![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zal ik het je leren? ;) |
Ja klaverjassen is ook kewl, kraken ook ja, zeker. Toch is gewoon potje rotterdams, troef willekeurig (geen utrecht) mijn favoriete variant.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Boerenbridge, dat klinkt alsof het voor het laatst is gespeeld in 1950
|
Citaat:
|
Daar heb ik echt nog nooit van gehoord.
|
ik heb het nog nooit gespeeld:)
|
Boerenbridge speel ik al jaren.. altijd met 4 personen.. punten telling = (bij ons) 3 punten per slag bij goed zitten qua aantal = +10 bonus punten
even wat voorbeelden... aantal slagen "gevraagd/gegokt" 3 aantal slagen gekregen 4 punten = -3 (je zat 1 slag mis) aantal slagen "gevraagd/gegokt" 3 aantal slagen gekregen 3 punten = 19 (je zat goed met gokken = 10 punten.. aantal slagen = 3 3 punten per slag = 9 punten) 10 plus 9 is 19 punten aantal slagen "gevraagd/gegokt" 2 aantal slagen gekregen 4 punten = -6 (je zat 2 slagen mis) aantal slagen "gevraagd/gegokt" 2 aantal slagen gekregen 2 punten = 16 (je zat goed met gokken = 10 punten.. aantal slagen = 2 3 punten per slag = 6 punten) 10 plus 6 is 16 punten delen gaat als volgt: eerste ronde 1 kaart, tweede ronde 2 kaarten... derde ronde 3 kaarten... enz.. enz.. geen vaste troef, maar troef draaien. bij dertien kaarten (ronde 13) zijn alle kaarten opgedeeld en is er dus GEEN troef. we spelen in totaal 26 rondes (van 1 tot dertien en terug. dertien spelen we twee keer, dit houd in dat ronde 14 gelijk is aan ronde 13) wie aan het einde van de 26 rondes de meeste punten heeft is de winnaar maar dat is logisch |
Elleboog op tafel.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:48. |