![]() |
Mensen, wat zijn we toch allemaal pessimistisch!
Er van uitgaande dat God bestaat, kan ik twee van de grootste vragen uit de geschiedenis van de mensheid in één keer oplossen, hou je vast: De zin van het leven is: De menselijke ziel voorbereiden op het leven na de dood. Vreemd? Nee, hoor. Stel je het leven na de dood voor als een soort paradijs. De enige manier om echt van dat paradijs te kunnen genieten, is door ook de minder leuke kanten van het bestaan gezien te hebben. Mensen (of zielen) die tijdens het leven op aarde geleden hebben en pijn hebben ervaard, kunnen volop van het paradijs genieten, waar mensen die nooit hebben geleden dat vanzelfsprekend niet kunnen, omdat ze "verwend" zijn. Wie het kwade niet kent, herkent ook het goede niet. De andere vraag die je hiermee oplost is: Als God bestaat, waarom is er dan zoveel kwaad in de wereld? Het antwoord op de 1e vraag is ook van toepassing op de 2e vraag. Laten we nu maar hopen dat het allemaal waar is... :confused: Er zijn in ieder geval aanwijzingen genoeg dat het leven niet ophoudt bij het afsterven van je lichaam! |
Waarom vraagt nooit iemand naar de onzin van het leven?
|
Citaat:
Als je nog een keer reageert met het, expres en niet noodzakelijk, extreem taalgebruik (waarvan je zelf ook wel doorhebt dat ze alleen maar verwarring veroorzaken) zal ik niet meer op je ingaan. Iets wat jij, mits je toch enige waarde aan een discussie hecht, ook niet zou willen. |
Jah, er is zeker een zin van het leven!!! Je voor te bereiden op het hiernamaals... De HEMEL!! En de ontmoeting met God!!!!
Laat het maar eens tot je doordringen, en denk er eens over na.. Als je wilt reageren, hoor ik het wel. Liz Lizzy |
Elk leven schept zijn eigen zin.
Om even op de bovengaande reply door te gaan, hoe moet men zich voorbereiden op de hemel. Moet men zoveel mogelijk zondigen en op de laatste dag tot inkeer komen? Moet men in armoede leven en het geluk zoeken in het spirituele i.p.v. in het materiele, zoals bijna niemand doet... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Omdat het antwoord op die vraag niet lastig te geven is. :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Offtopic: dit gaat toch niet off topic he, dit is DE zin van eenieders leven ;P |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat lijkt mij wel ja. |
Citaat:
|
De helende werking van alcohol....*rrrr*
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als je dan gelooft dat je je zal moeten verantwoorden voor je daden voor God en weet dat het loon van de zonde de dood is, vind jij Jezus dan ook niet fantastisch ? Dat Hij jouw en mijn zonden en van de hele wereld gedragen heeft, zodat we EEUWIG leven in vrede en liefde en vreugde kunnen krijgen, door op Hem te vertrouwen en te geloven.. Léon |
Citaat:
|
Citaat:
Groetjes Leon |
reactie op de theorie van o.a. Sander86 (Je bent hier om leed mee te maken zodat je van het paradijs kunt genieten)
Er zit denk ik een kleine kern van waarheid in, namelijk dat het goede gewoonweg niet kan bestaan zonder het kwade. Zonder relativiteit heb je een absolute wereld, zoals het was voor God het universum schiep. Maar de theorie klopt zeker niet als je er geen reincarnatie bij betrekt, want als we het slechte moesten kennen, zouden we allemaal eerst in een soortgelijke hel komen, in plaats van een wereld vol diversiteit en ook goede dingen. Er zijn mensen die het leven op aarde als de hemel ervaren, anderen als de hel. (naar mijn idee) zijn we hier, om in vele levens, precies dat te ervaren, wat we nodig vinden om te worden wat we willen zijn. mocht iemand mijn ideeen interessant vinden, kijk dan hier , aangezien mijn overtuiging hierdoor volledig gevormd is naar wat het nu is |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:01. |