Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Spiek jij wel eens? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=778546)

Gaea 22-03-2004 10:53

In de 2e en 3e klas vooral. Nu op de uni is daar ten eerste geen gelegenheid meer voor, en ik vind dat ik het nu ook wel alleen moet kunnen ;)

korfballer 23-03-2004 15:51

jah soms moet het he...en zeker bij de vakken waar je een rekenmachine bij nodig kan hebben (de grafische ligt dan dus op tafel) en je daar dus alles in op kan slaan. En nee, er zijn nog geen leraren die bij toetsen de rekenmachines gaan controlen.

bootz 23-03-2004 19:40

Niet meer, als je dat wel doet dan word je voor dat vak voor 2 jaar uitgesloten.

Loontjuh 24-03-2004 11:54

ligt eraan wat je spieken noemt.
bij een ander op een blaadje kijken?
Dan niet meer. Vroeger wel. Tot en met de derde ofzo.
Maar de laatste drie jaar (dit jaar meegeteld) dan eigenlijk alleen, info in mn rekenmachine..

Silvie 24-03-2004 14:52

Nee nooit :)
Ik heb liever dan een 5...die ik dan wel helemaal zelf heb gehaald...dan een 7 met spieken...

thabomb1986 28-03-2004 00:56

uuuhm...

GRM HELEMAAL VOL!!!
binas sommig dingen af en toe ff 'accentueren' ;)
Bij inhaaltoets en je wordt ergens op een afgezonderd kamertje gedumpt zonder leraar... boeken drbij...
Bij luistertoetsen Engels & Frans...

Erbenda 28-03-2004 10:23

Neeee, ik spiek nooooit... :rolleyes:

Ik doe het igg zo veel als mogelijk is, maar meer om de antwoorden te 'checken'. Vooral bij luistertoetsen...
Vroeger deed ik het ook wel met briefjes enz. maar dat doe ik niet meer.
Nu fluister ik af en toe weleens, en verder staat m'n GR vol met formules en m'n woordenboeken vol met kant en klare zinnentjes en werkwoordsvormen. :o

aniki 30-03-2004 15:50

ik heb N&T, dus er valt niet echt veel te spieken.

mosterd 30-03-2004 16:26

ik probeer altijd te spieken als ik het antwoord niet weet.. wat is daar slecht aan:P

EvilSmiley 30-03-2004 17:23

Nooit. maar dat ben ik dan.

Sabien05 30-03-2004 17:51

Nooit gedaan niet van plan ook :o

geriber 31-03-2004 19:45

als ik de kans krijg, waarom zou je het dan niet doen?
als de leraar zn krantje leest en je zit achterin de klas.. :P

Luna 31-03-2004 20:06

Mwah, eigenlijk nooit. In ieder geval niet bij een proefwerk. Heel soms bij een idioom so-tje waar ik niet voor geleerd heb maar verder niet echt. Wat heb ik eraan, mn examen zal ik toch ook zelf moeten doen.

Mindfields 31-03-2004 20:08

Vorig schooljaar ongeveer bij elk proefwerk, nu nooit.

Snuitermans 31-03-2004 20:10

Ik zorg bij een vak zoals AK dat ik weet waar het hoofdstuk overgaat, de rest laat ik dan over aan mijn naaste :evil:

--anarchy-- 31-03-2004 20:31

ja zeker het is wel leuk om te doen vindt ik... ik deed het vooral vorig jaar onder duits omdat ik daar nogal slecht in ben/was...

maar het leukst vindt k nog om net zolang bij de leraar te zeuren totdat hij of zij het antwoord geeft :D (en ja dat gebeurt best vaak bij mij op school zelfs onder PTA toetsen)

Janneke-ratjes 01-04-2004 21:17

In de eerste klas was ik veel te braaf om te spieken en ik had t ook niet nodig (ik schijn de brugklasser met het beste eerste rapport geweest te zijn :bloos: )

In de 3e ben ik echt beginnen te spieken, vooral bij vakken waar ik moeite mee had of waarbij ik geen zin had om te leren.
In de 4e heb ik vooral bij duits heel leuk gespiekt. Of nouja, spieken kun je t niet meer noemen. Ik kon al die duitse woordjes niet uit elkaar houden bij een woordjestoets, en een vriendin van mij "schreef" elk woord altijd in t groot op de tafel voor me :D
De leraar is er nooit achter gekomen...
En zonder die woordjes is t ook helemaal goed gekomen hoor, ik sta nu voor duits een 7 op mn eindlijst! :D

in de 5e ook nog wel wat gespiekt als ik t nhiet wist, maar bij exacte vakken is t vaak lastiger om te spieken, wat een hele berekening afkijken valt niet mee :s

Nu in de 6e spiek ik nooit meer, ik durf t écht niet aan om op t examen te spieken... stel da'k een 1 krijg :s

Maar in de eerdere klassen heeft t me toch vaak geholpen, lang leve mijn bereidwillige klasgenoten! (y)

steefos 03-04-2004 21:32

nee ik spiek niet ik speel wel vals maar ik overleg altijd met de persoon zodat hij / zij ook een kans krijgt om van mij een antwoord te krijgen. Tenminste as de docent niet kijkt.... ;)

Ultimate Cookie 04-04-2004 00:38

Ik ben spiekend door die duffe Frans en Duits overhoringen gegaan.
Daarnaast kan ik niks onthouden (snap wel alles hoor!!) dus heb ALTIJD de formules in mn rekenmachine of Binas staan...

Ik hoop dat ze op het examen net zo laks zijn als met de schoolexames

0o-pearl-o0 05-04-2004 18:34

jep, iedereen doet dat volgens mij wel eens! zo nu en dan even door je haar heen gluren, de meeste leraren hebben het niet eens in de gaten!!!!!! :D :rolleyes:

Janneke-ratjes 05-04-2004 19:12

Met t CE krijg je een andere binas, dus dan moet je alles in je rekenmachine zetten.... Let wel op dat je wachtwoorden op de "berichtjes" zet, anders zien ze t nog.
En dan maar hopen dat ze niet de rekenmachine resetten :s

EvilSmiley 05-04-2004 21:04

Citaat:

Janneke-ratjes schreef op 05-04-2004 @ 20:12 :
Met t CE krijg je een andere binas, dus dan moet je alles in je rekenmachine zetten.... Let wel op dat je wachtwoorden op de "berichtjes" zet, anders zien ze t nog.

Dat mag niet. Voor de vakken waar een GR is toegestaan te minste. :)

Janneke-ratjes 05-04-2004 21:22

wat bedoel je? Mag je er geen spiekbriefjes in zetten (daarvoor een grote duhh) of mogen ze m niet resetten?

Loontjuh 06-04-2004 06:04

Citaat:

Janneke-ratjes schreef op 05-04-2004 @ 20:12 :

een andere binas? :confused:
volgens mij is dat hier niet hoor, want anders mogen ze eens voor een biodata voor mij zorgen, ik heb t niet voor niets zelf gekocht!
Daarnaast mogen ze niets doen met de tekst die jij in je GR hebt staan, dus ook niet resetten of je een ander geven...

kiek 06-04-2004 10:49

Mn GR staat helemaal vol met formules ed :D maar verder doe ik neit (meer) aan briefjes enz. Het is nu ook wel moeilijker om af te kijken wegens gebrek aan tijd en strenge surveillanten. Maar dat deed ik sowieso niet erg vaak.
Ik kan trouwens niets in mn binas schrijven omdat we die van onszelf niet mogen gebruiken :mad:

Gimme more beer 06-04-2004 11:05

Ik ben degene die bij Engels altijd die truukjes met de handen doet... Ikzelf spiek eigenlijk vrijwel nooit, maar ik kijk wel goed rond hoe sommige mensen wiskundige bewijzen aanpakken bijvoorbeeld...

Ridder 06-04-2004 11:28

Ja, een keer in de les gebeld omdat ik de antwoorden moest weten... leraar was weg :cool: En dankzij dat ben ik nu over :cool:

Fantôme 07-04-2004 10:17

als ik eens een spiekbriefje heb durf ik hem nog nauwelijks te gebruiken :bloos:

nare man 07-04-2004 11:08

Nooit gedaan. Iedereen was altijd dommer dan ik.

Janneke-ratjes 07-04-2004 13:07

Citaat:

kiek schreef op 06-04-2004 @ 11:49 :
Ik kan trouwens niets in mn binas schrijven omdat we die van onszelf niet mogen gebruiken :mad:
Zie je, da's bij ons nou ook! Lenen ze alle binassen van 5 vwo en 4 havo ofzo, zodat wij nix in onze binas schrijven... :s

I love stars 07-04-2004 17:06

duh :evil: maar alleen als er gelegenheid voor is.

Xx_Jentje_xX 07-04-2004 22:58

Jah, zodra ik de kans heb doe ik het ;)
In de brugklas of 2e durfde ik dat niet.. en meestal kende ik mijn zaakjes wel goed.. nu is dat dus behoorlijk veranderd :P
kus

Donald Duck 08-04-2004 13:04

Een aantal keer gedaan. (In de 3e hield het meisje voor me haar antwoorden per ongeluk zo boven haar schouder dat ik een aantal duitse woordjes bij haar kon afkijken die ik niet wist, en ik had een tien voor die SO, zij ook trouwens)

Roos 09-04-2004 15:18

Citaat:

Loontjuh schreef op 06-04-2004 @ 07:04 :
een andere binas? :confused:
volgens mij is dat hier niet hoor, want anders mogen ze eens voor een biodata voor mij zorgen, ik heb t niet voor niets zelf gekocht!
Daarnaast mogen ze niets doen met de tekst die jij in je GR hebt staan, dus ook niet resetten of je een ander geven...

Je krijgt wel een andere binas. Of alle binassen worden onderling geruild (zodat je niet je eigen hebt).
Maar dat gebeurt niet in elke school.

En volgens mij mag je bij CE Economie en Biologie geen GR gebruiken, maar alleen een 'kleine' rekenmachine... dat weet ik niet zeker :)

Gothic 09-04-2004 16:08

Citaat:

Roos schreef op 09-04-2004 @ 16:18 :
En volgens mij mag je bij CE Economie en Biologie geen GR gebruiken, maar alleen een 'kleine' rekenmachine... dat weet ik niet zeker :)
Klopt.

Volgens de examenkrant hoef je je GR niet te resetten...

Bloedpropje 09-04-2004 16:12

alles in de GR, maar dat mag gewoon (y)

Eleanor Rigby 14-04-2004 09:04

ik overleg alleen met medeleerlingen aan het begin van de toetsen wanneer het rumoerig is ;)
nooit spiekbriefjes gemaakt, daar ben ik te schijterig voor.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:24.