Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Muziek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=29)
-   -   kent iemand deze band? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=553672)

Help Valentijn 31-07-2003 16:21

Zo bekend is Di-rect hier in België niet, ken ze van horen zeggen maar ze worden niet gedraaid op de radio of iets dergelijk (heb gehoord dat ze niet zo geweldig zijn)

beetje als Blof en De Kast,... Groot in Nederland, nog nooit van gehoord daarbuiten (zo hebben we ook Clouseau, De Mens e.d.)

nu niet echt mijn genre muziek

*lieve_steph* 31-07-2003 16:33

Di-rect is zoals Blof en de kast?
Pardon????
Wie heeft dat ooit gezegt?
Die roep ik dan meteen nu bij mij op t matje!!! Want zo is t dus helemaal niet! Het is een beetje zoals Kane enzo.... Maar ach.... boeiuh..... Als ze in Belgie zo over Di-rect denken wil ik dr maar 1 ding over zeggen; Belgen hebben geen smaak!!!!

harrie84 31-07-2003 16:35

Citaat:

Help Valentijn schreef op 31-07-2003 @ 13:24:
Mede-Belg

We hebben wel wat beters in België zitten dan dat fake-punkgedoe van Janez Detd, dat vooral gericht is op puisterige tieners in hun puberteit die zich willen onderscheiden van hun vriendjes door te zeggen dat ze naar echte punk luisteren.

Das Pop, Millionaire, dEUS,...

(Naturaliseren we Peter Pan Speedrock trouwens niet even?)

(zou trouwens nog een leuk topic zijn op muziek: België vs. Nederland)

dit slaat echt op de kat z'n kut!!!

ga je zeggen dat janez detd geen echte belgische punkband is, en ipv bands te noemen die wel punk zijn, komt ie met die alternative shit

Help Valentijn 31-07-2003 16:49

Krijg nou wat?

Dacht toch redelijk duidelijk uit mijn bericht op te maken, dat het om de vergelijking ging van Di-rect is net als De Kast en Blof, ze zijn allemaal niet doorgebroken in het buitenland (niet dat ze op muzikaal vlak hetzelfde zijn ofzo)

Punk in België stelt niet echt veel meer voor, je hebt/had Red Zebra en The Kids, Belgian Associality (grandioos fout gespeld de laatste) en euh sja.... voor de rest alles wat Belgisch is en in de Lintfabriek in Kontich optreed.

(heb geen zin om te gaan googlen om zo wel Belgische punkbands op te zoeken en zeggen dat ik ze ken terwijl ik ze toch echt niet ken)

harrie84 31-07-2003 16:54

Citaat:

Help Valentijn schreef op 31-07-2003 @ 17:49:
Krijg nou wat?

Dacht toch redelijk duidelijk uit mijn bericht op te maken, dat het om de vergelijking ging van Di-rect is net als De Kast en Blof, ze zijn allemaal niet doorgebroken in het buitenland (niet dat ze op muzikaal vlak hetzelfde zijn ofzo)

Punk in België stelt niet echt veel meer voor, je hebt/had Red Zebra en The Kids, Belgian Associality (grandioos fout gespeld de laatste) en euh sja.... voor de rest alles wat Belgisch is en in de Lintfabriek in Kontich optreed.

(heb geen zin om te gaan googlen om zo wel Belgische punkbands op te zoeken en zeggen dat ik ze ken terwijl ik ze toch echt niet ken)

hmm je begint of janez detd en daarna noem je een 3-tal namen
als dat belgische logica is, dan verontschuldig ik me nu, maar volgens mij is dat niet bepaald het geval

Help Valentijn 31-07-2003 17:01

Het is Belgische logica.

Wou gewoon laten zien dat België nog meer muzikale troeven dan enkel Janez Detd kan uitspelen. Aan namedropping doen, laten we zien hoe goed we hier wel niet bezig zijn in België (wat ben ik weer lekker chauvinistisch en arrogant :) -> relativerende glimlach)

Blackeyed 31-07-2003 17:32

Gelijk Help Valentijn :) Janez Detd is tja, mmm,beetje kinderachtig vind ik persoonlijk. Gelukkig hebben wij( Belgen) een overvloed aan goede artiesten die dit goedmaken. ( bv Jasper Steverlinck)

DaWeZ 31-07-2003 20:26

Belgie heeft heel wat goeie groepen (meer dan Nederland volgens mij..)
Jasper Steverlinck (Arid), Lemon, Ozark Henry, Das Pop, Millionaire, dEUS, en ook vrij veel Punkgroepjes.(Janez Detd niet erbij horend)

btw: Ik vind K's choice ook mooi :( , Ja, okee, ze zijn wat veranderd maar dat moet elke groep wel doen om bij een goeie platenmaatschappij te komen lijkt mij...(?)

Pharmacon 31-07-2003 20:34

Citaat:

DaWeZ schreef op 31-07-2003 @ 21:26:
btw: Ik vind K's choice ook mooi :( , Ja, okee, ze zijn wat veranderd maar dat moet elke groep wel doen om bij een goeie platenmaatschappij te komen lijkt mij...(?)
nee
Dat vind ik gewoon artistieke uitverkoop
Zelfverloochening
Je wil de muziek die je maakt uitgeven...niet muziek aanleveren om het uitgeven an sich

DaWeZ 31-07-2003 20:41

Ze brengen ook wel de muziek uit die ze willen uitgeven...tis niet dat ze liedjes spelen die de platenmaatschappij hun opgeeft...

Pharmacon 31-07-2003 20:43

Citaat:

DaWeZ schreef op 31-07-2003 @ 21:41:
Ze brengen ook wel de muziek uit die ze willen uitgeven...tis niet dat ze liedjes spelen die de platenmaatschappij hun opgeeft...
naja, als je je muziek aanpast zodat het uitgegeven kan worden/ je een platencontract schrijft....

dat vind ik eigenlijk hetzelfde...

Help Valentijn 31-07-2003 20:45

Citaat:

PHaRMaCoN schreef op 31-07-2003 @ 21:34:
nee
Dat vind ik gewoon artistieke uitverkoop
Zelfverloochening
Je wil de muziek die je maakt uitgeven...niet muziek aanleveren om het uitgeven an sich

Ik snap je stelling wel maar langs de andere kant kan je ook 30 jaar in de marginaliteit wroeten wachtend op de grote doorbraak, tot je beseft dat je je kans gemist en je je maar terugtrekt in dat klein cafeetje aan de haven, zeemansliederen zingend, en verhalen vertellend over de goede oude tijd, toen je nog bekend was, tot in de drie omliggende dorpen toe (oke, ben aan het afdwalen).

Moet je je als artiest aanpassen aan de regels, conform zijn?. Ik denk in het geval van K's Choice wel, hun muziek was zowiezo al commercieel genoeg dat we al niet meer van uitverkoop kunnen spreken.

Voor punkbands, met duidelijk anti-commerciele attitude ligt het wel anders.

DaWeZ 31-07-2003 20:46

Zou het dan niet zo moeten zijn bij elke artiest die zich door Sony laat producen?
(en dat zijn er toch wel een aantal...)

DaWeZ 31-07-2003 20:50

Citaat:

Help Valentijn schreef op 31-07-2003 @ 21:45:
Ik denk in het geval van K's Choice wel, hun muziek was zowiezo al commercieel genoeg dat we al niet meer van uitverkoop kunnen spreken.

Dat vind ik niet, K's Choice was in het begin helemaal niet commercieel bezig. Hebben na Not an addict een bekende tijd gehad, maar die bekendheid was toch vrij snel weer over...
Maar weinig mensen (zelfs hier in Belgie) kennen K's Choice, of hebben er zelfs al van gehoord... en veel promotie doen ze ook niet, vertel jij mij maar eens wanneer je veel posters of iets hebt gezien... ze komen bijna niet op tv... enz...

Pharmacon 31-07-2003 20:55

Citaat:

Help Valentijn schreef op 31-07-2003 @ 21:45:
Moet je je als artiest aanpassen aan de regels, conform zijn?.
Als je eerlijk ten opzichte van jezelf wil zijn niet...

DaWeZ 31-07-2003 20:58

dan heb je bijna geen kans om bekend te worden, kan je niet ôp grote festivals spelen (wat mij toch fantastisch lijkt...)
oh, das ook wel leuk... :confused:

als je de kans hebt om beroemd te worden met een kleine aanpassing, neem je die toch?

Pharmacon 31-07-2003 20:59

Citaat:

DaWeZ schreef op 31-07-2003 @ 21:58:
dan heb je bijna geen kans om bekend te worden, kan je niet ôp grote festivals spelen (wat mij toch fantastisch lijkt...)
oh, das ook wel leuk... :confused:

Er zijn zat bands die wel hun integriteit behouden en op festivals spelen...

dus :)

DaWeZ 31-07-2003 21:02

noem er eens een paar...
ik durf (bijna) te wedden dat ze ondertussen ook bij Sony,Virgin, of zo'n andere maatschappij zitten...

Help Valentijn 31-07-2003 21:04

Citaat:

PHaRMaCoN schreef op 31-07-2003 @ 21:59:
Er zijn zat bands die wel hun integriteit behouden en op festivals spelen...

dus :)

Toch dan niet de grote festivals. Achter iedere bekend, grote festivaloptredende band staat een platenfirma (inlijsten en in het repetitiekot hangen :) ).

Hoe hard ze ook beweren dat ze hun integriteit te behouden, toch zullen ze toegevingen gedaan hebben, of ze nu toegeven of niet...

DaWeZ 31-07-2003 21:06

Citaat:

Help Valentijn schreef op 31-07-2003 @ 22:04:
Hoe hard ze ook beweren dat ze hun integriteit te behouden, toch zullen ze toegevingen gedaan hebben, of ze nu toegeven of niet...
precies...kben dan gelukkig niet de enige die er zo over denkt :)

harrie84 31-07-2003 21:06

Citaat:

DaWeZ schreef op 31-07-2003 @ 22:02:
noem er eens een paar...
ik durf (bijna) te wedden dat ze ondertussen ook bij Sony,Virgin, of zo'n andere maatschappij zitten...

rancid waarschijnlijk wel
boy sets fire

Pharmacon 31-07-2003 21:06

bands die regelmatig op festivals spelen en imho geen artistieke uitverkoop hebben gedaan:
face tomorrow
heideroosjes
born from pain
hatebreed
madball
boy sets fire

maar omdat er volgens mij een misverstand is: het zitten bij een grote platenmaatschappij betekend niet direct dat je aan artistieke uitverkoop doet. Ik had het in dit geval over het punt wat sjeherezade aansneed met betrekking tot K's choiche

harrie84 31-07-2003 21:12

hoewel het bij de heideroosjes nog wel een indie label is

DaWeZ 31-07-2003 21:13

ja, en met haar mening ben ik het ook helemaal niet eens... :)
ik vind niet dat K's nu is omgetoverd tot een mak lammetje...

al die namen die je net opnoemden, zijn Punkrock/Metal groepen, die staan bekend om hun strijd tegen grote maatschappijen...maar spelen zij op Pinkpop, Werchter, of op de mainstage van Pukkelpop?

neej,hatebreed speelde in een tent op Graspop, niet eens daar op de mainstage...

grandmommy 31-07-2003 21:48

I want to take you to the gaybar, gaybar gaybar...sssorry, ik verveelde me een beetje...en ik ben niet eens een vent trouwens...

CrazyIkke 31-07-2003 22:19

ps.
di-rect is wél bekend in t buitenland: indonesië, ze hebben daar op nr. 1 gestaan in de hitlijsten....

en nu weer ontopic:
:o
tralala

ze waren dit jaar dus op werchter, ik vroeg waarom, en jullie zeggen: omdat het belgen zijn. wat een k#tantwoord... ze staan dr toch omdat ze redelijk bekend zijn? én heel de tent waarin ze speelde stond vol (en het was nog een grote tent ook)
waarom proberen ze het dan niet in NL.....

DaWeZ 01-08-2003 08:18

Waarschijnlijk hebben ze daar nog geen behoefte aan. Zo heel bekend zijn ze in Belgie ook niet hoor, volgens mij zijn er meer gastjes die ze slecht vinde dan fans...
en jah,die tent in Werchter stond altijd wel vol....

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:16.