![]() |
Citaat:
Maar goed je moet het zelf weten :) . |
Citaat:
|
Ik ook, en ik zeg dat je het gewoon moet doen!
|
Citaat:
|
Toch wil ik nog een ding graag weten. Hoeveel geld ben je nu eigenlijk kwijt als je een jaar lang gaan backpacken in Australie en van plan bent om hier en daar te werken voor wat extra geld. Ik kan het nergens precies vinden, in dit topic staat dat je veel veel veel geld mee moet nemen, dus 150.000 euro?
Ik weet wel zeker dat ik er naar toe ga, wanneer is nog de vraag. Ook vraag ik me trouwens af of je echt wat van de taal leert? Kun je na een jaar makkelijker omgaan met het Australische accent, of is er totaal geen verschil? |
Citaat:
Ga uit van tegen de 5000 euro, en als je ook nog werkt, kun je daar behoorlijk ruim van leven. Sterker nog, als je goed zoekt, eventueel in hostels slaapt waar je de huur van je bedje kan terugverdienen door 2 uurtjes te werken per dag, dan kun je met 2000 euro makkelijk weg. Let wel, dan moet je geen dingen als skydiven en bungeejumpen etc gaan doen, of zoveel zuipen als de gemiddelde Engelse backpacker. Dan neemt je budget evenredig toe. Citaat:
Have fun! |
ik wil ook graag volgend jaar gaan backpacken. Dan ben ik geslaagd voor m'n vwo, heb ik een paar maanden de tijd om te werken tot ik 18 wordt en daarna wil ik graag voor een jaar er tussen uit.
Toch vraag ik me af waarom de meesten hier vinden dat je beter na dan voor je studie te gaan. Heeft het met levenservaring te maken, de tijd om te sparen, kom je makkelijker aan een baantje als je gestudeerd hebt of wat anders? En hoe lang duurt het om een visum aan te vragen, ik weet dat dit via internet moet, maar kan je bij wijze van spreken de volgende dag al vertrekken of duurt het wel een paar weken voor je alle bevestigingen hebt? |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ben op m'n 11e voor t laatst in Australie geweest, dus niet backpackend.
Maja, Australie was gewoon gruwelijk. Je hebt er gewoon alles in principe.... Laidback bevolking, interessante cultuur, schitterende natuur, wereldsteden etc etc. |
Citaat:
|
Ik zit er sterk over te denken om naar Australie te gaan, als ik ga, ga ik september/oktober al weg! Maar ik twijfel nog steeds om de volgende reden: ik heb echt het gevoel dat mijn vriend dé liefde van m'n leven is, en hij kan/gaat echt niet mee. Ik wil geen relatie hebben in mijn backpackjaar. Ik ben zo zeker van hem dat ik er sterk over denk om om hem niet te gaan... heeft iemand hier een mening over?
|
Citaat:
Beslis zelf of hij het waard is. (en als hij DE liefde van je leven is, dan wacht hij toch wel een jaartje op je, en hoef jij toch niet zonodig als vrijgezel op vakantie??) |
Ik wil echt ontzettend graag naar Australië, maar ik ga toch maar eerst studeren. Ik heb namelijk nog even overwogen om er eerst een jaar tussenuit te gaan. Maar nu wil ik het na m'n studie doen. Het lijkt me zo'n geweldig gaaf land :cool:
|
Citaat:
Of je gaat pas over een paar jaar..ik weet niet hoe oud je bent maar iig ik ga na mijn studie dan ben ik ong. 22 lijkt mij een mooie leeftijd. |
Ik zou graag over een jaartje gaan, na de zomervakantie zodat ik daarvoor nog even flink kan sparen enzo en dan heb ik ook net mijn examen gehad...
Naja...voorlopig ben ik er nog niet natuurlijk, geld heb ik nog niet, en ik heb ook nog niks geregeld. Op sommige sites zie ik staan dat je je reis al van te voren moet plannen, op andere staat juist dat je dat niet moet doen... dat je daar terplekke moet bedenken wat je gaat doen.. Heeft iemand ervaring of een mening wat je het beste kunt doen en waarom? Ik zag dat iemand schreef om niet met een organisatie mee te gaan, zelf was ik dat eigenlijk wel van plan omdat je zo toch een soort zekerheid hebt, en mijn ouders me nooit laten gaan als ik dat niet deed. Zijn er nog mensen die een andere mening hebben of misschien wel een goede organisatie kennen? Welke organisatie heb je wat aan en welke totaal niet? |
Ik heb zelf een ruwe schets gemaakt van de reis en wat ik wilde zien. Heb me daar achteraf toch voor zo'n 75 % aan gehouden. Het is handig om van tevoren bijv al te weten wat je wilt gaan zien min of meer, zodat je tenminste weet dat je bijv eerst de westkust doet, of eerst gaat duiken in Cairns (ik zeg maar wat). Dit is handig omdat je ongeveer kunt inschatten hoe het seizoen is (bijv: in Cairns maakt het weinig uit wanneer je erheen gaat, want daar is het altijd wel lekker weer, maar in Melbourne zit je liever in de zomer, daar kan het best koud worden in de winter). Zoiets.
Verder zal ik het wel geweest zijn die gezegd heeft dat een organisatie absoluut niet nodig is. Maar als jij je ouders ermee gerust kan stellen, moet je het maar doen. Het is ook niet volledig onnuttig, alleen niet ECHT noodzakelijk. Ik zou liever het geld ergens anders aan uitgeven, maar het is waar dat het je ouders (en jouzelf misschien ook wel) wat peace of mind kan geven. Moet ieder voor zich uitmaken. Veel plezier met voorbereiden! ;) |
Citaat:
Maar zelf zou ik bepaalde dingen plannen uitplannen niet echt een datum maar wel dingen die je wilt zien, ik ben het eens met mijn mede-supporter boven mij. |
Citaat:
Hup NAC! |
Een vriend van me is geemigreerd naar Australie met zn ouders en broertje. Mis m heel erg. Altijd nog van plan er heen te gaan. Eerst sparen ;)
Een andere vriend was naar m toe gegaan en was echt helemaal enthousiast en wou er ook gaan wonen.. |
Ik ben denk ook zo'n eentje die naar australie wil en ook gaat!
Ik ga waarschijnlijk in februari/ maart, in mijn eentje.... Familie woont in Mackay en daar kan ik terecht. Aangezien ik niet alleen daar wil blijven en ook meer wil zien zoals misschien wel Sydney en meer de kust zou ik wat dingen willen weten: Hoe zit het met vervoer? Zijn er veel treinen? En zijn die dan ook te betalen? Is het makkelijk met bijvoorbeeld vliegtuigen... hebben jullie nog tips voor me aangezien ik wel mijn eentje ga..... |
Citaat:
|
Citaat:
Vliegen kan ook, maar is voor de meeste backpackers te duur (tenzij het inbegrepen zit in je round the world ticket). Als je gerichte vragen hebt, pm of mail. Ik weet de meeste dingen wel over (backpacken in ) Australie. |
Citaat:
Zoals ParisPlage natuurlijk al zei, kijk goed uit: je bent alleen, een jong meisje met te grote backpack en ver weg van huis --> dat weten/zien mensen. Ik persoonlijk zou niet gaan liften; leer wat mensen kennen met auto en reis dan samen verder (als zij dat natuurlijk ook leuk vinden). Ik vond mijn periode met auto veel leuker dan reizen met t openbaar vervoer, je komt sneller op plekken waar niet veel reizigers komen en je kan een tentje meenemen, lekker kamperen!! Maar, Mackay ligt toch aan de kust?! Heb daar nog een nachtje op een camping gestaan (t was die camping waar de pauwen om 5 uur s'ochtends begonnen te kraaien ;)). TIPTIPTIP: probeer nederlanders te ontlopen! Dit kost veel moeite want ze zitten echt overal en met hen kom je t makkelijkste in contact (ivm de taal). Toch is het de moeite waard om juist met anderen (niet-nederlanders) contact te maken, in het begin een beetje eng, maar je engels zal vooruit schieten na een maandje en je voelt je helemaal 'proud' als je weer is zo'n groepje vastgekliekte nederlanders ziet waar jij gelukkig niet tussen zit. Je bent niet voor niets weg uit Nederland!! Iig, doe wat jij wil en geniet ervan!! |
Ik loop ook al een tijdje met het idee rond om een halfjaartje te gaan backpacken in Australië. Het lijkt me alleen wel eng om helemaal in m'n eentje te gaan.
|
Ik wil ook naar Australië. :cool:
|
even wat mensen jaloers maken... Ik zit nu in Australie :P
Ik ben als 18 jarige van de zomer naar Australie vertrokken.. je bent wel een beetje overal de jongste denk dat de meeste toch rond 23 zijn maar het maakt allemaal niets uit ofzo! Alleen reizen is totaal geen probleem, in hostels maak je zo "vrienden" echt je ontmoet zoveel mensen! Geld... uhmz je hebt 3200 nodig officieel om je visa te krijgen. Ik had na aftrek van me ticket en verzekering enz nog iets van 3000 euro en zit hier nu 3 maanden en heb nog 2000 euro over... ligt er echt aan hoe je leeft.. als je elke avond uitgaat en eten haalt kost het veel meer... Maarja voor 5 euro heb je hier 4 liter wijn wat goed te drinken is. Naja groetjes uit sidney :P |
Ik heb nu alles rond... Ik ga maar 5 weken, nie echt lang. Kga eerst een internationale groepsreis doen voor mensen tussen de 18-35 aan de oostkust en daarna een paar weekjes bij familie. Ik heb er zin in!
|
Heb nog ff een vraagje:
Ik wil volgend jaar (Zit nu laatste jaar havo, ben van plan om te slagen!) Ik wil zo eind september/begin oktober gaan Maar mijn "probleem" is, ik ben dan nog maar 17 Indien je leerplichtig bent tot je 18e is mijn vraag: Mag ik dan wel een jaar school skippen om met lekker 6mnd vakantie te houden in Australie?? Ik ga alleen, ik ga bij kennissen in Cairns wonen Iemand idee of dit mag ivm leerplichtwet? tnxx |
Ik dacht toch echt dat de leerplicht tot je 16e geldig was :confused:
|
Hoelang duurt de leerplicht?
De volledige leerplicht duurt tot en met het schooljaar waarin de jongere zestien jaar wordt (een schooljaar loopt van 1 augustus tot en met 31 juli). Daarna is de leerplicht overigens niet helemaal afgelopen, want er volgt nog een partiële leerplicht. De jongere moet dan een jaar lang minimaal twee dagen per week onderwijs volgen op een instelling ( (mbo- of educatie-instellingen en door de minister aangewezen instellingen). Bij een mbo-opleiding met een bpv-overeenkomst (Beroepspraktijkvorming) kan het ook minder dan twee dagen zijn. Deze partiële leerplicht kan, afhankelijk van de schoolsoort, worden gecombineerd met werken. Voor jongeren die van school gaan na het schooljaar waarin ze zeventien worden, bestaat geen partiële leerplicht meer. Meerderjarigheid, bijvoorbeeld door een huwelijk, maakt geen einde aan de leerplicht. http://www.minocw.nl/leerplicht/leerplicht.html er bestaat ook nog zoiets als het ministerie van onderwijs, cultuur en wetenschap ;) |
Citaat:
|
Citaat:
Vooral Sydney is erg duur, niet echt een aanrader om daar heen te gaan. Groetjes uit amsdertam. |
Ik ga met een vriendin in de zomer 6-7 weken backpacken. In januari boeken we een ticket. Ben nu hard aan het sparen.
Het plan is: vliegen naar Cairns en dan zuidelijk de oostkust langs via Brisbane en eindigen in Sydney. Ik heb familie wonen in Brisbane en die vriendin een kennis in Sydney, dus daar is onze verblijfplaats in elk geval geregeld :) Verder hostelletjes enzo, lekker tussen de kakkerlakken slapen.. (:() of valt dat wel mee? Hoeveel geld denkt men dat we ongeveer nodig hebben? Wij dachten aan 2000 euro incl. geld voor ticket. Dus zeg maar 1000 voor het verblijf daar. Komen we daarmee rond, of gaan we dan gruwelijk failliet halverwege de reis? Het idee is om de trip met een bus te doen, waarbij je een zogenaamd 'open ticket' koopt en kan uit- en instappen waar je wil. Mensen die hier ervaring mee hebben? Is dat bevallen? Verder nog tips voor goedkoop overleven? :) |
Niemand?
|
ik denk dat je ongeveer 30 euro per dag nodig hebt voor overnachten en eten ofzo, dus ervan uitgaande dat je van die weken 5 weken niet bij familie zit is dat al ruim 1000 euro voor alleen dat, dan heb je nog geen leuke dingen gedaan en heb je nog geen geld voor vervoer berekend...
|
Voor een nacht in een slaapzaal in een hostel betaalde je zon 5 jaar geleden een dollar of 10-15. Stel het is nu 20, dan nog is dat maar 13 euro ofzo per nacht.
Bijna 2 maanden ter plaatse maakt dan tussen de 600 en 700 euro. Dan nog vervoer, eten en dingen doen, in Cairns wil je bijvoorbeeld waarschijnlijk duiken (er is niks anders :)) dan zou ik al gauw voor een budget van 2500 - 3000 per persoon gaan! |
Weet iemand waar op internet ik het beste kan kijken als ik een andere aankomst- dan vertrekplaats wil? Ik wil namelijk náár Cairns vliegen en terug gaan vanaf Sydney, maar de meeste sites zijn niet echt duidelijk of dat kan.
|
Ik weet niet echt een site misschien de site van Quantas? Of anders moet je het ff bij het reisbureau vragen... Zij hebben het voor mij uitgezocht en geregeld dat ik op een andere plaats kan vertrekken dan dat ik aankom...
|
Q: Ik wil voor 6mnd naar Australie.. Ik verblijf daar bij kennissen (dus geen kost en inwoning betalen!) Hoeveel geld moet ik dan meenemen om een btje te overleven daar? Leuke dingen doen e.d. inbegrepen? Ze wonen in Cairns
mn mamma zegt namelijk dat ze ergens gelezen/gehoord had dat je zo'n 3200 euro moest hebben anders krijg je niet eens een visum voor een half jaar?! Iemand ervaring e.d. met dit? Let me know! xxx |
Dat is in elk geval niet waar, want mijn stiefbroer is 2 weken geleden vertrokken voor een half jaar en hij heeft sowieso niet zoveel geld :)
Verder denk ik dat het er heel erg van afhangt hoeveel dingen en wat voor dingen je daar wil ondernemen? Moet je kost en inwoning betalen? (ben je dus geld kwijt aan eten?) Wil je werken? Wil je alleen in Cairns in omgeving blijven? Wat wil je dan allemaal doen in dat halve jaar? Jeej! Ik heb net m'n ticket geboekt! :D (1400 euro..) |
ik hoef geen kost en inwoning te betalen, denk dat ik daar wel in de buurt blijf
wil eventueel wel werken, maar dat zie ik na mn examens wel (zit nu laatste jaar havo) hoeveel geld ik heb en of ik dan genoegheb om daar van te leven iemand idee hoeveel geld ik dan ongeveer nodig heb? |
Je ticket kost (incl. alle belastingen enzo) iig rond de 2350 euro (ik ga er even van uit dat je een open ticket boekt voor een half jaar). Verder zou je daar in principe niet meer geld kwijt moeten zijn als je hier bent gedurende een half jaar, zeker als je niks kwijt bent aan eten en onderdak.
|
zo veel voor een ticket????
heb wel eens gehoord dat je voor 1200 euro een ticket hebt!! ik ga binnenkort eens informatie vragen over ticket e.d. bij een reisbureau ik ga toch alleen daar heen dus is het misschien makkelijker en goedkoper om een last-minute te pakken |
Juist niet... Zo snel mogelijk boeken bespaart je geld.
Een open ticket kost wel zoveel ja, maar deze prijs is gebaseerd op 1,5 maand van tevoren boeken, als ik jou was zou ik er eerder bij zijn. |
2350 euro??? Op internet kan je open jaar tickets boeken voor minder dan de helft. Op www.backpackers.nl staat zelfs een aanbieding, kan je businessclass (!) naar Australie vliegen voor minder geld dan dat.
|
Mm, dan zal het wel komen doordat het nogal last-minute is gebeurd.
Vergeet overigens niet dat er nog allerlei extra kosten bijkomen (belastingen, annuleringsverzekeringen enz.), die je ws zo'n 250 euro extra kosten (bij mij althans). Maar goed, dan nog is minder dan de helft wel een groot verschil :) |
heb er 8 maanden gezeten met m'n ex,
What can i say? als je gaat, ga dan alleen... samen is waardeloos. Als je me mening ergens over wil weten dan moet je maar PM'en... heb dr eigenlijk zoveel over te vertellen dat het verhaal anders veels te lang zou worden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:06. |