hebben geen enkele buigkracht.
|
Ik ben er in elk geval niet! Het kabinet moet bezuinigen en iedereen moet daar een prijs voor betalen. Dit is niet a-sociaal, maar onontkoombaar.
|
Het feit dat iets onontkoombaar is maakt het nog niet minder asociaal.
|
Citaat:
|
Onontkoombaar is ook een vrij relatief begrip. Iets is vrijwel altijd ontkoombaar, dat hangt er vanaf hoe ver je wilt gaan.
|
Bezuinigingen zijn misschien onontkoombaar, maar er wordt op de verkeerde plaatsen bezuinigd. Laat ze bijvoorbeeld die JSF schrappen, dat scheelt tenminste. Nu worden te veel mensen gedupeerd door de kortzichtige manier van bezuinigen van dit kabinet.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik hoef hier niet meer verder op in te gaan een mens met een beetje verstand moet wel begrijpen dat dit onaanvaarbaar is, met deze prijskaartje hoef je niet eens meer te bezuinigen. |
Citaat:
Ga eerst eens een les nederlands volgen voordat je de revolutie ontketent. :rolleyes: |
Citaat:
|
Prolletarijers aller lande, vrenugt u!
|
Citaat:
Citaat:
Ik hoef helemaal niet van communisten af te willen, dat doen ze zelf al. De enige plek waar "jullie" nog enige aanhang hebben is in de meest achtergestelde plek van heel Nederland, een paar gehuchtjes in Noordoost Groningen. Dat noem ik niet "serieus nemen". |
democratie is toch wat de meerderheid wil. Meerderheid wil dat balkendene optieft met zijn plannen. Dus tot ziens!!!!!!! JE bent de zwakste schakel.
:D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar het is dichter in je buurt dan je denkt in Noord Holland heb je ook een gemeente waar communisten in de gemeenteraad zitten van de NCPN (Gemeente Heillo volgens mij in de buurt van Alkmaar ). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Deze demonstratie kan ik eigenlijk vanaf nu al nutteloos verklaren, demonstraties hebben in onze geschiedenis nauwelijks nut gehad, laat staan door enkele mensen met een andere politieke overtuiging, die doodleuk op prinsjesdag gaan proberen de dag te sieren dmv demonstraties.
Ik zet de tegendemonstratie in! |
Citaat:
|
wat ik me ook afvraag is waarom dit kabinet in deze moeilijke tijd zo vasthoudend is in dat begrotingstekort,werk dat weg als de tijden weer beter zijn,niet nu op het moment dat men tegenvaller op tegenvaller moet verwerken
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En de andere media, radio wordt toch vooral als achtergrondruis gebruikt, en op internet is er volgens mij nog steeds geen censuur. Waarom breekt daar dan het communisme niet langs alle kanten door? Blijft volgens mij de krant over. Tja, de krant... Ik bedoel dit trouwens niet als betoog tegen het communisme (oei, als ik daar eens aan zou beginnen...) maar ik vraag me af of je zelf echt denkt dat het communisme een slapende vulkaan is? Word wakker: in Nederland staat vrijwel niemand achter de communistische ideeën, enniet vanwege de media ofzo... Troelstra kon indertijd al geen revolutie ontketenen, je kunt moeilijk beweren dat toen de TV de oorzaak was... |
Citaat:
|
Citaat:
En overigens de LPF zit niet in het kabinet. |
http://picserver.student.utwente.nl/....php?id=201898
voor alle tegenstanders van balkie verkoop ik dit shirt voor 13 euro, als je intresse hebt pm me ff!! |
Citaat:
|
Citaat:
Ik kom dus wel, en ga irritante groenlinksers overstemmen met mijn geschreeuw... :p |
Citaat:
(en hij zal worden ontwaakt alleen zal de kapitalisten alles proberen om het in een doofpot te stoppen) |
Citaat:
|
Citaat:
|
[QUOTE]Zaina schreef op 14-07-2003 @ 13:44:
Dan kan je het er nog wel mee eens zijn.. Waarom? En overigens de LPF zit niet in het kabinet. Godzijdank niet, dan was het helemaal carnaval daar. Gekke Gerrit, Balkie, Media-Boris en Matje in één regering, wat een grap. |
Citaat:
|
Ik ga absoluut niet NIET demonstreren tegen Balkenende II. Gelukkig is er nu een kabinet dat het sociale systeem wil hervormen zodat we ook de komende 50 jaar een sociaal vangnet hebben. Gelukkig is er nu een kabinet dat naar een doelmatige overheid streeft. Gelukkig is er nu een kabinet dat verder kijkt dan de komende vier jaar!
Inplaats van een topic dat oproept tot een demonstratie zou ik liever een diepgaande discussie over het hooflijnenaccoord voeren. Typerend is dat men het nu al een demonstratie georganiseerd heeft terwijl het kabinet de exacte invulling (en nuances!) nog niet bekend gemaakt heeft. Dat lijkt erop dat het niet om de inhoud gaat; maar demonstreren om te demonstreren. Een goed voorbeeld daarvan in de site van keerhettij.nl; er is nouwelijks een goed onderbouwd stuk te vinden waarin uitgelegd wordt waarom het kabinetsbeleid nou precies zo associaal is en wat zij voorstellen. Alleen NEEE roepen is nogal slap. Tsja, en in de blinde woede tegen het kabinet hoeven we niet zo op de feiten te letten; Citaat:
|
Citaat:
Herben vind ik zelf een beetje eng, maar wel aardig vreemd genoeg. Jammer dat Janssen van Raaij er niet meer bij is. Zijn verhalen over het leven waren interessant :) Net zoals die Verhagen van het CDA? Ook wel okay (y) Zalm ziet er onbetrouwbaar uit... Balkenende praat niet, maar maakt geluid... Dittrich is een labrador :P |
Het kabinet gaat vooralsnog uit van de aanschaf van 85 JSF-toestellen.
En het eigen rekenorgaan van het Congres zei in 1997 dat de JSF misschien wel 65 miljoen dollar zou gaan kosten. (www.planet.nl) 85 x 65 miljoen = 5525 = 5miljard 525miljoen |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:26. |